Het is genoeg nu.. Echt, het is genoeg.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 09:06

Als ik je een advies mag geven: stop met schrijven. Soms kan dit je emoties steeds weer activeren en zak je verder weg in je verdriet. Wellicht over een tijdje weer maar nu niet.

Tweede tip: zoek afleiding. Soms moet je eerst actie ondernemen, wil je gevoel daarin mee gaan i.p.v. andersom.

Zonder je te willen kwetsen, wil ik je nog zeggen dat zelfmedelijden iets is wat we allemaal wel eens hebben. Ik heb soms ook wel eens een flinke schop onder m'n reet nodig. Je mag daarin ook streng zijn voor jezelf, even huilen is prima maar daarna weer wat anders (ook al voelt dit niet zo).

Ik denk ook dat de therapie goed voor je zal zijn, zoek de juiste persoon uit daarvoor. Succes!

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 09:09

Bramasole schreef:
Als ik je een advies mag geven: stop met schrijven. Soms kan dit je emoties steeds weer activeren en zak je verder weg in je verdriet. Wellicht over een tijdje weer maar nu niet.

Tweede tip: zoek afleiding. Soms moet je eerst actie ondernemen, wil je gevoel daarin mee gaan i.p.v. andersom.

Zonder je te willen kwetsen, wil ik je nog zeggen dat zelfmedelijden iets is wat we allemaal wel eens hebben. Ik heb soms ook wel eens een flinke schop onder m'n reet nodig. Je mag daarin ook streng zijn voor jezelf, even huilen is prima maar daarna weer wat anders (ook al voelt dit niet zo).

Ik denk ook dat de therapie goed voor je zal zijn, zoek de juiste persoon uit daarvoor. Succes!

Maar schrijven is mijn 'uitlaatklep'.
Het helpt me om de chaos in mijn hoofd wat meer te 'orderen'.

Afleiding is inderdaad een goede. :j
Daar ben ik dan ook echt mee bezig nu.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 09:28

Ragnaaa schreef:
Maar schrijven is mijn 'uitlaatklep'.
Het helpt me om de chaos in mijn hoofd wat meer te 'orderen'.

Maar door schrijven wordt je ook aangezet tot denken. Of andersom; door denken ga je schrijven. Ik schreef ook altijd veel, hield altijd blogs bij, maar ben ermee gestopt. Ga nu liever een boek lezen en zet m'n gedachten op nul. Daarbij is er tegenwoordig erg veel afleiding.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 09:45

Ts. je moet het helemaal zelf weten hoor ;) maar ik adviseer je dit niet zomaar. Probeer het en kijk het eens een paar weken aan.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 10:35

Ragnaaa schreef:
Ik heb veel last van 'telefoonangst', maar ik heb dan eindelijk toch de stap gezet!

Ik heb een afspraak gemaakt bij de dermatoloog, voor komende vrijdag.
En ik heb net ook gebeld om een afspraak te maken bij de huisarts, om een doorverwijzing naar de psycholoog te vragen, en ik kan over drie kwartier al meteen terecht!

Pff, de eerste stap is gezet..
Ik ben bloednerveus, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb, en ben stiekem ook al trots op mezelf..

Goed zo! You go girl *\o/* . je hebt nu toch echt ZELF actie ondernomen en daar begin het mee.
Verwacht niet dat de hulpverleners je handje vastpakken en je er door heen slepen, maar ze geven je wel handvaten om jezelf er door heen te slepen. Pak die handvaten dan ook en doe er wat mee.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 10:52

Ik ben net thuis, en wat voelt dit als een geweldige opluchting, zeg! :j
Het praten erover, mijn hart luchten, en de tranen even vrij spel kunnen geven..

Ik heb gepraat met de huisarts, en ze vond het super dat ik de stap heb gezet.
Ze vond dat ik dan ook met recht mocht zeggen, dat ik een beetje trots op mezelf ben.

Ik heb een doorverwijzing van haar gekregen, en ze vond 'cognitieve gedragstherapie' een goed passende therapie voor mij.
Ik heb van haar ook een telefoonnummer gekregen van een psycholoog, maar daar kon ik op z'n vroegst pas 17 augustus terecht.

Ik heb aangegeven dat ik er spoed achter wilde zetten, en dat ik het een urgente situatie vind, en daarom zei ze dat ik ook zelf op zoek mocht gaan naar iemand hier in de buurt.

Ik ga er nu ook weer werk van maken, en er achteraan! :j

eekhoornerik

Re: Het is genoeg nu.. Echt, het is genoeg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 11:00

Fijn meis!

17 augustus is vrij snel hoor, bij mij was de wachtlijst 3 maanden in de gehele regio ;-)

Maar je kan altijd proberen om bij iemand anders eerder terecht te kunnen.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 17:37

Meis, hartstikke goed dat je de stap hebt gezet, dat bewijst maar weer dat je een sterke meid bent, hoe rot je je de laatste tijd ook voelt.

Ik vind het super knap van je, dit is een stap, een stap van voor jezelf en je eigen geluk kiezen.

Top!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 17:48

Sluit me erbij aan, goed van je Ragna! Ik hoop dat het je brengt wat je nodig hebt!

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 18:44

Goed gedaan hoor! 17 augustus is inderdaad al wel snel. Normale wachtlijsten zijn minstens 3 maanden. Ik denk als je dichter in de buurt kijkt je hoogstens 1 weekje eerder kan..

Maar je mag inderdaad trots op jezelf zijn!