hernia, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Re: hernia, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:20

Dat blaas probleem is ook een gevolg van de hernia ( zie mijn eerdere post hier boven) de Hernia beïnvloed de zenuwen bij je blaas.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:30

plien26 schreef:
@kimmie..

Jeetje zeg 12 jr pff..
Maar dat is helemaal niet fijn dat jou hernia te klein is om te opereren en te groot voor de fisio, pff
Je hebt er dus wel dagelijks last van
Als ik jou was zou ik er wel op hameren dat ze je helpen om van je hernia af tekomen dit is ja geen doen voor je het belemmerd je dagelijkse bezigheden..

Sommige dagen zijn idd echt een hel, maar andere dagen gaat het prima.
Klinkt stom, maar ik ben in die tijd wel iets aan pijn gaan wennen.
En ik slik veel spierverslappers op dagen dat het echt te erg is.
Zo kan ik gewoon blijven werken en mijn paard blijven doen.

Het is absoluut niet de beste oplossing, maar je moet wat, toch?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:14

Citaat:
dus kan gewoon niet maanden plat om te zien of de hernia vanzelf overgaat, wat overigens bijna nooit gebeurt.

Dat laatste klopt toch niet helemaal hoor.

Mijn 3 hernia's zijn allemaal uitzichzelf hersteld. okay niet zoals het was er zit nog steeds wat want soms is het net alsof er iemand met een breinaald in mijn kuit loopt te steken. Misschien zit er wel een dot littekenweefsel waardoor ik de hernia niet meer voel.
Maar die pijnen die ik had zijn weg en na behandeling met de ostheopaat heb ik ook weer meer functie in mijn been.

Mijn neuroloog(chirurg) vertelde dat de meeste hernia's (en dan de gevallen zonder uitval) binnen 12 maanden herstellen.
Het is vaak de pijn waardoor mensen kiezen voor een operatie en ook speelt natuurlijk het langdurige niet kunnen werken mee.
En dat is natuurlijk wel begrijpelijk. Bij de eerste hernia was ik zover dat ze van mij de hele boel wel mochten doorsnijden..dan maar in een rolstoel maar haal alsjeblieft die pijn weg.

Wanneer krijg je de uitslag Lonneke?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 15:41

ik ben net terug uit t ziekenhuis en het viel reuze mee in die tunnel. heb gewoon mijn ogen dicht gedaan en moest lachen om die herrie. was er na 20 minuten weer uit. maandag middag krijg ik bij mijn huisarts de uitslag.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:44

Gelukkig cile het mee.
Laat je de uitslag weten?

plien26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 09:01

Nou gelukkig lonneke dat je het is meegevallen!
@kimmie

Nou heb toch veel respect voor je!
Elke hernia is verschillend maar die van mij was zo fiks dat er niks anders opzat dan me te laten operen had toch geen schijn van kans om op een natuurlijke genezing maar ben nu achteraf echt blij dat ik me laten helpen heb,

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 10:53

werdnet gebeld door de huisarts. vannacht heb ik mijn urine laten lopen en heb ik gebeld met de hap. nu moet ik vanmiddag naar de neuroloog. wat er is wilde hij door de telefoon niet zeggen. ben best wel een beetje bang nu...

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 11:23

update: de huisarts is hier net geweest en heeft gelijk de dd neuroloog in t ziekenhuis gebeld. hij zegt dat ik er op moet rekenen dat ik daar moet blijven. ik weet dus nog niet wat er is maar dat wist ie zelf ook niet goed. heb nu ook geen gevoel meer in mijn billen. help....

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-10 11:47

ok, kreeg net een telefoontje van t ziekenhuisdat ik direct moet komen. ga nu dus de deur uit. heb almijn spulletjes ingepakt voor als ik moet blijven. vind het nu echt doodeng. ik hoop snel een update te kunnen geven.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:02

success lonneke!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 18:00

update: ben met spoed opgenomen. lig op afd. neurologie. het is geen rughernia maar waarschijnlijk een afwijking in mijn nek van het ruggemerg ( ze noemen dat ms) maandag moet ik een hersenscan en nekscan en dan hoop ik dat het meevalt. heb veel pijn en weet me geen raad nu. ben erg bang want ms is niet te genezen en zal alleen verslechteren. maar ik kijk maar niet te ver vooruit. misschien valt het mee. moderator chavax heeft mijn adres en telefoonnummer. voor wie het leuk vind kan die een kaartje sturen of een sms je of telefoontje. ik ga nu weer stoppen, kan niet meer online nu. heb bij wijze van uitzondering de computer van de receptie even gebruikt. verder hebben ze geen internet voor patienten. liefs lonneke

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 06:50

Ach meid, sterkte hoop dat Moderator Chavax af en toe een update hier kan plaatsen??

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:39

Heel veel succes Lonneke.
Ik leef met je mee.

@Plien.
Idd is iedere hernia anders. dat blijkt ook, dat die van mij nu (nog) niet te opereren valt, omdat het dan meer schade brengt dan herstelt. Vandaar.
Vandaag de eerste dag zonder spierverslapper, omdat ik het niet constant wil slikken, maar heb er nu al spijt van.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:18

Hoi Lonneke,

Wat een verhaal zeg! Beterschap, als je vragen hebt over MS, mag je me altijd een PBtje sturen.

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:22

Hoi hoi,

ik kan me hier ook melden; dubbele hernia vanaf 5 januari.
Ben door de MRI gegaan, en daar was het duidelijk op te zien.
Mijn klachten waren; zenuwpijn in linkerbeen (echt niet te harden) en heb drie dagen niet kunnen lopen, net of ik verlamd was.

inmiddels gaat het weer stukken beter! Ik heb therapie, en ben niet geopereerd.
Ik sluit niet uit dat ik ooit geopereerd moet worden (het zit er natuurlijk toch), maar voorlopig gaat het heel goed!
Inmiddels werk ik ook weer, maar heb nog niet paardgereden hoor.

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:23

Oh, had niet alles gelezen, die nu dat Lonneke opgenomen is.
Heel veel sterkte!!!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 23:02

Lonneke, hoop dat er snel meer duidelijk is :(:)

plien26

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:07

Hopelijk voel je je nu iets beter lonneke,
en dat ze er snel wat aan gaan doen!
@kimmie
jeetje heb wel diep respect voor je hoor!
Altijd maar die pillen slikken kan me voorstellen dat je daar echt moe en zat van bent,
@puk hoe gaat het met revalideren?
Heb je nog steeds last of word het al minder?

plien26

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:09

Bedoelde plukje en geen puk :+

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:22

TS: Hoe gaat het nu? Al de uitslagen binnen?

@Plien26:
Ben nu 3 dagen pijnstillers vrij en baal er enorm van, maar wil niet alleen maar onder de medicatie zitten. Juist dan maak je gewone bewegingen die je eigenalijk anders met pijn niethad gemaakt. Dus probeer even zonder, pfff

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 11:26

ja als je je urine laat lopen dan is het niet goed :n dat is gewoon verlammingsverschijnsel... had ik op mn 12de en moest toen met spoed geopereerd worden. inmiddels 6 hernia's en 4 operaties verder, maar nu wel pijnvrij *ff afkloppen*

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:35

ik meot morgen half 2 naar de chirurg om te kijken hoe t met mij en mn hernia verder moet... ben benieuwd

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:41

sorry, ik heb niet alles gelezen.

Ik heb er 3 in mijn nek.
gevolg dat mijn armen niet veel kracht hebben, pijnuitstraling naar schouders, armen, ribbenkast.
Ik ben bij de pijnbestrijding geweest, hebben spuiten tussen mijn wervels gezet.
Na de eerste spuit moest ik de 2de na drie maanden herhalen, daarna na 5 maanden, daarna na een jaar, toen na 1,5jaar nog eens en nu gaat het goed.
Ik zou mezelf ook dagelijks in tractie moeten hangen maar dat doe ik pas weer als het niet anders meer kan.

af en toe ga ik vreselijk door mijn onder rug, dan kan ik niet eens meer lopen.
Daar zal ook nog wel wat zitten, daar laat ik later nog eenas naar kijken

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 09:14

plien26 schreef:
,@pluk hoe gaat het met revalideren?
Heb je nog steeds last of word het al minder?

Heel erg goed! De fysio is echt onder de indruk. Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik niet nog regelmatig veel pijn heb, maar de fysio heeft uitgelegd welke pijn goed is en welke pijn niet. Ik werk sinds gisteren 3 x in de week 3 uurtjes en mijn eerste dag verliep goed, maar 's avonds had ik wel veel pijn. Als het goed is wordt dat steeds minder vaak en minder heftig.
Al met al ben ik heel blij dat ik geopereerd ben!

plien26

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 09:53

@lonneke hoe gaat het nu met je?
@kimmie,
Nou kan me goed voorstellen dat je niet steeds die troep wil slikken!
Nou hopleijk word het weer wat dragelijker miss moet je lijf er ook ff aan wennen dat je zonder medicijnen verdergaat..
@plukje,
Nou fijn dat het goed gaat super!!
Maar ondanks alles heb je nog wel last? oeii dat is wel minder zeg,
Maar idd de fisio leert je van alles heb er zelf heel veel aan gehad!
heb totaal 3 maand fisio gehad 10maart geopereerd gelijk fisio t/m 10 juni!
Het enigste waar ik nu nog last van heb (nou ja last iritant gevoel) dat mijn doofheid in mijn linkerbeen minder word die zenuw prikkelt heel erg tis net zo'n gevoel als je jeuk hebt en dan krab je maar het zit diep van binnen grr zo iritant hé bah..
en kijk nu gewoon erg goed uit met hoe ik dingen op pak of til maar als vriendlief in de buurt is dan vraag ik hem gewoon want dan kan ik mijn eigen rug besparen..
En als ik erg moe ben dan heb ik altijd wel een zwaar gevoel in mijn onderrug niet dat het zeer doet tja kan het moeilijk omschrijven hoe het voelt..
Ja ik ben zelf ook erg blij dat ik geopereerd ben want voor die tijd was het echt niet te doen pff dan stelt zo'n operatie eigelijk niks voor in mijn geval dan tis niet bij iedereen zo natuurlijk,