*Zucht* je zal maar zo'n lichte huidskleur hebben!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:19

nee die was echt heel erg fijn :j
zit nog steeds te denken welk merk het was :') kga eens ff googlen..
scrubben doe ik trouwens om de dag ofzo :j

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:20

Bij een zonneallergie kun je beter een goed merk zonnebrand nemen. Bij voorkeur op olievrije basis. Ik gebruik zelf Clarins factor 15. Bij de drogist kun je homeopathische tabletjes kopen, Urtizon, die helpen ook goed tegen zonneallergie!

Overigens is het nooit goed om zo eens een enkele keer te zonnebanken. Met een lichte en gevoelige huid moet je dat met zorg opbouwen. Ik begin met 3 minuutjes (ja echt, het is de moeite niet inderdaad) en bouw zo in enkele weken op naar 15 minuten per kant... Dan pas begin ik kleur te krijgen...

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:22

volgens mij was het Vichy!!
Afbeelding
heb toen ook niet overdreven vaak moeten smeren, terwijl het echt wel zekerrrr 40 graden was :j

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:23

@Hippo; Idd.. Heel herkenbaar! Er word altijd met MIJ vergeleken :P

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:23

Chubby schreef:
Overigens is het nooit goed om zo eens een enkele keer te zonnebanken. Met een lichte en gevoelige huid moet je dat met zorg opbouwen. Ik begin met 3 minuutjes (ja echt, het is de moeite niet inderdaad) en bouw zo in enkele weken op naar 15 minuten per kant... Dan pas begin ik kleur te krijgen...

heb ik ook zo gedaan voor ik naar de zon vertrok :j

Ariebombarie

Re: *Zucht* je zal maar zo'n lichte huidskleur hebben!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:24

je meot er gewoon een ludieke draai aan geven :D
mijn vrienden en ik zoeken op het strand gewoon altijd iemand die nog witter is dan ik :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 15:25

Nou Chub, ik ben begonnen met 4 minuten en uiteindelijk op 8 minuten, in een cabine waarvan ze zeggen dat je er niet in kunt verbranden!! ( totdat je mij erin zet :') )

Maar omdat ik angst heb echt te verbranden, plus angst heb voor huidkanker, ben ik er maar mee gestopt na 5x verbranden :+

Arie, ik ga even naar de apotheek van de week, eens even kijken of ik het daar kan krijgen :P

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:27

Ariebombarie schreef:
volgens mij was het Vichy!!
Afbeelding
heb toen ook niet overdreven vaak moeten smeren, terwijl het echt wel zekerrrr 40 graden was :j

Die is inderdaad super :j

Ik ben er ook zo een, rood haar, wit vel, sproeten.... en bij een enkele zonnestraal verbrand. En ik heb twee kinderen die gezellig met mama meeverbranden :') - dus wij zitten gezamenlijk in de factor 50.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:28

Tallie1979 schreef:
Arie, ik ga even naar de apotheek van de week, eens even kijken of ik het daar kan krijgen :P

volgens mij kan je em bij de etos krijgen, daar heb ik em toen gekocht. en anders wel bij een apotheek idd :j

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:29

Tallie1979 schreef:
in een cabine waarvan ze zeggen dat je er niet in kunt verbranden!!

Dat hebben ze tegen mij ook gezegt, maar blijkbaar kun je echt verbranden in die dingen :7

hippo schreef:
Gelukkig houden veel mensen in mijn omgeving hier wel rekening mee.

Bij mij houden ze er ook rekening mee dat ik een schaduwplekje heb :D

Maar weet je wat ik het ergste altijd vind. Einde van de zomer ofzo dan spreek je wel eens onbekende mensen/vage kenissen en die zeggen dan van goh waar ben jij de hele zomer geweest want je ziet zo bleek :(:)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 15:30

Van vichy weet ik dat het eigenlijk een super merk is :) Dus ik ga gewoon aan de speur om het te krijgen! :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:32

Bij ons hebben ze het bij de apotheek inderdaad :j

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 15:33

Rianneke schreef:
Bij mij houden ze er ook rekening mee dat ik een schaduwplekje heb :D

Maar weet je wat ik het ergste altijd vind. Einde van de zomer ofzo dan spreek je wel eens onbekende mensen/vage kenissen en die zeggen dan van goh waar ben jij de hele zomer geweest want je ziet zo bleek :(:)

NOU.. Onder een parasnol, wiezo?? :D

Mensen denken ook niet verder dan hun neus lang is he.. Als ze naar iemands huid kijken kunnen ze wel op hun knuisten natellen dat iemand misschien gewoon niet bruin wordt? Hoe graag ze ook willen?

Mijn moeder vind het soms nogal grappig om die bruine arm naast de mijne te leggen.. :') En ik heb dus ook zo'n olijfje aan de haak die er uitziet als een doorgebakken broodje na 2 zonnestralen..

Tisnieeerlijknie.. :')

Jennnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:37

Mensen vragen ook zo vaak; Ben je ziek? Je ziet zo bleek.

GGrrrmmmllll... -:(-

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:39

Het is wel eerlijk. Wij zien er op ons 40ste niet uit als verdroogde rozijnen :D

* hoopt heel hard verder dat deze uitspraak op waarheid berust *

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 15:41

Kaka schreef:
Het is wel eerlijk. Wij zien er op ons 40ste niet uit als verdroogde rozijnen :D

True!! :')

Mensen schatten mij makkelijk 5 jaar jonger dan ik daadwerkelijk ben! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:45

Lotgenoten *\o/*

Ik geef ook licht, en mijn vriend heeft grieks bloed dus die is met wat zon zwart. Ik ben nog nooit bruin geweest, ik lijk wel pigmentloos :=

Factor 50 notencreme van de kruidvat.. anders loop ik 5 min buiten en ben ik knal maar ook knalrood.

Dat word nog wat.. als ik heel augustus in griekenland zit :D

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:47

Tallie1979 schreef:
NOU.. Onder een parasnol, wiezo??

Mensen denken ook niet verder dan hun neus lang is he.. Als ze naar iemands huid kijken kunnen ze wel op hun knuisten natellen dat iemand misschien gewoon niet bruin wordt? Hoe graag ze ook willen?

Ik zeg nu altijd maar dat ik van adel ben. Hoe bleker hoe rijker je was, want dan hoefde je niet buiten te werken }>

Tallie1979 schreef:
En ik heb dus ook zo'n olijfje aan de haak die er uitziet als een doorgebakken broodje na 2 zonnestralen..

:+ Ik ben blij dat ik geen olijfje heb :D Ik heb ook een aardige bleekscheet alhoewel die op zijn armen en in zijn gezicht wel ietsje bruiner is als ikke, maar verder komt ie ook niet terwijl hij ook altijd buiten bezig is :(:)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:47

hihi Unwritten ik wens je alvast succes :P

Hihi hier ook zo'n lekkere tosti als vriend :P

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:48

Hihi, ik wilde net vragen, waarom hebben wij nou net allemaal van die halve Armenieers aan de haak geslagen, maar die theorie gaat ook niet helemaal op :D (ik heb trouwens wel zo'n zuidelijk type die maar met zijn ogen tegen de zon in hoeft te knipperen et voila, hijs bruin ^) )

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:50

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:00

Tallie1979 schreef:
Van vichy weet ik dat het eigenlijk een super merk is :) Dus ik ga gewoon aan de speur om het te krijgen! :D

En anders is ROC ook een aanrader. Smeert goed en droog uit (ook met de wintersport bijvoorbeeld) en plakt niet. Tot nu toe de fijnste zonnebrand die ik ben tegengekomen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:05

Kaka schreef:
Hihi, ik wilde net vragen, waarom hebben wij nou net allemaal van die halve Armenieers aan de haak geslagen, maar die theorie gaat ook niet helemaal op :D (ik heb trouwens wel zo'n zuidelijk type die maar met zijn ogen tegen de zon in hoeft te knipperen et voila, hijs bruin ^) )

Idd, ik zit met een Portugees. :+

En iedereen begint al ontkennend te lachen als ik zeg dat ik Spaans bloed heb... mijn moeder is toch echt half Spaans - met rood haar en een lichte huid. Jawel, het kan. _O-
Uit de zon blijven werkt toch echt het beste. Ik houd niet van dingen op m'n kop (hoedjes ed) dus da's ook al minder. Dan maar veel smeren. Ik moet ook maar eens goed op zoek naar een goeie zonnebrandcrème, misschien hoef ik dan minder vaak te smeren...

Kaka schreef:

Wie weet, mijn moeder (net 41) wordt nog regelmatig aangezien voor m'n zus (die ik niet heb). :P

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:14

Mijn moeder van inmiddels 68 wordt nog regelmatig in de 50 geschat := Ik klaag nooit meer over dat bleke huidje.

Er zijn trouwens heel wat Spaanse royalties in de geschiedenis geweest met raad haar en een bleke huid (Isabella van Castilie, o.a.), dus zo gek is het niet dat jij een spaanse achtergrond hebt, Fif.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:17

Oh, wie weet heb ik nog blauw Spaans bloed ook dan. 8-)
Dat zou helemaal lachen zijn, dan heb ik bijna alle oud-Europese adel in me (verschillende landen dus). :)) Kan met recht zeggen dat die bleke huid gewoon is voor adellijke mensen die niet hoeven te werken op het land. :Y)