"Doorgaren"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Re: "Doorgaren"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:33

Dat lijkt me ook haast ja Janine. Zoals ik zei, ik weet iets van dierenhuiden maar niets van mensen. ;) Tot nu toe heb ik alleen gezien dat het de onbehaarde delen zijn en veel kleinere plekjes.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:34

Mijn baas heeft ook vitiligo. Bij hem is heel de binnenkant van zijn armen wit, gevlekt ook aan de randen.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:34

Het is geen kwestie dat zonnebrandcreme slecht is voor je huid. Dingen die je op je huid smeren trekken er doorheen omdat je huid poreus is. De chemicaliën komen dus in je bloed waar ze schade aan je DNA aanrichten.
Het zijn ook niet maar een paar merken, het is het grootste deel. Bovendien wordt je kans op huidkanker met maar liefst 21% vergroot!!!
Alsof dit nog geen ellende genoeg is blokkeer je je opname van vitamine D. En die is weer belangrijk voor talloze dingen in je lichaam waaronder je botten, tanden, voorkomen van borst- en prostaatkanker.

Eén en ander kun je hier lezen http://frontpage.fok.nl/nieuws/392794/1 ... anker.html of hier http://www.naturalnews.com/021927.html

Ik snap dat er veel verwarring is omtrent zonnebrandcremes en wel of niet doen maar er is maar 1 manier om verstandig met zoiets om te gaan en dat is in de schaduw te blijven tijdens de felle uren van de zon en je huid langzaam te wennen aan blootstelling aan zon.

TS, hoop dat je je snel betervoelt ;)

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:36

Als je verbrand bent karnemelk erop deppen, trekt de brand eruit zeggen ze. Bij mij werkt het in ieder geval altijd erg verkoelend!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:38

Melk werkt ook goed als je pittig gegeten hebt en je tong in de brand staat - dus melkproducten moet ook lukken dus inderdaad yoghurt en karnemelk. :)

Trouwens TS, wat betreft je ontgoocheling over dat je 3 uur later ineens WEL rood bent: vaak pas als de zon een beetje onder aan het gaan is of minder fel wordt dat je huid lijkt te reageren. Heb ik tenminste wel.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:44

LZP --> MW

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:48

@ranna: En zo werd er ook ooit geclaimd met een heel logisch klinkend verhaal dat het gebruik van bepaalde deodorants zou leiden tot borstkanker. Bleek ook de grootste HOAX aller tijden te zijn. Zo lang als ik nog afschuwelijk verbrand als ik 5 minuten in de zon ben en dan 's avonds afschuwelijke gewrichtspijn heb, smeer ik me mooi in met factor 50!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:48

Ja inderdaad, als deodorants tot borstkanker leidden kwam het veeeeel meer voor. :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:51

Dat zou je denken he? :+ En toch klonk ook dat verhaal toen heel logisch voor leken, namelijk iets met dat je de transpiratie blokkeerde (het ging dan dus om antitranspirants) waardoor de klieren de afvalstoffen niet goed zouden kunnen afscheiden en er daardoor kanker zou kunnen ontstaan ofzo.
Ik vermoed dat dit verhaal ongeveer hetzelfde opgebouwd is.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:52

Ja we hebben het toen bij scheikunde eens even ontkracht, gewoon als extra opdracht toen we voor examens aan het oefenen waren vorig jaar. :+
Gok het ook hoor. Het is elke keer iets anders dat kanker verwekt. Waaruit maar weer blijkt dat de ziekte nog niet goed begrepen wordt.

Voor zover ik weet wordt kanker alleen veroorzaakt wanneer er schade aan de genetische informatie in de celkernen ontstaat: o.a. door UV-straling dus, en andere mutatie-veroorzakende stoffen/straling.
Verstopte klieren doen voor zover ik weet geen genetisch gerommel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:53

Blue_Eyes schreef:
@ranna: En zo werd er ook ooit geclaimd met een heel logisch klinkend verhaal dat het gebruik van bepaalde deodorants zou leiden tot borstkanker. Bleek ook de grootste HOAX aller tijden te zijn. Zo lang als ik nog afschuwelijk verbrand als ik 5 minuten in de zon ben en dan 's avonds afschuwelijke gewrichtspijn heb, smeer ik me mooi in met factor 50!

Ik denk dat er wel een grote kern van waarheid in het verhaal van Ranna zit, of eigenlijk, in hetgeen dat het afgelopen weekend is gepubliceerd. Ik vind sowieso dat je altijd moet opletten met chemicaliën op de huid.. :j Liever zo min mogelijk troep op m'n huid.
Maar ik heb dan ook makkelijk praten als het om de zon gaat, ik verbrand nauwelijks en beweeg makkelijker bij dit weer dan bij winterweer...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:55

Al zou het al zo zijn, janine, voor mij (en vele andere Nederlanders) zou het kiezen zijn uit twee kwaden. Dan toch maar kiezen voor datgene wat het minste pijn doet :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:56

Nemurin schreef:
Ja we hebben het toen bij scheikunde eens even ontkracht, gewoon als extra opdracht toen we voor examens aan het oefenen waren vorig jaar. :+
Gok het ook hoor. Het is elke keer iets anders dat kanker verwekt. Waaruit maar weer blijkt dat de ziekte nog niet goed begrepen wordt.

Voor zover ik weet wordt kanker alleen veroorzaakt wanneer er schade aan de genetische informatie in de celkernen ontstaat: o.a. door UV-straling dus, en andere mutatie-veroorzakende stoffen/straling.
Verstopte klieren doen voor zover ik weet geen genetisch gerommel.

Maar zoals Ranna zegt klinkt het aannemelijker dan de deodorants... Schade aan celkernen door verkeerde UV begrijp ik, maar ik begrijp schade aan celkernen door chemicaliën ook wel...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:56

Blue_Eyes schreef:
Al zou het al zo zijn, janine, voor mij (en vele andere Nederlanders) zou het kiezen zijn uit twee kwaden. Dan toch maar kiezen voor datgene wat het minste pijn doet :+

Hehe, volgens mij leven we toch al in een dergelijke maatschappij :P En dood gaan we toch... Dan liever pijnloos leven, of niet dan ;)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:57

Dat hangt van de chemicaliën af. Moet vrij radioactief spul in zitten wil dat zo ver komen denk ik eigenlijk.
Zeker omdat de bovenste huidlaag geen celkernen heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:10

TS, je zegt dat je je "smerig" voelt als je je met een zonnebrandmiddel insmeert maar dat zal toch hetzelfde gevoel zijn met een aftersun? Misschien dan toch voortaan voor de "smerigheid" van een goed zonnebrandmiddel kiezen ipv van alsnog de "smerigheid" van een aftersun? Lijkt me toch iets beter voor je huid dan zo te verbranden. ;)

Als verkoeling kan je idd karnemelk, yoghurt of komkommerschijfjes nemen maar ook dat zal een smerig gevoel geven :P :+
Middeltje wat je ook kan gebruiken bij zonnenbrand is VSM Calendulan gel http://www.purelijfkracht.nl/calendulan_gel
Of Bach Rescue cream of gel http://www.bachrescue.nl/con_rescue_cream.asp

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:14

Gast8253: Ik begrijp wel welk vieze gevoel TS van zonnebrand krijgt, het is zo plakkerig in veel gevallen en het voelt alsof je nonstop aan het zweten bent. Wat betreft de verkoeling lijkt me dat prettiger aanvoelen dan aftersun, ook weer zo plakkerig.

Nemurin: Prettig om te weten dat de bovenste laag geen celkernen heeft, en ach, ik geloof ook niet dat het zo'n vaart zal lopen. Maar toch altijd als ik dergelijke berichten lees, zeker nu wel/niet zonnebrand sta ik toch weer in tweestrijd, probeer ik het maar zo snel mogelijk te vergeten en op m'n eigen manier verder, dus alleen als ik voel dat ik het nodig heb... :P

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:17

Precies hoor Janine, ik ga ook altijd gewoon door met hoe ik het deed tot er echt keihard bewijs is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:22

Als je insmeert met karnemelk of yoghurt kan dat een rare witte smeurie op je huid worden. Niet als je van die waterige karnemelk hebt maar wel als je de wat duurdere hebt.

Gel van Bach of Calendulan zal idd wat minder plakkerig zijn maar met dit weer is alles vies plakkerig toch? Mag van mij iig ijsklontjes gaan regenen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:25

Anoniem schreef:
Als je insmeert met karnemelk of yoghurt kan dat een rare witte smeurie op je huid worden. Niet als je van die waterige karnemelk hebt maar wel als je de wat duurdere hebt.

Gel van Bach of Calendulan zal idd wat minder plakkerig zijn maar met dit weer is alles vies plakkerig toch? Mag van mij iig ijsklontjes gaan regenen

Liever geen ijsklontjesregen hoor, mag van mij nog wel eventjes zo blijven, heerlijk!

Gewoon de karnemelk/yoghert met een wattenschijfje/zacht doekje aanbrengen denk ik???

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:35

Trouwens eerlijk gezegd plak ik met dit weer zo dat ik dat juist smerig vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:50

Nemurin schreef:
Trouwens eerlijk gezegd plak ik met dit weer zo dat ik dat juist smerig vind.

Erg he? Voel met net zo'n plakkerige toffee :r Zou het liefst mezelf van top tot teen met anti- transpirant besprayen of de hele dag in het water liggen :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-07-10 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:52

Ja water was een goed plan, lauwe douche genomen toen ik thuiskwam maar helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:53

Na 10 minuutjes ben je weer net zo'n plakkerig als voor de douche. Enigste remedie is er niet onder vandaan komen ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:53

In de kroeg was het vanmiddag ook peentjes zweten, niet leuk... :n