Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. corina schreef:Ik heb precies hetzelfde........haal extra niets in huis maar dan kan ik me toch niet bedwingen en stap de auto in om wat te gaan halen.

en dan de afspraak dat ik per kop thee 1 of 2 van die minikoekjes mag eten.

Cyntje schreef:Of een foto van jezelf op de (koel)kast plakken

niet te kort.
KoudbloedKim schreef:Ik heb dit ook een periode gehad.
Wat ik merk in vergelijking met toen, is dat ik geen dingen voor de volgende dag/dagen in huis haal.
Want je kunt wel een zak chips kopen en dan voornemen dat je vandaag één bakje neemt, zodat je morgen ook nog wat hebt.
Maar die half lege zak chips kun je toch meestal niet weerstaan.
Dus mijn tips;
- Geen ongezonde dingen in huis halen voor een andere dag dan vandaag.
- Dieet-ijs! (bij de super de boer heb je heerlijke bakjes vanille-ijs met maar 36 kcal per bakje, is dieetijs en lekker!)
- Veel drinken.
Wat ik doe, is een pakje mini-shooters kopenen dan de afspraak dat ik per kop thee 1 of 2 van die minikoekjes mag eten.
Onbewust drink je (ik tenminste) dan gigantisch veel thee (of koffie/water).
- Een lekkere salade maken voor jezelf.
Met 2 gekookte eitjes, lekker veel sla, komkommer, augurk en zilveruitjes.. daar word je écht niet dik van.
- En ja, met beweging val je minstens 2 keer zo snel af.
En niet vergeten af en toe een dagje in te lassen waarop je wel lekkere dingen mag eten.
Edit; Hm, nu ik het terug lees klinkt het best wel streng.
Maar het is wel goed vol te houden hoor.
Ik zou willen dat ik zo lief tegen mezelf kon zijn. Ik leg nog net de zweep niet over m'n eigen rug

Cyntje schreef:Men raadt aan na 19.30 niets meer te eten
Alles wat je daarna eet wordt niet/weinig verbrand
phormicola schreef:Cyntje schreef:Of een foto van jezelf op de (koel)kast plakken
ja joh, goeie ana tip
Ik ken dit ook wel. Ik heb nooit iets lekkers in huis eigenlijk, maar dan ga ik me soms volproppen met 'gezonde' dingen. En dat schiet ook niet op
Gooi jezelf vol met groenten. Een paar dagen geleden moest ik ongesteld worden en ik had me een vreetbuiniet te kort.
Ik heb toen in 2 a 3 uur tijd 600 gram gewokte groenten weggewerkt en geloof me, het kwam me echt m'n neus uit

werkt ook niet bepaald mee..