Wel of geen borstverkleining???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:42

Misschien een tip om het progamma "gewoon mooier" even terug te kijken op internet. Hier zijn een aantal afleveringen bij waar vrouwen een borstverkleining nemen, dit is bij de Bergman kliniek.
Ik ben zelf 22 en heb een F cup. Ik zit ook al een tijdje te twijfelen, ik heb eigenlijk totaal geen last. Behalve als ik zonder sport bh ga paard rijden. En als ik de hele dag in mijn halter bikini loop.
Maar ik heb eigenlijk wel een beetje genoeg van alle mannen die mijn borsten leuker schijnen te vinden dan de persoon die ik ben..
Ik heb nu een aantal foto's bekeken van na een borstverkleining. Maar ik vind het eigenlijk allemaal niet zo mooi.. Ik vind mijn borsten mooi, en ben bang dat ik lelijke borsten terug krijg.
Maar het zou heerlijk zijn om gewoon eens kleding te kopen die om mijn middel net zo goed past als om mijn borsten. Nu zit het boven goed en slobbert het onderen. En als het onder mooi zit passen mijn borsten er niet in :( En gewoon eens langs een groepje mannen lopen zonder dat je kwijlend word na gekeken zou ook wel eens leuk zijn..

sietske83

Re: Wel of geen borstverkleining???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:52

Ik heb net even een mail gestuurd naar de bergman kliniek.
Hoor net dat onze HA nog op vakantie is.
Ik heb zelf heel veel hoofdpijn (ogen zijn goed) en verneem me rug en schouder ook wel maar daar loop ik gewoon mee door.
Ik heb een hekel om strakke kleren aan te doen en het moet voor mij altijd bedekken. Ik schaam me voor mijn borsten.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:20

TS: wat vervelend dat je zoveel last hebt van je borsten. Maar op zich is je maat (80G /H) nou niet echt super afwijkend of heel erg zwaar gebouwd ten op zichte van je lengte in combinatie met je gewicht. Wat is je kledingmaat?
Niet dat ik je klachten in twijfel trek maar weet je zeker dat het je grote borsten zijn of is er misschien wat anders aan de hand?
Ik zou niet weten wat maar als jij met jouw borstomvang van de fikse klachten hebt dan zouden heel veel meer vrouwen die moeten hebben met grote borsten.
Het zou toch zonde zijn dat jij je laat opereren aan je borsten en dat die operatie je niet van de klachten af helpt.

Ik loop zelf ook al een poosje met de gedachten rond om een borstverkleining te laten doen.
Maar hoe weet ik nu of een chirurg goed is? Een gemiddeld ziekenhuis loopt niet echt te koop met de resultaten...

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:26

Om even in te haken op de post boven mij (van Silvia); ik heb maat 75H en afgelopen donderdag knapte de beugel van mijn enige passende bh. Noodgedwongen draag ik (tot mijn bestelling binnen komt) dus weer even mijn oude, te kleine bh(s) en na dag 1 had ik al last van mijn rug, schouders en nek, vreselijk! Een niet goed passende bh kan dus ook klachten veroorzaken die niet nodig zijn :) .

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:27

Geen enge filmpjes op internet kijken, daar heb je toch niks aan want je bent zelf toch onder narcose.

Mijn borstverkleining is de beste keuze geweest die ik tot nu toe in mijn leven heb gemaakt. Ik kan nog steeds wel janken, zo blij ben ik. Mocht je willen weten hoe ik het ervaren heb, wil ik je dat graag via PB vertellen

Wat ik wel wil benadrukken is dat je de gedachte van het 'snijden in een gezond lichaam' van je af moet zetten, of er iig niet naar luisteren als tegenstanders dit zeggen. Je bent niet gezond, je lichaam geeft allerlei signalen (hoofdpijn, spanningen in je spieren, enz, nog afgezien van het psychische effect van mannen e.d.) dat het niet goed is.. Mijn huisarts zei dat ik wel in verhouding was met mn 1.80m en 80E, terwijl de chirurg zei dat mijn ontstoken schouderspieren kwamen van mn borsten. En damn, he was so right!!!!!

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 19:59

Silvia schreef:
TS: wat vervelend dat je zoveel last hebt van je borsten. Maar op zich is je maat (80G /H) nou niet echt super afwijkend of heel erg zwaar gebouwd ten op zichte van je lengte in combinatie met je gewicht. Wat is je kledingmaat?
Niet dat ik je klachten in twijfel trek maar weet je zeker dat het je grote borsten zijn of is er misschien wat anders aan de hand?
Ik zou niet weten wat maar als jij met jouw borstomvang van de fikse klachten hebt dan zouden heel veel meer vrouwen die moeten hebben met grote borsten.
Het zou toch zonde zijn dat jij je laat opereren aan je borsten en dat die operatie je niet van de klachten af helpt.

Ik loop zelf ook al een poosje met de gedachten rond om een borstverkleining te laten doen.
Maar hoe weet ik nu of een chirurg goed is? Een gemiddeld ziekenhuis loopt niet echt te koop met de resultaten...

Ik denk persoonlijk dat een heleboel meiden/vrouwen met grote borsten veel klachten niet eens herkennen als klachten aangezien ze niet anders gewend zijn.. Je hoort niet voor niets vaak dat diegenen die een bvk hebben laten doen gewenst hadden dat ze het jaren eerder hadden gedaan.

Ook ik loop al een tijdje rond met het idee om ze te laten verkleinen. Op het borstenforum staat ook een heleboel info, ook over verschillende ziekenhuizen en chirurgen. ook kan je in je omgeving vragen (als je dat durft/wil natuurlijk) of zij iemand kennen die een bvk heeft ondergaan en diegene vragen naar hoe dat/de chirurg is bevallen.(of je buurvrouw die operatieassistent is en een bepaalde chirurg aanraad)

@ts: gezien de klachten die jij hebt zou ik in jou geval wel een bvk nemen, de klachten zullen waarschijnlijk alleen maar erger worden en dat zou dan ook inhouden dat als je dochter een jaar of 5 is mama haast nooit wat gezelligs met haar kan doen. Ook dat soort dingen in de toekomst moet je rekening mee houden ;)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:01

Ik heb ook een topic gehad op BF ten tijde van mijn bvk, en ook de tijd hier voor. Stuur bij interesse even een pb, dan kun je de link/gebruikersnaam krijgen :)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 09:44

Thanks allemaal voor de reacties.
Ja! Ik weet zeker dat de klachten van mn borsten komen, want het klínkt misschien alsof alles mooi in verhouding is (en ik kan niet zeggen dat het helemaaaal niet klopt) maar als je opt werk bekend ben onder 'die meid met die grote tieten'.... Dan valle ze toch wel op!!!
Daarnaast wil ik ook even iedereen laten weten dat ik een GOED passende bh heb, dus ook dáár komen de klachten niet vandaan.
Ik ben nu aardig overtuigd dat ik het toch laat doen zodra die kleine van de borstvoeding af is en ik ontzwangerd ben, want de klachten zijn idd niet normaal, maar ik beschouw ze wel zo omdat ik ze al mijn hele leven heb!