Dit is wat je noemt...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 22:59

Hihi nou het moeten beheersen valt wel mee gelukkig. Het jeukt af en toe even flink maar als ik dan krab, gaat het pijn doen. En hij lijkt dan idd nóg meer te groeien. Alsof je het ''gif'' dan (onderhuids) verspreid ofzo.
Uiteindelijk gaat de jeuk dan dus ook vanzelf weg. :P

Deesiej

Re: Dit is wat je noemt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:00

Herkenbaar.. helaas heb ik er nog geen oplossing voor gevonden. Mocht je er iets tegen vinden Let me know! :)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 23:04

Zal ik zeker doen. :Y)

Als je trouwens goed kijkt op de laatse foto (pagina 2) dan kun je zien waar de mug gebeten heeft. Je ziet een beetje aan de linker kant een klein ''putje'' - dat is een waterpok litteken van vroeger :D - en daarboven zit een wit puntje en dat is waar de mug toegeslagen heeft. :')

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:26

SAKKIA schreef:
Oh dat ziet er bekend uit zeg :j
Ik heb dat ook altijd :j
Heb er wel medicijnen voor van de HA, omdat ik er ook nog altijd een soort van brandblaren om heen krijg :j Meestal idd alleen de eerste of tweede van het jaar daarna kan ik er het hele jaar tegen aan :j

Wat ik doe ik het vooral in de nacht inzwachtelen omdat het bij mij wel enorm jeukt. Ik krab in mijn slaap het dan tot bloedens toe open. Zwachtel het dus in om te voorkomen dat ik er bij kan :j Helpt goed.

Daarna wordt het meestal keihard en krijgt het alle kleuren avn de regenboog :j
Ben ook een keer in mijn ooglid gestoken, toen leek het net of ik flink in mekaa geslagen was :+ Echt te vreselijk hoe ik er toen uit zag :n

*edit* bij mij helpen de huis tuin en keukenmiddeltjes trouwens niet. Die zijn allemaal al geprobeerd. Als ik gestoken wordt heb ik dikke pech en zal ik het gewoon uit moeten zitten. Soms helpt koelen nog wel, maar dan wel direct zodat de zwelling niet ontstaan, maar aangezien ik meestal in eerste instantie niet doorheb dat ik gestoken wordt ben ik dan al te laat.

Vorig jaar trouwens gestoken door een wesp en dat was ook helemaal niet grappig :n In mijn vinger namelijk en mijn hand werd heel erg dik :n

Hier het zelfde verhaal, ik ben zo'n beetje overal wel geprikt. Ooit eens aan de binnenkant van beide bovenbenen geprikt. (mug zat ertussen) kon toen een week niet lopen. Ik ben tegenwoordig al blij als ik geprikt wordt op een plek waar nat verband omheen kan. Ik krab 's nachts door de pijn heen en word hier ook niet wakker van. Ik heb dan ook verschillende lidtekens hieraan overgehouden.

Ik heb camaline lotion gekregen van de huisarts die een laagje legt op je huid en tegelijkertijd koelt. Op deze manier krab je de boel niet open! Staat hier standaard in de koelkast (moet eigenlijk op kamertemp. maar is zo lekker koud als het uit de koelkast komt). Het haalt echter de jeuk en pijn niet weg. Vroeger heette het Calandryl. Anti histamie werkt alleen (bij mij een beetje) als je het direct na de steek inneemt.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:47

Holiemozus! :oo

Wát een bult!

Noukjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:00

Dat is een beste arm :(:)

Mijn paard staat langs een beek en heel dichtbij een bos en kikkerpoel.
En hij heeft ook allemaal plekken die dik zijn en zo groot als een deksel van een suikerpot.
Denk dat dat dezelfde mug is geweest als die van jou.

Succes ermee, enne niet krabben :z

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:05

Ik werd ook van de één op de andere dag allergisch.
De laatste jaren is het gelukkig al wat minder.

Had in groep 6, 8 bulten op één onderarm, die was dus 3 keer zo dik :oo

Die bandjes zag ik hier van de week op de markt, nog staan twijfelen gezien het feit dat het minder lijkt te worden, ik ben namelijk wél altijd de sjaak :+

Wat ik deed waren watten drenken met azijn en er dan een verband overheen doen. Ik heb in Italie op vakantie eens rondgelopen als een mummie :')
Of in je gezicht gestoken worden, of je oor :oo :')

inge1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 13:09

Ik heb ook vaak van die bulten helaas. :(
Vorig jaar ook 1 op mijn onderarm werd er zelfs koortsig van dus met koelpack gekoelt wat goed hielp.
Van de huisarts pilletjes gehad tegen allergieen maar dat hiel niets.
Wat bij mij nog wel wil helpen bij mindere bulten tegen de jeuk en de zwelling is azijn verband er om.
Niet zo fijn voor je omgeving maar hielp mij wel.
Hoop dat het dit jaar mee gaat vallen.
Heb een goed muggenspul met deet wat bij mij heel goed helpt.
Vergeet dit alleen vaak te smeren als ik s'avonds naar buiten ga en dan word het sneltse gepakt door die rotbeesten

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:21

Wow, jij hebt een dikke uitgezakte spierbal!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:25

Dat ding heeft goed zijn best gedaan!

Gelukkig nog nooit zo iets gehad!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:27

Vroeger hadden wij trouwens een HA en die hield ook nog wel een beetje van het homeopatische traject. Daar ging ik elk voorjaar heen kreeg een grote spuit in mijn bil en ik was er de hele zomer vanaf. We weten niet wat hij toen gebruikt heeft want het is nooit in het dossier opgenomen, vast iets wat niet helemaal door de beugel kon, maar het hielp wel en ik zou er bijna een moord voor doen om er achter te komen wat dat geweest is.
Dikke arm is het geworden zeg.
Probeer wel je huid een beetje soepel te houden als er zoveel spanning op staat ;)
De jeuk wordt straks nog veel erger (tenminste is altijd bij mij zo), straks als het gaat herstellen wordt de jeuk echt erger.

Heb ooit een keer een week met mijn been omhoog moeten zitten zo erg was het :n Allemaal blaren er omheen en ik mocht er absoluut niet lopen :n

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:31

Wow echt een grote bult! :oo Allergisch mischien??

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:36

Herkenbaar :') Dit had ik 2 weken terug in Italie, 2 op mn arm eentje op mn vinger en eentje op mn voorhoofd... Jeukte inderdaad in het begin niet, volgende dag wel. Zwelling trok na 2 dagen weg. Mijn vinger was echt drie keer zo dik. Ik ben 'snachts gestoken, halverwege de nacht werd ik wakker, was mn vinger iets dik (ik dacht gelijk, muggenbult) maar ik kon mn ring gewoon afkrijgen. Word ik 's morgens wakker, vinger dus echt super dik en begon af te knellen. Met een hele hoop zeep die ring van mn vinger af kunnen krijgen maar wel mooi blauwe plek aan over gehouden...

Wat het was? geen idee, ik denk gewoon een allergische reactie op een mug ofzo. Met een beetje pech worden ze ook nog blauw touwens...

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:15

Mirjamsel schreef:
Zo, dat is een mooierd geworden!
Ik heb het is op m'n oog gehad. Een week met een dik oog gelopen :P

ik ook
maar ik had die dag de eind school musical :Y) :+

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:17

Ik ben ontzettend veel gestoken door een mug, met allergische reactie. Bij de apotheek (via HA) kan je een zalfje halen waardoor het koelt. Maar je kan er als je er erg last van hebt, ook koelen met ijs (met handoek erover)