het lucht in mijn darmen probleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:59

Bij mij is het grootste probleem suiker en vet eten.
Ik mijd dus alle frisdranken en sappen, probeer zo weinig mogelijk te snoepen en zo gezond mogelijk te eten, en dit werkt bij mij echt heel goed :)

Ben begonnen met fase één van het southbeach dieet, heel rigoreus, maar merkte na een paar dagen al verschil :) je mag eigenlijk alleen maar groenten, mager vlees, zuivel en eieren eten, je bant dus voor een korte periode (2 week) alle vezels en suiker en vet uit je lijf. Nogal directe manier, maar werkte bij mij perfect en blijf nu zonder moeite van suikers etc af :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:00

Arwennn schreef:
is geen rare vraag hoor dat hoort ook bij je darmen ;)
in het begin kon ik niet goed naar de wc, toen ik van die yakult achtige troep ging gebruiken ging dat gelukkig weer goed, en nou kan ik ook wel gewoon naar de wc elke dag maar het is niet echt hard... al een hele tijd zo dat het bijna altijd wat zacht is..

je ontlasting is goed als het wat zacht is, zolang het maar geen sproei effect heeft is er niets mis ;)
mijn ha zei ook, liever zacht dan hard dan zit het ook beter in je darmen :)

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 16:46

Eleionomae schreef:
Arwennn schreef:
is geen rare vraag hoor dat hoort ook bij je darmen ;)
in het begin kon ik niet goed naar de wc, toen ik van die yakult achtige troep ging gebruiken ging dat gelukkig weer goed, en nou kan ik ook wel gewoon naar de wc elke dag maar het is niet echt hard... al een hele tijd zo dat het bijna altijd wat zacht is..

je ontlasting is goed als het wat zacht is, zolang het maar geen sproei effect heeft is er niets mis ;)
mijn ha zei ook, liever zacht dan hard dan zit het ook beter in je darmen :)

haha daar heb je een punt! :) dus das gewoon goed bij mij gelukkig, das ook wel eens anders geweest.
Ik zal eerst proberen om weinig vet/suikers te eten, wie weet merk ik dan verschil! :) vandaag gaat het tot nu toe heel goed maar ik moet nog avond eten

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:17

ja en hou het ook gewoon echt een hele week vol, dan merk je wel of het verschil maakt of niet :)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:22

Arwennn schreef:
Ik zal eerst proberen om weinig vet/suikers te eten, wie weet merk ik dan verschil! :) vandaag gaat het tot nu toe heel goed maar ik moet nog avond eten

Als je weinig verschil merkt kun je eens proberen om een tijdje geen melkproducten te nemen want daar kunnen veel mensen ook niet goed tegen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:26

goeroe schreef:
Arwennn schreef:

Als je weinig verschil merkt kun je eens proberen om een tijdje geen melkproducten te nemen want daar kunnen veel mensen ook niet goed tegen.

klopt :) veel mensen hebben zonder dat ze het weten last van een lactose intollerantie :) bleek bij mij gelukkig niet zo te zijn haha, ben dol op zuivel :P

crazycactus

Re: het lucht in mijn darmen probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:33

Melk is ook eigenlijk helemaal niet gezond voor volwassen mensen...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:35

crazycactus schreef:
Melk is ook eigenlijk helemaal niet gezond voor volwassen mensen...

maar dat is weer een heel andere discussie die al eens eerder uitgebreid op bokt is besproken :P

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:35

Eleionomae schreef:
Ik mijd dus alle frisdranken en sappen, probeer zo weinig mogelijk te snoepen en zo gezond mogelijk te eten, en dit werkt bij mij echt heel goed :)

Ben begonnen met fase één van het southbeach dieet, heel rigoreus, maar merkte na een paar dagen al verschil :) je mag eigenlijk alleen maar groenten, mager vlees, zuivel en eieren eten, je bant dus voor een korte periode (2 week) alle vezels en suiker en vet uit je lijf. Nogal directe manier, maar werkte bij mij perfect en blijf nu zonder moeite van suikers etc af :)

Ik heb idd ook weleens gehoord dat koolhydraatarm eten (dus ook SB) ook een verlichting voor je darmen is :j

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:39

Kytha schreef:
Eleionomae schreef:

Ik heb idd ook weleens gehoord dat koolhydraatarm eten (dus ook SB) ook een verlichting voor je darmen is :j

Ja het was echt ideaal :) ben nu van het dieet zelf afgestapt, maar heb er wel een gezondere eetwijze op na gehouden, dus in feite doe ik het onbewust nog wel :)

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 18:29

wat ik iig niet moet hebben is een dieet waarbij ik afval... want dan blijft er niet zoveel van mij over :o
echt super bedankt voor iedereen zijn tips :D echt fijn zoiets..
melkproducten eet ik dus wel, alleen heb ik daar volgens mij nog nooit last van gehad want dat eet ik elke ochtend en vaak heb ik pas na avond eten last

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 18:31

zijn er ook mensen bij de dokter geweest of iets? want enig idee of die uberhaupt er wat aan kunnen doen en kunnen zien welk product voor jou die dikke buik geeft?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 09:34

Ik heb het wel een paar keer gemeld (maar heb ook wel veel andere klachten, dus misschien deed ik het onbewust tussen neus en lippen door) maar eigenlijk wordt er nooit echt op in gegaan. Wel heb ik een keer een kuur gehad voor een parasiet, toen leek het wel wat beter te gaan! Dus wellicht kun je vragen of je ontlasting een keer getest kan worden op een parasiet. Destijds hadden ze het vermoeden bij onze hond maar een test op een hond is reteduur en een test voor mij valt onder de verzekering :P En aangezien dat heeel erg besmettelijk is hebben we mij getest en kon de hele familie incl hond aan een kuur :P

Edit: overigens hoeft niet iedereen hier last van te hebben. Ik was de enige met buikproblemen!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 08:49

Ik meld me hier :)
kom net bij de dokter weg, en ik heb de zelfde klachten als de TS hier heeft.
De dokter zei dat ik Lactose Intolerantie heb (???).
Vanaf mijn geboorte kan ik slecht over melk, en het komt ook met vlagen.

Succes TS, want ik weet hoe het is...

dippie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 10:08

Arwennn schreef:
zijn er ook mensen bij de dokter geweest of iets? want enig idee of die uberhaupt er wat aan kunnen doen en kunnen zien welk product voor jou die dikke buik geeft?

ik ben naar de huisarts geweest voor mijn darmen en buik. ik kon op een gegeven moment gewoon niet meer lekker paardrijden, omdat alles zo strak stond en zeer deed. kreeg te horen dan ik een spastische darm had en daar kon ik het mee doen. terwijl zij mijn buik onderzocht voelde en hoorde je de lucht alle kanten op borrelen. heb vezels meegekregen (Regutan of zoiets) en daarmee moest het wel overgaan. nou niet dus :( .
ben toen naar een osteopaat gegaan om me eens te laten nakijken en mijn darmen te laten behandelen. en die had het vermoeden dat ik niet goed de suikers kon verwerken (dronk gerust vier glazen cola op een avond) ik moest dus hiermee stoppen en na 4 weken terug komen. toen waren de klachten een al een stuk minder. nu gaat het eigenlijk gewoon goed, behalve als ik zondig, maar ik vind dat ik op vrijdagavond na hard werken de hele week, mezelf 1 blikje cola mag gunnen :P .
bijkomend voordeel: sinds ik geen suikers meer neem zijn mijn puisten ook bijna helemaal weggetrokken. heb ik een keer veel suikers op dan zitten ze er weer binnen drie dagen.

hoe gaat het met jou, lukt het om te minderen met suiker?? merk je al iets? bij mij kwam het verschil na een goede week, want je lichaam moet eerst de restanten suikers verwerken.

gr

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 10:12

Ik heb geen tijd om alles te lezen dus als mijn antwoord dubbel is: sorry. Ik heb jarenlang lastgehad van een spastische darm. Vorig jaar was ik het echt zat en heb ik aangedringen op eerst een onderzoek en daarna een verwijzing naar een (natuur)diëtist. Sinds ik geen melk meer drink en minder melkproducten gebruik, speltbrood eet in plaats van tarwebrood en suiker vermijd (en prik!) gaat het zoveel beter! Ik heb nog wel regelmatig last van een opgeblazen gevoel (ik kan dan echt in 2 uur tijd van een klein buikje een buik hebben alsof het lijkt dat ik 6 maanden zwanger ben), maar ik weet van mezelf dat ik dan iets verkeerds gegeten heb (bewust of onbewust) of te snel gegeten/gedronken heb. Ik zou je dus aanraden om, als je er echt last van hebt, eens naar een (natuur)diëtist te gaan.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:01

Ik heb geen lst van winderigheid, maar wel dat m'n buik tonnetje rond wordt 's avonds :+ Doet ook echt verrekte veel pijn soms.
Bij mij gebeurd het voornamelijk als ik te lang doorloop met honger. Dan vult m'n hele buik zich met gas en zelfs als ik dan wat eet helpt het minimaal. Dus, voor mij werkt op tijd eten erg goed, daar blijven we slank bij :D

Misschien heb je juist een glutenallergie? Melkproductn werken bij mij idd ook averechts, behalve yoghurt, dat gaat prima :j

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:34

grappig he, daar zitten dan toch weer andere bacteriën in .

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 19:11

Jennnnn schreef:
Heel toepasselijk.. Ik krijg deze reclame onder aan het topic;

Uw darmen reinigen?
Reinig uw darmen met FitForMe Detox Complete 15-daagse reinigingskuur
http://www.fitforme.nl/darmen-reinigen

:P

Is nog niet zo raar hoor ;)
Ik heb een spastische darm en altijd enorm veel last van luchtophopingen. Werdt er gewoon gek van, kan dan niet eens bukken van de pijn en was idd ook zogenaamd 4 maand zwanger..
Nu heb ik (zo logisch als het is) de tip van de huisarts gekregen dat je het altijd maar moet laten waaien :D Oftewel, áls je de kans krijg, écht doen. Dan doet het minder pijn. Maar ja dat kan niet altijd, dat ken ik ook.
Maar ik heb nu ook die kuur besteld van 15 dagen Detox en het bevalt me supergoed! Ik zit normaal elke dag aan de paraffine, anders gaat het gewoon niet. Mn stoelgang is nu (ben nog bezig met de kuur) zoals het moet zijn en de gasophopingen heb ik niet tot nauwelijks!
Was voor mij echt het proberen waard! Misschien een ideetje?

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 19:15

MissPromiss schreef:
Ik heb het wel een paar keer gemeld (maar heb ook wel veel andere klachten, dus misschien deed ik het onbewust tussen neus en lippen door) maar eigenlijk wordt er nooit echt op in gegaan. Wel heb ik een keer een kuur gehad voor een parasiet, toen leek het wel wat beter te gaan! Dus wellicht kun je vragen of je ontlasting een keer getest kan worden op een parasiet. Destijds hadden ze het vermoeden bij onze hond maar een test op een hond is reteduur en een test voor mij valt onder de verzekering :P En aangezien dat heeel erg besmettelijk is hebben we mij getest en kon de hele familie incl hond aan een kuur :P

Edit: overigens hoeft niet iedereen hier last van te hebben. Ik was de enige met buikproblemen!

Mmh nu je het zegt.... Ik werk als dierenartsassistente en heb mijzelf een poos terug ook 'ontwormd' voor de zekerheid. En nu al een poosje een stuk minder last van de klachten, of het daar nou van komt weet ik niet 100% maar parasieten veroorzaken ook heel wat in je darmen ;)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 19:58

Anita1987 schreef:
Is nog niet zo raar hoor ;)
Ik heb een spastische darm en altijd enorm veel last van luchtophopingen. Werdt er gewoon gek van, kan dan niet eens bukken van de pijn en was idd ook zogenaamd 4 maand zwanger..
Nu heb ik (zo logisch als het is) de tip van de huisarts gekregen dat je het altijd maar moet laten waaien :D Oftewel, áls je de kans krijg, écht doen. Dan doet het minder pijn. Maar ja dat kan niet altijd, dat ken ik ook.
Maar ik heb nu ook die kuur besteld van 15 dagen Detox en het bevalt me supergoed! Ik zit normaal elke dag aan de paraffine, anders gaat het gewoon niet. Mn stoelgang is nu (ben nog bezig met de kuur) zoals het moet zijn en de gasophopingen heb ik niet tot nauwelijks!
Was voor mij echt het proberen waard! Misschien een ideetje?

mmhh.. dat moet ik toch ook eens proberen :j
ik loop al zo lang met klachten en ben inmiddels zeker 2000 euro armer door allerlei therapieën :\ welke niks geholpen hebben..
kwam een tijd terug op de website van deze dokter;
http://www.drwullink.nl/PDS.html ..en zit er sterk over te denken om een afspraak te maken. Nadeel is wel dat het 135,- per sessie is, en dat je zorgverzekering niks vergoed..

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 19:58

met mijn darmen gaat het de laatste dagen erg goed gelukkig! geen idee wat ik nu minder eet eigenlijk! ik denk toch echt dat het het vet is en dus het brood met pitjes/muesli brood want dan ist sowieso mis! Verder eet ik elke dag yoghurt en heb ik daar nooit last van dus denk niet dat het aan melkproducten ligt!
@kytha: die dokter is wel erg duur inderdaad :\ ik denk dat ik maar gewoon er mee leer leven en te veel vet vermijd want dan gaat het wel goed!

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:56

Eet je veel kauwgom? Daar kan het ook aan liggen, dat je teveel lucht inslikt.. zou zeggen eet een paar dagen geen kauwgom, bij mij was het meteen over. :Y)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 13:46

Ik ben inmiddels koolhydraatarm aan het eten en minderen met de frisdranken, en het gaat gelukkig al wat beter.. :D

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 12:10

@ kytha: das wel super zeg! bij mij ging het gister weer heel slecht en had echt niks raars gegeten die dag! maar over het algemeen gaat het best goed zolang ik maar niet te vet eet :)
@ mendy: bedankt voor de tip :)