Hoevaak een schoon toilet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wild_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 23:29

Elke dag! Als er een loge is, 2 keer per dag.
Ook worden de deurklinken elke dag schoongemaakt.
Het aanrecht een paar keer per dag, geen losse dingen op het aanrecht, alleen koffiesetapparaat, waterkoker en nespresso apparaat. Rest word gelijk opgeruimd.
Ieder zijn eigen computer/laptop, maar over mijne gaat min. 1x per dag een doekje, meestal wel 2 of 3 keer. Zowiezo als hij van plek wisselt(bv van tafel naar bureau)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 23:40

Wij maken met twee personen gebruik van het toilet, en ik maak hem eigenlijk elke dag schoon.
Bril, binnenkant, deurknoppen, wastafel e.d.
1 á 2x per week grote schoonmaak, dan doe ik ook de vloer en de tegels helemaal soppen :)

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:30

1x in de week goed en dan neem ik inderdaad de tegels en vloer mee.

De rest van de week hou ik hem bij met spray van HG (desinfecterend) en neem ik met een doekje de deurknop, spoelknop en het lichtknopje af.

Elke dag een scheut Wc gel van glorix.

Wij gebruiken met z'n 2e het toilet mijn dochter gebruikt nog haar pamper :+

Air

Re: Hoevaak een schoon toilet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:49

De mensen die er iedere dag wat ingooien, hebben jullie niet gewoon zo'n WC-blok er in? Das toch veel handiger en veel beter voor het milieu omdat het gedoseerd wordt?

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:05

ik maak hem ook elke dag schoon. Heb er wel een blok in hoor x-marr, maar vind het zelf gewoon frisser om hem elke dag schoon te maken.

Op mijn werk worden ze 2x per dag schoongemaakt. 1x rond 13:00 en de andere x s'avonds

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:14

Ik maak het toilet (en de rest van de badkamer) elke 5-6 dagen schoon. Ik woon alleen, maar mijn vriend is hier ook een paar dagen per week. Onder schoonmaken versta ik: toiletreiniger erin, flink schrobben met de borstel en de bril en randen soppen. Tussendoor doe ik er niks mee.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:17

Ik woon ook in m'n uppie, en haal 2 keer per week even de ragger er goed doorheen en 1 keer per week een grote beurt.
Wanneer er bezoek is geweest doe ik het daarna ook, want op de een of andere manier vind ik het dan niet fris meer :o

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:23

wild_horse schreef:
Elke dag! Als er een loge is, 2 keer per dag.
Ook worden de deurklinken elke dag schoongemaakt.
Het aanrecht een paar keer per dag, geen losse dingen op het aanrecht, alleen koffiesetapparaat, waterkoker en nespresso apparaat. Rest word gelijk opgeruimd.
Ieder zijn eigen computer/laptop, maar over mijne gaat min. 1x per dag een doekje, meestal wel 2 of 3 keer. Zowiezo als hij van plek wisselt(bv van tafel naar bureau)

:wow:

En jij werkt ook nog?? Of ben je full time huisvrouw (komt misschien een beetje denigrerend over, maar is zeker niet zo bedoeld! Is puur nieuwsgierigheid!)

Ik denk trouwens dat ik hier nu echt als een vetkees overkom... ben ik verder niet hoor! :P

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:30

Ik poets mijn potje ook elke dag,woon alleen met 4 jongetjes,mijn tip voor alle mama's:laat je mannen gewoon zittend piesen :+ ,scheelt een zeeeeeeeeeeeee aan spetters.
Doekjes verslijt ik ook,en maak elke dag de wc grondig schoon,vind dat gewoon een frisser idee,is zo gebeurt...

groetjes Linda

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:41

1x in de week vind ik meer dan genoeg. Mijn vriend plast zittend op mijn verzoek en we zijn maar met zn 2tjes. Iedere dag komt mij nogal van het smetvrees over eigenlijk... Het aanrecht word wel veel vaker schoon gemaakt, hetzelfde geld voor de deurklinken, licht knopjes en de trapleuning. :)) Maar niet de wc hoor, de bril raak je toch niet aan?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 21:26

Ik woon alleen, maar haal er dagelijks wel een doekje langs. Eens in de week poets ik 'm grondig en zo 2-3 keer in de week doe ik een scheut allereiniger in de pot.
Vind het fijn om op een schoon toilet te zitten. De bril raak je niet aan met je handen, maar dan nog steeds vind ik het fijn als ik schoon naar de wc kan :+
Als er visite is geweest poets ik een keer extra

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 22:09

Hier ook dagelijks een doekje, en 1 keer in de week grondig :j

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:09

Wij werken allebei full-time dus zijn niet veel thuis mar ik maak 2x per week het toilet schoon 1 x grondig en 1x senl doekje er overheen en wat bleek

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:49

Jeetje...iedere dag schoonmaken? Zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen! Ik geef de wc 1 tot 2 keer per week een grote beurt, zowel die beneden als de wc in de badkamer boven.

lido_4_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 12:53

ik maak hem elkedag schoon

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 18:26

Hier (studentenhuis, 7 mensen) is dat hooguit eens per 2 weken. Meestal minder vaak :o Iedereen is te lui om het schoon te maken. Af en toe gooit iemand een fles wcreiniger door de wc's en klaar.

(Ik zal 'm zo weer schoonmaken hoor! Krijg een poetsbui hiervan :o )

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 19:49

Hoe vaak vervangen jullie de wcborstel?
Was toevalig mijn toilet aan het schoonmaken en vind dat mijn toiletborstel aan vervanging toe is.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:02

Hier thuis doe ik het eigenlijk altijd (praktishe alles in huis)
aangezien moeders meer dan 40u werkt..

We zijn met ze tweeen,
en ik haal om de dag een doekje (van wceend oid) over de bril,
en 2x in de week helemaal goed, met antikalk enz :)
wil wel soms verschillen soms 1x soms ook 3x net hoeveel
mensen er over de vloer zijn geweest :)