Wie stopt er mee met roken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTwink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 10:36

Weer begonnen....1,5 dag rookvrij toen zo duizelig en een paniekaanval en weer eentje opgestoken. En ja hoor....daar hang je weer.

Nu...ik ben dan ook wel doodsbang voor meniere aanvallen. Heb ze al een tijdje niet meer gehad maar sinds ik maar ben gaan denken aan stoppen met roken kwamen ze terug. Nu rook ik dus en heb nog steeds een licht gevoel in mijn hoofd...heel vervelend want nu zie ik wel in dat het niks met het roken te maken heeft maar zeer waarschijnlijk met de veranderingen in het weer en de luchtdruk.

Toch wil ik stoppen! Echt! Alleen die paniek.....pleisters, kauwgom, boeken alles heb ik geprobeerd op champix na maar die mag ik niet nemen.
Misschien helpt minderen? Tot een bepaald aantal en dan stoppen...ik weet het gewoon niet en voel me steeds gefaald.

Anoniem

Re: Wie stopt er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:40

Tinkertwink, waar is die paniek dan eigenlijk om, kun je dat voor jezelf omschrijven? Heb je wel eens biergistpilletjes geprobeerd? Die helpen de drang naar nicotine te dempen zonder te blijven voeden.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:52

Tinkerwink, je kunt hiermee ook naar je huisarts of de apotheek stappen, die kunnen je vaak ook helpen met stoppen met roken.
Ook heb ik wel eens gehoord van mensen die stopten met behulp van acupunctuur.
Als je angstig wordt en het niet helemaal alleen kunt, kan je ook hulp zoeken hierbij he!

TinkerTwink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 10:54

Ik denk dat het komt door de angst voor een meniere aanval. Het stoppen resulteert altijd in ontwenningsverschijnselen waardoor ik schrik krijg dat iets niet normaal is zeg maar....echt heel vreemd

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:58

petje af voor de mensen die vol houden sorry maar hier zit er eentje die op zeker niet gaat stoppen....of ik moet een hele goede reden hebben...
en kom nou niet aan met dan leef je 10 jar langer....want dat boeit me niet.
heb niet echt zinvol leven dus......
mar nogmaals petje af voor de mensenjes die het doen en doorzetten !!!! 8-)

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:01

TinkerTwink schreef:
Weer begonnen....1,5 dag rookvrij toen zo duizelig en een paniekaanval en weer eentje opgestoken. En ja hoor....daar hang je weer.

Nu...ik ben dan ook wel doodsbang voor meniere aanvallen. Heb ze al een tijdje niet meer gehad maar sinds ik maar ben gaan denken aan stoppen met roken kwamen ze terug. Nu rook ik dus en heb nog steeds een licht gevoel in mijn hoofd...heel vervelend want nu zie ik wel in dat het niks met het roken te maken heeft maar zeer waarschijnlijk met de veranderingen in het weer en de luchtdruk.

Toch wil ik stoppen! Echt! Alleen die paniek.....pleisters, kauwgom, boeken alles heb ik geprobeerd op champix na maar die mag ik niet nemen.
Misschien helpt minderen? Tot een bepaald aantal en dan stoppen...ik weet het gewoon niet en voel me steeds gefaald.

Echt vervelend voor je. Misschien is dit iets te overwegen, filmpje van national geographic:

Als je er vragen over hebt kun je mij pben.

TinkerTwink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 11:02

@ Frangelica zo dacht ik precies hetzelfde tot een half jaar geleden. Eerst dacht ik de financien...los je makkelijk op. We rookten 300 euro per maand op met zijn twee nu we zelf draaien maar 80. Dus voor de financien doe ik het niet. Maar ben ooit een week gestopt en jah...toen merkte ik de verschillen en dat wilde ik terug. Nu dus steeds sterker.

Begrijp je overigens perfect!!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:08

Ga dit filmpje even aan manlief laten zien :))

TinkerTwink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 11:30

Misschien ben ik blond (ja van nature wel ja geloof ik haha) maar begrijp hem ff niet zo goed

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:37

Als ik het goed begrijp heb je last van afkickverschijnselen, paniek aanvallen enzo.. Het goedje wat in het filmpje beschreven wordt, neemt al deze afkick weg, je hebt dus zowel lichamelijk als geestelijk geen verlangen meer nicotine... Ik weet dat dit werkt, daarom is het misschien iets voor je om te overwegen.. kan heel goed zijn dat het niets voor je is, maar misschien ook wel.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:55

Ik was ook een verstokte rookster, 17 jaar lang, minimaal 2 pakjes klaren per dag en dan nog de shaggies erbij......... :+

Ja, ongelooflijk, mijn leven hing af van een sigaret :oo

Nadat ik geheel onverwachst op de IC kwam te liggen, moest ik wel stoppen, dacht dat ik er gigantisch veel last mee zou hebben, maar toen ik uit het ziekenhuis kwam viel het achteraf best mee.
Ik had wel een stok achter de deur, lag 2 weken op de IC en mocht niet van mijn kamer af, dus tja, ik werd gedwongen om niet te roken.....

Ik heb wel 2 dagen lang overal sigaretten zien lopen, :')

Heel veel succes, plan een nieuwe dag en ik hoop zo dat je het dan wel vol kunt houden, de eerste 3 dagen zijn het ergste, niet eens in de zin dat je wilt roken, maar het is een verslaving, je moet andere handelingen gaan doen ;)