Help! Het is weer zover, de stomste week van de maand!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:04

Owh! :P Ik heb die buien altijd voordat ik ongesteld moet worden 1 of 2 dagen van te voren :+ dan kan ik afwisselend vrolijk, chagrijnig, moe of vol energie zijn. En krijg dan pijn in mijn rug, hoofd en buik en daardoor snak ik dan naar chocola of wat dan ook maar eetbaar is en me verzadigd. En dat kan per minuut tot uur schelen.
Kan dan in iedereen en overal spoken zien en hersenspinsels maken wat me doet huilen.
Wat ik dan altijd doe?
Me afvragen waarom ik in godsnaam zo'n rot bui heb. Mezelf na een flinke jank bui een schop onder mijn kont verkopen en mezelf toespreken dat het heus allemaal mee valt.

Dag later word ik ongesteld en denk ik pff.. dat hebben we weer gehad. Als een storm in een glas water.
Daarna is mijn vriend ook weer blij :(:)

Specials

Re: Help! Het is weer zover, de stomste week van de maand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:06

ik dacht dat ik de enige fanatieke doorslikker was haha.
Ik ben sinds september '09 niet meer gestopt en vorige week even een weekje gestopt kreeg last van doorbloedingen.
Maar ik word ook maar gerust 2/3 keer per jaar ongesteld.
Alleen als mn lichaam het aangeeft door bv een bloeding.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:13

Pil doorslikken is niet eng hoor. Mn moeder was er altijd erg op tegen. Dus toen was ik met mn pa voor moeheid bij de HA, en toen zei mn pa ja ze slikt der pil ook altijd door, dus denk dat dat ook niet helemaal goed is. Waarop de HA doodleuk tegen mn vader zei, nee hoor dat kan helemaal geen kwaad, als zij dat fijn vind moet ze dat gewoon doen! En dan pas stoppen als je een doorbraakbloeding krijgt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:19

Haaa, de oplossing?
PRIKPIL! :D
Nooit ongesteld, nooit last van hormonen, ja hooguit wat pukkeltjes als je tegen je nieuwe aan zit. Maar heerlijk, een aanrader!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:19

Even een vraagje voor de doorslikkers: Hebben jullie nu ook minder last van stemmingswisselingen? Want je krijgt een constantere aanvoer van hormonen binnen.
Mijne was voor de pil altijd heel erg. Vreselijke rugpijn en heel veel bloedverlies. Nu met de pil is het veeel minder en bijna geen pijn meer. Maar altijd doorslikken klinkt ook erg aantrekkelijk

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:35

Specials schreef:
ik dacht dat ik de enige fanatieke doorslikker was haha.
Ik ben sinds september '09 niet meer gestopt en vorige week even een weekje gestopt kreeg last van doorbloedingen.
Maar ik word ook maar gerust 2/3 keer per jaar ongesteld.
Alleen als mn lichaam het aangeeft door bv een bloeding.

Hier nog een fanatieke doorlslikken, ben blij dat ik niet de enige ben! :o
Ik kan me niet meer herineren wanneer ik voor t laatst ongesteld was.
Waar komt dat tog vandaan dat de pil door slikken slecht is?

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:58

LZP --> MW

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 21:15

Miriam91 schreef:
Even een vraagje voor de doorslikkers: Hebben jullie nu ook minder last van stemmingswisselingen? Want je krijgt een constantere aanvoer van hormonen binnen.
Mijne was voor de pil altijd heel erg. Vreselijke rugpijn en heel veel bloedverlies. Nu met de pil is het veeel minder en bijna geen pijn meer. Maar altijd doorslikken klinkt ook erg aantrekkelijk

Ik voel me altijd top fijn tot ik een keer stop met de pil dan ga ik me ineens heel anders gedragen en krijg ik stemmingswisselingen.
Zolang ik hem doorslik heb ik negens last van.

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 22:14

Ik zie heel vaak de prikpil als mogelijk advies voorbij komen..
Nu kom ik weer aan, ik heb een enorme fobie voor naalden.. :o .

Maar ik ga eerst even uitzoeken hoe het zit met hormonen en Factor V van Leiden, omdat dat allemaal raar en ingewikkeld is!

Dankjullie voor tips! :D

flower1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:16

Toenik aan de pil was slikte ik altijd 2 strips achter elkaar door en daarna 1 stopweek. Alles wat ik hierover gelezen had stond in dat dit niet slecht was. misschien een idee... verder heel veel sterkte gewenst.

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 22:17

marise83 schreef:
ibuprofen en naproxen (aleve) zou ik niet door elkaar slikken.. Eigenlijk is het zowiezo beter om die middelen niet te slikken tijdens de menstruatie, deze zijn namelijk bloedverdunnend.. Maar ja als iets anders niet werkt dan moet je wel ;) Wie dit toch uitgevonden heeft was zeker een man..
Sterkte iig ;)

Het bloedverdunnende kan in mijn geval geen kwaad gelukkig :D .

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:19

@TS Ik zou eerst kijken naar een hormoonspiraaltje (Mirena). Met de prikpil krijg je in een keer een enorme boost hormonen. Voor sommige kan het mss prima werken, maar ik zou eerst naar andere opties kijken. De Mirena geeft geleidelijk kleine hoeveelheden hormonen af en meteen op de plek waar ze zijn moeten.

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 22:34

Knoffer: Wat is precies het verschil tussen een koperspiraaltje en een Mirena?

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 23:27

Koperspiraaltje is zonder hormonen en dus alleen een anticonceptiemiddel (volgens mij worden sommige vrouwen er zelfs alleen maar heftiger ongesteld van). De Mirena geeft geleidelijk kleine hoeveelheden hormonen af in de baarmoeder. Hierdoor krijg je zo min mogelijk hormonen binnen. Veel vrouwen worden veel minder heftig en korter ongesteld of - soms na enige tijd - helemaal niet meer ongesteld (zoals ik, vanaf de eerste dag geen druppel). De Mirena kan 5 jaar blijven zitten.

Meer info: http://www.mirena.nl/html/index.html
Ik denk dat je ook wel behoorlijk wat ervaringen op bokt kan vinden, bijv in het topic [MW] [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:34

Melisjee schreef:
marise83 schreef:
ibuprofen en naproxen (aleve) zou ik niet door elkaar slikken.. Eigenlijk is het zowiezo beter om die middelen niet te slikken tijdens de menstruatie, deze zijn namelijk bloedverdunnend.. Maar ja als iets anders niet werkt dan moet je wel ;) Wie dit toch uitgevonden heeft was zeker een man..
Sterkte iig ;)

Het bloedverdunnende kan in mijn geval geen kwaad gelukkig :D .

Nou het is zowiezo niet goed om ze samen te gebruiken ;) maar juist tijdens de menstruatie is het niet prettig als alles te dun is zeg maar.. Maar voor je maag is het ook absoluut niet goed.. Je kan dan beter paracetamol tegelijk met ibuprofen gebruiken..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 15:50

Melisjee schreef:
Ik zie heel vaak de prikpil als mogelijk advies voorbij komen..
Nu kom ik weer aan, ik heb een enorme fobie voor naalden.. :o .

Maar ik ga eerst even uitzoeken hoe het zit met hormonen en Factor V van Leiden, omdat dat allemaal raar en ingewikkeld is!

Dankjullie voor tips! :D

Nou, je hoeft de naald niet te zien.
Ik heb heel gemakkelijk praten hoor, naalden heb ik totaal geen moeite mee. Maar ik weet wel wat een fobie is.
Ik krijg 'm in m'n bilspier. Wat voel je? Euh... eigenlijk bijna niets... Ja, je voelt heel kort een prikje, alsof iemand per ongeluk tegen je aanstoot met iets scherps en dan voel je dat de vloeistof in je bil gespoten wordt. Ik zie de naald dus ook nauwelijks.... Ja, tenzij ik er uitgebreid naar wil kijken.

Van wat ik heb begrepen (kan er ver naast zitten) blijven de hormonen op die plaats zitten en worden ze dagelijks gedoseerd afgegeven. Je wordt niet meer ongesteld (hooguit in het begin een beetje), en dat vind ik wel het allerprettigste...

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:48

Ik heb vanaf vandaag een stopweek. Zie er nu al zoooo tegen op. Ben er altijd erg ziek van.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:21

Ik wordt gewoon al ruim een half jaar onverklaarbaar niet meer ongesteld :\
Ook niet alles.. als je geen idee hebt hoe dat kan..

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:37

Kytha schreef:

Slik je geen pil of wat dan ook? Als je de prikpil hebt gehad dan kan het wel een jaar duren voordat je cyclus weer opgang komt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:38

Kytha schreef:

Ik weet niet hoe oud je bent.... Maar toen ik nog niet aan de pil was (tussen m'n 13e en m'n 17e) werd ik soms ook zomaar een half jaar niet ongesteld, dan weer heel keurig elke maand, en dan weer een half jaar niet... Ik vond het wel prima.
Aan de pil gaan is dan ook geen optie, want dan menstrueer je alsnog niet echt. :+

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:46

Wat cool dat er zoveel mensen doorslikken. Ik doe dat echt al 8 jaar ofzo (ben nu 25) en toen was het slecht voor je en blablabla. Nog steeds zijn er zoveel mensen die dat denken, maar ja. Ik voel me er prima bij, meestal red ik het tot 1 keer in de 4 maanden ofzo.

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:48

druppeltje schreef:
Wat cool dat er zoveel mensen doorslikken. Ik doe dat echt al 8 jaar ofzo (ben nu 25) en toen was het slecht voor je en blablabla. Nog steeds zijn er zoveel mensen die dat denken, maar ja. Ik voel me er prima bij, meestal red ik het tot 1 keer in de 4 maanden ofzo.

Precies. Als ik dat vertel tegen mensen is het ook altijd van ja, dat moet je niet doen joh dat is hartstikke slecht en blabla. Nou, ik voel me pas slecht als ik stop. Ik voel me er ook prima bij dat doorslikken. Mn humeur is dan over het algemeen ook gelijk. Ga nu even een rot weekje tegemoet :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:54

Wietse_07 schreef:
druppeltje schreef:

Precies. Als ik dat vertel tegen mensen is het ook altijd van ja, dat moet je niet doen joh dat is hartstikke slecht en blabla. Nou, ik voel me pas slecht als ik stop. Ik voel me er ook prima bij dat doorslikken. Mn humeur is dan over het algemeen ook gelijk. Ga nu even een rot weekje tegemoet :')

Haha, mij wordt ook altijd verteld dat de prikpil heeeel erg slecht voor je is, omdat je dan niet meer ongesteld wordt.... :Z

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 15:56

Dat is echt grote onzin.. Want als je met de pil een stopweek doet is dat niet eens een ' echte' menstruatie. Helemaal niet nodig haha.

Kytha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:39

Wietse_07 schreef:
Kytha schreef:

Slik je geen pil of wat dan ook? Als je de prikpil hebt gehad dan kan het wel een jaar duren voordat je cyclus weer opgang komt.

Ik ben 22, en slik wel de pil, en in mn stopweek word ik gewoon niet meer ongesteld.. vindt t echt vreemd..