Stoppen met roken via de huisarts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:38

ook ik ben een ex nicotine verslaafde! 18 jaar gerookt.....als een schoorsteen. :P
ik was er helemaal klaar mee,maar was echt verslaafd,ook ik he het boek gelezen van allen carr,maar helaas maar 3 weken rookvrij gebleven,wel ben ik heel anders gaan denken over roken na dat ik dat boek gelezen had,het heeft mijn ogen geopend!
door hulp van een laserbehandelin ( http://www.prostop.nl) ben ik al dik anderhalf jaar rook vrij!!! (18 december 2008)
het was niet makkelijk,maar ik ben o zo gelukkig nu dat ik het heb gedaan,
heb nu geen behoefte meer aan een peuk,vind het zelfs vies en stinken. :o wie had dat ooit gedacht. ;)
heel veel succes met stoppen,met de juiste hulp(en dat is voor iedereen anders) gaat het vast lukken,soms is het even zoeken na wat het beste werkt.
en mocht je willen stopen dan kom hier maar gezellig kletsen [HK] Stoppen met roken, deel 2 wij slepen je er wel door heen. :D

ps ik rookte 2 pakjes camel per dag. :o

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 21:04

lifaya schreef:
Ik vind het goed dat je het wil doen! Ik begon met roken toen ik 16 was en rookte 1 pakje per dag. Inmiddels rook ik praktisch bijna niet. ook helemaal geen drang meer naar. Af en toe steek ik er een op omdat vriendin dan toevallig rookt en mijn sloffen wel op moeten :') (heb nog 2 sloffen ultra light sigaretten haha) . Overstappen op Ultra light (kan je niet in NL kopen, wel Egypte en zo) heeft er bij mij voor gezorgd dat ik geen behoefte meer heb aan nicotine :) Er zit praktisch geen nicotine en teer in en je krijgt dus ook veel minder binnen. Ik rook nu soms weken niet. Dus mochten mensen het echt lastig vinden, stap over op Ultra Light L&M (zilvere uitvoering) dat helpt echt :j en je hoeft er niet eens moeite voor te doen, gezien je lichaam geen behoefte meer heeft aan nicotine. Natuurlijk moet je ook zelf minderen, maar dat is vanzelfsprekend

Lidl verkoopt tegenwoordig ultralight :)
Ik zit momenteel echt in een fase dat ik het roken stom begint te vinden en ik maak vaak een halve sigaret uit. Alleen op mijn werk denk ik het echt nog nodig te hebben. Eens kijken of ik het boek waar jullie veel over spreken ergens kan vinden.
Groetjes Denise

Princess_

Re: Stoppen met roken via de huisarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 07:07

Oke rookvrije dag 1. Nu al lastig, zelfs na het lezen van het boek :=

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 07:23

@Princes, je moet er van genieten hoor! je geeft jezelf een enorm kado!
Over een dag ofzo is het al veel minder moeilijk, en ga je merken dat je niet meer zo stinkt, en dat je huid weer kleur gaat krijgen!

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 07:25

Princes, na 72 uur is alle nicotine uit je lichaam! Daarna is het ''alleen nog even'' het monstertje verslaan. Je kunt het!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-10 08:00

Ik kan het ook wel, tis alleen erg lastig hehe.. Komt goed!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 09:59

princess@ probeer het stoppen niet te zien als een straf....maar als een bevrijding van je verslaaving,probeer het positief te bekijken,en ben trots op jezelf dat je het durft!!!!

probeer van af nu geen enkele sigaret meer aan te raken,als je het moeilijk krijgt en je denkt ach eentje kan geen kwaad,dan is je poging al gedoemd te mislukken! de nicotine moet uit je lijf,en als je toch zo af en toe nog rookt dan blijf je jouw lichaam nicotine voeren,en op die manier blijf jij een onrustig gevoel houden.

ik wens je heel veel succes.