Haren wassen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:00

ik was iedere woensdag en zondag mijn haar(douche wel elke dag) met herbal essences (die oranje rode) en cremespoeling. dan doe ik op zondag altijd nog een haarmasker van andrelon (perfecte puntjes) en verder laat ik het altijd gewoon in de lucht drogen.

em_papillon

Re: Haren wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:01

Word je haar daar ook schoner vna door het zonder shampoo te wassen? Ga ik ook een keer proberen!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:11

Het voelt iig schoner aan en zit minder plat als je het daarna gewoon weer föhnt. Het ziet er ook minder vet uit vind ik zelf. En het is beter voor je hoofdhuid en haar.
Je kan het ook combineren met droogshampoo op de aanzet. Al blijf ik vaak vinden dat ik er grijs uit zie, ookal föhn ik het eruit. Maar hoef het gelukkig tegenwoordig niet meer te gebruiken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:19

Barmat schreef:
Vrijwel alle bekende en commerciële shampoos bevatten siliconen. Elvive, Fructis, Andrelon, John Frieda, Guhl, noem maar op. Wil je een shampoo zonder siliconen hebben, dan zul je naar de Tuinen moeten gaan of naar een reformwinkel. Dan zal het nog even duren (maandje ongeveer) maar dan zijn je haren afgekickt van de siliconen en zijn ze weer verlost van het laagje er omheen dat ze zo zwaar en vet maken.
Dr. Organics, Yes to Carrots zijn bijvoorbeeld merken die geen siliconen bevatten en daarnaast ook nog eens geen SLS, Parebenen en Petroleum. Je haar zal hierdoor veel meer de natuurlijke glans en volheid krijgen.

Andere shampoos maken je haar gewoonweg sneller vet, zwaar en futloos. Ook al staat dat op de verpakking van niet ;) Ik meen trouwens dat Fructis nu ook een shampoo heeft zonder siliconen, maar die ken ik verder zelf niet, dus ook geen ervaring mee.

Ik geloof *weet niet eens zeker* dat er in het centrum van Ede een Tuinen zit dus daar ga ik dan ook eens een keer kijken :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:26

Maar het is niet zo zwart wit dat siliconen je haar standaard vet, zwaar en futloos maken. Je hebt namelijk ook "goede" siliconen, die oplosbaar zijn in water. Slechte siliconen zijn niet oplosbaar in water.
Siliconen zijn erg hittebestendig en beschermen dus ook je haar tegen hitte (bijv. van de krul of stijltang en föhn). Als ik een shampoo zonder siliconen gebruik dan wordt mijn haar droog en dof en "stug", als ik er een met siliconen gebruik glanst het meer en voelt het een stuk fijner. Dus voor mij toch maar met (goede) siliconen.

petroushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:44

Ik was mijn haar 1 keer per week en vind dat meer dan genoeg. Ik had vroeger echt heel vet haar, maar dat werd gelukkig steeds rustiger. Mijn haar is zelfs veel makkelijker in model te brengen aan het eind van de week! En ik borstel het ook bijna nooit -> kapper gelukkig, want heb geen gespleten haarpunten en super gezond haar. Gewoon langzaamaan minderen met de hoeveelheid wassen en niet aan je haar komen, dus weinig borstelen/door je haar gaan met je hand/etc.

Succes!!

melissa140

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:33

ik was me haar elkedag, en soms om de dag.

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 16:55

Ik was mijn haar in een normale week 2 à 3 keer. Wat ik allemaal doe hangt af van de tijd die ik heb. Optie 1: wassen, ondersteboven drogen en vooraan beetje föhnen. Optie 2: wassen, handdoekdroeg maken, masker (van kapper! die van winkel is echt niet te vergelijken), 10min laten inwerken, uitspoelen, volume/beschermingsmousse in licht vochtig haar, onderste boven drogen en dan helemaal föhnen en als laatste nog een masker dat ik erna aanbreng.

Bij optie 1 is mijn haar iets minder snel vettig maar is het verschrikkelijk droog. Heb opzich al droog haa en doordat ik er blonde meches inzet wordt het nog droger. Dus is het voor mij belangrijk dat ik masker er in zet, anders heb ik haar van stro terwijl ik nu mooi glazend en gezond haar heb.

Paar jaar geleden had ik ook verschrikkelijk snel vettig haar door allerlei hormonen.. werd mij ook afgeraden om te vaak te wassen omdat je haar de tijd niet krijgt om zich te beschermen. Je hoodhuid geeft talg (???) af om je haar te beschermen, hoevaker jij het er af wast.. hoe meer je hoofdhuid er aan maakt om je verder te kunnen beschermen .. hoe sneller het vettig is.

Vraag eens aan de kapper wat je dan wel moet doen. ;)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:12

Ik was mijn haar ongeveer om de twee dagen. Ik fohn het nooit, het wordt vazelf droog :+ Mijn haar wordt ook snel vet, maar ik stel het wassen altijd zo lang mogelijk uit, anders raakt je haar zo gewend aan heel veel wassen.

Ik stijl het wel af en toe, maar dat is echt maar één keer in de twee maanden, dat kan volgens mij weinig kwaad.

Verder gebruik ik weinig spulletjes en cremetjes voor mn haar. Ik was het meestal alleen met shampoo, af en toe met conditioner. Shampoo altijd van De Tuinen, kokosshampoo of wortelshampoo :)

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:15

elke dag :j
ik was met nivea shampoo en andrelon creme spoeling
eerst 2x wassen en dan 1x creme spoeling..
verder laat ik het gewoon zo opdrogen, niet met fohn.

mijn haar is zijde zacht :+

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:20

_Tara_ schreef:
Ik gebruik shampoo en conditioner van Yes to Carrots. Denk niet dat daar siliconen in zitten... Die is trouwens volgens mij ook bij Etos te koop. Sowieso bij De Tuinen.
Ik heb 't precies hetzelfde hoor. Ik was 't ook iedere dag maar ik douche mezelf ook iedere dag. En alleen douchen maar dan m'n haar niet wassen, daar word 't helemaal raar van.

Jaa die shampoo heb ik dus ook :j

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:21

Ik was mn haar soms elke dag soms om de dag, ligt aan de zin die ik erin heb... soms ook wel eens 2x per dag :+
Maar ik was het met Andrelon, en dan doe ik er om de 2 dagen een nivea masker in... Vervolgens gewoon laten drogen of met mousse (andrelon) erin laten drogen...

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:25

Ik was het elke dag, 's avonds een lotion op m'n hoofdhuid en 's ochtends uitspoelen met een speciale shampoo. (Heb erge last van haaruitval, dit is het enige wat het een beetje lijkt in te dammen). Af en toe was ik m'n haar een keertje met Head&Shoulders antiroos, omdat ik wel eens last heb van wat schilferplekjes...

Na het wassen fohn ik het droog en dan mousse en soms nog haarlak erin.

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:27

Ik was mijn haar 1x in de drie dagen. Mijn haar word ook erg snel vet, maar als ik het vaak ga wassen nog sneller. Dan doe ik de 'laatste' dag altijd even een staart in :)
Ik was het met vibrant colours van Sassoon en daar ook creme spoeling van.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 17:56

Focussed schreef:
Het gaat om de hoofdhuid, niet om het haar. En als er iets manipuleerbaar is dan is het de hoofdhuid. Echt waar, kwestie van doorzetten :j

Nou, ik heb veel geprobeerd maar 2x wassen gaat m echt niet worden :P Vind ik zelf ook niet fijn trouwens..
Zeker niet met mn extensions, en het zweten bij de paarden/met sporten etc..

Ik heb verschillende shampoo's geprobeerd, waaronder nu die voor oily scalps van swarzkopf, werkt echt heel goed want het is duidelijk veel minder snel vet. Ik gebruik ook geen conditioner of iets bij mn haaraanzet (door mn extensions).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:37

Ik was mijn haar ook elke dag, iig als ik de deur ook uitmoet. Mijn haar is echt heel snel vet.. in het begin waste ik het hooguit twee / drie keer per week, maar na een dag is het vet.. als ik het nu elke dag was kan ik soms een dagje overslaan.

Ik wissel wel veel af in shampoo, om mijn haar een beetje op peil te houden. Ik gebruik de Hammam van Rituals, de Elke dag van Andrelon, en nog wat andere merken.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:44

Ik was mijn haar om de dag. Als ik s ochtends wakker word voordat ik mijn haar moet wassen is het ook erg vet. Ik gebruik anti roos shampoo van fructis. En laat het hierna gewoon opdrogen in de lucht.

Edit: Het schijnt dat als je je haar minder borstelt je minder snel vet haar krijgt Idem dito met handen door je haar halen..
Laatst bijgewerkt door LynnDenise op 22-06-10 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:44

Ik was mijn haar ook iedere dag, werd het echt zat nadat ik het een tijdje om de dag had gedaan want dan was het gewoon vet en daar kan ik dus echt niet tegen.
Ook rijd ik elke dag paard en 4x per week atletiektraining, en douche dan ook iedere dag en kan vind het niet fijn als ik mezelf douche zonder mijn haren te wassen, ze worden dan toch altijd al een beetje nat en dan voel ik me echt heel vies.

Welke shampoo ik gebruik verschilt heel erg, maar meestal de brilliant brown van Nivea en daar ook de cremespoeling van. Of de 2 in 1 van Andrelon. En ik fohn alleen als ik na het haren wassen meteen ergens heen moet, anders laat ik het liever opdrogen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:49

Ik was elke dag, vind ik wel zo fris na het paardrijden. Als ik geen conditioner gebruik zitten de knopen erin, dus dan ook maar meteen shampoo erbij. Als ik een dag niet was merk ik tegen de volgende avond echt wel dat mijn haar vet is. En dat vind ik gewoon vies.

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:49

vanLotje schreef:
ik was het elke dag, en ben een echte shampoo-sloerie, dus geen vast merk. Net welk geurtje me aanstaat :)

Perfecte bewoording, ik heb precies hetzelfde! Van Kiwi tot Appel en van John Frieda tot wat er in de reclame is!
En dan ook écht elke dag!

Fohnen en stijlen doe ik niet, hooguit een keer als ik uit ga! Mn haar zit mooier als ik het niet doe!
Enn af en toe mousse, maar ook dat is echt niet nodig :D

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:00

Hier was laatst nog een topic over. Staan een boel goede tips en ervaringen in en vooral waarom je je haar niet iedere dag moet wassen. Ik tem even.

[MW] elke dag je haar wassen?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:36

Ik gebruik meestal niet vaker dan 1x per week shampoo om mijn haar te wassen. Wel maakt ik het elke keer nat als ik onder de douche sta. Ik heb geen vet haar meer. De overgangsfase is even wennen, maar ook terwijl ik ong. 3x per week paardrijd, veel in varkensstallen kom waar het niet zo fris ruikt, kom ik toe met maar 1x per week shampoo en de rest van de week gewoon uitspoelen.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:40

Ik was het met Gliss Kur (2 soorten shampoo en een conditioner) van Schwarzkopf daarna doe ik Gliss Kur cremé erin en dan is me haar weer super!
Ik was het vaak om de dag of iedere dag :)

af en toe gebruik ik andrelon

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:46

Ik was mn haar iedere dag, voel me gewoon niet schoon als ik dat niet doe.
Gebruik Andrelon, wisselt nogal eens welke.
Meestal was ik mn haar 's avonds, borstel het uit en laat het dan drogen. Gebruik verder geen cremespoeling oid en fohnen doe ik ook nooit..
Heb lang haar trouwens.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:48

Ik was mijn haar iedere dag, en omdat mijn haar er aan gewend is om iedere dag gewassen te worden is het ook heel snel vet als ik het niet was...
Ik douche iedere ochtend en was dan ook mijn haar, koop altijd shampoo die in de aanbieding is (ben absoluut niet merk vast ) mijn Etos-huismerk is net op, en heb vandaag Herbal shampoo en cremespoeling gekocht... Ik doe er altijd een spulletje in zodat het wat minder pluist, maar fohnen oid doe ik zelden.