Ben ik dan de echt de enige; altijd kapotte voeten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:38

Ik kom jullie allemaal de hand schudden, ik word er helemaal gek van. Ben dol op de zomer maar het gedoe met zomerschoenen grrrrr.
Komt bij mij nog een extra handicap bij, ik draag een corrigerend hakzooltje onder mijn rechtervoet, om mijn beenlengte verschil van 4 mm te corrigeren, dus ik moet een "dichte" hak hebben, anders verlies ik dat zooltje.

Vanmiddag ga ik weer op schoenenjacht, ik wil graag witte zomerschoentjes, hopelijk kan ik wat geschikts vinden, wat echt lekker zit.

Wat creme's, smeersels en pleisters betreft, ik denk dat ik alles al geprobeerd heb. Het werkt allemaal niet echt, ik moet gewoon niet de marathon gaan lopen op zulke schoenen.
Plakken vond ik vreselijk, 9 van de 10 keer vond ik de compeed-blarenpleister terug in mijn schoen of sok zelf.... Omdat het zo warm was gleden ze zo van mijn hak af.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:39

Bij mij steken die kousjes ook vaak net boven de schoen uit, zeker als ik pump aan heb :j En als ik iets lelijk vind :')
Overigens heb ik dus ook het minste last op hakken :=

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 10:39

Ik vind het ook niet mooi dat die sokjes er boven uit komen :n Mijn schoentjes bedekken vaak net de tenen en de sokjes komen beduidend verder.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:40

Ik vind doordat het kant is op de een of andere manier niet erg dat ze boven mijn pumps uit komen...

Met die gewonen kousenvoetjes vind ik dat dus wel verschrikkelijk!!

shadowflower

Re: Ben ik dan de echt de enige; altijd kapotte voeten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:43

Ik loop ook standaard met blaren op mijn hielen maar goed. sta dan ook soms 12 uur achter mekaar op veiligheidsschoenen in de keuken (school ) en tijdens werk ook. na een tijdje voel je het geeneens meer. net als dat ik eigenlijk altijd wel likdoorns krijg. ligt niet aan mijn schoenen. puur en alleen t feit dat ik na lang op mijn benen staan anders ga lopen en dus anders belast.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:53

Zweetvoeten heb ik eigenlijk heel weinig last van, maar met dit weer komt het natuurlijk wel voor :D
Iemand had het over sandalen dragen: dat werkt idd ontlastend, maar af en toe zullen we toch nette schoenen aan moeten :D Ik kijk er meestal echt tegenop om ze aan te doen, terwijl ze zo leuk zijn :\
Sokjes werken bij mij niet, en in Ballerina's moet je die eigenlijk ook niet aan doen, want dat staat voor geen meter met die uitstekende kantjes :D

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:54

Traiectum schreef:
Kamferspiritus maakt de huid van je voeten 'harder' (minder gevoelig). Je huid gaat dus minder snel kapot. Het kan ook zweten verminderen. Hoe het precies werkt weet ik niet, maar het werkt bij de meeste mensen wél. M'n tante had vroeger ook altijd wondjes aan haar voeten, maar heeft vorig jaar de avondvierdaagse uitgelopen -zonder problemen. Nu wil ze aan de Nijmeegse meedoen :=

Kampferspiritus hard idd de huid. Daarnaast kan je gewohl of hirshtalgcreme gebruiken. Op het forum van de vierdaagse staan veel tips tegen blaren (nummer 1 probleem in Nijmegen, speek uit ervarving :o ), bijvoorbeeld dit topic: http://forum.4daagse.nl/forums/thread-v ... 56&start=1 Ook kan een bezoek aan een goede pedicure nog wel eens uitkomst bieden. Veel sterkte ermee, de zomer duurt namelijk (hopelijk) nog lang.....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:01

Ach, in de winter heb ik er net zoveel last van, dus wat mij betreft maakt het jaargetijde weinig verschil :+

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:08

ik heb er inderdaad zomers ook last van maakt niet uit wat ik aantrek, slippers, ballerina's, pumps etc. Heb al vanalles geprobeerd maar niets helpt en als ik de schoenen een maat groter neem slippen ze uit en struikel ik om de haverklap dus dat is ook geen optie. De enige waar ik het niet bij heb zijn de crocs & de birckenstock slippers maar om daar nou op kantoor mee te gaan lopen...

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:52

Boven op de teen heb ik ook, ik heb gewoon een hele grote teen :+
Mijn oplossing zijn Birckenstocks! Vrije ruimte bij m'n teen en achterkant..
Hetzelfde als grauwman dus.. Ballerina's doen echt teveel pijn, kan ik echt geen dag op lopen.
Voor nettere dingen heb ik gewoon m'n gympjes.. Tja beter dat dan pijn.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 13:01

Ik wil idd ook nog Birkenstock's. Dat zijn volgens mij de enige waar ik wel op kan lopen. Maar ja, op kantoor heb ik daar niks aan.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 13:26

Ik heb dit ook vaak op de achterkant van mijn hakken, tot open/ontstekingen aan toe! :oo

Wat ik eraan doe? Niet zoveel, korte stukjes om ze in te lopen en als dit eenmaal gaat kan ik er wel lang op lopen gelukkig.

Misschien is het een idee om toch eens een ander merk schoenen te proberen? Zo heeft mijn vriendin het alleen met Nike schoenen, dus zij draagt Puma's.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 13:33

Vriendin van mij heeft heel vaak sokken aan in haar pums haha :+
Staat nog leuk ook, dus als ik jou was zou ik dat gewoon proberen ;)
ze heeft dan zwartige pumps met bandjes en an zwarte sok erin.

Op die manier gaat het vuil ook niet schuren doordat je voeten zweten en
krijg je dus geen blaren, kun je eelt kweken en over een tijdje zonder sokken
in je pumps :D En wat maakt het uit dat je sokken erin hebt zitten?? start
een trent,, en geef niets om de mening van anderen :o

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 15:24

Ik heb ook altijd kapotte voeten. Maakt niet uit wat voor schoenen ik draag of een maat groter, altijd last van helaas.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 15:53

Hou op! In de zomer is het een ramp.
Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd en het enige wat ik nu nog doe is preventief pleisters plakken..

De achterkant van mijn hakken en mijn 'wijs'teen (de teen naast mijn dikke teen dus..) zijn gegarendeerd de pineut.
Helaas heb ik gisteren de binnenkant van mijn hakken helemaal open gelopen met mijn nieuwe rijlaarzen in combinatie met sporen..

Voorlopig moet het goed weer blijven want ik kan alleen teenslippers aan.. |(

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 13:39

LZP --> MW

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 13:56

Ik ben ook een ramp met blaren hoor, steeds maar weer! Natuurlijk helpen de blaarpleisters van Compeed wel, maar ze zijn zo duur! Kousenvoetjes blijven bij mij slecht zitten, vaak zijn ze 1 maat en dan net te klein met maat 41.
Ik heb die anti-blaren-stick ook, helpt wel, maar idd vet!