HELP:gebeten: wie heeft dit nog meer gehad? (Met jakfoto)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 08:44

Ik ben onwijs allergisch voor dazen, maar zoals dit heb ik het nog nooit gezien! :oo Ik krijg wel altijd bulten/schijven die zo groot zijn als mijn hand en kokend heet aanvoelen, maar blazen heb ik er nog nooit van gehad..

Sterkte TS, zou het even goed in de gaten houden! En flink koelen!! :(:)

Shiloh

Re: HELP:gebeten: wie heeft dit nog meer gehad? (Met jakfoto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 09:11

Een allergische reactie kan ook vertraagd zijn, dat heb ik niet al te lang geleden gehad, maar dat kwam na 2 dagen pas echt opzetten.

--> http://i741.photobucket.com/albums/xx57 ... 1280736650

Het lijkt er wel wat op, maar het zijn geen blaasjes. En 2 weken is ook wel erg lang voor een vertraagde reactie.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 09:11

Heb die dingen ook wel gehad, maar dan nog ff groter, dan werden ze na 1,5 week minder en dan begonnen ze weer te groeien en te jeuken, ook met van die blaasjes. Smeerde me suf met prikweg maar hielp niet echt. Omdat we op vakantie waren wou ik niet naar een dokter en mijn schoonvader adviserde toen om er een nat verband omheen te doen, dit verzachtte wel.
Wat ik buiten die blaasjes zie is mijn standaard reactie op muggen (als ik mazzel heb, ze kunnen ook groter en dikker worden). Maar als je het niet vertrouwd kun je altijd nog een keer langs de HA gaan.
Hoe is het er nu mee?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:34

Zoiets als dit krijg ik na een dazensteek. (alleen wel vrijwel altijd op de dag van de beet)
Het is heel erg vervelend, op zijn langst heb ik een keer 3 maanden met zo'n dikke pols rondgelopen -O-

Voor de zekerheid zou ik iets ernstigers uit laten sluiten bij de HA.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:35

Ik snap alleen niet waarom de HA niet anti histamines of zo voorschrijft...

Ik kreeg anti histamine pillen tegen de ontsteking en een corticosteroïde creme tegen de jeuk en toen was het met een dag of 5 verdwenen.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 02-08-10 10:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:36

Ik ben ook weleens door een daas geprikt maar dat zag er wat erger uit dan bij jou.. Mijn hele knie was 3x zo groot als normaal, blauw en ontzettend warm en daar heb ik ongeveer 2 weken mee gelopen.. :=
Sterkte! :(:)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:36

Dit heb ik ook een keer gehad, is geen daas maar iets anders..
Heb je misschien in open water gezwommen? Daar had ik het toen van, kreeg ronde na ronde blazen en schijven enz enz..

Wat ik heb gedaan; steriel gaasje met trekzalf.. stinkt als de neten maar helpt wel, gelukkig zit je al aan de antibiotica, kan ook goed helpen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:39

Ik heb precies hetzelfde gehad! Ik ben zeer allergisch voor dazen en ik kreeg precies dezelfde rode flatsen. 1 daarvan ging ontsteken en toen kreeg ik ook blaasjes erop met vocht enzo erin. Ik ben toen naar mijn huisarts gegaan en kreeg allergietabletten, antiobioticazalf en verkoelingszalf voor de andere bulten.

Je moet heel erg oppassen want mijn huisarts vertelde mij dat dit zo om kan slaan in wondroos! Het gebeurt wel vaker dat een dazensteek ontstoken raakt. Ik zou nu gelijk een afspraak maken bij je eigen huisarts en om die tabletten vragen, die helpen heel goed en je hebt er dan een stuk minder last van. Na 2 dagen was die rode flats al veel minder bij mij. Sterkte ermee want het is best pijnlijk.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:52

Een allergische reactie 2 weken na een beet lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Ik vermoed dat er een infectie in de bult is gekomen die dit veroorzaakt. Stop eerst maar eens met het doorprikken van de blaasjes, het lijkt alsof je daardoor juist meer blaasjes hebt gekregen. Dus afblijven en koelen. Bij de drogist kun je calendula zalf halen die daar heel goed voor werkt. Verder zou ik die plek eens 3 dagen lang weken in tea tree olie, en dan de zalf erop.

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:59

wat heel goed helpt tegen dazensteken, en andere insectensteken, of brandnetels. is fluitenkruid. die witte bloemetjes. gewoon een bosje over de bult heen 'uitsmeren' alleen de bloemetjes

TS heel veel sterkte, durf geen oordeel te geven.
(voor mijn gevoel lijkt het niet op een tekenbeet, maar dat gevoel is niet sterk)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:58

Ts hoe gaat het nu?

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:09

Ook tegen jeuk en pijn een aspirine nat maken en er op wrijven, pleister er op en niet meer aankomen.
Heeft mij heel erg geholpen nadat ik in een uur 5 keer ben gebeten door een daas.
Jeuk en pijn en dikke rode warme plekken.

Ik kwam hier achter nadat ik vorig jaar pas geprikt door een wesp en een zus van een kennis had een aspirine nat gemaakt en op de 'prik' gedaan. Heb er geen last meer van gehad. En ik dacht 2 weken terug dat ik dit ook wel eens kon proberen bij een dazenbeet.
En het werkt voor mij erg goed

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:37

Valencia2002 schreef:
De binnenste ring om het rode plekje voelt als een leerachtig stukje huid van ongeveer 5 cm en is gloeiend heet. Om het plekje zit nu overigens een wit cirkeltje van ik denk 0,5 cm.

Dit klinkt voor mij wel echt als een reactie op een dazenbeet. Ik krijg dit ook van wespen. Een hard stuk huid, wat aanvoelt als een soort schijf onder de huid, wat gloeiend heet is en branderig aanvoelt. Ik voel me er dan ook nooit zo lekker bij, wat misselijk enzo.

Ik heb een keer na een dazenbeet op mijn arm een hele rare reactie gehad.
Eerst gewoon jeuk, plek erom heen etc.
Een week daarna werd mijn arm rood rondom die plek en kreeg ik hele kleine vreselijk jeukende blaasjes. Die rode plek nam uiteindelijk mijn hele arm in beslag. Het was alleen geen mooie ronde ring. Per dag kwamen er een paar cm's bij. De roodheid heeft in het totaal zeker 2 weken geduurd, de jeukblaasjes helaas ook.

Zie nu dat ik niet alle reacties gelezen heb. Ben benieuwd wat je eigen ha ervan zei.

Sterkte ermee!

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 22:20

Sorry, voor de late reactie, maar ben net terug uit het ziekenhuis ivm mijn andere topic. ;(

De plek is kleiner geworden, het witte ringetje om het plekje blijft, de blaasjes worden erger (nu over de hele plek), maar de jeuk is weg. +:)+

Toch wel fijn om te horen dat anderen dit herkennen (niet dat ik het jullie gun hoor := ), want ik ben wel vaak gebeten door dazen, maar kreeg altijd alleen maar een grote warme rode plek en niet een plek die op een 2de graads brandwond lijkt. :roll:

Dus misschien nog een dagje wachten en kijken hoe het verder gaat met de medicijnen...

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:37

Ik heb ook een allergie (twee maanden geleden achter gekomen. In twee weken tijd 5x bij de ha geweest.

De eerste was een daas op mijn pols. Ik was niet meteen naar de doker geweest (gaat vanzelf wel over) De pols werd steeds dikker ook met een grote vochtblaas erop (ook zelf lekgeprikt).

Ik ben geent voor tetanus heb antibiotica gehad. Een week later weer bij de HA, mijn arm was twee maal zo dik geworden en heet. Ik heb een grote fles alcohol meegekregen. Ik moest verband om mijn arm doen en dit overgieten met de alchohol (verkoelende werking) daarnaast heb ik bij een sok de teen eraf geknip zodat deze samen met een coolpack over mijn arm pastte.

Met het rijden heb ik alleen kleding aan met een lange mouw en wat hoog sluit en handschoenen. Ik spuit mijzelf in met Deet en mijn paard met twee verschillende middelen daas/vliegenspray.

Op mijn pols heb ik twee maanden later nog teeds een litteken zitten van de daas.

Neem geen risico ook ivm bloedvergiftiging.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:43

kijk op mijn topic de ziekte van lyme daar staan alle tips

Valencia2002 schreef:
rabbeltje schreef:
Het is een beetje laat als je pas na 2 weken een reaktie zou krijgen op een dazenbeet, je bent dat gif allang kwijt.
Dit lijkt meer op een tekenbeet en de ziekte van Lyme. Maak met een pen cirkels om de buitenste ringrand om te kijken of de ring groter wordt. En ga ASAP richting de huisarts.

http://www.huidziekten.nl/folders/neder ... ziekte.htm

Dat van die ring er omheen tekenen is een goed idee. _/-\o_
Mams wilde gisterenavond uiteraard mee naar de huisartsenpost en begon over lyme en teken. De reactie van de arts was:"Nee, mevrouw dat kan niet, want ze is niet koortsig!" "Maar moet u haar dan niet eerst temperaturen om dat vast te stellen?" "Uw dochter ziet er niet verhit uit" :roll:
:?

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 22:49

Thanx HotC voor je tip en dat is pas echt balen. Mag het niet zeggen, maar ben blij dat ik het niet zo erg heb. Was alleen nieuwsgierig.

@Franka: ik zal je topic even doorlezen. Extra info is nooit weg;)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:49

ok hoop dat je er wat aan hebt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 23:02

Dit oogt als Lyme. Als de sodemieter naar de huisarts en je een goede kuur voor Lyme laten voorschrijven. En lang genoeg. Baat het niet, schaadt het niet en je wilt echt geen lyme hebben.

Lees behandeling op http://www.lymenet.nl
te korte antibioticakuur kan chronische lyme opleveren. Laat het je moeder ook lezen.

Je huisarts weet er duidelijk niet genoeg van Lyme want je hoeft niet koortsig te zijn, je hoeft zelfs geen kring te krijgen. Ga anders naar één van de artsen die wel lyme goed behandelen (zie de site). En die volgens de ILADS-richtlijnen behandelen i.p.v. de CBO-richtlijnen.
Laatst bijgewerkt door Anya op 02-08-10 23:06, in het totaal 2 keer bewerkt

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 23:03

dat bedoel ik hoi anya hoe is het

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 23:07

Kan beter, aan nieuwe ab-kuur van een aantal maanden begonnen en zware herx op het moment. Maar dat betekent dat het werkt.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 12:29

Hoi hoi, heb even naar alle symptomen gekeken in de link van Anya, maar van die hele lijst heb ik denk ik alleen maar de huid of ben ik nu te voorbarig dat ik het toch maar op een dazenbeet houd, die ontstoken is (?) aangezien het nu aanzienlijk minder wordt.

Zal binnenkort weer een nieuwe foto plaatsen.

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:21

Jips, gewoon een dapsenbeet. Heb ik regelmatig, zo lekker dit, rood, warm, en blaasjes ...

Als ik eraan denk smeer ik er zalf op, en anders laat ik het gewoon zelf weggaan ....

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:33

Je zou voor de zekerheid nog een keer naar de (andere) huisarts kunnen gaan.

Dit om lyme echt uit te sluiten.

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 11:41

hotchocolat schreef:
Je zou voor de zekerheid nog een keer naar de (andere) huisarts kunnen gaan.

Dit om lyme echt uit te sluiten.

Ik ga denk ik deze week nog wel even naar mijn eigen ha. Eens kijken wat hij ervan zegt, maar het ziet er nu wel ECHT beter uit hoor.