Update: mama heeft nu een tijdelijke stoma...ze hebben een stuk darm weg kunnen halen waarin het gezwel zat. het enige wat we nu nog kunnen doen is wachten op de uitslagen wat dus tot volgende week woensdag gaat duren. Haar lever en nieren was zo op het eerste gezicht niks aan te zien dus we hebben er goede hoop in.
Meis Heel veel sterkte ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn moeder paar jaar geleden.
Heeft ook een tijdelijk stoma gekregen, en ze is nu nog beter als daarvoor! 2/3 jaar geleden is het nu ongeveer gebeurt!!
Ik zal duimen dat het bij jullie ook zo voorspoedig blijft gaan.. Bij mijn moeder was het stuk wat ze weg hadden gehaald kwaadaardig, maar was niet verder uitgezaaid. nu elk jaar controle maar liever een paar keer te veel controle nu.
RobinM
Geplaatst: 07-07-10 10:41
wat erg..heel veel sterkte!
Traber
Geplaatst: 07-07-10 11:35
Nou,gelukkig dat het er zo op het eerste gezicht allemaal schoon uitzag verder. Een tijdelijke stoma is nog mee te leven.(heb ik niet gehad) Ik hoop dat alles weer goed komt met je moeder!!!
Vreselijk dit.. Hou je taai, denk er maar niet teveel over na, dat heeft geen zin, leef per dag, je kunt er nu toch niks aan veranderen..
Tosadog
Geplaatst: 07-07-10 21:56
Jeetje meid, ik wens jullie erg veel sterkte de komende tijd. Helaas weet ook ik uit eigen ervaring exact hoe je je voelt. In je verhaal lees ik toch ook lichtpuntjes, probeer (ook voor je moeder) zo positief mogelijk te blijven al is het verdomd moeilijk. Ik hoop dat je moeder goed behandeld kan worden.
Mijn opa's heeft/hadden het ook .... Mijn ene opa is overleden , maar ze wouden hem opereren (na die stoma operatie) want zn darmen kwamen ofzo eruit zetten , maar toen hebben ze ofzo in het ziekenhuis niet goed voor hem gezorgt..... en nog wel een groot ziekenhuis en bekend in nederland. en mn andere opa maakt het er goed onder Iedergeval succes ,ik weet hoe het is als iemand in de familie kanker heeft , dat heb ik aantallen keren mee gemaakt!
Vreselijk, heel veel sterkte Mijn vader werd ook verdacht van darmkanker, had een darmonderzoek gehad omdat het in de famlie zit (familiair en zijn zusje is aan darmkanker/uitzaaiingen overleden) Hieruit bleek dat hij Non Hodgkin/ Lymfklierkanker heeft en ook in de darmen, daarvoor heeft hij gister zijn eerste chemo gehad (Hij heeft een wait and see beleid, omdat het langzaamgroeid maar darmen zijn wel aan chemo toe zo aangetast is het) Ellendige ziekte, heel veel sterkte
Jammer dat iedereen altijd gelijk zijn eigen leed moet delen met iemand die in ongeveer dezelfde situatie zit, moet voor de Ts best moeilijk zijn om te lezen allemaal. Natuurlijk zijn er niet alleen succes verhalen, maar probeer het topic een beetje positief te houden voor de Ts....
Mijn oma van dik 70 had ook darmkanker, en is er weer helemaal bovenop gekomen, blijft positief!!