Ogen laseren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Re: Ogen laseren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 12:22

Waar in Turkije heb je het laten doen, Angel?

angell81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:27

Ik heb het in Erzurum laten doen. De naam is Özel Erzurum Şifa Hastanesi.
www.sifatip.com.tr

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:33

Ik weet niet of het al genoemd is in dit topic, maar er zijn ook alternatieven voor laseren.

Ik wou mijn ogen eerst ook gaan laten laseren (als ze zijn uitgegroeid, ben nu 18 en wil wachten tot ik 23/24 ben) maar hoor zoveel slechte verhalen. Je brandt iets kapot, en wat kapot is kan niet meer gemaakt worden. Gaat er iets fout dan ben je dus flink de sigaar. Dat risico was mij te groot (liever 2 ogen -7,5 afwijking dan 1 oog goed en 1 oog blind := ) .

Nu doet men echt al jaren implant lenzen. Dan wordt er een dunne lens onder je hoornvlies geplaatst. Deze kan jaren blijven zitten, en mocht je afwijking veranderen, kan de lens simpelweg weer verwijdert worden en een nieuwe, met de goede sterkte, weer erin worden gezet.

Het is een stuk duurder, maar met een medische indicatie wordt het gewoon vergoed. En mijn zicht is me heel wat waard..

Informatie staat hier nog op:
http://www.rijnzichtoogkliniek.nl/

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 12:42

Maar wat is een medische indicatie? Mijn zorgverzekering vergoedt helemaal niets namelijk...

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:45

Heino schreef:
Ok, vanaf welke leeftijd is dat dan?
En wat zijn jouw ervaringen met Almacare/Turkije?

Volgens mij zo wanneer je rond de 35 bent, maar daar ben ik niet helemaal zeker van. Voor Alma Care doet mijn werk ook vooronderzoeken, alleen het risico met Alma Care is dat je natuurlijk helemaal naar Turkije gaat en als dan ineens toch blijkt dat je niet geschikt bent (wat wel eens is voor gekomen) dan heb je toch mooi even je dure reis betaald. Maar verder zijn ze ook goed gekwalificeerd bij Alma Care hoor, geen zorgen ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 12:52

Ja dat vind ik ook een grote 'maar', wat als ik daar kom en zij vinden mij níet geschikt en de vooronderzoekers wél :?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:55

Ik heb mijn ogen zo´n drie jaar geleden laten laseren. Nog geen dag spijt van gehad, ik ben er zo blij mee! Ik zie weer goed en mocht eindelijk mijn rijbewijs gaan halen. De eerste week had ik goed spijt, dat dan weer wel. Maar als de dikke ogen en de pijn weg zijn en je kunt genieten van je goede zicht is het echt super!
Heb me laten laseren door dokter Zandbergen, en dik tevreden met het resultaat:
http://www.rccamsterdam.nl/index.php?op ... &Itemid=30

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:57

Heino schreef:
Maar wat is een medische indicatie? Mijn zorgverzekering vergoedt helemaal niets namelijk...

Ik weet niet of daar "nationale richtlijnen" voor zijn , maar bij bepaalde zorgverzekeraars krijg je vanaf een bepaalde sterkte een medische indicatie. Dus dan is het medisch "verantwoord" dat je er wat aan laat doen, en daarom wordt het vergoed. (Voorbeeld: Mijn moeder had een Fcup en kreeg daarom een medische indicatie voor een borstverkleining. Iemand met een Ccup zal dat bijv. niet krijgen).

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:59

In mijn geval: ik had met mijn linkeroog 18% zicht, en met mijn rechteroog 20%. Lijkt mij niet echt veel. Maar de zorgverzekering heeft betaling geweigerd omdat ze vonden dat ik best een bril op kon. Dus heb ik het zelf betaald en een andere zorgverzekeraar gezocht.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:10

Ik mag volgende week op keurings gesprek in A'dam. Ik ben heel erg benieuwd of mn ogen geschikt bevonden worden. Ik hou serieus rekening van niet, dan valt de teleurstelling mee. (al hoop ik natuurlijk van wel) Het lijkt me ook wel eng hoor.

Lees dat je gericht ergens naar moet kijken? En wat dan als je oog afdwaalt? En je hebt toch een reflex als er iets op je oog af komt?

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:26

Sleeper schreef:
Ik mag volgende week op keurings gesprek in A'dam. Ik ben heel erg benieuwd of mn ogen geschikt bevonden worden. Ik hou serieus rekening van niet, dan valt de teleurstelling mee. (al hoop ik natuurlijk van wel) Het lijkt me ook wel eng hoor.

Lees dat je gericht ergens naar moet kijken? En wat dan als je oog afdwaalt? En je hebt toch een reflex als er iets op je oog af komt?

Maak je geen zorgen, je ogen dwalen heus niet af en er komt niks op je oog af. Er wordt een soort van apparaat boven je hoofd gedaan en dan hoef je alleen maar naar het groene lampje te kijken. Het is allemaal heel spannend, maar maak je geen zorgen en laat je goed informeren!!
Laatst bijgewerkt door Wegbenik op 12-08-10 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:36

@samantha Dank je wel voor de verduidelijking. Dat maakt het een stuk minder eng. Ik zag enge dingen op je af kwamen en dat je je uiterste best moet doen om niet weg te kijken. Interessant om dit topic te lezen.