JessAndHope schreef:Ik zal even de situatie schetsen voor jullie!
Ik ben een vlotte meid van 20 jaar, en halverwege mijn eerste zwangerschap, die overigens zeer gewenst is.
2 weken nadat ik er achter kwam dat ik zwanger was had ik al straie en een 'zwanger buikje'.
Tot nu toe ben ik alleen nog maar ziek geweest en gooi alles eruit wat ik tot me neem, zowel eten als drinken
en loop ik bij een dieetist om alles in de gaten te houden. (Bijkomend voordeel, ben dan ook pas 1,5 kilo aangekomen)
Nu is het zo dat mijn moeder 2 zeer zware bevallingen heeft gehad, beide keizersnee en de eerste (dat was ikke) was
een spoedkeizersnee.
Ik heb een gruwelijke fobie voor ruggeprikken, dus die weiger ik al bij uitstek. En daarnaast wil ik zo min mogelijk verdovingen
hebben tijdens mijn bevalling.
Raar maar waar.... ik hoop eigenlijk ook een beetje op een keizersnee, want als ik al die verhalen hoor van 'ontplofte mollen en
uitgescheurd van voor tot achter/verkeerd gehecht' word ik daar ook niet echt happy van.
Ik wil wel graag de cursus Samen Bevallen gaan doen.
Al met al zie ik dus als een berg op tegen mn bevalling (al magtie vandaag beginnen, als dat goed zou zijn voor de baby uiteraard, van mij part, want dan ben ik niet meer zo ziek!).
Wat zijn jullie ervaringen en tips?
Lieve schat, ik ben kraamverzorgende en heb al heeeeel veel bevalling meegemaakt
De horror verhalen van uitscheuren van voor naar achter komt zeer zelden voor. Een klein scheurtje tja dat gebeurd maar is niet angstig verder, zelfs het eventueel hechten daarvan is niet pijnlijk en heb je amper in de gaten omdat jij van je kindje ligt te genieten
. Er wordt in sommige gevallen wel eens een knip gezet, maar geloof me dat is naarder voor ons dan voor jou, want jij voelt dat namelijk niet. Dat doen ze onder een perswee waardoor de huid zo strak staat dat het heel makkelijk gaat. Oke daarna zit je wat moeilijker haha, maar geloof me dat heb je allemaal voor je kindje over.Een keizersnee is echt geen leuk iets, op dat moment merk je natuurlijk weinig , maar het herstel duurt vele malen langer. Gelukkig kunnen vrouwen hier niet bewust voor keizen, want de meeste beseffen niet dat het echt een zware buikoperatie is.
Een ruggeprik voel je ook amper, deze wordt ook tijdens een wee gezet. Wordt het een speod keizersnee zal je onder al gehele narcose gaan vaak omdat dde narcose sneller inwerkt.
Ik begrijp je angst hoor, maar probeer er in te ontspannen, want hoe gespannender jij bent hoe moeilijker het gaat. Goed luisteren naar de verloskunige, vraag of er muziek op mag dat kan ook rustgevend werken.
Ik ga niet zeggen dat een kindje zonder pijn komt, maar een bevalling bouwt zich op en op een gegeven moment ben je gewoon blij dat je mag gaan persen
Jullie zijn welkom op mijn forum waar je ervaringen kan delen. Voor de link even een pbtje
Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust, mag ook via PB
.
)

Appeltje eitje joh, maak je er niet druk om! Straks kom je in een fase dat je niets liever wilt dan dat kind eruit, maakt niet uit op welke manier, al is het via je neus!