Hoe schoon ben jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:19

Waarom douche je dan niet standaard aan het eind van de dag en sla je 's morgens over? :)[/quote]

Hihi, mijn gedachte :)

Toevallig dit weekend met een vriendin over gehad. Haar ex douchte altijd 2x per dag.. 's Morgens altijd en dan 's avonds ook weer na het sporten.. Dus ik vroeg ook waarom die dan 's morgens nog weer douchte. Vond ie nodig anders kon die niet wakker worden.. :+[/quote]

Schijnt heel slecht voor je te zijn als je twee keer per dag doucht, schijnt te maken hebben met dat je dan zelf niet meer goede dingetjes aanmaakt voor je huid, maar heel precies weet ik het ook niet hoor!

iig: ik woon maar in m'n eentje, dus scheelt een hoop qua poetsen ;)
iedere dag schoon ondergoed en ik slaap niet zo graag in een string, dus 's nachts ook nog een schone. BH's wel langer. Totdat ik een keer erg zweet ofzo, dus ongeveer een week.
bed als het niet meer lekker ligt, om de 2 weken ofzo (slaap ongeveer 5 nachten per week in m'n bed).
handdoek om de 3 a 4 dagen
stoffen, stofzuigen, dweilen als het nodig is.
wc, douche, keuken deel ik met m'n huisgenootjes en dat gaat volgens het rooster. :)
Het is bij ons wel een van de schonere studentenhuizen denk ik

verder doe ik m'n wasbakje als het vies wordt = een keer per week.

werk ook als poetshulp, dus heb dan ook vaak dat ik geen zin meer heb om thuis door te gaan. Hoewel 16 m2 natuurlijk zo gedaan is :7

Anoniem

Re: Hoe schoon ben jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:30

Als je gedoucht hebt en je droogt je af komen er huidcellen mee. Daar is huisstofmijt dol op, en aangezien we daar hier allergisch voor zijn is het vragen om problemen om ons daar nog een keer mee af te drogen.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:33

Ik doe ook maar 1x met een handdoek. En waarom niet. Ik heb er genoeg, en het is al lastig zat om de wasmachine in mijn eentje vol genoeg te krijgen om regelmatig te laten draaien.

Daarbij leg ik de handdoek na het douchen op de grond en ga ik erop staan, mooi dat ik dan weer een lekkere frisse pak bij de volgende douchebeurt.

Ben ook van thuis uit nooit anders gewend moet ik zeggen.

Over dit specifieke onderwerp (handdoeken meer dan 1x gebruiken) is een tijd terug trouwens een groot topic geweest.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:34

Ik was het beddengoed echt neit elke week :=

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:35

eenitraM schreef:
Talisa schreef:
Handdoek: 3 a 4 dagen.
Lingerie: elke dag schoon ondergoed, maar BH's draag ik wel meerdere dagen, laat ze gewoon even luchten.
Dekbedovertrek: Was ik elke week.
Vaatdoek/kleine handdoekjes bij de wasbak: Ongeveer een week.
Stofzuigerzak: Als ie vol is? :')
Bank: Zuig ik schoon als ik ga stofzuigen, laten we zeggen ongeveer 1 x per week (studentenkamertje van 18m2).
Gordijnen: Heb ik niet :') Heb rolgordijntjes. Maak ik nooit schoon. :+
Afwas: Laat ik niet langer dan 2 dagen staan.

Ieuw! Weetje hoeveel bacterien erin gaan zitten? Vooral als het nat is gaat het broeien. Het liefste pak ik elke dag 3 keer een nieuwe

Ik gebruik dat ding echt nooit :+ Er ligt nu niet eens eentje bij m'n wasbak. Alleen een sponsje om de wasbak te schrobben.
Bedoel niet het vaatdoekje in de keuken hoor, maar bij mij op m'n kamer in de wasbak. In de keuken weet ik niet hoe lang die er ligt, mja studentenhuis he := Ik raak dat ding echt niet aan zegmaar :')

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:36

denice schreef:

Dat vind ik wel vies :D
Al die huidschilfers, en andere troep :=

Vind het zo heerlijk om in een schoon fris bed te kruipen! :+:
Vooral als je er ook 18+ dingen in doet :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:36

Abeltje77 schreef:
Ik doe ook maar 1x met een handdoek. En waarom niet. Ik heb er genoeg, en het is al lastig zat om de wasmachine in mijn eentje vol genoeg te krijgen om regelmatig te laten draaien.

Daarbij leg ik de handdoek na het douchen op de grond en ga ik erop staan, mooi dat ik dan weer een lekkere frisse pak bij de volgende douchebeurt.

Over dit specifieke onderwerp (handdoeken meer dan 1x gebruiken) is een tijd terug trouwens een groot topic geweest.

Idem hier.. Mijn vriend gebruikt ze wel vaker, maar hij heeft donkere handdoeken, die gaan echt stinken als ze al 1x nat zijn geweest. Vind dat zo vies.. :n

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:37

Talisa schreef:
denice schreef:

Dat vind ik wel vies :D
Al die huidschilfers, en andere troep :=

Vind het zo heerlijk om in een schoon fris bed te kruipen! :+:
Vooral als je er ook 18+ dingen in doet :Y)

daar heb ik dan weer gastendoekjes voor bij m'n bed liggen zeg maar :o

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:38

Abeltje77 schreef:

Maar ik was mijn handdoeken niet samen met mijn gewone kleren... Kleren gaan op 30 graden of soms 40 en handdoeken minimaal op 60, liefst op 90. Ik ken het idd, krijg ook bijna geen wasmachine vol, maar ben ook zuinig op mijn kleren en was ze liever niet te vaak (zoals mooie broeken of jurkjes). :=

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:38

@Abel
Maar je produceert wel extra zweet (en andere lichaamssappen) die in je beddengoed verdwijnt.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:39

Abeltje77 schreef:

Ja oke :P Ik pak dan een douche-handdoek die toch al een paar dagen is gebruikt :P Maar je bed wordt er gewoon niet frisser op als je dat allemaal doet :D Tenzij je eerst je eerst allemaal handdoekjes op je bed legt en er dan op gaat 18plussen? :')

Anoniem

Abeltje77 schreef:

Wij een wc rol :+ Maar toch blijft het niet altijd helemaal schoon :o Plus het zweten..

Talisa

Brainless schreef:
@Abel
Maar je produceert wel extra zweet (en andere lichaamssappen) die in je beddengoed verdwijnt.

Lichaamssappen... Klinkt zo lekker vies }>

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:40

Talisa schreef:
Abeltje77 schreef:

Maar ik was mijn handdoeken niet samen met mijn gewone kleren... Kleren gaan op 30 graden of soms 40 en handdoeken minimaal op 60, liefst op 90. Ik ken het idd, krijg ook bijna geen wasmachine vol, maar ben ook zuinig op mijn kleren en was ze liever niet te vaak (zoals mooie broeken of jurkjes). :=

Oh, dat doe ik dan weer wel. De ene keer op 40 en de andere keer op 60. Ik vind mijn handdoeken nu ook weer niet zo vies dat ze op kookwas moeten.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:40

Talisa schreef:
Abeltje77 schreef:

Ja oke :P Ik pak dan een douche-handdoek die toch al een paar dagen is gebruikt :P Maar je bed wordt er gewoon niet frisser op als je dat allemaal doet :D Tenzij je eerst je eerst allemaal handdoekjes op je bed legt en er dan op gaat 18plussen? :')

hahahsha! Even wachten schat, dit handdoekje ligt nog niet helemaal goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:42

Abeltje77 schreef:
hahahsha! Even wachten schat, dit handdoekje ligt nog niet helemaal goed!

Ja lekker spontaan idd :+

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:43

Abeltje77 schreef:
Oh, dat doe ik dan weer wel. De ene keer op 40 en de andere keer op 60. Ik vind mijn handdoeken nu ook weer niet zo vies dat ze op kookwas moeten.

Ik vind dat ze anders een beetje muffig blijven ruiken. Niet dat ze zoooo smerig zijn, maar ze mogen van mij gewoon met de vaatdoekjes, theedoeken en soms met sokken/ondergoed in de 60 graden was. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:44

Talisa schreef:
Abeltje77 schreef:

Ik vind dat ze anders een beetje muffig blijven ruiken. Niet dat ze zoooo smerig zijn, maar ze mogen van mij gewoon met de vaatdoekjes, theedoeken en soms met sokken/ondergoed in de 60 graden was. :j

Ik spaar zulke was idd ook wel eens op voor een kookwas.. Vooral de donkere handdoeken en zwarte sokken van vriendlief :j

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:44

Ja alleen die sokken krijgen dan wel pluisjes ofzo van de handdoeken, da's wel irritant!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:48

Handdoek: 1 keer gebruiken en dan gaat ie de was in.
Lingerie: elke dag schoon ondergoed, bh's 2 of 3 dagen.
Dekbedovertrek: iedere week verschonen.
Vaatdoek/kleine handdoekjes bij de wasbak: Vaatdoekjes gebruik ik er 2 of 3 per week. Vind dat echt uhm vieze doekjes :o
Stofzuigerzak: Als ie vol is.
Stofzuigen: We hebben een hond die nogal wat haar laat vallen en er word iedere dag dus haar gezogen.
Gordijnen: 2/3 keer per jaar.
Afwas: alles gaat in de vaatwasser en die gaat aan als ie vol is. Eigenlijk is dat iedere dag, maar soms wil het wel eens gebeuren dat ie een dagje oveslaat.

Citaat:
ik snap niet dat mensen dagelijks een schone handdoek gebruiken met douchen... je bent toch schoon als je hem gebruikt?!?!

Kwestie van gewenning denk ik. Wij hebben nooit meerdere dagen met handdoeken gedaan vroegah en dat terwijl we met 6 man in huis leefden. Ik gebruik trouwens ook altijd 2 handdoeken. Eentje voor mijn haar en de ander voor de rest :+

Ow ja en wat mij opviel over het douchen... Ik douche bijna iedere dag 2 keer :7 Ik melk altijd sochtends koeien en als ik daarna weg moet/in de catering moet werken douche ik. En savonds is dan weer hetzelfde verhaal met koeien melken dan douche ik ook :+ En dat is geen overbodige luxe kan ik je vetellen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 11:50

Talisa schreef:
Ja alleen die sokken krijgen dan wel pluisjes ofzo van de handdoeken, da's wel irritant!

Dat ziet niemand :+

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 11:54

Hahaha, schone bokkers hier allemaal!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:00

Giolli schreef:

De "smeerlappen" durven niet te posten :7

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 12:02

Handdoek: elke dag een verse, behalve die voor mijn haar, die gebruik ik 2 keer
Vaatdoek: Elke dag een schone

Handdoeken en vaatdoeken was ik op 95 graden. Wisten jullie dat vaatdoekjes de grootste dragers van bacterien zijn?

Schoon ondergoed, zowel BH als onderbroek, elke dag een verse.
Sokken ook!

Stofzuigen: elke dag, ik heb nogal wat huisdieren, dweilen ook.

Beddegoed: ligt maximaal een week op mijn bed, maar als de honden of katten hun weg naar mijn nest weer hebben gevonden was ik het rustig een keer extra. Op 60 graden trouwens.

Afstoffen om de dag.

Gordijnen was ik 2 a 3 keer per jaar.
Mijn huis wordt dagelijks gelucht, ik zet alles tegen elkaar open. Ook al vriest het 10 graden, dan gaat de boel zeker nog een uur tegen elkaar open.
Stofzuigerzak verschoon ik als hij vol zit. Tegen de vieze luchtjes van de stofzuiger, zuig ik altijd wat waspoeder op. Vooral Ariel ruikt erg lekker.

Ik haat afwassen maar sinds de vaatwasser kapot is doe ik het toch zeker 2 keer per dag. Dan hoef ik niet ineens zo'n grote berg weg te werken.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 12:04

Rianneke schreef:
Giolli schreef:

De "smeerlappen" durven niet te posten :7

Ik heb zelf nog niet gereageerd! O:)