Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Minjon schreef:Hier ben ik het wel mee eens chocobroodje.
Maar om nou zoals Rooszs te zeggen dat alle mensen die zeggen dat ze te dik zijn terwijl ze dun zijn om aandacht vragen vind ik een betje absurd eigenlijk?
chocobroodje schreef:Ik zal nu wel heel bokt over me heen krijgen maar:
Ik vind het heel vermoeiend dat iedereen altijd maar zit te zeiken over gewicht. 75% van die mensen zijn echt alleen aan het klagen om te kunnen klagen, voor de aandacht of opzoek naar complimentjes. De overige 25% zijn de mensen die inderdaad moeten afvallen OF mensen met een eet probleem, die zien het niet meer.
Maar het over grote deel ligt alleen maar te miepen om te kunnen miepen. Wees toch gewoon eens blij met jezelf! Alsof die 3 kilo minder je echt zoveel gelukkiger maakt. Ik geloof er niet in en raad aan mensen liever aandacht te steken aan het ware probleem.
Anya schreef:Ik geloof niet dat ik erover zeik. De meeste mensen weten niet eens dat ik voor het eerst van mij leven aan het lijnen ben. En als je vijftig bent (zoals ik) en altijd dun geweest en opeens zo'n buik krijgt dan is dat niet plezierig.
Los daarvan heb ik ook een chronische ziekte, ik word dikker door medicijnen, maar moet mijn zwaardere lijf ook meeslepen met chronische beperkingen. Ik denk chocobroodje dat je geen idee hebt wat er allemaal bij mensen speelt. En dat jij er veel en veel te makkelijk over denkt.

Liek_ schreef:Tsja. Heb jarenlang 60 kilo gewogen. Ben twee jaar geleden gestopt met roken en ben toen in 4 maanden tijd 12 kilo aangekomen. Omdat ik 175 lang ben is dat nog steeds een gezond gewicht. Maar is geestelijk gezond niet net zo belangrijk? Ik voelde mij niet in fijn in mijn nieuwe lijf, dus geestelijk had ik er wel degelijk onder te lijden. Gezond gewicht of niet. Ik ben nu weer langzaam richting 60 aan het gaan. En ik ben gelukkiger dan ooit!
Anderen kunnen wel zeggen dat je niet te dik bent, maar zij hoeven niet in de spiegel te kijken! Zij voelen het verdriet niet van niet met jezelf door 1 deur kunnen. Uiteindelijk moet JIJ naar jezelf kijken! En is het dus belangrijk hoe JIJ over je gewicht denkt. En de een leidt zijn zelfvertrouwen nu eenmaal af aan zijn innerlijk, een ander aan zijn uiterlijk, en weer anderen aan beide. Lekker leven en laten leven toch?

En dat was écht geen aandachttrekkerij.... wat interesseert mij het nu. Mijn man vind me mooi maar ik voel me niet mooi en daar gaat het om.
... 

Nathalie schreef:Ik wilde net zeggen, denk dat het veel verschil maakt hoe oud je bent. In de puberteit is het toch weer heel anders.
Overigens zeg ik tegen niemand dat ik dik ben, alleen tegen mijn man.
En dan ga je winkelen en zie je wat hangen, en zie je jezelf zoals je was in dat truitje, trek je het aan.....ben je dik! 
EngeltjeS schreef:Het is puur hoe men naar zich zelf kijkt
Ik ben waarschijnlijk ook zo'n bokker, die zich zelf niet perfect vind, en ik heb ook totaal een ander beeld van mezelf, dan een ander die naar mij kijkt.
Aandachttrekkerij? Hm... Dat geloof ik zo nog niet hoor. Sommige mensen praten er liever gewoon over, wat ik heel begrijpelijk vind.
chocobroodje schreef:Minstens 2 vriendinnen zijn door hun moeder op dieet gezet waar dat echt niet nodig was. Beide meisjes hadden een gezond gewicht. 1 van die 2 werd er super onzeker van de andere (gelukkig) vooral boos. Echt hoor dat begrijp ik dan niet, omdat moeder een complex heeft praat ze dat haar kind ook maar aan![]()
Kennis heeft dochterje van 9, kennis klaagt constant dat ze te dik is (heeft eerder ondergewicht) haar dochter neemt dat gedrag ook over! Het gebeurt echt zo onzettend veel