Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
). Ik wist natuurlijk wel dat haar taille niet erg breed is aangezien ik alle spijkerbroekjes maat 86 altijd aan beide zijden 4 of 5 gaatjes aan moet snoeren met het elastiek, maar 68..poehh. En zelfs toen heb ik nog het elastiek aan beide zijdes 2 gaatjes strakker moeten zetten hihi echt bizar.
en die meid is nu ook 1.85 en superdun...dus dat gaat er toch wel weer af.
Maar die was ook 4500 gram bij de geboorte en is niet meer opgehouden met groeien... Zo zie je maar, zoveel kindjes zoveel soorten! Meys schreef:Hier ook een kindje dat niet graag eet, inmiddels is onze clown 4 jaar!!!! en meneer wil nog niet zelf eten.
Tjah dan geef ik m maar want anders doet hij het gewoon echt niet. Kijk als het nou een kind was met een normaal gewicht zou ik de moeite niet doen, ze eten immers toch wel als ze honger hebben.
Maar mijn clowntje is dus 4 jaar en weegt amper 14 kilo (denk zelfs dat ie dat nog niet eens haalt)
Brood gaat er hier wel goed in, drinken doet hij ook heel goed maar het avond eten is een ramp.
Meneer lust niks behalve pannenkoeken, aardappelpuree en wortelstamp en toetjes (danone)Friet?? daar hoef je niet mee aan te komen bij hem. Snoepen doet hij ook niet.
Fruit, dat is een banaan en heel heeel heeeel soms een klein stukje appel.
Ik (probeer) me er nu niet meer over op te winden maar pfffff dat is wel erg moeilijk hoor. Het komt vanzelf wel.....hoop ik.
supersambo schreef:Maar ben toch ook zeker niet van plan om de kleine smurf tot in lengten van dagen te blijven voeren. Gewoon een fase ?
Wat doen we hiermee ?
Moontje1991 schreef:Meys schreef:Hier ook een kindje dat niet graag eet, inmiddels is onze clown 4 jaar!!!! en meneer wil nog niet zelf eten.
Tjah dan geef ik m maar want anders doet hij het gewoon echt niet. Kijk als het nou een kind was met een normaal gewicht zou ik de moeite niet doen, ze eten immers toch wel als ze honger hebben.
Maar mijn clowntje is dus 4 jaar en weegt amper 14 kilo (denk zelfs dat ie dat nog niet eens haalt)
Brood gaat er hier wel goed in, drinken doet hij ook heel goed maar het avond eten is een ramp.
Meneer lust niks behalve pannenkoeken, aardappelpuree en wortelstamp en toetjes (danone)Friet?? daar hoef je niet mee aan te komen bij hem. Snoepen doet hij ook niet.
Fruit, dat is een banaan en heel heeel heeeel soms een klein stukje appel.
Ik (probeer) me er nu niet meer over op te winden maar pfffff dat is wel erg moeilijk hoor. Het komt vanzelf wel.....hoop ik.
Waarom geef je hem dan wat?
Hij zal echt niet dood gaan van de honger hoor voor het zover is gaat hij vanzelf eten
Shadow0 schreef:supersambo schreef:Maar ben toch ook zeker niet van plan om de kleine smurf tot in lengten van dagen te blijven voeren. Gewoon een fase ?
Wat doen we hiermee ?
2,5 is nog best jong, het is dan moeilijk om echt afspraken te maken. Ik zou er dus vooral niet te veel drama van maken - wel een duidelijke routine (aan tafel blijven tot een bepaald moment, en als hij te lang bezig is met eten, dan aankondigen dat het weggaat, en dat dan ook doen.)
Daarbinnen kun je je creativiteit gebruiken om hem wel wat te laten eten, maar binnen de grenzen: geen drama, en een duidelijke tijd en duidelijke afsluiting.
Als hij wat ouder is kun je wat meer beginnen met sturen van gedrag, maar bv de stickertjes zou ik niet als eerste kiezen om een veelheid van redenen. Allereerst omdat het erg inflexibel is. Zodra duidelijk is dat goed eten = stickertje, kun je niet meer zomaar eens geen stickertje geven. En je wilt je kinderen eigenlijk wel leren dat ze zich ook gewoon gedragen zonder afgesproken betaling, waardoor het veel fijner is als je wat kunt spelen met hoe positief je ergens op reageert. (Stickertjes en beloningssystemen zijn m.i. heel erg nuttig als de communicatie erg verstoord is geraakt, maar wat overkill voor dingen die zich nog niet hebben ontwikkeld tot echt grote problemen.)
Ten tweede maak je door er zoveel aandacht aan te schenken, een hele routine met stickertjes, een vrij groot punt van iets dat beter niet te groot moet worden. Je focust erop, terwijl je dat misschien beter niet kunt doen.
Ten derde is de tijd tussen gedrag en beloning vrij groot, wat voor kleintjes van 2,5 nog moeilijk te overzien is.
en ik wilde zelfs als baby al niet eten, niet uit de fles en niet uit de borst