Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 10:59

@bom: Ja volgens mij is het een leuke camping :j weet het natuurlijk niet zo heel goed want als je er werkt is het toch anders! Wel heel kind vriendelijk en ze hebben daar van die schattige kleine wc-tjes en douchjes :+ hihi :P

vandaag me enige vrije dag en ik ga ook niet hardlopen :o
even bijtanken hoor heb nog 2 hele drukke en lange weken voor de boeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 11:06

heb me ooit al eens in een eerder topic gemeld...

maar ik wil binnenkort ook beginnen met hardlopen.
was benieuwd welke schoenen,broek,truitje/shirt enzo jullie fijn vinden??
dat moet ikallemaal nog kopen namelijk.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 11:40

Begin maar gewoon met schoenen :D in de winkel zie je vanzelf wel wat langskomen wat leuk lijkt. Ik begin na twee jaar ook al een aardige verzameling aan shirtjes en shorts op te bouwen. :D

riannetjhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 11:43

maar wat doen jullie als die lessen zijn afgelopen ? vandaag gaa ik les 3 lopen :o maar als ik nou 18 heb gedaan wat gaa je dan doen ?

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 11:46

Verder trainen? }:0

hetbommeke

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen IIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 11:47

er is ook nog een start to run deel 2, van 5 naar 10 km. die kun je ook nog doen, en dutch runners heeft ook zo'n versie, alleen daar moet je voor betalen.

of een schema van internet halen en dan met je horloge gaan trainen.

riannetjhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 12:17

aha :+ logish verder trainen maar ik wou weten hoe maar ik wist niet dat ernog een deel bestond :P maar ik gaa vanavond weer renneen :D les 3 :D

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 12:20

Ik moet vandaag dus les 2 gaan doen maar heb nogsteeds spierpijn van les 1 :=

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 13:20

@Marielle: gewoon gaan hoor :j
Waarschijnlijk wordt je spierpijn een stuk minder daarna.
Tenminste dat heb ik altijd, als ik ergens spierpijn van heb, dat gewoon weer gaan doen en dan wordt het stukken minden :)

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 14:12

_Rosa schreef:
Tenminste dat heb ik altijd, als ik ergens spierpijn van heb, dat gewoon weer gaan doen en dan wordt het stukken minden :)

Mij is er altijd ingehamerd: Wachten, wachten, wachten totdat je spierpijn over is. Dan pas terug sporten. Spierpijn is eigenlijk een signaal van je lichaam dat je zegt dat je spieren nog steeds aan het recupereren zijn van vorige keer. Spieren hebben de tijd nodig om te herstellen. Door altijd door spierpijn door te lopen, loop je veel groter risico op spierblessures.

Ik zeg dus: wachten totdat je spierpijn over is. Hoe langer in tijd je bezig bent, hoe meer je lichaam gewoon wordt aan dat lopen, hoe minder snel je ook spierpijn zal krijgen. Ik ben nu aan het lopen sinds maart/april ergens, en heb geen last meer van spierpijn... ook niet als ik langer (8/9km) gelopen heb.

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 14:19

Hmm verschillende meningen dus..er werd mij gezegd dat je door moet zetten en dat als ik vandaag niet ga ik les 1 straks weer opnieuw kan gaan doen.
Maar een blessure is niet de bedoeling :P

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 14:20

tantjeuh schreef:
_Rosa schreef:

Mij is er altijd ingehamerd: Wachten, wachten, wachten totdat je spierpijn over is. Dan pas terug sporten. Spierpijn is eigenlijk een signaal van je lichaam dat je zegt dat je spieren nog steeds aan het recupereren zijn van vorige keer. Spieren hebben de tijd nodig om te herstellen. Door altijd door spierpijn door te lopen, loop je veel groter risico op spierblessures.

Ik zeg dus: wachten totdat je spierpijn over is. Hoe langer in tijd je bezig bent, hoe meer je lichaam gewoon wordt aan dat lopen, hoe minder snel je ook spierpijn zal krijgen. Ik ben nu aan het lopen sinds maart/april ergens, en heb geen last meer van spierpijn... ook niet als ik langer (8/9km) gelopen heb.

Ik loop niet elke keer door spierpijn heen hoor.
Ik ben ook allang gewent aan lopen en daar krijg ik ook eigenlijk geen spierpijn meer van.
Toen ik net begon met lopen verzuurde ik helemaal in mijn benen, als ik daarna niks deed kon ik wel 1,5 week wachten tot de spierpijn over was.
Als ik gewoon 2 dagen later ging lopen was ik er van af.
Ik denk zeker als je nog maar op les 2 zit dat het moet kunnen hoor.
Maar goed verschil van mening, dan is nou eenmaal zo ;)

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 15:38

Ik mag vanavond les 11 gaan proberen. Hopen dat het een beetje droog blijft, want het kwam hier net met bakken uit de lucht.
Heb afgelopen week net veel gelopen helaas..

Ik ben afgelopen donderdag met skeeleren behoorlijk op m'n bekkie gegaan. Er kwam een klein stukje tak tussen m'n eerste 2 wielen en toen blokkeerde m'n skate. Met het gevolg dat ik al rollende en half lopend trachtte overeind te blijven, maar helaas. Ik had iets teveel snelheid. Gelukkig wel m'n bescherming om gehad, maar m'n net nieuwe sportbroek is helemaal stuk. Naast een gedeukte ego en ietwat dikke knie, ga ik de komende week wat meer rennen ipv skeeleren :D

Heeft iemand ervaring met het gebruik van eiwit shakes? Ik heb in het verleden Herbalife gegeten (na m'n zwangerschappen) en dan ging perfect om de laatste 5 kilo kwijt te raken. Ik ben nu met lopen en skaten wel wat strakker, zeker bij m'n bovenbenen, maar die laatste kilo
s en het buikvet wil ik toch graag kwijt. Ik weet dat spierontwikkeling zwaarder is op de weegschaal en daarom weeg ik mezelf ook niet.
Een vriendin van mij gebruikt nu Whey Standard Gold als vervanger voor ontbijt en lunch en zij is hierover goed te spreken. Uiteraard eet ze 's avonds voldoende groenten en bv kip of vis.

Mocht iemand hier iets over weten, dan hoor ik het graag.

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 17:51

Ja mijn broer gebruikt het ivm fitness. Ik zelf niet, ben er niet van te spreke dat al die shakes o zo goed zijn voor je.
Maar zo ieder zijn ding ;) Ik zou als ik jou was wel goed informeren of het wel nut heeft met je training en of het je echt dat stukje beter doet dan nu ;)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:30

Toch maar de stoute (loop)schoenen aangetrokken ( :=) en gaan lopen.. Interval zoals geadviseerd..
15 minuutjes, 2 km
1 min wandelen - 30 sec hardlopen
Dus totaal 5 minuutjes hard gelopen.. Nou nog steeds pijn, moet dus nóg relaxter aan doen.. Pff echt frustrerend.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:33

Hmn, heb net berekend dat ik gisteren 10.70 km heb gelopen in 75 minuten met een gemiddelde snelheid van 8.57 km/ph :+
Yep, ik ging inderdaad zo langzaam als ik dacht :+

Zometeen 40 minuutjes maar, maar pfft, heb spierpijn T_T

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:47

Heb jij geen rustdagen? :=

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:55

Rust, wat is dat? *knarsetand* :D

Nou... ehm... maandag klein rondje, dinsdag niks, woensdag klein rondje, donderdag hardloopvereniging, vrijdag rust, zaterdag duuurloop en zondag duurloop. :+

Zie je, ik heb rust...

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:57

Hallo....

Mag ik mij hier ook aan melden..?
Heb eerst een poosje met start to run gelopen maar door een blessure er een poosje uit geweest.
Kreeg ik de tip van Amazone om met dutchrunners te lopen.
Wat inderdaad gezelliger is dan zomaar zelf wat doen.
Heb vanavond les 3 gelopen.....onder het mom van rustig op bouwen. :o

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:32

welkom! Bevalt het hardlopen je wel?

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:52

Dank je.....je heerlijk om even een stukje te lopen maar wil wel een doel hebben zo maar een rondje rennen werkt voor mij niet motiverend.

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 22:28

je inschrijven voor een loop in de buurt? Ik heb mezself ingeschreven voor de dam tot damloop ter motivatie. Zelfs dit topic werkt erg motiverend! En tja, hetgene wat echt motiveerd is dat je merkt dat je steeds betere conditie krijg :)

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:30

hier waren jullie!!! :j Ik was jullie al kwijt!

deze week nog niet hardgelopen, ja op mijn werk... Grr... ik haat vakanties, dan heb ik echt veel drukker dan normaal gesproken...

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 11:33

vanavond les 3 :D

Kim_Bisous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:31

Hallo allemaal,

alweer topic 4 :D Pff ben nog steeds niet begonnen om start 2 run te hervatten. Beetje motivatie problemen.. Hoop dat ik het op kan brengen om me vanavond weer in het zweet te werken ;)