Facings, wie heeft er ervaring mee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 19:29

Lieke bedoel je composiet facings? Ik denk dat ze alleen worden vergoed als je tanden zijn afgebroken door een ongeluk, of door ziekte zijn aangetast. Denk niet dat het wordt vergoed om cosmetische reden. Ik zal eens informeren bij de tandarts.
Anders moet ik even goed vallen met de fiets :D %)

beantsje

Re: Facings, wie heeft er ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 19:34

Ik heb op mijn 15e een ongeluk gehad, waarbij 1 voortand afbrak en 1 doodging. Deze laatste werd dus na verloop van een paar jaar zwart. Hij heeft toen een zenuwbehandeling gehad en is gebleekt. Nog een aantal jaren later werd hij steeds lelijker en uiteindelijk heb ik dus een facing gekregen.
Zag er perfect uit.
Alleen nog een paar jaar later is de hele tand door een beet op een chocoladeletter in drieen...
Natuurlijk verzwakt door het bleken maar de facing heeft er ook niet echt goed aan gedaan. Er is tenslotte toch een laagje glazuur afgeslepen.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 19:36

Oei dat klinkt pijnlijk beantsje? Heb je er nog veel last van?

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:33

_Noah schreef:
Lieke bedoel je composiet facings? Ik denk dat ze alleen worden vergoed als je tanden zijn afgebroken door een ongeluk, of door ziekte zijn aangetast. Denk niet dat het wordt vergoed om cosmetische reden. Ik zal eens informeren bij de tandarts.
Anders moet ik even goed vallen met de fiets :D %)

Hmm zou best kunnen, heb geen idee hoe het heet, maar moet over 2 weken naar de tandarts, zal het dan even vragen ;)

Maar in princiepe is het een vrij kleine ingreep, ze doen wat spul in een hoesje, doen hem om je tand heen en maken hem hard met de UV lamp.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 20:24

Ik ga dit topic even een schop geven.

Heeft iemand een idee hoeveel een porseleinen facing ongeveer kost? En of er ook nog iets wordt vergoed?
Ik heb namelijk een vulling tussen mijn voortanden (die er nu voor de zoveelste keer is uitgevallen waardoor ik een enorme spleet tussen mijn tanden overhou) en dat is niet ideaal.. :=

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 09:48

Ik heb 5 facings op mijn voortanden (ze stonden wat naar achteren waardoor ik zelf vond dat ik een beverbekje kreeg ;-) ).
Het zijn in mijn geval composiet facings die je na ongeveer 5 jaar moet vernieuwen ivm met verkleuren.
Persoonlijk ben ik er erg blij mee, mijn gebit ziet er beter uit en je voelt er niks van.
De tandarts schuurt eerst je tanden wat op en plaatst dan de facings en het verschil is echt overweldigend!
Goedkoop is het weer niet, ik betaalde 1200 euro ervoor,maar het was het meer dan waard (je krijgt niks vergoed :( ).
Over een jaar moeten er weer nieuwe op...(arme portemonnaie)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 10:51

Ooh potverdorie := En porseleinen facings zijn nog veel duurder..
Persoonlijk vind ik dat er iets natuurlijker uitzien. Tenminste, wat ik op de plaatjes op internet zie.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 11:33

Nobel wil je misschien een foto sturen? En kun je nog wel alles eten of breken ze weleens af?

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 08:44

Ik zal eens kijken naar een foto!
Ik kan alles eten zonder enig probleem en er is nog niks afgebroken ;-)
Vanavond plaats ik wel ff wat!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 19:48

Ben benieuwd! Ben nog steeds niet bij de tandarts geweest.. schaam :o