Smetvrees?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:39

_Tara_ schreef:
Nog een leuke trouwens, ik deel gerust een tandenborstel met m'n vriend, geen probleem.

Ik ook :j Niet dat we 1 tandenborstel hebben staan ofzo :+ maar indien nodig ja hoor :j
Ik vroeg een keer, vind je het niet vies ofzo. Toen zei hij vies :? ik zoen toch ook met je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 15:40

Meeeeen wat ben ik blij dat ik daar geen last van heb!
Ik was m'n handen als ik naar de wc ben geweest, that's it. We hebben bij mijn ouders 2 honden & een kat rondlopen, ik woon met 7 mensen samen in m'n studentenhok. Smetvrees leer je zo vanzelf wel af (& in mijn geval dus niet eens aan) :=

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:32

Hmm, ik ben een smeerlap, maar tot op zekere hoogte. Andermans smerigheid vind ik echt goor: de putjes van de douche en de gootsteen hier in het studentenhuis, de toiletten van de kroeg waar ik werkte (wat doen mensen daar? Ik stond laatst kots op te ruimen van iemand die tot op anderhalve meter hoogte de complete wc onder had gekotst. :r) en vuilniszakken verschonen. Daarentegen was ik 2x per dag m'n handen, deel ik rustig mijn tandenborstel met m'n vriend en laat ik de afwas wel eens twee weken staan. Goed voor de weerstand! :D

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:38

Ai... Ik vraag me, totally off-topic...
Of je misschien ook last hebt van allergieen? :o

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 16:59

Kikka schreef:
laat ik de afwas wel eens twee weken staan. Goed voor de weerstand! :D

Als je het dan maar wel afwast voordat je het weer gebruikt :')

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 17:32

Charica schreef:
Ai... Ik vraag me, totally off-topic...
Of je misschien ook last hebt van allergieen? :o

Ik heb heel extreem eczeem, zeker toen ik kind was. Tegenwoordig valt het wel mee...Maar moet er wel erg om denken (wasmiddel, wol, stof, (katten)haren, douchegel/zeep/shampoo etc)

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 17:34

Nicolletje schreef:
Kikka schreef:
laat ik de afwas wel eens twee weken staan. Goed voor de weerstand! :D

Als je het dan maar wel afwast voordat je het weer gebruikt :')

:= Als je dan nog éven wacht hoef je het niet meer op te ruimen, doet het dat vanzelf... :+

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:41

suze_ schreef:
Ik ga met ransbakken Sok, Nicole en Tara mee :+
handen wassen doe ik uhm... niet vaak := Na stal als ze zwart zijn :D En lang op de wc zijn, maar als ik na ieder plasje mn handen moet wassen pfff *te lui*
Wat valt eet ik 9vd10 gewoon op.

Maar ziek ben ik zelden.
'Word je hard van' :D

Hier nog zo 1. :D
Ben overigens ook niet heel vaak ziek.

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 17:58

Vind het echt te smerig voor woorden dat er mensen zijn die hun handen niet wassen na toilet bezoek of voor het eten.
Deze mensen zou ik persoonlijk geen hand willen geven. :o
Ik heb geen smetvrees maar vind dat toch wel een stukje hygiëne.

Nevony

Re: Smetvrees?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 18:17

Ik heb het altijd als ik in de bus of tram zo'n stang beet moet pakken brrrr.
Of de toetsenborden op school :r
Of het studentenhuis van mijn vriend :=
kranen bij het toilet.

Als er een snoepje bij ons op de grond valt eet ik het gewoon op, dat dan weer wel :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:06

Zoooo de mensen in dit topic moeten een poosje in een restaurant gaan werken, tafels afruimen en wc's schoonmaken. Ik heb laatst bij ons de stront van de muur staan boenen (door iemand die blijkbaar het niet nodig vond ff te komen vertellen dat alles onder de poep zat). En ik loop met borden met nog vanalles aan etensrestjes erop naar de keuken, grijp regelmatig midden in de saus of de slagroom, sta borden af te spoelen en moet dan vaak het putje legen en steek aan het einde van de dag mijn hand in de afwasmachine om hem uit te zetten en dat is dan ook geen geweldig schone plaats meer...

In de meeste restaurants zul je niet bang hoeven zijn voor wie er voor je op een stoel heeft gezeten of van een bord heeft gegeten, er zijn zulke strickte regels over het schoonmaken dat jij daar echt niets van merkt.

Ik ben wel vies van dingen, maar ik was mijn handen maar zelden (op het werk als k naar de wc ben geweest en als k ze heb schoongemaakt). Pak alles beet en eet van ieder bord... En k ben toch maar zeer zelden ziek...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:21

missRosanne schreef:
Vind het echt te smerig voor woorden dat er mensen zijn die hun handen niet wassen na toilet bezoek of voor het eten.
Deze mensen zou ik persoonlijk geen hand willen geven. :o
Ik heb geen smetvrees maar vind dat toch wel een stukje hygiëne.

Maar voor het eten, je eet toch met bestek, niet met je vingers?
En na toiletbezoek, de kraan, de deurklink, denk je dat die schoon zijn? Echt niet :=

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:26

Maar de kraan is toch vaak buiten de wc. Ik doe de kraan ook vaak open en dicht met mijn knokkels (behalve bij een ouderwetse draaiknoppen, daar gaat dat niet bij). Ik vind het gewoon wel zo fris om je handen erna te wassen, doe het ook altijd. Er was laatst een onderzoek hoeveel mensen het niet doen. Waren er echt heel veel, dat verbaasde mij.

Tandenborstel van m'n vriend ben ik ook niet vies van. Bovendien ook niet van het delen van een glas, ligt er ook wel aan met wie, maar met vrienden en vriendinnen, no problemo.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:30

Ja de kraan is wel buiten de wc. Maar dan zijn je handen nog
"vies" toch? Hoe ze ook zo vies kunnen worden begrijp ik ook niet, meeste mensen gebruiken, neem ik aan, wc-papier :')

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:39

_Tara_ schreef:
Ja de kraan is wel buiten de wc. Maar dan zijn je handen nog
"vies" toch? Hoe ze ook zo vies kunnen worden begrijp ik ook niet, meeste mensen gebruiken, neem ik aan, wc-papier :')

Behalve in de landen waar ze de linkerhand niet geven :=

http://indisch4ever.web-log.nl/indisch4 ... papie.html

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:44

Dat heb je ook nog idd :')

Maar als je de kraan gewoon 'kundig' :P dicht doet, dan zijn je handen lekker fris en heb je alleen een heel klein stukje kraan aangeraakt. Klinkt vrij para om dit te proces te analyseren trouwens :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:45

Knoffer schreef:

Maar als je de kraan gewoon 'kundig' :P dicht doet, dan zijn je handen lekker fris en heb je alleen een heel klein stukje kraan aangeraakt. Klinkt vrij para om dit te proces te analyseren trouwens :P

En jij denkt niet dat die bacteriën binnen no-time over je hele handen zitten? Vooral met die oh zo hygenische handen-droog blazers die echt gewoon doorgevers van bacteriën zijn kun je net zo goed je handen niet wassen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:47

Ik denk ook niet dat water en zeep voldoende zijn om alle bacteriën van je handen af te halen. Dat moet je ook helemaal niet willen trouwens. Is natuurlijke afweer die je dan wegpoetst.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:47

Ze zeggen dat ik ook smetvrees heb. Is misschien ook wel zo. ik doe mijn handen echt om de half uur met dat ontsmettings spul. Ook mijn laptoptoetsen doe ik er mee. Doe ook wel eens op school met een doekje met van dat spul de tafel en dingen. Als ik drinken ofzo pak was ik eerst het glas goed om en maak het schoon voor ik het drink. Ook met eten en drinken ben ik heel moeilijk.... ik neem niets wat nog maar 5 dagen van de houdbaarheid heeft en als een fles op pak plakt dan hoef ik het niet meer.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:53

Ik ben dr heel verdeeld in. Zo kan ik bij terugkomst van de paarden aan tafel schuiven en eten (al waardeert mn vriend het niet zo en schopt me onder de douche :D) en van iemand aners vork af eten is ook geen punt (mits het familie is uiteraard).
Maar waar ik echt van gruwel zijn wc's... om schoon te maken dan! Zelfs mn eigen wc laat ik aan mn vriend over. En ergens anders naar de wc maakt me niet zo heel veel uit als ik zie dat alles netjes is.
Studentenhuizen gruwel ik al helemaaaaal van (ben laatst met mn zusje op 'huizenjacht' geweest.... eens en nooit meer!)
Daarnaast heb ik 3 katten, een hond en 2 paarden... dus vies zijn maakt me niet uit.
(kenne jullie het principe 'nieuwe kleding blijft vaak 1 tot 2 dagen niet voor ze al een bezoekje aan de paarden hebben meegemaakt? :D:D:D)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:54

Nou worden hier wel alle studentenhuizen even over 1 kam geschoren :oo Ik woon ook in een studentenhuis en hier is 't echt wel netjes :j Ik ben dan wel een ransbak, maar ik hou wel van een opgeruimde omgeving om in te wonen. WC/badkamer/keuken worden ook gewoon 1 keer per week grondig schoon gemaakt. Afwas mag niet langer dan een dag blijven staan. En daar houdt iedereen zich hier ook aan :j

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:02

Sorry tara, idd een beetje kortzichtig om te zeggen dat alle studentenhuizen zo zijn.
Maar keb er die dag 6 bezocht, en allemaal waren ze te smerig om bij wijzen van spreken doorheen te lopen.
(voorbeeldje... mn schoenen bleven plakken aan de vloer!)
Daarnaast verbeteren programma's op tv dat beeld ook niet echt.
Dus even voor de duidelijkheid:

Niet álle studentenhuizen zijn zo!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:03

Vjestagirl schreef:
Knoffer schreef:

En jij denkt niet dat die bacteriën binnen no-time over je hele handen zitten? Vooral met die oh zo hygenische handen-droog blazers die echt gewoon doorgevers van bacteriën zijn kun je net zo goed je handen niet wassen.

Die gebruik ik nooit. Droog ik m'n handen liever aan m'n kleren. Maar ik heb geen idee hoe snel bacteriën zich precies verspreiden, welke waar vandaan komen en welke goed of slecht zijn, maar dat boeit me allemaal ook niet. Ik vind het gewoon fris om na elk toiletbezoek mijn handen te wassen. Niet dat ik over m'n handen heen zeik :+ en ook niet dat het zo vaak gebeurt dat het door het wc papiertje komt (ik pak altijd voldoende en vouw netjes), maar ik vind plas en poep vies, dus ik vind het gewoon fijn om daarna mijn handen te wassen. En wat Tara ook zegt, niet alle bacteriën hoeven dood. Wat _AAASCHAAA_ doet, elk half uur ontsmettingsspul, lijkt me ronduit ongezond.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:05

@ JessAndHope: Nee snap ik wel, was ook niet persoonlijk richting jou bedoeld. Maar het valt me overal wel op. Als ik zeg dat ik in een studentenhuis woon, willen mensen spontaan niet meer op bezoek komen :P
Veel huizen zijn ook wel zwaar smerig hoor. Ik ben er ook in een aantal geweest, eentje zelfs gewoond, waar ik nooit van de vloer zou eten en 't liefst heel de dag m'n handen zou wassen.

@ _AAASCHAAA_: Heb je dan geen zware exceem aan je handen?

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 21:07

@tara.... hehe, mn zusje was snel 'genezen' van het idee van een kamertje en heeft gekozen voor een appartementje