netelkoorts - help al meer dan een jaar!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

aikon

Re: netelkoorts - help al meer dan een jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:36

TS zeer lastig probleem. Ik heb het zelf ook gehad door maagbeschermers 8)7 Dik 1,5 jaar mee gelopen, veel middeltjes gehad wat allemaal niet hielp. Ik moet zeggen dat ik sowieso erg gevoelig reageer op mijn huid, ik heb geregeld eczeem aanvallen, melk/suiker producten moet ik eigenlijk laten staan die triggeren het heel erg.

Ruikt jou zweet ook sterk? En zweet je veel?
Dat kan namelijk in combi met netelroos een teken zijn dat je afweersysteem/lymfestelsel op zijn gat ligt. De afval stoffen worden niet meer goed afgevoerd en komen door de huid naar buiten ipv via urine en ontlasting.

Ik ben vanwege chronische pijn overgestapt op canabisolie, met als zeer prettige bijwerking dat mijn netelroos/ eczeem snel is weggetrokken. :D Ik zweet niet meer overmatig en het stinkt niet meer, ook ruikt mijn huid niet meer zuur/zwavelachtig.

Als de artsen er niet meer uitkomen zou je dat een paar maanden kunnen proberen.

zazu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 13:08

echt zweten doe ik niet, maar is misschien nog een alternatief dat ik ga onthouden, bedankt.
juist bericht van de dokter dat ik op 9 juli naar Leuven kan gaan, dus dat is al na een week !

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 20:45

Wat fijn!! Ik duim voor je!!

Blijkbaar zijn netelroos en ibuprofen geen goede combinatie. Dat vertelde de huisarts me toen ik gisteren belde met een gigantische maar dan ook een gigantische aanval.. -O-

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 09:52

Ibuprofen is heerlijk spul :roll: Zoveel bijwerkingen die niet allemaal geregistreerd zijn. En het word zo vaak voorgeschreven terwijl het voor veel klachten heel slecht is. (denk aan maagklachten, neem dan geen ibu.)
Ik heb veel last van het o zo mooie roze kleurtje ^) Krijg er eczeem van, bij de apotheek wiste ze dat niet eens. Dat roze kleurtje bestaat uit 3! verschillende kleurstoffen waar dus wel van bekent is wat het doet. Gemengd schijnt dat dan ineens niet meer zo te zijn of zo :?

zazu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 14:45

Ik ben naar Leuven geweest en moest 1 week een dagboek invullen - je kon een score hebben van 0 tot 42 punten, ik had 38 punten en vanaf 28 punten krijg je een aanvraag voor Xolair spuiten, product voor astma dat nu ook gebruikt wordt voor mensen met chronische netelkoorts, omdat dit zo duur is moet ja aan een aantal voorwaarden voldoen (in België), dan krijg je een formulier mee voor het ziekenfonds en voorschriften voor de apotheek en als het door de arts van het ziekenfonds wordt goedgekeurd, dat zou zo'n 2 weken duren, kan je met je therapie beginnen (1 maal per maand 2 spuiten) maar de resultaten zouden heel goed zijn, ik ben benieuwd ! Hopelijk helpt het bij mij !!

zazu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 11:08

Ik heb de spuiten 30 juli gekregen en wat een resultaat (op dit ogenblik) na een paar dagen kwam de netelkoorts nog door, maar een paar uur later was dit verdwenen en tot nu toe al meer dan 9 dagen geen plekje te bespeuren, wat een zalig gevoel is dit - ik kan terug schoenen , bh en jeansbroeken dragen, zonder dat ik daar netelkoorts van krijg - hopelijk blijft het zo verder gaan .... ik voel me als herboren na 6 jaar ellende ! nu elke maand een spuit tot 22 oktober en dan terug naar Leuven!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:50

Wauw wat fijn!

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:57

zazu schreef:
Inderdaad, mijn immuumsysteem blijft dus gewoon werken, het stopt niet meer. Ik heb al jaren allergie (boompollen en bepaalde soort fruit), en heb hier 10 jaar spuiten voor gekregen, maar deze hielpen ook niet, ik moest nog elke dag mijn allergiepillen innemen. maar verleden jaar is het allemaal begonnen door een beet van een daas op de weide en deze heeft alles in gang gezet. de ziekte van lyme heb ik me nog niet laten testen, maar ik heb een paar jaar geleden inderdaad een beet van een teek gehad, maar ben er toen mee bij de huisarts geweest en heb er toen onmiddellijk antibiotica voor gekregen. Wat voor soort schimmel het is zal ik vrijdag eens navragen, want ik weet niet welke dat het is.
Ik was al een half jaar naar Leuven aan het gaan en daar geven ze alleen maar pillen, maar uiteindelijk ben ik 3 weken geleden bij een neuraaltherapeut terecht gekomen en deze heeft uiteindelijk alles opnieuw terug onderzocht en is tot de vaststelling gekomen dat ik op behoorlijk wat producten een allergie heb. Hoogst waarschijnlijk zal ik nooit meer melkproducten kunnen eten, maar de rest, zoals brood en zo zou na ik na ongeveer een half jaar tot een jaar wel terug kunnen eten. Maar ik hou jullie wel op de hoogte. Alvast bedankt voor de reacties, want ik heb het op dit ogenblik toch wel wat moeilijk.

Als jij het goed vind, zou ik je situatie natuurgeneeskundig willen bespreken met je. Ik zie je pb misschien wel.