Extreem haaruitval

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 20:20

Het kan idd wel, maar dan moet er wel net een bepaald stofje in al die shampoo's zitten waar Nymphadora allergisch voor is.
Ik was mijn haar sinds een jaar met Herbal Essence Hello Hydration (shampoo en conditioner) en het is echt enorm opgeknapt! Maar dat kan voor iedereen natuurlijk verschillend zijn. Andrelon is dan weer funest voor mijn haar.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 23:18

Tja ik betrap me er zelf ook op dat ik links en rechts wat meer haren verlies dan normaal. Ik kleur het regelmatig, maak lange dagen, eet ook niet altijd gezond en op vaste tijden. Dit zou mijn probleem dus wel eens kunnen zijn en mijn haar zit ook voor geen meter de laatste tijd ;( kent iemand dit verschijnsel ? Zag al ergens vitamine B12 voorbij komen en dat ga ik maar eens halen en wat meer optijd mn bedje in etc. :Z .

Wietsje92

Re: Extreem haaruitval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 23:26

Ik heb van het voorjaar erge bloedarmoede gehad en een operatie, als ik met mijn hand door mn haar ging haalde ik er gewoon hele plukken uit. Boven op mijn hoofd was het heel dun, was ik bijna kaal. Ik kan wel zeggen, ik schaamde me ervoor, vreselijk vond ik het! Als ik mee ging naar buiten dan was het met een pet op. Ik heb destijds mijn haar in een soort van Bob-lijn laten knippen, zodat het wat dikker leek.

Nu mijn bloedarmoede een eind over is, komt mijn haar ook weer helemaal bij :)

Ik hoop voor je dat er wat uit de bloedtesten komt, zodat je weet wat je er aan kunt doen.

Ik weet het het is vreselijk als je haar uitvalt. Mensen zeggen altijd als je haar maar goed zit, en dat is ook zo.. Want iedereen kijkt naar je als je haar zo uitvalt.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 10:06

TS: Waar koop je je shampoo? Drogisterij-merken en supermarkt-merken (Andrelon, Herbal Essence, John Frieda, Elvive/L'Oreal etc.etc.) staan stijf van de siliconen. Vrijwel allemaal.
Ik heb nu eindelijk een shampoo gevonden die siliconen, parabenen en sulfatenvrij is (L'Oreal Pure Nogwat, alleen te koop bij kapperszaken).

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 12:41

Tsja, mijn haar was vreselijk dood, dor en droog en was echt bijna op het punt om alles er maar af te knippen... Is weer tot leven gekomen met Syoss. Niks geen dure troep :+ Kan vaak dus idd even zoeken zijn welk merk het beste is...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 12:48

Haar wat erg droog is kan niet ''tot leven" komen dmv ook maar iets. Haar heeft namelijk vanaf dat het uit je hoofdhuid komt al zijn vocht al in zich. Het kan dan in z'n hele "leven" nog maar 7% vocht van buitenaf opnemen, iets wat geen zoden aan de dijk zet. Al die siliconen leggen een laagje om je haar heen waardoor het er weer glanzend, gezond en gehydrateerd uit doet zien, maar maakt het alleen maar droger en "doder" uiteindelijk.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 12:52

Feit is alleen dat mn haar een jaar geleden dieptriest was en nu al een goeie 8 maanden weer glanst en krult en gezond is :) Wel moeten er met enige regelmaat de dooie puntjes uit, want dat wat blond is geweest moet echt uitgroeien.... Zal dat denk ik zijn dat het idd nooit helemaal weer kan herstellen, maar t valt in mijn geval niet te ontkennen dat mn haar gered is :P

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 12:56

Van shampoo zal je haar echt niet uitvallen (er zijn natuurlijk uitzonderingen), maar uitval wordt meestal veroorzaakt door vitamines en hormonen, dus inwendig, tenzij je allergisch bent aan een product, maar dat gaat altijd gepaard met jeuk en irritatie.
Ook extra vitamine B zal in zeldzame gevallen wonderen doen, omdat je lichaam daarvan waarschijnlijk al genoeg aanmaakt, dan ligt de oorzaak weer ergens anders.
Verhoogde cortisol (stress) of verlaagde ferritine, verhoogd testosterongehalte, schildklierafwijking, het kan vanalles zijn.
Uitgevallen haar is altijd met wortel en al, anders is het afgebroken haar.
Als je een uitgevallen haar bekijkt aan de wortel, zit er dan ook talg rondom die je eraf kan halen?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 12:57

amyz: Klopt, de siliconen zorgen er voor dat het glanst en gezond lijkt :j (vergelijk het maar met een laagje olie wat over het haar gaat en glans geeft). Maar redden kan alleen door al het droge eruit te knippen. Je kunt een haar niet "voeden" of hydrateren dmv ook maar iets. Je kunt het alleen net gezond laten LIJKEN met siliconen, en het meer doorkambaar maken als het tij al niet meer te keren valt. Maar meer kun je echt niet doen, wat die verpakkingen ook beloven. :n

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 13:09

Daarom ga ik ook netjes regelmatig naar de kapper :)
Maar heb ik nooit geweten, dacht dat haar tot op zekere hoogte nog te redden viel... Weer wat geleerd :)

Maar goed, hier heeft ts denk ik niet zo bijster veel aan... :)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 13:13

Mijn nichtje had dit ook en bij haar kwam het puur door stress. Ze had een burnout, toen ze beter in haar vel kwam bleef ook d'r haar weer op d'r hoofd zitten.

Maar het lijkt me vreselijk. Misschien gewoon een hele poos helemaal niet wassen en alleen af en toe met water afspoelen? Een paar weken jeuk en stank maar daarna schijnt alles in evenwicht te komen en wordt je haar heel mooi heb ik gelezen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 13:21

Ik ben hier zeker bekent mee, verlies ook veel haar.. Het is ook echt dun aan het worden en de angst dat ik kale plekken krijgt is hier ook aanwezig..
Haar heb ik de afgelopen 4 maanden niet geverfd, ook niet bijgroei, moet wel gebeuren want ziet er niet uit, maar aan de andere kant het is nu zo dun straks word het nog erge.. ik weet ook niet wat het is en ik hoop dat het snel over is

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 13:30

Ik heb precies het zelfde, vooral 's ochtends als ik mn haar in een staart pak heb ik een pluk haar in mn hand. :=
Mijn hoofdhuid is ook wat geirriteerd. Gelukkig heb ik wel dik haar en word het niet echt dunner, maar het is echt vanaf deze zomer dat ik zo een pluk in mn hand heb.

Ik zag op televisie reclame voor shampoo speciaal voor een geirriteerde hoofdhuid, misschien dat ik die ga aanschaffen.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 13:52

Yunomi schreef:
Ik zag op televisie reclame voor shampoo speciaal voor een geirriteerde hoofdhuid, misschien dat ik die ga aanschaffen.
Niet te veel van geloven hoor, meestal werken die niet.

TS: Ik heb al gehoord dat het goed zou zijn om vaak af te wisselen met shampoo. Ik denk dat het ook maar weinig voorkomt dat je haar uitvalt van shampoo. := Wanneer krijg je de resultaten van het bloedonderzoek?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 07:58

Heb je inmiddels al resultaat van je bloedonderzoek?

NathalieBerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 08:07

Ehm, mischien ligt het aan de naam?? ;) hihi
Ik heb hier ook zeker al een jaar last van.. kan dr gewoon plukken uittrekken. Bijna nu een jaar al (en heb net weer eens de stap genomen om naar de HA te gaan (A).... Donderdag de afspraak, kijken wat ie gaat zeggen.. ondertussen lees ik hier mee ! :)

Btw, vitamine B12 (+nog heel veel andere vitaminines slik ik elke dag), ook stress hmm het is nu vakantie tijd en daarvoor ook een tijd geen stres gehad. dus daar kan het niet aan liggen (van resurch van internet gelezen dat bv. haaruitval van stres pas na een paar maanden doorzet)

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 20:31

Ik heb de resultaten van mijn bloedonderzoek even bekeken en ga dit woensdag met de arts bespreken als de laatste kweken er zijn.
Weinig afwijkends te zien. Veel waarden zitten net op het randje.
Alleen leverfuncties zijn iets verhoogd en heb meer vitamine B12 in mijn bloed als 'normaal'.
Beide zijn niet schokkend afwijkend dus daar komt niets van verder.

Ik wacht nog op de uitslag van de vitamine B1 en B6, al denk ik niet dat daar nog iets afwijkends van zal komen.

Kortom, geen steek opschoten hiermee..
Woensdag een telefonische afspraak met de arts en dan verder bespreken hoe of wat.
Maar mijn haar blijft uitvallen.

Stress is niet echt de oorzaak nu, want ik ben vrij rustig en ontspannen naar mijn idee.

:\

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:32

Poeh, vervelend die onzekerheid zeg! Afwijkende bloedwaardes waren ook niet leuk geweest, maar dan had je de oorzaak misschien geweten.
Hopelijk heeft de dokter nog goede suggesties!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 20:42

Ja klopt. Ik had gehoopt eigenlijk dat er in mijn bloed iets te zien zou zijn geweest wat het zou verklaren.
En natuurlijk is het fijn dat er met de dingen die geprikt zijn niks mis is.. maar ik ben geen steek verder en mijn haren vallen op hetzelfde tempo uit.
Misschien dat ik toch morgen alvast even bel maar, mocht er dan toch nog iets opduiken dan kan ze altijd nog contact met me opnemen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 20:45

Lijkt me een goed plan :j
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar heb je ook veel haaruitval op je kussen s'ochtends?

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 21:00

Ja ik vind smorgens ook haar op mijn kussen.
Maar het meeste komt eraf overdag, naar mijn idee :j

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:00

Zou je niet de haren, en dan met name de haarzakjes kunnen laten onderzoeken (geen idee of het uberhaupt kan hoor, doe maar een gooi). Of een hoofdhuidafkrabsel laten maken, misschien is daar wat in te zien?

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 21:02

Ik denk dat dat de volgende stap gaat zijn Focussed :j
En wil dat ook zeker wel gaan voorstellen om te laten onderzoeken.
Want dat er wat mis is, is sowieso wel duidelijk voor mij

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:08

Ik vind het echt heel knap dat je er nog zo rustig onder blijft.
Ik zou half hysterisch worden denk ik := Maar goed, het is dan ook een van m'n ergste nachtmerries geloof ik :')
Ik hoop dat het meevalt en dat de dokter of dermatoloog je gerust kan stellen!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:11

Het is ook mijn grootste nachtmerrie. Ik heb zelfs al een pact met m'n moeder dat mocht ik ooit kaal worden ik van haar een pruik krijg _O- _O-