Een menstruatiecup: do or don't?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:58

Het is zowieso een gore bezigheid _O- :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:59

Ik vind maandverband juist goor :+
Voor mij is de reden dat ik vrij weinig bloed (gebruik alleen mini tampons) en dan nog blijven er pluisjes achter bij het verwijderen. Nu wil ik graag GEEN TSS dus ik ga dan altijd alles verwijderen, dus tja, lekker is anders :')

Ik heb ondanks het kleine beetje bloed trouwens pijn en misselijkheid voor tien :Y)

Hehe, ik ga dat van die Bloody Mary echt doen, dan is meneer wel een tijdje uitgepraat :))

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:05

ik ben toch altijd wel fan van tampons met hulpstuk, toch een stuk frissere bezigheid dan de gewone tamponss..

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:11

lotjaa93 schreef:
ik ben toch altijd wel fan van tampons met hulpstuk, toch een stuk frissere bezigheid dan de gewone tamponss..

Hier ook een grote fan. Als ik ze met mijn vingers erin moet douwen zit het echt nooit lekker, met hulpstuk (tampax) zit het direct goed en voel ik er niets van. Heb tot nu toe nog geen enkele noemenswaardig onaangename ongesteldheid gehad met tampax. In de 6 jaar dat ik ongesteld ben.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:11

Hahahahahahaha ik was zo moe, maar nu lig ik echt dubbelgevouwen op de bank.
Overigens even over het ding zelf. Ik denk dat ik het misschien wel wil gaan proberen. Ik dacht trouwens eerst dat dat tuutje open was aan het eind, dus ik zat hier echt van eeeh wat heeft het voor zin.
Maar ik kan zelf eigenlijk heel slecht tegen tampons, ik wissel regelmatig maar ik krijg er gruwelijke jeuk van en tja vind maandverband nou ook niet echt jofel, t blijft gewoon een smerige bende die tijd van de maand.
Misschien ga ik dit wel eens proberen, klinkt wel goed eigenlijk.

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:18

phormicola schreef:
Ik vind maandverband juist goor :+
Voor mij is de reden dat ik vrij weinig bloed (gebruik alleen mini tampons) en dan nog blijven er pluisjes achter bij het verwijderen. Nu wil ik graag GEEN TSS dus ik ga dan altijd alles verwijderen, dus tja, lekker is anders :')

Ik heb hetzelfde probleem.. Maandverband kan ik niet tegen, en met tampons dus hetzelfde probleem.
Ook heb ik die van tampax wel eens geprobeerd, maar als je dat niet gewend bent zit die ineens wel érg hoog :o!!!!

Ik ga even verder lezen :D

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:44

Nou, zal ik dan maar weer on topic gaan? O:)

Ik heb ook zo'n cup en vind het een superding.

Afgezien van de 1e dag kan ik het redden met alleen 's ochtends en 's avonds leegkieperen dus ik hoef niet in spanning te zitten of er een geschikte wc is. Maar in noodgevallen veeg ik m tussendoor gewoon schoon met wcpapier. Trouwens je moet er wel mee uitkijken dat je niet de wcbril eronder kliedert als je hem overhevelt naar het fonteintje! (waar de volgende straks weer een slokje water uit drinkt... := )

Ik heb trouwens de divacup, die is van siliconen. Als hij een beetje bedenkelijk kleurtje krijgt, gaat hij dus in een bakje water met een scheutje bleekwater. Doe ik ook altijd aan het eind van mijn cyclus, als de cup weer in de kast kan.

Ongelukjes? 1 x zat hij niet goed en toen had ik echt een megabloedbad...op mijn werk natuurlijk. Niet fijn!
Ik gebruik trouwens altijd wel een inlegkruisje (allerdunste) erbij.

Het steeltje heb ik er helemaal afgeknipt. Onding, voelde ik vaak!

Hele goede, informatieve site;
http://home.tiscali.nl/cupper/

Mootje

Re: Een menstruatiecup: do or don't?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 22:47

Beantsje, Bleekwater? Dat kan nooit gezond wezen. Kan je die dingen niet uitkoken ;(

Ik zit er eigenlijk ook aan te denken. Tampons menstrueer ik te weinig voor (i.c.m. max. tijd) en maandverband vind ik onhygienisch.

bolerotjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:06

Softcup = Vrijheid!

Tot wel twaalf uur lang onzichtbare en onvoelbare bescherming!
Ongesteld? Softcup is een zacht, flexibel cupje voor eenmalig gebruik, dat je inwendig draagt tijdens je menstruatie. Softcup is uniek, omdat het je menstruatiebloed opvangt in plaats van absorbeert. Softcup is hét alternatief voor maandverband en tampons, omdat de cup zich naar je lichaam schikt. Daarmee voorkomt Softcup lekkage en geurtjes. Bovendien beschermt de cup je tot wel twaalf uur lang onzichtbaar en onvoelbaar! No Strings, No Wings! Lees meer!

Probeer Softcup nu! Bestel hier een proefpakketje (2 stuks) voor slechts 2,75.

Met Softcup kun je fris en zeker…

Slapen
Sex
Zwemmen
Sporten
Sauna
Vakantie

…elke dag van de maand!

wat is het vershil tussen deze en die met op pagina1

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:56

Wat ik me nou afvraag, Als je ligt loopt je zooi dan niet weer terug je lichaam in, En is het niet schadelijk voor je lichaam om het zolang in je lichaam te houden, Bedoel je lichaam wil juist van die troep af en dan gaan wij het even opvangen,Doe je met tampons ook maar dan word het nog opgezogen min of meer nu blijft het los in "klotsen" in je lichaam?

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:59

mistid schreef:
:') _O-

Specials goede vraag! Het moet natuurlijk niet gaan ontsteken ofzo. Al dat oude bloed en slijm wat je lichaam kwijt wil zit nu nog 12 uur langer in je lichaam.

Mistid ik ga precies 't zelfde doen. Denk dat we hier anders nog tot middernacht kunnen kletsen :=
Laatst bijgewerkt door Pebblesther op 26-05-10 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 00:00

Vloeistof in een vacuum kan niet klotsen of lekken :D

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 00:02

Mootje schreef:

Maar die cup is niet afgesloten, Dus lijkt het mij dat het gewoon nog "los" in dat ding zit , Anders zou je ook geen kans hebben om het over je handen te krijgen als je heb dr uit wilt halen..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 00:04

Maar dat tuutje is er om het vacuum te verbreken. Dan zal het wel een vacuum zijn :j

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 00:05

Eigenlijk wel goede vraag specials...lijkt me geen fijn idee.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 00:05

Als je dus aan dat tuutje hebt getrokken, bestaat de morskans wel!

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 00:06

Mootje schreef:
Maar dat tuutje is er om het vacuum te verbreken. Dan zal het wel een vacuum zijn :j

ja dat snap ik, Maar de bovenkant is open..
Dus dan kan het toch gewoon nog alle kanten op?
Behalve naar beneden dan als je hem goed geplaatst heb..

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 00:06

Specials schreef:
Mootje schreef:

Maar die cup is niet afgesloten, Dus lijkt het mij dat het gewoon nog "los" in dat ding zit , Anders zou je ook geen kans hebben om het over je handen te krijgen als je heb dr uit wilt halen..

Maar zodra je het er uit haalt is het vacuum zijn verbroken. Dan heeft dat ding al contact met de buitenlucht (en is dus niet meer vacuum) en kan er dus wat over je handen lekker.
Maar of het bloed wel of niet kan klotsen als het nog vacuum in de cup zit weet ik niet :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 00:10

Specials, jij bedoelt terug je baarmoeder in? Lang leve de zwaartekracht en je baarmoedermond!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 00:12

Specials schreef:
Mootje schreef:

ja dat snap ik, Maar de bovenkant is open..
Dus dan kan het toch gewoon nog alle kanten op?
Behalve naar beneden dan als je hem goed geplaatst heb..

Als je niet 40 kinderen hebt gebaard dan zullen de wanden van je vagina meehelpen met dat vacuum ...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 00:14

En voor klotsen is meer ruimte dan vloeistof nodig. Dit kan dus ook niet... Waar mijn opleiding wel niet goed voor is ;(

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 00:20

Hangt ervan af hoe veel volume het te klotsen vloeistof heeft in verhouding met de ruimte. De krachten die hierbij op de wanden 'slaan' kunnen hoog oplopen!

Zolang je niet de hele dag op je kop staat en je zoals eerder genoemd de cup goed uitwast is er niets aan de hand. I.m.o. is het schoner dan een tampon.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 00:21

en zoals ik al eerder zei: nee is niet schadelijk, anders was ik inmiddels wel goed ziek geweest door alle nachten waarbij het binnenblijft bij mij.

Het is al in gebruik sinds de jaren 30, tampons veroorzaken meer problemen (TSS) dan deze cup, daarbij zijn er geen gevallen van TSS bekend, als je even wat links aanklikt kun je alles makkelijk vinden :)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 00:22

Eydis schreef:
Het mag met sommige soorten soft cups tot 12 uur blijven zitten dacht ik , vraag mij alleen af wie dat doet .

Maar dat kan toch nooit gezond zijn lijkt mij?
En als ik besluit ook zo'n ding te nemen ga ik heb ook langer dan 9 uur inhouden ivm me werk..
Daarom lijkt het me ook zo handig, Ik slik nu gewoon altijd mn pil maar door tot ik eens een week vrij heb van mn werk ;(
Laatst bijgewerkt door Specials op 27-05-10 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 00:22

ik zou dat doen eydis :j ik bloed erg weinig