auwauw.. aften en ..?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Re: auwauw.. aften en ..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 19:26

Lage weerstand helpen met extra vitamine c (paar van die 1000mg pillen) en een tijdje poetsen met tandpasta ZONDER fluoride.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 19:45

nynke1995 schreef:
dan toch ook maar overstappen op zendium tandpasta, maar dit is de eerste keer dat ik het heb, krijg je het ook vaker daarna?

Ik heb het nu 3x gehad ;) en t was met zendium steeds over..
heb er eens in de paar jaar last van :+

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 20:54

ik heb ook best vaak last van aften nu
paar jaar geleden had men moeder dat Pyralvex gehaalt alleen dat prikte heel erg maar wel altijd gebruikt
maare nu naar 2 jaar ofzo heb ik er weer een nu is dat spul overdatum XD

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 15:21

nou maandag bij HA geweest hoor, hij wist niet wat het was en al helemaal niet die plekjes, gister dus naar ziekenhuis geweest en hier wist de dermatoloog het ook niet .. lekker dus! moest bloedprikken en iets anders , zetten huid op kweek? noujaa krijg dus wss donderdag uitslag. mond word iets beter behalve tong, praten gaat best lastig, heel onduidelijk.. hihi..

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 19:56

Als de HA en de dermatoloog het niet direct herkennen, dan zijn het geen aften. Heel veel beterschap. Hopelijk is er een effectieve behandeling mogelijk en kun je het voortaan voorkomen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:01

nynke1995 schreef:
onley schreef:
ik heb ze ook erg vaak gehad
wat bleek dat ik besmet was met het herpes virus
ik kreeg naar verloop van tijd steeds meer aften en grotere,
ook op intieme plekken wat overigens waanzinnig pijnlijk is !

ik heb een kuur gekregen hier tegen en sindsdien heb ik geen aften meer gehad!

ik zou toch eens bij je HA langsgaan en hierna informeren.
ik had overigens ook van mijn tandarts een goedje gekregen om mee te spoelen
binnen 3 dagen waren ze weer weg, kom even niet op de naam was een rode fles met een rood spul erin
noet verkrijgbaar bij een kruidvat of zo enkel bij een apotheek

hm ik heb ook last van het herpesvirus, word toch ook onder koortslip verstaan? ik gebruik nu ook dat spul geloof ik corosodyl? ga vanmiddag langs HA neus is nou nog erger geworden namelijk

koortslip, aften, intiemblaren,
Valt alles onder het herpes virus laat je een kuur voorschrijven dat helpt echt.

Ik heb sinds ik die kuur heb gehad geen last meer gehad van aften!
ook is dit besmettelijk voor je partner/vriend en gevaarlijk voor baby's

en ik heb echt 3 jaar lang om de haverklap aften gehad en er werd gezegd ik moest maar meer vitaminen eten
nou ik eet dagelijks mijn vitamine's plus daarbij slik ook ijzer tabletten combineerd met vit c en zo en dat helpt geen ruk ertegen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:02

nynke1995 schreef:
nou maandag bij HA geweest hoor, hij wist niet wat het was en al helemaal niet die plekjes, gister dus naar ziekenhuis geweest en hier wist de dermatoloog het ook niet .. lekker dus! moest bloedprikken en iets anders , zetten huid op kweek? noujaa krijg dus wss donderdag uitslag. mond word iets beter behalve tong, praten gaat best lastig, heel onduidelijk.. hihi..

pff typisch nederlandse artsen hoor :+

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-10 20:05

nee zijn wel aften alleen uitslag rond neus weten ze dus niet en oorzaak aften ook niet, dat is vaak bij slechte weertsand of als je ziek bent geweest alleen dat ben ik niet en leef heel gezond. Denken waarschijnlijk met herpes virus maar niet zker dus daarom testen..

ippolata

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 20:07

ik heb het ook net 1,5 week gehad goed klote! ik kreeg een aanstipmiddel (verdoving) van de huisarts, kon ik gelukkig weer eten!Gewoon bellen

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 11:24

Ik meld mij ook even hier..
Heb nu sinds 3 dagen ongeveer ook een afte in mijn mond, zit op mijn gehemelte net voor mijn keelamandel en het doet vreselijk zeer..
Kan haast niet meer slikken en eten wordt ook best gevoelig!!
Het zit er ook vreemd uit.. (wit "puistje" en daaromheen is het vuurrood!!)
Ik poets mijn tanden goed, spoel met mondwater en gebruik zendium tanpasta..
Ook eet ik voldoende fruit dus snap het niet echt hoe ik eraan kom..
Maar wil er in iedergeval snel vanaf!!! :D

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 11:37

Hoi, wat jij beschrijft heb ik ook, maar in zo erge mate dat ik er al verschillende keren voor gehospitaliseerd geweest ben... de vlekken zitten bij mij zelfs op mijn lichaam, en zijn uiterst pijnlijk.

Het heeft hier ook heel erg lang geduurd vooraleer men de oorzaak wist, en dat is inderdaad het herpes simplex virus (veroorzaakt bij de meeste mensen een gewoon koortsblaasje). Helaas ben ik er overgevoelig voor.

Het enige wat helpt is een kuur aciclovir (een anti-viraal middel tegen dit virus) maar het is uiterst belangrijk dit zo vroeg mogelijk te nemen. Verder je mond niet spoelen, dit verstoort de zuurtegraad en werkt aften in de hand...
Bij mij althans...

Verder is er een nieuw middel op de markt, stokjes met een supersterk middel om aan te stippen. Maar wees gewaarschuwd, dit is afschuwelijk pijnlijk... helaas merk je na een uur het resultaat pas: je aft wordt helemaal wit en is pijnloos... maar dat middel erop doen... ik moet ervoor gaan zitten en in iets kunnen knijpen, want de pijn is ontzettenD.

Succes er verder nog mee want dit is een super pijnlijke zaak.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 11:43

Oke je kunt bij de huisarts vragen om Lidocaïne dit is een gel die meteen je mond verdoofd net als bij de tandarts zeg maar alleen dan echt meer gericht waar je het aanbrengt.. ik heb het ook wel eens op mijn hand gesmeert toen ik een splinter had die ik er niet uit kreeg en het zelf open moest snijden dat voelde ik ook niet het is ook niet vies smaakt naar mint en het werkt direct.
dus ideaal voor uit eten etc. je mag het zoveel gebruiken als je wilt! http://www.efarma.nl/pages/winap.asp?ID ... =infotekst

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 11:45

nynke1995 schreef:
wat doe je er tegen dan? ik heb er nu 4 in mijn mond precies op de verkeerde plekken, als ik praat of slik doet echt zeer... en daarbij is ook mijn tandvlees heel gevoelig/ontstoken..

Ik heb er ook regelmatig last van en mijn dokter vertelde me het volgende. Als kind zijnde kan je een virus krijgen wat niet meer weg gaat en dit resulteert in aften wat je later krijgt. Idd is dit vaak een gevolg van vitamine gebrek, stress en slaaptekort. Ik heb het dus heel snel met slaaptekort. Je kan bij de apotheek een middeltje ertegen halen (kost wel wat geld en het mag niet langer dan een maand geopend zijn) maar het helpt erg goed en verlicht je pijn een beetje.

Succes.