Silvia schreef:TS: wat vervelend dat je zoveel last hebt van je borsten. Maar op zich is je maat (80G /H) nou niet echt super afwijkend of heel erg zwaar gebouwd ten op zichte van je lengte in combinatie met je gewicht. Wat is je kledingmaat?
Niet dat ik je klachten in twijfel trek maar weet je zeker dat het je grote borsten zijn of is er misschien wat anders aan de hand?
Ik zou niet weten wat maar als jij met jouw borstomvang van de fikse klachten hebt dan zouden heel veel meer vrouwen die moeten hebben met grote borsten.
Het zou toch zonde zijn dat jij je laat opereren aan je borsten en dat die operatie je niet van de klachten af helpt.
Ik loop zelf ook al een poosje met de gedachten rond om een borstverkleining te laten doen.
Maar hoe weet ik nu of een chirurg goed is? Een gemiddeld ziekenhuis loopt niet echt te koop met de resultaten...
Ik denk persoonlijk dat een heleboel meiden/vrouwen met grote borsten veel klachten niet eens herkennen als klachten aangezien ze niet anders gewend zijn.. Je hoort niet voor niets vaak dat diegenen die een bvk hebben laten doen gewenst hadden dat ze het jaren eerder hadden gedaan.
Ook ik loop al een tijdje rond met het idee om ze te laten verkleinen. Op het borstenforum staat ook een heleboel info, ook over verschillende ziekenhuizen en chirurgen. ook kan je in je omgeving vragen (als je dat durft/wil natuurlijk) of zij iemand kennen die een bvk heeft ondergaan en diegene vragen naar hoe dat/de chirurg is bevallen.(of je buurvrouw die operatieassistent is en een bepaalde chirurg aanraad)
@ts: gezien de klachten die jij hebt zou ik in jou geval wel een bvk nemen, de klachten zullen waarschijnlijk alleen maar erger worden en dat zou dan ook inhouden dat als je dochter een jaar of 5 is mama haast nooit wat gezelligs met haar kan doen. Ook dat soort dingen in de toekomst moet je rekening mee houden