benangelique schreef:als leerkracht krijg ik de term ook regelmatig van ouders te horen. ik ga er niet in mee, is gewoon weer een nieuw etiketje wat geplakt kan worden op gedrag.
Bestond 10 jaar geleden ook al
dus nieuw is het in iedergeval niet
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Steentje schreef:* Hebben een uitgesproken rechtvaardigheidsgevoel en een sensor voor leugens.
* Voelen jouw angst, onzekerheid, boosheid, en reageren daarop (ook al heb je het daar niet over gehad).
* Willen weten, kennis opdoen.
* Ze doen wijze uitspraken voor hun leeftijd.
* Ze kennen een sterk rechtvaardigheidsgevoel.
* Ze hebben moeite met bedrog, liegen en onechtheid.
* Ze zijn druk (ADHD) of juist teruggetrokken.
* Ze zijn dromerig.
* Ze reageren sterk intuïtief.
* Ze hebben eczeem, allergieën of andersoortige huidaandoeningen.
* Ze hebben vaak verschil in ontwikkelsnelheid tussen taal en rekenvaardigheden, motorische en intellectuele en sociale vaardigheden.
* Ze kunnen soms zeer driftig zijn als ze niet begrepen worden.
MarcoBorsato schreef:Zoals mijn psycholoog al zei:
Onder de 18 nieuwetijdskind
Boven de 18 borderliner
Oftewel, ik vind het onzin, weer zo'n etiket dat mensen gebruiken om zich te onderscheiden, speciaal te maken en hip te doenCitaat:Uitslag test "Ben ik een Nieuwetijdskind?"
Je hebt in deze test 30 van de 32 punten behaald.
En hier is de testhttp://www.spiritplaza.org/testen/nieuw ... d-test.php
) Sylke schreef:MarcoBorsato schreef:Zoals mijn psycholoog al zei:
Boven de 18 borderliner
Dat is onzin, ik moest ook eerder aan een vorm van autisme denken dan aan borderline, en borderline heb ik zelf. Bij de test heb ik overigens maar 26 van de 32...
Nikka schreef:Met 26 ben je volgens de test een nieuwetijdskind en ik denk dat dat opmerking van de psycholoog cynisch bedoelt is.
Sylke schreef:MarcoBorsato schreef:Zoals mijn psycholoog al zei:
Boven de 18 borderliner
Dat is onzin, ik moest ook eerder aan een vorm van autisme denken dan aan borderline, en borderline heb ik zelf. Bij de test heb ik overigens maar 26 van de 32...
.