twintiger en een kunstgebit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

crazycactus

Re: twintiger en een kunstgebit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:13

Bij ons vertelde een man dat iemand een keer met vissen zijn prothese kwijt geraakt was (overgeven over boord) en toen heeft iemand anders zijn eigen prothese aan een haakje gehangen en gezegt, kijk nou wat ik vang. Dus de eerste man pakt de prothese, doet hem in, en zegt nee die is niet van mij en gooit hem zo overboord _O- _O- dus toen waren er 2 hun prothese kwijt hihihihihihihi.

mts83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:22

nou ben 27 en heb sinds 3 weken een kunstgebit boven
en ben zoooo blij kon diezelfde dag alweer eten en heb sávonds gewoon aardappels vlees groente gegeten viel me echt mee, natuurlijk is het wel gevoelig maar het stelt niks voor met de pijn die ik had voor dat ik mn gebit kreeg.
bij mij heeft mn tandarts wel telkens een aantal kiezen getrokken dus niet alles in 1 keer.
en als laatste mn voortanden en een kies bovenin.
meteen het gebit er in en nog geen pijnstiller hoeven nemen .
had ook een ziekte in mn tanden waardoor ik op mn 16 al kronen had voor en zelfs toen ze drie weken geleden die tanden trokken inclusief kroon was het nog ontstoken dus met poetsen had het niks te maken.

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:49

Ik heb ook niet gezegd dat het altijd aan het poetsgedrag ligt. Lees maar even terug ;) . Ik zei zelfs dat mensen met een slecht gebit kunnen poetsen wat ze willen maar dat het dan toch niet helpt...

En ja, bij de 1 gaat het wel goed met een gebit en die zweert erbij en bij een ander gat het helemaal mis en zou maar wat graag willen dat hij/zij de eigen tanden weer had. Dat verschilt echt per persoon, maar is ook afhankelijk van de prothese die je hebt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:52

Ik had onder andere ontstekingen in de wortels zitten. Het was zelfs zo erg dat ik er enorme hoofdpijn van kreeg en snachts niet kon slapen voordat ik 4 of 5x ibuprofen had geslikt :=
Vlak voor de laatste tanden werden getrokken, moest ik nog met spoed terug omdat ik zo'n erge ontsteking in mijn hoektand had zitten dat alle ibuprofen ook niet meer hielp. De tandarts heeft hem er toen direct uitgehaald. Hij hoefde nieteens te trekken, want hij tikte hem aan met een ijzer staafje en de tand + wortel verkruimelden gewoon helemaal :=

Sinds ik een prothese heb, heb ik nooit meer hoofdpijn en hoef ook geen ibuprofen meer te slikken! *\o/*

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:56

Jeetje, wat een verhalen toch :oo Ik heb vooralsnog een mooi gebit, en zou op zoek moeten naar een nieuwe tandarts wegens verhuizing.
Ik ga mijzelf een schop onder de kont geven om even mijn verzekering te bellen met de vraag waar ik terecht kan. Ik heb nog geen TA gevonden die nieuwe patiënten aanneemt ;(

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:59

Mijn moeder heeft al sinds haar 20e een kunstgebit. Zij had ook steeds ontstekingen en ontzettend veel pijn, dus ze was echt blij toen alles eruit was en ze dit gebitje kreeg. Ze is nu 50 en nog steeds happy met dr tandjes hoor! Succes ermee.

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:15

Mootje schreef:
Jeetje, wat een verhalen toch :oo Ik heb vooralsnog een mooi gebit, en zou op zoek moeten naar een nieuwe tandarts wegens verhuizing.
Ik ga mijzelf een schop onder de kont geven om even mijn verzekering te bellen met de vraag waar ik terecht kan. Ik heb nog geen TA gevonden die nieuwe patiënten aanneemt ;(

Waar woon je in Zuid-Holland? Kan anders weleens informeren voor je bij mijn moeder. Die weet precies te vertellen welke (goede) tandarts nog patienten aanneemt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:20

Niese, Als je dat zou willen doen, graag :D Ik woon in Vlaardingen, tegen Schiedam aan. Nu moet ik helemaal naar de Zaanstreek toe voor de TA!

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:25

Mootje schreef:

waar woon je precies? wij nemen op de praktijk ook nieuwe patiënten aan :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:30

Mootje schreef:
Ik woon in Vlaardingen, tegen Schiedam aan.

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:34

ow Sorry! heb ik over heen gelezen!
De praktijk waar ik werk zit in Naaldwijk.. weet niet of dat beter is voor je? maar we hebben hier alles onder 1 dak :) kaakchirug 3 tandartsen ortho zelfs een tandprotheticus voor als je ook een prothese wilt ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:12

Niese, dank je wel voor je aanbod, maar ik heb via Mies een TA gevonden :D

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:22

@Deflin, Het klinkt mss vreemd maar het hoeft niet persé je gebit te zijn dat problemen veroorzaakt.
Een sterk gebit komt van binnenuit. Als ik lees dat je steeds ontstekingen hebt moet je iets gaan doen om je immuunsysteem te optimaliseren. Veel natuurlijke vitamine C binnenkrijgen dus liever niet in pilvorm maar middels planten als voeding.

Toen ik wat commentaren las over mogelijke oplossingen schoot me trouwens een verhaal van een vroegere vriendin binnen.
Zat in een kroeg met de jongen van haar dromen te praten toen het plaatje van haar bovengebit waar 3 tanden aanzitten losliet en naar buiten viel := _O-

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 13:26

@Ranna, daar had ik zelf ook al aangedacht. Sinds december weet ik dat ik een trage schilklier heb, ik dacht werkelijk dat ik eindelijk de oplossing had gevonden, dus ik heb mijn HA en de kaakchirurg gevraagd of het daardoor komt dat ik zoveel ontstekingen heb, die zeiden alle twee nee. Dus helaas daar ligt het niet aan, door mijn ijzer tekort moet ik elke dag appels en appelstroop eten, dus ik eet elke werkdag 2 appels, mijn vitamine c krijg ik dus wel binnen. ( Appelstroop ben ik niet zo doel op, vandaar 2 appels)

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:37

Van vitamine C moet je in het gunstigste geval tussen de 2000 en 3000 mg binnenkrijgen. Met 2 appels en appelstroop redt je dat echt niet. Gojibessen zijn bij uitstek geschikt om een natuurlijke vit. C binnen te krijgen maar ook dingen als Snijsla en peterselie stikken van de vit. C en vergeet niet (onbespoten) aardbeien. In aardbeien zit meer vit. C dan in bijv. sinaasappels. Dat is iets wat veel mensen niet weten.
Wat in zo'n geval dan ook belangrijk is te weten is dat suikergebruik je lichaam belet vitamine C op te nemen. Weet niet hoeveel suiker je eet maar wees daar heel voorzichtig mee.

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:03

Mootje schreef:
Niese, dank je wel voor je aanbod, maar ik heb via Mies een TA gevonden :D

Alleen maar goed toch :) . Veel succes!

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 17:10

Hou je er ook rekening mee dat je in veel gevallen niet meteen een klikgebit kan krijgen? Het wordt dan iig niet vergoed.
Verzekeraars willen vaak dat je het eerst met een gewone protese probeert, dat zit trouwens in je basispakket. (De protese dan, het extraheren van de elementen e.d. niet!)
Als na een aantal jaar oid blijkt dat je niet om kan gaan met een 'losse' protese kijken ze naar de mogelijkheden van een klikgebit.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 21:29

Ik weet het, topic is al een paar maand oud.
Maar ik moet even mijn frustraties kwijt

Ik heb namelijk vorig jaar een ontsteking aan mijn voortand gekregen, toen ben ik met spoed doorgestuurd naar de kaakchirurg. Die wouden me niet helpen ( kosten dat ik daar ben geweest. 160 euro aan eigen risico) de tandarts moest me eerst maar behandelen, die heeft me in totaal 5 x behandeld aan die tand. kosten, elke keer 20 % van het behandel bedrag voor mij zelf. in totaal iets van 500,-
Nu heb ik dus voor 3 week terug weer last gekregen van die tand. Eerst naar de TA. Die heeft me weer doorgestuurd naar de KC.
Die hebben mij nu eindelijk behandeld, dit was anderhalf week geleden. Kosten dat ik dus hier weer ben geweest 170,- aan eigen risico+ waarschijnlijk de verdovingskosen, totaal 7 want dit wordt niet meer vergoed.
Heb tijdens de behandeling al aangegeven dat ze de tand er wel uit mochten halen, dat wouden ze niet doen. Na de helse behandeling wordt er dus gezegt dat hij er waarschijnlijk wel uit moet als ik er weer iets aan krijg en als het kaakbot niet terug groeit ( dit is weggevreten door de ontsteking)

Nu kreeg ik dus gisteren weer een opgezet hoofd en een met pus gevulde kaak, weer aandezelfde tand.
Zit nu een beetje in dubio wie ik moet bellen, de TA of de KC die mij hieraan heeft behandeld.

Nu zit ik dus over een brug na te denken aangezien het om mijn voortand gaat. Kosten hiervan?? veel te veel ;)
Ik wordt er echt niet goed van dat al die TA en KC mijn portemonnee leegtrekken en ik ondertussen nog geen stap verder ben.

Ik reageer indit topic omdat ik hieral eerder gereageerd heb en jullie mijn frustraties misschien kunnen begrijpen.

Zo ik ben leeg :o

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:02

Kaakbot teruggroeit???? Dat gaat dus echt niet gebeuren!!!! Jeetje wat een vervelende tandartsen heb je toch, denken alleen maar aan hun eigen portemonnee. Ben blij dat ik niet voor zulke mensen hoef te werken.

Sterkte Deflin!!

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 09:05

Nee dacht ook al dat zoiets niet zou gebeuren, maar goed afwachten maar weer.
En inderdaad ze denken alleen aan hun eigen portemonnee pff.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 10:31

crazycactus schreef:
Kaakbot teruggroeit???? Dat gaat dus echt niet gebeuren!!!!

Als de oorzaak van de ontsteking weg is kan het botdefect wel degelijk herstellen. Dat is wat je ziet als de zwarting op een röntgenfoto verdwijnt.

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:10

Heb ff je hele topic doorgelezen, wat een ellende.

Ik zou toch eens naar een nieuwe hele moderne tandarts op zoek gaan. Ik zeg niet dat het lek dan boven is, maar het is te proberen. Hier word je ook doodziek van. Dat heen- en weer gesteggel tussen ta en kc.

Trouwens, heeft de beste man al een spoedcursusje Nederlands gehad ;)

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 18:16

Ja is zeker een ellende.
Ik dacht dat dit een vrij moderne tandarts was. Hij was in ieder geval beter dan die ik had toen ik jonger was ;) hier deden ze mij niet zoveel pijn haha.

En inderdaad, hier wordt je ook echt doodziek van. Maar goed ik luister maar naar al die mensen, heb er zelf geen last van. Het is gewoon verelend dat je maar niet van dat gebit af komt.

Nee hij heeft nog steeds geen spoedcursus gehad. Het wordt wel steeds beter maar het is wel lastig communiceren zo. Gelukkig zijn er gewoon nederlandse assistentes :)

Maar goed, zal morgen even de KC bellen want volgens mij zouden dit oplosbare hechtingen zijn en ze zitten er na 2 week nog steeds in :(

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:22

Het beste is zolang mogelijk je eigen tanden en kiezen te houden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:33

Misschien een idee om eens een poos een knoflookpreparaat te slikken waar iig allicine ( natuurlijk antibioticum) inzit, kan best zo zijn dat je daarmee alles tot rust brengt in je mond en dan ben je iig verlost van de pijn.