Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
D_MR schreef:edit: er schiet me wel te binnen dat er vd week iemand tegen mij zij die aan joga doet:
dat je als je in bed ligt, moet na gaan denken over je adem haling. dat je dus zoveel tellen inademt,
en zoveel tellen uitademt. dat schijnt te helpen dan word je rustig en moet je in slaap vallen..
(ik denk persoonlijk dat t bij mij niet gaat helpen..)
pubelia schreef:Ooit gehoord van slaap hygiëne?
Niet voor het slapen gaan tv kijken of computeren. Of iets actiefs doen met je hoofd. Geen huisdieren in de slaapkamer.
Slaapkamer alleen gebruiken om te slapen of voor de liefde te bedrijven. Na 3 kwartier wakker te hebben gelegen uit bed gaan beneden iets warms drinken, geen koffie. Maar bv thee of warme melk. Ga na een kwartier weer terug naar bed en probeer het op nieuwe.
Succes voor de volgende keer
Chantal___ schreef:Als ik niet kan twitteren dan hou ik nog net ff iets meer van m'n BB dan normaal. Ben dus ook vaak 's nachts op twitter te vinden. Beetje pingen, beetje twitteren, wat mailen, noem maar op.
Ik doe het zelf ook weleens, net als nog laat tv kijken, maar zodra ik mezelf door heb, hou ik daar onmiddelijk mee op. Als ik iets niet slaapverwekkend vind, dan is het wel internetten in bed. Dat zou ik de hele nacht kunnen doen (behalve dat een mobiel wel iet wat oncomfortabel is.) Maar dat kan persoonlijk zijn, zoals ik hierboven ook al beschreef.
lukt mij ook niet te slapen.... om 5 uur lag ik nog wakker vanmorgen. en het probleem is dat ik nu geen baantje heb of niks en vakantie, dus ik kan zo lang slapen als ik wil. dus dan slaap ik tot 12 uur en heb wel mn slaap, maar dat verstoord alleen maar mijn ritme. nu was ik er vanochtend uit om half 10 (extreem vroeg voor mijn doen
) dus hopelijk dat ik vanavond wel gewoon in slaap kom.
Het lijkt me ook wel eens fijn om lekker in je bed te liggen en gewoon te kunnen nadenken over je dag, te dromen, lekker te woelen.. Dat lukt mij dan weer niet
Misslolliex schreef:Knoffer schreef:Melatonine bedoel jeWel op recept, want die van de drogist zijn über licht. Dan kan je er een stuk of 10 gaan innemen ofzo
Niet die, bruine pilletjes in een stippenkaart ding zegmaardie je bij normale pillen ook heb