gedwongen opname

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:16

Ik heb zelf destijds een RM gehad en dat is idd heel heftig. Maar uiteindelijk heeft me wel gebracht tot waar ik nu ben: een stuk positiever in het leven. Sterkte Brom en ga ervoor!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:17

Ik zou graag je hondje opvangen, maar moet dan even overleggen met vriendlief. Woon op een boerderij, dus waarschijnlijk wel leuk voor haar.

_Caitje__

Re: gedwongen opname

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:26

Heel veel sterkte!

Ik kan je hond niet opvangen, maar weet zeker dat dat goed komt!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 20:50

Wattenstaafje: Het is onbekend hoe lang ik hier moet blijven, dat weet ik pas in de loop van volgende week. Ik heb wel onbeperkt toegang tot internet :j

Broccoli: Dat zou fantastisch zijn, maar abcoude is wel erg ver weg (Zo ver dat ik niet eens weet waar het ligt :=)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 20:55

Heel veel sterkte.. Hopelijk vind je wat rust.

En over je hondje heb je een pb. :)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:06

bromfiets schreef:
Broccoli: Dat zou fantastisch zijn, maar abcoude is wel erg ver weg (Zo ver dat ik niet eens weet waar het ligt :=)

Volgens routenet een goed uur rijden valt best mee toch?

Sterkte in ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:10

Ach erm, zit je nu ook vol zorgen over je hondje :(:) Hoop dat je snel een plekje voor Lilly vindt, als ik geen ongeleid projectiel in de vorm van een [***] in huis had gehad was ze hier zeker welkom geweest. heb je nu natuurlijk geen fluit aan
Kaartje is onderweg dus moet morgen bij jou zijn als de postbodes hun werk goed doen.

Abcoude ligt btw in Noord-Holland, als ik goed heb opgelet op school. Ooit ;)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 00:11

iedereen dank je wel voor de pb's maar ik denk dat de meeste van jullie te ver weg zitten. Ik kan moeilijk aan mijn ouders vragen of ze een uur willen rijden voor lilly, dat doen ze niet.... Maar als er nog mensen in de buurt van breda wonen... Alle hulp is welkom, ze gaat deze week naar iemand in den haag, daarna kan ze als het echt moet nog een week bij mijn ouders logeren maar daarna heb ik een probleem. Ze kan wel met andere honden, maar met katten weet ik niet, als we er een tegen komen op straat blaft ze er wel naar.

Kneel: Alvast bedankt voor je kaartje :+: ik verheug me er nu al op :D

Voor de rest kan ik niet slapen, Ik ben maar aan het breien geslagen... Als ik zo door ga heb ik binnen 2 weken mijn nieuwe trui :P

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 00:22

Ik las je verhaal, dat is schrikken zeg, hopelijk vind je rust, in ieder geval zit je veilig. (En heb je onbeperkt toegang tot internet :P ) Hopelijk is er een lieve bokker die je kan helpen met je hondje. Heel veel sterkte!

En brei ze. ;)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 00:34

Hee Bromfietsje,

Goh, dat is ook niet niks zeg... :\
Ik kan me niet geheel voorstellen wat je nu doormaakt, want zover is het bij mij nooit gekomen, maar ik weet dat wat hier meestal aan vooraf gaat ook al allerminst een lolletje is, dus ik denk dat je wel een dikke virtuele knuffel kunt gebruiken! :(:) :+:

Heel veel sterkte, het komt allemaal goed, je bent sterk genoeg om hier bovenop te komen, ik geloof erin! +:)+ :)

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 09:07

Kan me voorstellen dat Abcoude te ver weg is dan. Abcoude hoort trouwens bij Utrecht ;)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 10:48

Maar in ieder geval heel erg bedankt voor je aanbod :+:

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:30

Graag gedaan. Hoe voel je je?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 18:31

Morgen komt de rechter en die bepaalt wanneer ik naar huis moet, ondanks dat ik nu al weet dat het thuis niet goed zal gaan.... Het zal niet lang duren voordat ik weer thuisziit en zelf mag zwemmen of verzuipen. Het zal wel verzuipen worden.

Verder baal ik als een stekker, het is hier net een gevangenis. En ik krijg iedere keer op mijn sodemieter.... ik wil dit niet meer

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:35

Moet je dan echt naar huis, ook wanneer het niet goed gaat?
Is er niet iets van een woongroep voor mensen met Borderline, waarin ze goed in de gaten worden gehouden en de hulp krijgen die nodig is?
Ik vind het nogal wat om je weer naar huis te laten gaan wanneer je zelf al aangeeft dat het fout zal aflopen :\
Kun je niet tijdelijk bij je ouders terecht?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 18:39

ik kan wel bij mijn ouders terecht, maar daar wil ik ze niet mee belasten. Ik doe ze al zo veel verdriet en daar hoeft geen dagelijkse ruzie bij te komen....

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:53

Heel veel sterkte TS!

heb enige tijd jullie borderline-topic gevolgd en het lijkt me zo enorm heftig om elke dag met die enorme emoties en innerlijke strijd te moeten leven.

Ik ben zelf ook een keer opgenomen geweest, 8 weken. Het was er vreselijk, maar juist omdat het daar zo vreselijk is wil je er heel graag uitkomen en ga je vechten om weer beter te worden.

Probeer een vlammetje in jezelf te voelen, en ookal is het maar heel heel heel erg zwak, ergens is er een vlammetje. En als je dat vlammetje voelt zorg dan dat het steeds groter wordt en steeds hoger wordt en je gaat vechten om weer beter te worden en om weer te leven.

Heb je wel enigszins leuke mensen op de afdeling? Ik weet nog wel dat ik met heel veel verschillende types heb gezeten, die soms echt heel erg ver heen waren.
Maar met één meid heb ik nog veel contact en vrijdag hebben we weer eens samen gegeten en herinneringen opgehaald aan onze tijd 'in het gesticht' (zoals wij het dan noemen). We hebben toen echt heel veel steun aan elkaar gehad en we delen iets wat velen nooit hebben meegemaakt.

Probeer dus op de afdeling een maatje te vinden, waar je dingen mee kan delen.
Dat maakt het een stukje dragelijker.

Succes meid, probeer die vlam aan te wakkeren!!

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:59

Zet hem op meid!! Sterkte daar. Je slaat je er wel doorheen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:06

Ik vind het ook moeilijk.
Aan de ene kant hoop ik dat je een verlenging krijgt, maar aan de andere kant weet ik uit ervaring dat je daar, tussen al die zieke mensen ook niet beter wordt.

cmatthijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:18

Sterkte meid! hopelijk kom je er snel bovenop!!

zou lilly graag in huis willen nemen voor je want ik ben bijna altijd thuis helaas krijg ik paar keer per week 3 kids tussen de 3 en 7 over de vloer een hele dag... hopelijk heb je snel een oplossing voor haar!

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:26

Het is erg rot om op deze manier opgenomen te worden, maar misschien is het wel even het beste. Kun je niet samen met de mensen daar zoeken naar een andere, fijnere oplossing? Thuis zitten zal ook geen pretje zijn als je je voelt zoals nu.

Heel veel sterkte en kracht toegewenst om hier mee om te leren gaan!

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:37

sterkte :(:) hopelijk kom je er snel weer bovenop :(:) :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 19:50

KoudbloedKim schreef:
Ik vind het ook moeilijk.
Aan de ene kant hoop ik dat je een verlenging krijgt, maar aan de andere kant weet ik uit ervaring dat je daar, tussen al die zieke mensen ook niet beter wordt.

Is er dan geen tussenoplossing zoals bijv een open woongroep?
Het is nu wel schipperen tussen het ene en andere uiterste..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:22

Tja, je kunt naar een begeleid wonen groep, daar zit ik nu al weer ruim 3 jaar.
Maar daar moet je stabiel genoeg voor zijn.
Anders word je zo weer opgenomen "omdat je een gevaar bent voor jezelf of voor anderen".

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:26

Goede tip Cayenne! Misschien dat begeleid wonen een goede oplossing is en dat Bromfiets vanuit daar weer langzaamaan richting zelfstandig wonen kan.

Daarnaast ligt het ook een deel bij jezelf of je bij een opname op de crisisafdeling beter wordt of niet.
Ik heb de een zien veranderen van een redelijk levendige man naar een muurbloempje...die niets meer zei en de hele dag alleen maar op bed zat voor zich uit te staren.

Maar aan de andere kant heb ik ook heel veel mensen gezien die helemaal kapot waren bij binnenkomst en na een paar weken weer op begonnen te leven en dingen begonnen te ondernemen.

Voel goed aan wat goed voor je is, hoe je lichaam op medicatie reageert en als het de verkeerde kant op dreigt te gaan trek aan de bel!

Stel je ouders goed op de hoogte wat er met je is besproken en blijf in gesprek met je begeleider maar vooral ook met je ouders.