Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

)
AaronYve schreef:Ayasha schreef:Prima; maar ik geen organen krijgen, dan ik ook minder aan de zorg afstaan.
nee nee zorg en organen is wat anders hé.
Je kan ook een ander ziekte krijgen waardoor je zorg nodig heb.
Of in een awbz- instelling opgenomen worden, moet je ook awbz betalen
Wilt niet zeggen dat je ziek blijft als je een orgaan gedoneerd krijgt.
trouwens zorgverzekering is een standaard verzekering, die kan je zo duur maken als je wilt.
Wilt niet zeggen dat je met het standaard pakket, goedkoper uit bent.
Wel de lijn doortrekken dan.delerium schreef:Ayasha schreef:Ik wil het risico niet nemen dat ik niet "over kan" omdat een deel van mijn lichaam hier blijft en ik met wat pech dus nog een 50tig tal jaar tussen twee lagen hang omdat die jongeling nog verder leeft met mijn organen. Heeft niks met grote of kleine moeite te maken.
Ik blijf graag nog even hangen in de wetenschap dat het mij wat geduld kost, maar dat iemand anders nog een paar (liefst veel) mooie jaren mag hebben

)
Ayasha schreef:Mensen die organen krijgen komen ook op de zorg, dus als ik die niet krijg wil ik ook niet betalen voor mensen die ze wel krijgen.Wel de lijn doortrekken dan.
Geen splitsing in de kosten = geen splitsing in het al dan niet ontvangen. Want wel dokken maar als het nodig is "nee jij bent geen donor, je hebt wel jaren en jaren betaald voor de mensen die wel organen kregen maar nou trek je je plan maar"... Nee, dát vind ik pas krom.

Als ik geen orgaan KAN krijgen hoor je me ook niet zeuren, maar wel als het wel kan maar niet MAG.
Ik wil ook geen kinderen, betaal ook voor anderen hun kinderbijslag. Maak ik geen drukte om... Maar als je gaat beginnen met "jij mag geen organen want je donneert niet"... Dan ook niet betalen. Want door er voor te betalen draag ik evenzeer een steentje bij aan de mogelijkheid tot organen krijgen.
Hoeveel donaties zouden onmogelijk zijn zonder de zorg?