AUB tips om de nachten door te komen KIESPIJN

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Sas_

Re: AUB tips om de nachten door te komen KIESPIJN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 08:52

Als je natuurlijk aanvullend verzekerd bent ;)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 09:05

TS, alsjeblieft, doe jezelf een plezier en lees de bijsluiters van de pijnstillers. Ik zit heir met kippenvel te lezen wat en hoe jij slikt. 2 ibuprofen 600 in 1 keer? Ben je gek geworden?
Daro hoofdpijnpoeder is ook paracetamol, dus je houdt ook jezelf nog voor de gek als je zegt dat daro wel werkt en paracetamol niet. Bovendien versterekn ibu en paracetamol elkaars werking, maar dus ook elkaars giftigheid!!

Gewoon netjes 2x daags ibu gaan slikken en 4 keer daags 1000 mg paracetamol. VOor Daro geld een maximum van 3 keer daags 2 tabletten. In een uiterst geval kan je overgaan tot 3 keer daags ibu, maar dan zit je echt, echt, écht aan de grens en dan moet je zorgen dat je dat heel goed over 24 uur verdeelt.
Wist je trouwens dat je aan een overdosis paracetomal kan sterven? Het is de meest trieste manier van zelfmoord die er is. Mensen slikken teveel van die tabletten (al dan niet in 1 keer), melden zich vervolgens bij het ziekenhuis en krijgen te horen dat er een kans bestaat dat het ziekenhuis hun niet meer kan helpen, ondanks dat ze nog niks merken en geen klachten hebben.......
De vrij verkrijgbare pijnstillers zijn echt niet zo onschuldig als mensen, en jij blijkbaar ook, denken. De doses waarin jij ze neemt zijn echt te hoog. Daarnaast slik je ze niet regelmatig dus bouw je geen spiegel op in je bloed, terwijl dát juist de manier is waarop pijnstillers het beste werken. Gewoon standaard elke dag op vaste tijden innemen.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 09:15

noortje schreef:
Ben ook tandarts assistente, en vind het belachelijk dat er blijkbaar artsen zijn
die je ( als het waar is) vooraf al laten betalen. Dit mag niet en hierover kun je melding maken.

Tarieven voor tandartsen zijn universeel en liggen al vast.

Contant betalen is uit voorzorg. Als de dienstdoende arts niet rechtstreeks declareert bij jou vz. Maatschappij dan doen veel artsen dit om te voorkomen dat men de rekening achteraf niet betaalt.

Dit gebeurd meestal wanneer je naar een spoedtandarts gaat, dan moet je idd zelf betalen en zelf declareren. Omdat het niet je eigen is. vaak hoef je niet vooraf te betalen wanneer je bij de menzis zit, die hebben een contract met de meeste tandartsen.

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 10:12

Nou wij wouden naar een spoedtandarts maar iedereen moet vooraf betalen welke zorgverzekeraar je ook had. dus tja even uhmm 200 euro ophoesten dat gaat niet.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 10:44

Wij hebben de noodtandarts een keer wel een een keer niet moeten betalen.
Hier was alleen het kijken al 50 euro. :o

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 10:52

Deflin

Het is normaal dat je NA de behandeling een rekening krijgt
en idd moet deze soms contant betaald worden als denpatienr niet verzekerd is of als de dienstdoende arts niet rechtstreeks declareerd bij de verzekering van de patiënt.

Vooraf 200 euro laten betalen is niet normaal

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:16

Lalidan schreef:
TS, alsjeblieft, doe jezelf een plezier en lees de bijsluiters van de pijnstillers. Ik zit heir met kippenvel te lezen wat en hoe jij slikt. 2 ibuprofen 600 in 1 keer? Ben je gek geworden?
Daro hoofdpijnpoeder is ook paracetamol, dus je houdt ook jezelf nog voor de gek als je zegt dat daro wel werkt en paracetamol niet. Bovendien versterekn ibu en paracetamol elkaars werking, maar dus ook elkaars giftigheid!!

Gewoon netjes 2x daags ibu gaan slikken en 4 keer daags 1000 mg paracetamol. VOor Daro geld een maximum van 3 keer daags 2 tabletten. In een uiterst geval kan je overgaan tot 3 keer daags ibu, maar dan zit je echt, echt, écht aan de grens en dan moet je zorgen dat je dat heel goed over 24 uur verdeelt.
Wist je trouwens dat je aan een overdosis paracetomal kan sterven? Het is de meest trieste manier van zelfmoord die er is. Mensen slikken teveel van die tabletten (al dan niet in 1 keer), melden zich vervolgens bij het ziekenhuis en krijgen te horen dat er een kans bestaat dat het ziekenhuis hun niet meer kan helpen, ondanks dat ze nog niks merken en geen klachten hebben.......
De vrij verkrijgbare pijnstillers zijn echt niet zo onschuldig als mensen, en jij blijkbaar ook, denken. De doses waarin jij ze neemt zijn echt te hoog. Daarnaast slik je ze niet regelmatig dus bouw je geen spiegel op in je bloed, terwijl dát juist de manier is waarop pijnstillers het beste werken. Gewoon standaard elke dag op vaste tijden innemen.

eens. en dan niet het advies opvolgen om er een lekkere stevige borrel op te nemen want dan gaat t alsnog mis ;)

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 13:21

Het is vannacht best okee gegaan gelukkig.
Die ibuprofen 600 heb ik niet alle 2 gelijk genomen hoor. eerst 1tje en voor het slapen gaan nog 1.

daro hoofdpijnpoeder werkt wel en paracetamol niet omdat er in daro nog iets anders vermengd zit.
ik mag 3 x per dan een ibu 600 volgens de huisarts en indien nodig zeide ze bij de apotheek kon er nog paracetamol bij. nu weet ik niet of ze daarmee normale paracetamol500 bedoelde of de panadol 1000 die ik heb.

overigens heb ik wel een soort bleinen op mijn tandvlees zitten.ik denk dat dit komt van de hele nacht spoelen met water en oralb poeder en maar tandenpoetsen.
maar heb dit liever dan die kiespijn die ik had.

ik werd vannacht wel wakker van de pijn in mijn maag. had expres nog 2 boterhammen gegeten met het innemen van de ibuprofen.
heb ook daarom daarnet maar een normale paracetamol gepakt ipv een ibuprofen.

tot nu toe ( even afkloppen) is het goed uit te houden tot maandag! maar ik roep maar niet te hard.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 14:11

Herkenbaar. Heb 2 jaar geleden ook eens een gaatje gekregen in m'n verstandskies. Vlak voor kerst, tandarts had er nog even vlug naar gekeken, zei dat de tand eruit moest maar dat hij dat niet zelf deed en bij de kaakchirurg kon ik pas in februari terecht. Ik weer naar huis.
Door omstandigheden heeft het even geduurd voor er iets aan die tand gedaan kon worden. Heb uiteindelijk een dikke maand met tandpijn rondgelopen maar de laatste week van januari werd het echt een hel en lag ik heel de nacht wakker van de pijn (niet handig als je examens hebt). Ik ben toen ook zwaar aan de pijnstillers begonnen. Was nog wel zo helder om ze niet te mengen maar nam toch ook dosissen die niet meer verantwoord waren (ibuprofen 400 2 pillen per keer en dat dan makkelijk 4x per dag, 's nachts tussendoor nog een nurofen erbij als het niet uit te houden was, maag was er absoluut niet gelukkig mee). Kruidnagel deed ik er dan ook bij, meer in de hoop op een placebo-effect dan wat anders.
Uiteindelijk die vrijdag weer naar de tandarts gegaan, hij kon/wou die tand nog steeds niet trekken en zei er doodleuk bij dat ik toch wel moest minderen in pijnstillers. Ik ben toen zwaar uit m'n sloffen geschoten en heb geëist dat hij er iets aan deed, maakte niet uit wat, maar die pijn moest weg. Hij heeft toen antibiotica voorgeschreven en na 1 dag was de pijn volledig weg. Bleek dus een flinke infectie in m'n tand te zitten waar ik niet veel langer mee had moeten wachten. Ik heb dan eigenhandig de ziekenhuizen in de buurt afgebeld voor een afspraak om die tand te laten trekken en uiteindelijk 1 gevonden die het de week erop wel kon doen. Mijn afspraak met doorverwijzing van de tandarts afgezegd (die was pas 2 weken later in ander ziekenhuis) en naar diegene gegaan die ik zelf gecontacteerd had. Probleem opgelost.

Ik hoop dat ze je snel kunnen helpen met je tand. Als je echt teveel last krijgt van je maag en je zonder pijnstillers tegen de muren kunt kruipen van de pijn kun je ofwel overschakelen naar pijnstillers die minder op de maag werken (naar mijn ervaring toen hielpen die ook minder tegen de pijn) ofwel kan je gaviscon erbij nemen. Dat is een siroopje dat de maag beschermd (heeft verder geen effect op de pijnstillers).

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 14:32

noortje schreef:
Deflin

Het is normaal dat je NA de behandeling een rekening krijgt
en idd moet deze soms contant betaald worden als denpatienr niet verzekerd is of als de dienstdoende arts niet rechtstreeks declareerd bij de verzekering van de patiënt.

Vooraf 200 euro laten betalen is niet normaal

Ja en bij een weekend TA is het normaal dat je die direct aan de dienstdoende TA betaald, dan krijg je een factuur (direct) en dan declareer je die weer.

Ik heb niet gezegt dat ik toen 200,- moest betalen, de laatste keer (pinksteren) moest ik 90,- betalen.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:23

Klopt ik dacht dat je bedoelde dat je vooraf van de behandeling sowieso 200 euro moest betalen.