Wanneer is je tetanus-enting voor het laatst herhaald?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 15:48

bittermoon schreef:
ik heb hem in oktober nog gehaald..
Bij ons op de opleiding (diergeneeskunde) werd aangeraden om hem te halen in verband met de practica..
Nu heb ik een vraagje misschien weet iemand het antwoord?!
Ik krijg in totaal 3 entingen ervoor, en dan schijnt het dat ik voor een hele tijd beschermd ben (weet niet meer hoe lang)

Maar klasgenoten van mij die zijn bij hun eigen huisarts maar 1 x geent.. hoe zit dat?
(ik ga het ook wel vragen denk, als ik voor de derde prik moet ;) )

Ik doe ook diergeneeskunde, en wij zijn in het eerste jaar allemaal geent, doen ze dat nu al niet meer?
Ik ben dus ongeveer 4 jaar geleden voor het laatst geent, was verplicht omdat we continu met dieren in de weer zijn. De eerste paar jaar vond ik het nogal overdreven, zoveel dieren kwam ik helemaal niet tegen, inmiddels zijn het er een stuk meer :P

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:04

Citaat:
Ik krijg in totaal 3 entingen ervoor, en dan schijnt het dat ik voor een hele tijd beschermd ben (weet niet meer hoe lang)

Maar klasgenoten van mij die zijn bij hun eigen huisarts maar 1 x geent.. hoe zit dat?

Voor zover ik me kan herinneren was een tetanusenting bij mij steeds 1 enkele prik. Laatste keer zat het samen met een vaccin tegen polio en nog iets (was voor een reis naar het buitenland).
Werd mij verteld dat zo'n enting een werking van 10 jaar heeft maar dat het geen kwaad kan om sneller te herhalen als dat raadzaam is (contact met dieren, makkelijk verwondingen etc).

visitor1

Re: Wanneer is je tetanus-enting voor het laatst herhaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:52

@joycie ik zit in belgie daar doen ze het blijkbaar anders dan utrecht ;)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 16:55

Heb je het niet perongeluk over hepatitis dan over tetanus ?

Heb nog nooit gehoord van een drie delig tetanus vacin

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 18:04

De eerste enting is toch 3 spuiten? Heb je hem langer dan 15 jaar niet gehad, beginnen ze geloof ik weer opnieuw met 3 spuiten.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 08:09

Vorig jaar ben ik gebeten door een hondje, daarvoor ben ik naar het ZH gegaan om een prik te halen ik kreeg er 1.....omdat het een oppervlakkige wond was en niet diep in de huid. (ik heb meer dan 15 jr geleden de laatste prik gehad voor tetanus)
Een collega van mij is vorige maand gebeten door een hond in zijn arm, de wond was erg diep en moest gehecht worden hij krijgt 3 prikken...omdat de wond tot op het bot zichtbaar was, misschien heeft het met de diepte van de wond te maken of men besluit om 1 of 3 prikken te geven???

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 11:26

Ik heb geen idee wanneer ik hem voor het laatste heb gehad, maar als ik dit zo lees denk ik dat ik dat maar eens moet gaan navragen!
Moet ook nog m'n prikken tegen Hepatitis B halen, dan zal ik het gelijk eens navragen.