Bang voor mijn bevalling!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:05

JessAndHope schreef:
Ik zal even de situatie schetsen voor jullie!
Ik ben een vlotte meid van 20 jaar, en halverwege mijn eerste zwangerschap, die overigens zeer gewenst is :o.
2 weken nadat ik er achter kwam dat ik zwanger was had ik al straie en een 'zwanger buikje'.
Tot nu toe ben ik alleen nog maar ziek geweest en gooi alles eruit wat ik tot me neem, zowel eten als drinken
en loop ik bij een dieetist om alles in de gaten te houden. (Bijkomend voordeel, ben dan ook pas 1,5 kilo aangekomen _O- )
Nu is het zo dat mijn moeder 2 zeer zware bevallingen heeft gehad, beide keizersnee en de eerste (dat was ikke) was
een spoedkeizersnee.

Ik heb een gruwelijke fobie voor ruggeprikken, dus die weiger ik al bij uitstek. En daarnaast wil ik zo min mogelijk verdovingen
hebben tijdens mijn bevalling.
Raar maar waar.... ik hoop eigenlijk ook een beetje op een keizersnee, want als ik al die verhalen hoor van 'ontplofte mollen en
uitgescheurd van voor tot achter/verkeerd gehecht' word ik daar ook niet echt happy van.
Ik wil wel graag de cursus Samen Bevallen gaan doen.

Al met al zie ik dus als een berg op tegen mn bevalling (al magtie vandaag beginnen, als dat goed zou zijn voor de baby uiteraard, van mij part, want dan ben ik niet meer zo ziek!).
Wat zijn jullie ervaringen en tips?

Lieve schat, ik ben kraamverzorgende en heb al heeeeel veel bevalling meegemaakt :D De horror verhalen van uitscheuren van voor naar achter komt zeer zelden voor. Een klein scheurtje tja dat gebeurd maar is niet angstig verder, zelfs het eventueel hechten daarvan is niet pijnlijk en heb je amper in de gaten omdat jij van je kindje ligt te genieten ;) . Er wordt in sommige gevallen wel eens een knip gezet, maar geloof me dat is naarder voor ons dan voor jou, want jij voelt dat namelijk niet. Dat doen ze onder een perswee waardoor de huid zo strak staat dat het heel makkelijk gaat. Oke daarna zit je wat moeilijker haha, maar geloof me dat heb je allemaal voor je kindje over.

Een keizersnee is echt geen leuk iets, op dat moment merk je natuurlijk weinig , maar het herstel duurt vele malen langer. Gelukkig kunnen vrouwen hier niet bewust voor keizen, want de meeste beseffen niet dat het echt een zware buikoperatie is.
Een ruggeprik voel je ook amper, deze wordt ook tijdens een wee gezet. Wordt het een speod keizersnee zal je onder al gehele narcose gaan vaak omdat dde narcose sneller inwerkt.

Ik begrijp je angst hoor, maar probeer er in te ontspannen, want hoe gespannender jij bent hoe moeilijker het gaat. Goed luisteren naar de verloskunige, vraag of er muziek op mag dat kan ook rustgevend werken.

Ik ga niet zeggen dat een kindje zonder pijn komt, maar een bevalling bouwt zich op en op een gegeven moment ben je gewoon blij dat je mag gaan persen

Jullie zijn welkom op mijn forum waar je ervaringen kan delen. Voor de link even een pbtje ;)

Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust, mag ook via PB :D

brendalevita

Re: Bang voor mijn bevalling!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:10

Meid als dat je enigste angst is!want ga je eenmaal bevallen ga je je echt niet meer druk maken over de toeters en bellen eromheen je krijgt een soort oerkracht en werkelijk alles waar je normaal voor schaamt of je dacht dat doe ik nooit is niet meer aan de orde hoor!
Komt helemaal goed meis,succes de laatste maandjes

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:11

Ik heb nog geen kindje of wat dan ook.

Mijn beste vriendin werd ook zwanger op haar twintigste, no way voor haar die ruggenprik en de baby durfde ze ook niet te persen.
Toen de weeen eenmaal begonnen heeft ze gesmeekt om een ruggenprik, ze had zelfs een morfinepompje in haar hand.
En het persen, ze zei in 1 keer het moet eruit nu!!! En hup daar was de baby.

Ik begrijp dat je bang bent, dat zal ik ook zijn. Ook de gedachte hoe het er van beneden eruit gaat zien is niet fijn.
Ik zeg je eerlijk dat het er bij mijn vriendin ook echt uitzag als een ontplofte mol, plassen deed haar ook pijn (zet een fles water naast de wc en gebruik die terwijl je plast).
Na een paar maandjes ziet het er van beneden weer allemaal netjes uit ;)

Leuk dat je naar zwangerschaps cursus wilt.
Maak je maar niet zo een zorgen, geniet van je kindje die nu nog in je buikje zit ;)

Veel succes!

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:12

semenamy schreef:
En idd geef je er aan over, verzet je er niet tegen dan word het moeilijker. Laat het gewoon over je heenkomen hoe raar het nu ook moge klinken!

Zo is het ook. Je kan niets voorspellen en je moet je ook niet richten op je familie.

Ik ben momenteel 26 weken zwanger van ons tweede kindje. Tegen de bevalling zie ik niet meer op.

Mijn moeder en zuster kopen heel makkelijk kindjes. Mijn zus altijd te vroeg, dus die waren wat kleiner en dat ging als niets.

Van onze dochter was ik meer dan een week overtijd. Ik heb 15 uur afgezien, met de vacumpomp lukte het niet en ze is toen geboren met keizersnede. Dat had ik ook niet verwacht, maar op het einde kon het mij niet meer schelen hoe ze geboren zou worden, zolang ze maar kwam. Bij dit kindje wordt het zeker terug keizersnede, vermits ze er niet uit kunnen.

Ik heb dus alles meegemaakt bijna. Ach, het was erg, maar niet zo erg dat er geen tweede zou komen. :P

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:17

Helaas ben ik ook een probleem geval.
Ik ben steeds opgenomen omdat ik geen eten en drinken meer binnenhield.

Bij de tweede lag ik al met 7 weken zwangerschap uitgedroogd in het ziekenhuis. Steeds weer aan het infuus, uiteindelijk het probleem waar ze dan weer opnieuw moeten prikken.
Eten heb ik een periode met een maagsonde gehad.
De eerste drie maanden was ik al rond de 7 kilo afgevallen.

Uiteindelijk een spoedkeizersnede gehad, ik had wel de keuze algehele narcose of een ruggenprik.
Bij de ruggenprik mag je man erbij zijn, bij de algehele narcose niet (zo was dat bij ons in het ziekenhuis).

Ik heb een normale bevalling gehad en een keizersnede.
Je kan beter een normale bevalling hebben.
De keizersnede is mij behoorlijk tegen gevallen.

De ruggenprik voel je helemaal niets van, daar had ik dus en beetje angst van (te veel verhalen gehoord).

Het zouden bij mij twee thuisbevallingen worden alleen is dat met de tweede dus niet gelukt.

Ik ben allergisch/overgevoelig voor zwangerschaps hormonen.

Dig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:41

Ten eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik ben voor drie en halve maand geleden ook bevallen van mijn eerste, en ja bevallen is gewoon geen pretje maar idd heel cliche als je kindje op je buik ligt ben je alles weer vergeten.
Ik heb een hele zware bevalling gehad zou je de details besparen maar meid een ding, een ruggenprik voel je niks van.
Ik las trouwens hier boven dat ze een ruggenprik in een wee geven dat is niet zo dat mag niet eens omdat je dan wel eens kan bewegen en aangezien je erg stil moet liggen ivm kans op beschadeging.
Maar echt meis kindje komt er wel uit hoor! Zoals ze bij ons in deventer zegen de brink moet door de steegjes.
En geen bevalling is het zelfde.
Sterkte en maak jezelf vooral niet te bang, komt echt wel goed.

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:45

Johh.....het is erin gekomen en het moet er ook weer uit :D :D :D

Geen horrorbevallingen lezen....Iedere bevalling is anders en als het zover is kan het je allemaal niets meer schelen wat er gebeurt.........
SUCCESSSSSS

MarKiJen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:46

Hier nog eentje die met je meeleeft wat betreft de angsten...

Bij mijn eerste bevalling (werd ingeleid) had ik heel veel bloed verloren en moest ik een bloedtransfusie hebben.
Bij de 2e (was ik nog banger door mijn eerste bevalling) hoefde ik net aan geen bloedtransfusie te hebben (werd wel weer ingeleid en moest ik het infuus nog langer hebben omdat mijn baarmoeder niet samen wilde trekken)
De 3e was een heeeeele snelle bevalling (was om 10uur zelf met de auto naar het zh gegaan en om 11.54uur was ze er al) maar moest weer een bloedtransfusie hebben.
Ondanks de lastige bevallingen (waarvan de eerste het langste duurde (slechts 8uur)) heb ik toch 3 mooie meiden gekregen en heb me niet door mijn angst tegen laten houden.
Wat mij nu tegenhoudt zijn mijn zwangerschappen die voor mij een drama waren,nog erger dan de bevallingen die ik gehad heb!!
(de eerste 2 waren 4050gram en de 3e was 4720gram! bij de laatste heb ik zelfs uitvalsverschijnselen in mijn been etc gehad tijdens mijn zwangerschap en ik moet zeggen dat ik heel blij was toen zij zich aankondigde!!! Hoe bang ik ook was voor de bevalling!)

Ik heb altijd gewoon bevallingen op tv gekeken en alles gelezen en gekeken.. Misschien ben ik te nuchter maar ik heb al die verhalen nooit op mezelf betrokken..
Ik wens je veel succes met je laatste loodjes (hoever ben je eigenlijk?) en het is waar;als je je kindje op je buik hebt liggen is niets meer belangrijk dan alleen je baby!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:49

Ik heb een keizersnede gehad. De ruggeprik kreeg ik in een perswee en heb het helemaal niet gevoeld, ook de catheter die is ingebracht heb ik niet gevoeld.

Ik zag op tegen de ruggeprik en heb gevraagd wanneer ik die dan kreeg, had ik hem al gehad.

Later vond ikhet vreemd dat ik niet hoefde te plassen, hadden ze een catheter ingebracht, nooit iets van vernomen.

Niet bang zijn, op de tijd van bevallen ben je in een heel andere 'state of mind' en denk je alleen maar: 'het moet er uit, eruit er mee', veel sterkte!

Vlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:58

Hoi!

Wel, om je gerust te stellen;
Mijn moeder heeft bij haar eerste bevalling, mijn broer, drie dagen een 'strijd' gevoerd! Noooooooit weer, heeft ze letterlijk uitgeschreeuwd, tijdens de bevalling.
Mijn eerste kindje is bijna in de toiletpot geboren omdat ik telkens dacht; het moet nog veeeeeeel erger worden en vast ook nog veeeeeeeel pijnlijker. Gezien de ervaring van mijn moeder. In amper drie uur tijd en echt nog maar net(!!!) op tijd op het verlosbed, na 3 persweeën had ik mijn dochter op mijn buik liggen.

Nr. twee, dat was ikke, had ze een heeeele fijne bevalling. Een dikke dag weeën en 'maar' een paar uurtjes persdrang. Zoals ze zelf altijd zei; zo zou ik er nog wel drie hebben gewild!
Mijn tweede kindje is geboren in amper 1 uur en 3 kwartier! Ik lijk dus wat bevallen betreft totaaaaal niet op mijn moeder!!

Zou ik een nummer 3 willen dan heeft de verloskundige mij uitdrukkelijk verzocht bij het nog maar denken dat ik mogelijk een wee-tje voel, om dan zo snel als mogelijk haar te bellen. Hahaha, zij verwacht nl. dat die er helemaal in een poep en een scheet zal zijn.

Succes en geniet van je zwangerschap!

Ohja, er komt géén nummer drie! Nouja, heel misschien ooit een derde paard! Hahahahaha..... (maar ook dat wil mijn man niet, zucht)

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:12

Ook ik ben zwanger maar herken het niet.. Ik zie het wel. Ben zelfs geopereerd toen ik 6 weken zwanger was en sta er zo in van ik zie het wel. Wat iedereen zegt iedere bevalling is anders ik kan me daar toch geen voorstelling van maken.

Maar goed ik moet nog 3,5 maand dus moet nog even :D.
Laat je niet gek maken. Dat je moeder zware bevallingen heeft gehad staat los van jou. Jij bent iemand anders ;).

Laat je niet te gek maken of beter gezegt maak jezelf niet zo gek ;).

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 16:15

Dig schreef:
Ten eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik ben voor drie en halve maand geleden ook bevallen van mijn eerste, en ja bevallen is gewoon geen pretje maar idd heel cliche als je kindje op je buik ligt ben je alles weer vergeten.
Ik heb een hele zware bevalling gehad zou je de details besparen maar meid een ding, een ruggenprik voel je niks van.
Ik las trouwens hier boven dat ze een ruggenprik in een wee geven dat is niet zo dat mag niet eens omdat je dan wel eens kan bewegen en aangezien je erg stil moet liggen ivm kans op beschadeging.
Maar echt meis kindje komt er wel uit hoor! Zoals ze bij ons in deventer zegen de brink moet door de steegjes.
En geen bevalling is het zelfde.
Sterkte en maak jezelf vooral niet te bang, komt echt wel goed.

Hoe kom je erbij dat ze een ruggeprik niet tijdens een wee geven? Hier doen ze het altijd tijdens een wee

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 16:23

Jij wilt dus waar ik juist bang voor ben, een keizersnede!
Al helemaal gepland, brrr, ik moet er niet aan denken om een ruggenprik te krijgen :o net als jij dus, maar ik wil wel graag bij kennis zijn tijdens de geboorte :=

Ben nu ruim 16 weken zwanger van de 2de. Bij de eerste had ik ook zo mijn twijfels voor de bevalling en ja, bevallen is niet leuk! Helemaal niet! De weeën zijn verschrikkelijk en er komt geen eind aan, zo lijkt het. Ja, ik had een flink knip want vooruit, op je 16de een kind van bijna 4,5 kilo op de wereld zetten kan nooit goed zijn, maar ook hij is geboren en het was het allemaal waard! De hechtingen voelde ik niks van.
En nu, nou eigenlijk zie ik wel uit naar de bevalling straks! Weer een klein wondertje vast mogen houden, daar heb ik die uren zwoegen wel weer voor over!

En geen bevalling is hetzelfde! Je moet de bevallingen van jou moeder dus ook niet op jezelf gaan betrekken!

Lien_dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 15:14

Trieske_ schreef:
het enige wat je op het moment van bevallen kunt doen is je eigen er aan overgeven en alles over je heen laten komen...je hebt gewoon weinig keus op dat moment, het moet er toch uit...

ik heb uiteindelijk ook een spoedkeizersnede gehad en dat ging allemaal zo snel....ruggeprik viel reuze mee en het was zo gepiept...
nadeel van de keizersnede is het herstel wat gewoon veel langer duurt....

zo heb je veel voors en tegens, enige tip die ik je kan geven is niet te luisteren naar horror bevallingen...iedereen beleeft het op een andere manier....

zie je er eig nog veel van na een keizersnee?

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 11:37

mmm valt mee , ze doen het meestal onder de bikini lijn , en ligt ook aan de chirurg eerlijk gezegd. ;)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 13:06

Ik denk dat, hoe hysterischer je doet over alles, hoe moeilijker je het jezelf maakt....

Ik ben nu 12 weken zwanger van de eerste en ik heb niet de illusie dat ik gierend van de lach de beeb er uit ga liggen werken. Maar aan de andere kant - als je gaat liggen jammeren: Oh het doet zo'n pijnnnnnn, dan ga je jezelf tegen liggen werken en dan duurt het langer, doet het meer pijn en is het des te vervelender.

Schop onder je hol, jezelf overgeven aan de weeën, stort je in het oergeweld en gewoon vol vertrouwen in die bevalling gaan. Ja, het doet pijn, Nee, het is niet leuk. Maar wat er in zit, moet er ook weer uit en er in is gewoon altijd makkelijker gegaan (en leuker) dan er uit :D
Beeeeetje vertrouwen in je eigen lichaam hoor.... Je kunt nu wel gaan roepen: ik wil dít, ik wil dát, maar je hebt gewoon niet altijd iets te willen. De ene doet er 3 uur over, de ander 3 dagen. Simple as it can be.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 16:02

Neemt niet weg, barmat, dat ik wél graag dingen in eigen hand houd. De een kan wel zeggen dat de baby perse niet gelijk bij me mag, maar als ik dat wil gebeurt dat ook (tenzij het niet kan wegens medische redenen).
Daarnaast denk ik ook niet dat de bevalling zelf een hel word, maar meer wat voor ongemakken je er daarna nog van hebt :)
Al met al zie ik het wel hoe het gaat lopen, ondanks al jullie verhalen is er gewoonweg geen pijl op te trekken!
En daarnaast vind ik het heel makkelijk om te zeggen: schop onder je hol. omdat een bevalling nu eenmaal heel lang, heel dramatisch en heeeeeeel pijnlijk kan verlopen.
Ik zeg niet dat dat bij mij gebeurd, maar het zou zomaar kunnen.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 22:21

Mijn zoon heb ik heel even mogen zien daarna is hij naar de couveuseafdeling gegaan.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 23:38

Ik kan nu elk moment gaan bevallen (38 weken), en heb er zelfs zin in :D
Pijn doet het toch wel, maar dat is maar eenmalig, en dan is die bijzettafel van een buik ook hopelijk snel weer weg...

Kan niet wachten *\o/*

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 23:41

Neeeeeeeeeeeee niet bang zijn! Dat is zo enorm zonde van je energie!! :)
Ik was niet bang, vond het wel spannend dat het dichterbij kwam, maar heb m'n hele zwangerschap geroepen: 'dat bevallen doe ik met 2 vingers in m'n neus!'. En echt :)) Appeltje eitje joh, maak je er niet druk om! Straks kom je in een fase dat je niets liever wilt dan dat kind eruit, maakt niet uit op welke manier, al is het via je neus!

Ik heb overigens geen pufles oid gehad, vond het allemaal zo'n onzin. Mijn moeder zei: 'goed luisteren naar de mensen om je bed' en dat heeft me er echt doorheen geholpen :) Luisteren en braaf doen wat er gezegd wordt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 23:49

hotchocolat schreef:
Mijn zoon heb ik heel even mogen zien daarna is hij naar de couveuseafdeling gegaan.

Ik wil net zeggen...
Hier heb je dus zelf weinig over te zeggen. Als zij vinden dat het kind na de geboorte eerst zorg nodig heeft, kun je het vergeten dat je het op de buik krijgt. Verzorging gaat voor.

Niet bang zijn, ik lees dat er al iemand heeft gereageerd die hier verstand e.d van heeft.
Het is niet zo erg als dat het lijkt, en nee ik spreke niet uit ervaring haha ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 00:08

:=

ik zou nu ook al opzien tegen de bevalling (ook al ben ik (nog) niet zwanger)

ben al eens bevallen en dat was een regelrechte hel, een tweeling allebei is stuit en 36 uur lang helse weeen :o

maargoed daar heb je dus niks aan want die pijn ben je zo weer vergeten als je je kind in je armen sluit!
en tevens kunnen ze je met een simpel prikje zo een roesje geven dat je wel gewoon alles meekrijgt maar de pijn meer te dragen is

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 08:21

@Jolligirl: dat zei ik dus al, tenzij de baby eerst medische zorg nodig heeft. Dan kan je er idd niets anders aan doen.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 08:33

bespreek je angsten met je verloskundige die kan je beter helpen dan wij denk ik ook straks als je moet gaan bevallen
en ind weeen doen pijn maar elke wee brengt jou dichter bij je kind
ik ben nu pas kort zwanger maar ik heb nu al ZIN in de bevalling
bij mijn dochter was het ook een makkelijke bevalling dus ga ik nu weer voor het kan altijd anders lopen maarja...
in afrika doen ze t ff in een schuurtje en daarna gaan ze weer aan t werk op t land dus kom op!
enne er is dr nog nooit 1 blijven zitten hoor

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 09:12

Whaha, verwacht ook niet dat ze blijft zitten hoor :D
En ja, ik kijk ook uit naar de bevalling, want ik kan niet wachten tot ik die kleine in mn armen heb!!!