gele schijn rond mn mond, help !

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Deboooraaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 22:55

itsmi schreef:
Deboooraaah schreef:
heeft dat er mischien iets mee te maken ??

misschien oud/opgedroogd zweet..

ik reinig mijn gezicht regelmatig dus ik denk het niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:56

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:57

Het is een soort hormonenmasker.... net als wat zwangere vrouwen soms krijgen. Het is een bekende en zelf 'in de bijsluiter staande' bijwerking van de pil.
Veel mensen hebben het. Het kan ook vlekker op andere plekken in je gezicht geven, of een bruin randje net om je lippen.

Het kan ook dat je nu niet aan de pil bent, maar wel ooit bent geweest. Het heeft zelfs een naam (die ik even ben vergeten). Maar is vrij normaal. Je kunt het proberen te bleken met een schijfje citroen. Of anders gewoon goed uit de zon blijven en altijd een dagcreme met beschermingsfactor gebruiken. Het is gewoon een pigmentophoping. Niets tegen te doen volgens mijn huisarts.

Deboooraaah

Re: gele schijn rond mn mond, help !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 22:59

ik heb de pil nooit genomen en dat doe ik nu nog steeds niet :s

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:00

Ik had het ook voor ik de pil nam.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 05:01

Even voor de duidelijkhuid, schijn is gewoon een ABN woord, de schijn ophouden bv of geen schijn van kans hebben.
Of 't zoals TS gebruikt ook echt ABN is, als ik erop google vind ik enkele belgische en enkele nederlands sites. Maar ik kende 't iig wel.

TS, als je je er zorgen over maakt, zou ik gewoon even naar de HA gaan. Kan nooit kwaad toch :)

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 05:13

 schijn de; m 1 uitstralend licht 2 glans 3 (bedrieglijk) voorkomen: de ~ tegen zich hebben; in ~ niet in werkelijkheid 4 zweem: geen ~ van kans helemaal geen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:01

ja dat is makkelijk... poep is ook een Nederlands woord, maar mijn poep is in het belgisch toch echt iets anders.
Een 'schijn' op je huid hebben is nou eenmaal niet abn... abn= algemeen beschaafd nederlands. Het kan een woord zijn wat in het nederlands gebruikelijk is, maar ze zinsopbouw hoeft niet abn te zijn ;)
Maakt ook niet uit, maar dan is het niet vreemd dat wij NL'ers niet weten wat het betekend.
Nu weer ontopic :D :Y)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:06

Wordt het erger in de zomer? Als je veel in de zon komt?
Want dan is het gewoon pigmentvorming. Sommige vrouwen krijgen sproeten of vlekken maar het kan ook de huid op bepaalde plekken verkleuren, dan krijg je bijvoorbeeld een soort snor, gekleurde bovenlip.

Ik krijg grote vlekken op mijn voorhoofd. Heeft met hormonen te maken.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:07

pff... hou eens op te ze*ken over dat woord...wat maakt dat nou uit?
Ik ken het ook en ik woon absoluut niet in Belgie hoor!

Ik zou idd gewoon langs je huisarts gaan...misschien dat als je ooit met de pil begint dat het dan weg is!

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:09

c_alsemgeest schreef:
heb je vaak last van zweertjes in je mond?

Ik heb dit wel en ook zo'n gele waas/schijn/vlek/gloed/verkleuring rond m'n mond. Wat is de relatie hiertussen dan?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:11

@ eefske:
Dat is een van de tekenen van een leveraandoening, bv het seksueel overdraagbare hepatitis C :j
Maar ook de B variant die je door contact of etenswaren kan krijgen.
Maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn... bloed afnemen door de HA is de oplossing :)

Ik ben trouwens even mijn medische handboek ingedoken... en daar zijn drie verklaringen voor niet-aandoening gerelateerde gele verkleuringen in het gelaat:

Hormonen: (ook al gebruik je geen pil) het kan zijn dat je hormoon huishouding wat in de war is door de pubertijd, of in de war is gebleven daarna. Waardoor je idd een soort zwangerschapsmasker krijgt.

Pigmentatie problemen: door ophoping van pigment kan het huid donkerder kleuren.

Ophoping dode huidcellen: door de ophoping gaat het gelig kleuren (eeltkleurig)

Bij de 1e twee is HA een optie, bij de laatste kun je scrubben en je huid nog meer verzorgen ver verzachtende cremes e.d.
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 15-07-10 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:13

c_alsemgeest schreef:
@ eefske:
Dat is een van de tekenen van een leveraandoening, bv het seksueel overdraagbare hepatitis C :j
Maar ook de B variant die je door contact of etenswaren kan krijgen.
Maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn... bloed afnemen door de DA is de oplossing :)

Ik ben trouwens even mijn medische handboek ingedoken... en daar zijn drie verklaringen voor niet-aandoening gerelateerde gele verkleuringen in het gelaat:

Hormonen: (ook al gebruik je geen pil) het kan zijn dat je hormoon huishouding wat in de war is door de pubertijd, of in de war is gebleven daarna. Waardoor je idd een soort zwangerschapsmasker krijgt.

Pigmentatie problemen: door ophoping van pigment kan het huid donkerder kleuren.

Ophoping dode huidcellen: door de ophoping gaat het gelig kleuren (eeltkleurig)

Bij de 1e twee is DA een optie, bij de laatste kun je scrubben en je huid nog meer verzorgen ver verzachtende cremes e.d.

De DA? Dieren arts? :+ Of mis ik de afkorting.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:14

Ik heb iig geen hepatitis C en voor B ben ik ingeënd als het goed is dus dat lijkt me ook onwaarschijnlijk. Ik heb wel bloedarmoede én ik ben aan de pil dus misschien dat een van dezen invloed kunnen hebben.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:15

c_alsemgeest schreef:
@ eefske:

Bij de 1e twee is DA een optie, bij de laatste kun je scrubben en je huid nog meer verzorgen ver verzachtende cremes e.d.

:D Ik zou hiermee naar een HA gaan... De dierenarts zal een beetje gek opkijken bij zo'n vraag. _O-

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:17

Toevallig je lip geharst en daarna in de zon geweest zonder sunblock?
Ik heb het sinds kort ook, omdat ik dus de sunblock vergeten was. Oftewel: pigment. Verschrikkelijk lelijk, maar je doet er weinig aan. Ja, een kilo make-up, maar daar word je niet mooier op ;).

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:17

senna21 schreef:
c_alsemgeest schreef:
@ eefske:

:D Ik zou hiermee naar een HA gaan... De dierenarts zal een beetje gek opkijken bij zo'n vraag. _O-

hahaha ja idd HA... heb het veranderd :')

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 10:22

_Tara_ schreef:
Even voor de duidelijkhuid, schijn is gewoon een ABN woord, de schijn ophouden bv of geen schijn van kans hebben.
Of 't zoals TS gebruikt ook echt ABN is, als ik erop google vind ik enkele belgische en enkele nederlands sites. Maar ik kende 't iig wel.

TS, als je je er zorgen over maakt, zou ik gewoon even naar de HA gaan. Kan nooit kwaad toch :)

idd ik wist ook direct wat ze bedoelde, ik ken het woord ook gewoon...

en idd ts.. gewoon even na laten kijken sluit je alles uit!!