Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Barmat schreef:Vrijwel alle bekende en commerciële shampoos bevatten siliconen. Elvive, Fructis, Andrelon, John Frieda, Guhl, noem maar op. Wil je een shampoo zonder siliconen hebben, dan zul je naar de Tuinen moeten gaan of naar een reformwinkel. Dan zal het nog even duren (maandje ongeveer) maar dan zijn je haren afgekickt van de siliconen en zijn ze weer verlost van het laagje er omheen dat ze zo zwaar en vet maken.
Dr. Organics, Yes to Carrots zijn bijvoorbeeld merken die geen siliconen bevatten en daarnaast ook nog eens geen SLS, Parebenen en Petroleum. Je haar zal hierdoor veel meer de natuurlijke glans en volheid krijgen.
Andere shampoos maken je haar gewoonweg sneller vet, zwaar en futloos. Ook al staat dat op de verpakking van nietIk meen trouwens dat Fructis nu ook een shampoo heeft zonder siliconen, maar die ken ik verder zelf niet, dus ook geen ervaring mee.
Mijn haar wordt ook snel vet, maar ik stel het wassen altijd zo lang mogelijk uit, anders raakt je haar zo gewend aan heel veel wassen.
_Tara_ schreef:Ik gebruik shampoo en conditioner van Yes to Carrots. Denk niet dat daar siliconen in zitten... Die is trouwens volgens mij ook bij Etos te koop. Sowieso bij De Tuinen.
Ik heb 't precies hetzelfde hoor. Ik was 't ook iedere dag maar ik douche mezelf ook iedere dag. En alleen douchen maar dan m'n haar niet wassen, daar word 't helemaal raar van.

Focussed schreef:Het gaat om de hoofdhuid, niet om het haar. En als er iets manipuleerbaar is dan is het de hoofdhuid. Echt waar, kwestie van doorzetten
Vind ik zelf ook niet fijn trouwens..
vanLotje schreef:ik was het elke dag, en ben een echte shampoo-sloerie, dus geen vast merk. Net welk geurtje me aanstaat