Ingegroeide teennagel, wie nog meer (gehad)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

paardKed

Re: Ingegroeide teennagel, wie nog meer (gehad)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:27

Mijn broertje heeft dat ook. Die loopt om de zoveel weken bij de pedicure. Helpt wel volgens mij ;).

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 08:07

Ik snap niet dat jullie niet eens proberen een bezoek aan een Podoloog te brengen!
Ik was ook bang dat ik geopereerd moest worden maar via mijn buurvrouw, die overigens al twee keer geopereerd is aan haar teennagel, ben ik bij de Podologe terechtgekomen en weten jullie hoe blij ik ben!!!
Geen pijn meer, gewoon slapen met het dekbed op mijn tenen, en gewoon alle schoenen aan die ik wil en dat voor zo'n €50,-!!

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 08:33

Ik heb het zelf ook, aan mijn twee grote tenen. Volgens de arts komt het omdat mijn beide nagelriemen te lang zijn, waardoor ze door je huid moeten groeien.
Ik heb er inmiddels 1 laten verkleinen, de andere komt zodra ik er echt last van krijg.

In zon'n geval helpt pedicure dus niet echt, dan moet ik elke week naar de pedicure. Dus gewoon heel simpel laten weghalen door de huisarts, was vrijwel pijnloos.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 08:37

Jep hier ook ooit gehad, toen ik een jaar of 8-9 was geloof ik. Was op vakantie in Frankrijk.
Daar naar een dokter geweest en die zei dat de verdovingsspuit erger was dan het snijden zelf, dus die heeft
zonder verdoving in mn teen zitten snijden en er een stuk nagel uitgeknipt/gesneden :Y)
Gelukkig weet ik er niets meer van, pap en mam zeiden dat ik wel erg moest huilen, maar dat ik mn voet wel
netjes liet staan. Het enige wat ik nog heel goed weet was dat mn teen in dik verband zat en dat ik dus niet mocht
zwemmen, en we zouden nog ruim 2 weken in Frankrijk blijven (in de zomervakantie).

Gelukkig hierna nooit meer gehad!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:05

Een volgende keer ga ik ook naar een podoloog ja. Ik heb eind april mijn teennagel laten opensnijden omdat deze was ingegroeid, en toen ging alles fout :D Ik kreeg een ontsteking, dus na 2 weken naar de dokter gegaan. Beetje bijgesneden, en een zalfje mee. Weer een week later was het erger geworden, dus weer naar de dokter; een wrattenaanstipstift om het dode weefsel weg te stippen. Na een week weer erheen, weer iets opengesneden, nu een antibioticakuur en antibioticazalf. Weer een week later, weer open laten snijden, dood vlees verwijderen, en nieuw zalfje. Hierna nog een keer of 2, 3 teruggeweest om wild vlees te laten weghalen. En uiteindelijk, na meer dan 2 maand, is mijn teen goed! :D Heel lelijk, stuk zwarte nagel, half harde korsten, heel stuk over mn hele nagel was dood dus ook eraf. Ziet er allemaal niet uit, maar de ontsteking is weg. Wát een gedoe!! Het ging al mis met de verdoving haha! En wat een pijn, elke keer als de dokter weer iets had bijgesneden, kon ik niet lopen door een open wond. 2 bruiloften op sandaaltjes ipv pumps :( Aantal avonden werken afgezegd omdat ik strompelde.. (*&#$*&%@-teen!

Maaaar volgende keer ga ik dus zooo naar een podoloog!! Nooit meer dit.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 10:10

Ik heb ook van de pedicure geleerd dat ik m'n nagels recht moet afknippen :Y) Ik knipte ze altijd rond af, gelukkig nog nooit een ingegroeide teennagel gehad, wel vaak bijna :z

Een vriend van me is er aan geopereerd en doe moest in het gips met z'n voet daarna :?

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-10 12:33

In het gips???

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:34

Het eerste wat ik dacht toen ik de titel las was : OMG als er maar geen foto bij zit!!!
Gelukkig bedankt je hebt me gespaard :D

Ik heb het ook wel eens gehad maar zelf altijd kunnen oplossen..in soda weken is ook wel goed begreep ik.
succes

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:36

Ik heb een foto voor je doerakje, als je er erg graag een wil! :))

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:53

Ja foto. :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 12:54

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:09

IK KIJK NIET! 8-) IK KIJK NIET! 8-) IK KIJK NIET! 8-)

getverdemme ik keek :r

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 13:17

_O-

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:49

Mloes ik heb voor je gekeken http://www.medischcentrumrijssen.eu/die ... e2/podoth/
Bij mijn moeder hielp het opbouwen van de nagel niet, bij mij wel :D , en zij heeft nu van die "ijzeren" veertjes over haar nagel.
Die gaan van de ene zijkant íets onder je nagel tot aan de andere kant van je nagel en daartussen zit een klein veertje, die zorgt ervoor dat je nagel goed gaat groeien.
Ik hoop voor jou dat je het niet meer mee zal maken maar de stap naar de podoloog zou dan een goede zijn én je kan het via het ziekenfonds laten doen!
H-Nalanta wat zal je daar een pijn aan hebben gehad!!! 8)7

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 18:51

chanicha schreef:
H-Nalanta wat zal je daar een pijn aan hebben gehad!!! 8)7

:= Nou.. Vooral natijd ja.. Maar hij was ook heel erg ontstoken dus dat was ook niet zo vreemd... :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 21:31

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 09:48

Haha Hannah! :') Met haar horrorbeelden.
Nou bij mij zag het er veeeeel beter uit.
Gaat overigens goed nu hoor! Af en toe gaat het nagelbed een beetje bloeden, maar dan doe ik er gewoon een pleister op met wat zalf. Ik heb verder geen pijn meer. Voor geinteresseerden wil ik wel een foto maken hoe het er nu uit ziet.
En nee, niet zo ranzig als van Hannah :P

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:29

Zien! :))

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:53

Nou ik schop het toch even omhoog :o

Ik heb nu ook veel pijn, niet gewoon en eigenlijk ook niet of nauwelijks tijdens het lopen, maar ik hoef er maar naar te wijzen en de rillingen lopen me over de rug. Heb er echt wel serieus last van dus :j
Morgen ga ik dus de HA bellen om te kijken wat hij er aan kan doen, het is wel een klein beetje rood en wat dikkig maar geen pus e.d. nog gelukkig :+ Maar op 10-10 moet ik de 4mijl van Groningen lopen, dus beter maar nu doen.
Hadden jullie dat wel allemaal?

Ik ben een beetje een teennagelfobie := Alleen dit topic lezen bezorgt me al koude rillingen :n Kan er ook niks aan doen, heb altijd al een hekel aan teennagels gehad.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:57

loismannem hier @ bokt word er ook al heeel lang door geterroriseerd en moet binnenkort weer worden geopereerd.
misschien kan iemand haar het topic pbén

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 21:59

Trouwens wat had opereren eigenlijk in? Als ik geopereerd wordt ga ik toch onder algehele narcose bijna hoor :+

Trouwens ik denk dat alsik bij de HA binnen kom dat ik alvast maar op de behandeltafel moet gaan LIGGEN :') Is beter dan dat ik zittend ofzo onderuit ga :o :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:06

Dat opereren stelt niet veel voor. Je word naar binnen gehaalt. Krijgt 2 spuitjes in je teen(dat is het ergste deel die spuiten voel je namelijk wel) Ik kreeg trouwens 5 spuiten omdat mijn teen niet verdoofd wilde worden.

Daarna snijden ze je teen nagel in. En dan trekken ze hem(een deel ervan) er uit. Dan branden(voel je niet) ze de laatsten restjes weg (zodat het niet terug groeit) en dan ist klaar.

omg inmiddels na bijna 3 keer er aan geopereerd te zijn. Kan ik de operatie bijna zelf doen :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:10

Mmmmm, nou ja verdovingsspuiten zijn nooit leuk :n Maar die van de tandarts heb ik ook altijd overleefd en dat zal wel vergelijkbaar zijn denk ik :o

Morgenmiddag om half 5 mogen jullie aan me denken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:12

SAKKIA schreef:
Mmmmm, nou ja verdovingsspuiten zijn nooit leuk :n Maar die van de tandarts heb ik ook altijd overleefd en dat zal wel vergelijkbaar zijn denk ik :o

Morgenmiddag om half 5 mogen jullie aan me denken :+

Geen idee of het vergelijkbaar is.. Nog nooit verdoofd bij de tandarts. Maar iig succes morgen! het valt allemaal wel mee :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:14

Denk het ook wel, gaan ze het daarna ook verbinden ofzo?
Moet wel even makkelijke schoenen aandoen daarnaar toe denk ik. Denk dat mijn 10 cm hakken niet echt geschikt zijn. Uggs?