ik durf het water (zee meren etc etc) niet in, help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: ik durf het water (zee meren etc etc) niet in, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:48

Jep samen met de paarden gaan helpt echt. :P

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:56

Daks schreef:
@ beezel dat weet ik ook wel maar zo heeft mijn nichtje ook haar angst voerwonnnen.
die kwam voordat we de polder indoken eerst altijd even haar hand in het aquarium houden en toen zag ze dat ze weggingen voor haar hand en durfde toen wel in het water te gaan

Oh als dat toch zou helpen... zou ik ook even langs komen om mijn hand in jouw aquarium te steken. :o
Helaas voor mij dus...

FZ_Lin schreef:
rii1993 schreef:
wat vervelend!
heb je ook last van hoogtevrees? Mischien ben je bang dat het heel erg diep is omdat je de bodem niet kan zien in de zee etc.?

Het kan daar dus ook mee te maken hebben? Aangezien ik dus last van hoogtevrees heb, dat mijn hersenen dus onbewust omschakelen daarnaartoe?

Hier totaal geen hoogtevrees...

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:27

Ik ben niet echt bang voor vissen, ik vind zo'n zee/meer gewoon zo vies en bah. :=

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:30

Oh ik ken het. Meren, brr.. vies! :x
En zondag ben ik naar de zee geweest. Maar nadat ik verschillende kwallen en krabjes ben tegengekomen hoefde dat van mij ook niet zo nodig meer. :o Raar eigenlijk, Een paar jaar geleden zwom ik overal zonder en bij na te denken. Maar nu.. Echt niet.

Vervelend is het wel! Ik was normaal gek op de zee en zo.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:34

Ook ik ken je probleem! Heb er heel erg last van. Ik zit altijd minimaal 20 minuten op de kant voordat ik het water in ga. De anderen hebben dan al 10x een meer rondom kunnen zwemmen, maar gelukkig kennen ze mijn probleem en wachten ze. Ik zwem in 2 plassen, 1 daarvan bevat waterplanten. Daar ben ik als de dood voor als ik moet zwemmen, dat duurt langer voordat ik erin lig. Je moet eerst 100 meter door waterplanten heen zwemmen wil je in goed zwemwater komen. En ik kan je vertellen dat ik daar ineens heel hard 100 meter zwemmend af kan leggen!
De tweede is een meertje en dat zwemt al fijner, want daar zijn geen waterplanten, maar wel vissen. Af en toe zie je een bubbel omhoog komen, daar zwem ik dan omheen, voor de rest is dat fijner zwemmen.

Tip: Ga er zo snel mogelijk in, niet teveel nadenken en vooral niet naar beneden kijken. Ga met vrienden zwemmen die je af kunnen leiden. Als je praat en het gezellig hebt, denk je minder aan wat er onder je kan zwemmen.

Ohja, en nooit je benen naar beneden doen. Gewoon blijven zwemmen ;) (je weet nooit waar je op terecht komt)

(hoorde laatst dat er vissen van 1.50 meter in de 1e plas zwemmen, ieeeeuww!)
Laatst bijgewerkt door itsmi op 12-07-10 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:35

Nou, ik ben er ook geen fan van hoor.
Ik wil graag zien wat er langs mijn benen glibbert.
Van de week was ik even met de honden bij een meertje in de buurt en sta ik tot mijn dijbenen in het water.

Ja hoor, je kan er donder op zeggen glibbert er weer eens iets langs mijn enkels. Waterplanten zitten daar niet en wier ook niet.
Dus het was iets levends....en ik kan niet zien wat....

Ik ben al springend en huppelend het water weer uitgehupst tot groot plezier van de honden.

Geef me helder water, dan maakt het me niets uit.
Ik heb in Maleisie gesnorkelt tussen de haaien en weet ik wat voor vissen nog meer.
Vind ik geweldig.

Maar oh....als ik ze niet kan zien? Dan ben ik weg.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 20:35

ik zwem altijd met schoentjes aan en dan vind ik het niet zo erg. Als er maar geen planten aan mijn benen zitten . Ook diep gaan vind ik niet erg maar als ik er dan aan denk wat er allemaal onder me kan zitten ben ik toch iets minder gerust... Maar dat houdt mij niet zover tegen om niet meer in het diepere water te gaan.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 21:11

rii1993 schreef:
wat vervelend!
heb je ook last van hoogtevrees? Mischien ben je bang dat het heel erg diep is omdat je de bodem niet kan zien in de zee etc.?

nee hoogtevrees heb ik niet, helemaal niet eigenlijk, tis meer het tegenovergestelde,
zo bang ik ben in water zo "dapper" ik bne met hoogtes en achtbanen oid.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 21:12

MissFreubel schreef:
In Oostvoorne zit er zowieso één, in Scheveningen en ook in Brabant (ik weet alleen niet hoe dat meer heet daar in dat bos) en anders het wonder dat Google heet

zit wel eeerug ver weg...
maar ik ga kijken of het ook in frankrijk kan want daar ga ik over 2 weken heen,
waar ik wel bang voor ben in frankrijk zijn kwallen, dat wil ik echt niet tegen mij aan hebben!
want vissen kun je nog bang maken maar kwallen zien geloof ik niets :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:14

Zet je er overheen :)
Ergste wat je kan gebeuren is een kwal, nouja dan word het rood en prikt het voor 3 dagen, of een kreeft in je teen, wat beetje bloed maar dan is het ook over. Heb je de volgende dag teminste een sterk verhaal te vertellen _O-

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 21:15

Miss_Malfoy schreef:
De tip, die mij ook heeft geholpen... Ga samen met je paard zwemmen!

Ik word panisch wanneer ik niet meer zie waar ik sta en wat er in dat water zit etc. maar wanneer ik veilig om de hals van paardlief hang geef ik er niks meer om. :D

Moet je wel die mogelijkheid hebben uiteraard. :o

o dat lijkt me idd heeeel gaaf!
en ook best handig :o
nu heb ik alleen geen eigen paard xD
maar ben op zoek naar een bijrijdpaardje, en als ik die gevonden heb zou het misschien in de toekomst kunnen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 21:24

ik ben dus ook als de dood voor grote wateren maar weet wel wat ik eraan eng vind

puur het feit dat ik de bodem niet kan zien en niet kan zien wat er allemaal rondzwemt

heb vroeger erg veel gezwommen in een meer totdat er ontdekt was dat er dus echt serieus dode koeien en paarden en schapen in gedumpt werden,

zet nooit meer een voet in een meer of wat dan ook als ik de bodem niet kan zien

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 21:29

aaah gadver!
gelukkig is dat bij ons niet zo!
mag ik hopen dan!

xROMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:57

Ik vond als klein kind zwemmen altijd vreselijk, vooral in zwembaden als het water stil lag zodat je rechtstreeks naar de bodem kon kijken.
Ik kon niet tegen het idee dat ik in een grote bak water was.
Stroomversnellingen zoals in Center Parcs geen probleem, maar geen 'bak' water.

Zwemplassen hou ik trouwens ook niet zo van, die moet ik eerst leren kennen.
Ik blijf ook altijd voor de lijnen zodat ik zeker weet dat ik niet opeens weg zak omdat het te diep voor mij is.

Op een gegeven moment is het steeds minder geworden.
Als ik met vrienden ben vergeet ik mijn angst gewoon, maar het blijft wel hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:22

Herkenbaar...

Ik ben doodsbang voor vissen. Ik kan wel naar een aquarium kijken als ik weet dat het er is en dat er vissen inzitten maar ik durf niet dichtbij te komen en als ik er langs kom en ik heb niet door dat er een aquarium staat schrik ik me dood.
Ik durf dus ook echt niet in de zee of in een meer, niet vanwege de diepte maar vanwege de vissen. Ik heb het echt al sinds ik heel jong ben(een jaar of 2).

Ik weet ook niet wat ik er aan kan doen. Als ik dan toch een keer de zee in ga en ik zie een vis heb ik meteen een paniekaanval dus gewoon doen schiet niet op bij mij.