Geen normaal eetpatroon ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:53

Lara_Silver schreef:
Ik kan best voorstellen dat het schrikken is. Maar echt, 'vergeten te eten' bestaat niet! Is fysiek niet mogelijk! Daar waar het menselijke bewustzijn zich begint te bemoeien met het hongergevoel, gaat het mis.

Toch heb ik, iemand die normaal zich moet inhouden omdat ze anders heel de dag loopt te eten, dat ook wel eens hoor. Als ik een middagje paardrijles heb, dan eet ik zo een hele middag niet.

daffodil

Re: Geen normaal eetpatroon ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:07

Ook ik was een niet-eter, vooral 's avonds. De ochtend gaat goed en tussen de middag ook en daarna kon ik rustig niets meer eten......ik ben in tegenstelling tot wat iedereen denkt als je niet eet, te zwaar, echt te zwaar. Om hier wat aan te doen ben ik mijn eetpatroon gaan aanpakken en ik moet 6!!! keer per dag iets eten.

In het begin was dat echt vechten want ik moest er niet aan denken maar nu werkt mijn lijf zoals het hoort, dus krijg ik ook dat seintje dat het tijd is om te eten.

Gisteravond echter was ik niet helemaal in mijn hum, had wat later smiddags gegeten en prompt gaat het dan fout, geen avondeten en ook de 6e keer wat later op de avond overgeslagen.

Het blijft een aandachtspunt en in mijn geval gaan mensen er dus altijd van uit dat je te zwaar bent omdat je teveel eet, terwijl dat dus ook niet zo kan zijn. Ik ben inmiddels 7 kilo kwijt in 8 weken tijd, eigenlijk puur en alleen door vaker en meer te eten.....dat is best grappig!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:12

Eigenlijk is dat best logisch. Je lichaam gaat dan toch in een soort spaarstand. Als je dan iets eet, slaat je lijf 't direct op.
Beste is echt om gewoon 6 keer iets te eten inderdaad :j Zodat je je kacheltje constant laat branden. Wel 6 keer iets gezonds natuurlijk :P

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:22

Iets gezonds is betrekkelijk, de een vindt een boterham gezond, de volgende een stuk fruit en voor mij is dat dus niet gezond.....maar ik zorg wel dat ik aan die 6 keer kom op wat uitzonderingen na. Ik moet er echt op blijven letten, dat is een ding wat zeker is!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:23

Ja goed met iets gezonds bedoel ik iig, geen chips/koekjes/ijs. Mag ik vragen waarom voor jou een boterham of een stuk fruit niet gezond is?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:28

Atkins, ik eet zo min mogeljik koolhydraten dus geen brood, aardappels, rijst, pasta of suiker (in fruit zit suiker).

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 10:28

Ik heb nu vanochtend rijstepap op met 1 glas water en een waterijsje.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:32

@ Daffodil: Dat lijkt me lastig :oo Ik vind brood en pasta en fruit echt te lekker om te laten staan. Maar dan blijft er ook haast alleen nog maar groente, yoghurten en eieren over zo ongeveer.

@ Sanne: Rijstepap is lekker :oo

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 10:33

Ja, en zometeen doet mams 2 kleine broodjes in de oven voor me. En dan leker emt paturain. :+:

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:34

Weten je ouders ervan dat je zo weinig eet? Want ik denk dat dat ook wel een belangrijke factor is. Dat je omgeving weet dat je meer wilt gaan eten.
Zelfde als bij afvallen namelijk, dan is 't wel handig als je omgeving weet dat je minder wilt gaan eten.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 10:35

Tuurlijk weten me ouders het. Ik zit altijd bij hun aan de eettafel. Maar thuis eet ik eigenlijk wel genoeg, maar school vergeet of heb ik er geen gewoon zin an .. .

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:39

ik snap niet dat als je zelfs reminders in je telefoon zet, je 'vergeet' te eten. ik denk dat je hier veel meer mee bezig bent dan je denkt/zegt/doet/etc... ik ga echt mee met alles wat er hier gezegd is.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:42

@ Sanne: Neem je wel altijd eten mee naar school?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 10:45

Eigenlijk niet zo heel veel ... Ook omdat ik dan druk bezig ben thuis, en het of geen tijd meer heb om alles te pakken.
Ik neem meestal wel 2 pakjes drinken mee, maar dat is het dan ook ..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:46

Hebben ze bij jullie op school dan geen kantine oid waar je iets kunt kopen?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 10:46

Cayenne schreef:

Ja, dat hebben ze wel, maar daar zitten allemaal gluten in ...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:48

Ik lees een aantal reacties: dat mensen wel eens vergeten te eten als ze druk zijn.

Maar bij TS is toch echt wel meer aan de hand dan af en toe een maaltijd overslaan.
Je gaat niet onderuit in de gymles als je 1 dag weinig eet. Je eet waarschijnlijk al dagen/weken/maanden veel te weinig. Zeker met deze temperaturen is regelmatig drinken ook heel belangrijk.

Breng zeker je ouders op de hoogte van je slechte eetgedrag, zodat zij kunnen zorgen dat je s morgens met hen ontbijt en s avonds goed eet.
Ik heb 2 vriendinnen met een eetstoornis, dus helaas maak ik van dichtbij mee welke gevechten zij moeten leveren om goed te eten. Dus als jij het nu nog kan stoppen, werk eraan.

Plan goed; zodat je glutenvrij eten meeneemt van huis. En drink!
Laatst bijgewerkt door janouk op 04-06-10 10:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:49

_Sannee schreef:
Eigenlijk niet zo heel veel ... Ook omdat ik dan druk bezig ben thuis, en het of geen tijd meer heb om alles te pakken.
Ik neem meestal wel 2 pakjes drinken mee, maar dat is het dan ook ..

wel drinken mee, geen eten terwijl je weet dat jij op school niks kan eten.....
daar zet ik echt mn vraagtekens bij :j

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 10:49

Me ouders maken voortaan me brood klaar en me eten voor school, en ik ga dat ook gewoon echt opeten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:50

_Sannee schreef:
Cayenne schreef:

Ja, dat hebben ze wel, maar daar zitten allemaal gluten in ...

Ah... sorry, daar had ik even niet aan gedacht.
Verder ben ik het volledig met Janouk eens. Ik denk dat dit stukken verder gaat dan af en toe iets overslaan.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:03

@ Sanne: Dat is echt belangrijk hoor, dat je genoeg te eten mee neemt naar school!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 11:05

Ja, dat heeft me na woensdag eigenlijk ook wel echt wakker geschut.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 11:07

Ik ga nu lekker broodjes met aardbeien etc. :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:14

Ik vind het allemaal erg overdreven hoor. Als je niet tonnetje rond bent zoals 80% van de vrouwen in Nederland dan heb je een eetstoornis....
Tuurlijk is het fout dat TS niet gegeten heeft die dag en dat merkte ze ook want ze viel flauw. Nou ja volgende keer wel wat eten dus. Daarmee is ze niet meteen een eetstoornis aan het ontwikkelen.

Ik heb ook een hekel aan etende mensen, en al die geluiden die gemaakt worden. Als ik eet, eet ik liever alleen, niet samen met mensen.

En ik vind dat mensen tegenwoordig veels te veel eten, dat heeft je lijf helemaal niet nodig. Mensen overeten zich en dan maar zeuren dat ze niet meer in maat 40 passen....

Zwaar overdreven allemaal. TS: Gewoon elke dag vaste tijden wat eten, al is het maar een liga tussendoor ofzo.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:28

Tja ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. Als ik zo zie wat TS eet op een dag, denk ik, pannekoeken, daar kun je toch niet van flauwvallen? Allemala yoghurt en broodjes.
Maar ze is wel een keer flauwgevallen... Nu moet ik wel zeggen dat ik, en ik eet echt 6 keer op een dag, soms ook plots erg duizelig wordt, zweten en een heel slap gevoel in m'n lijf. Maar echt flauwgevallen ben ik dan nog nooit.