Ik krijg wel altijd bulten/schijven die zo groot zijn als mijn hand en kokend heet aanvoelen, maar blazen heb ik er nog nooit van gehad.. Sterkte TS, zou het even goed in de gaten houden! En flink koelen!!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Valencia2002 schreef:De binnenste ring om het rode plekje voelt als een leerachtig stukje huid van ongeveer 5 cm en is gloeiend heet. Om het plekje zit nu overigens een wit cirkeltje van ik denk 0,5 cm.
), want ik ben wel vaak gebeten door dazen, maar kreeg altijd alleen maar een grote warme rode plek en niet een plek die op een 2de graads brandwond lijkt.
Valencia2002 schreef:rabbeltje schreef:Het is een beetje laat als je pas na 2 weken een reaktie zou krijgen op een dazenbeet, je bent dat gif allang kwijt.
Dit lijkt meer op een tekenbeet en de ziekte van Lyme. Maak met een pen cirkels om de buitenste ringrand om te kijken of de ring groter wordt. En ga ASAP richting de huisarts.
http://www.huidziekten.nl/folders/neder ... ziekte.htm
Dat van die ring er omheen tekenen is een goed idee.![]()
Mams wilde gisterenavond uiteraard mee naar de huisartsenpost en begon over lyme en teken. De reactie van de arts was:"Nee, mevrouw dat kan niet, want ze is niet koortsig!" "Maar moet u haar dan niet eerst temperaturen om dat vast te stellen?" "Uw dochter ziet er niet verhit uit"![]()