wat je niet meer kunt als je kinderen hebt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:09

Allemaal zeer herkenbare dingen. Alleen uitslapen valt hier nog goed mee. Toch zeker tot 9u en langer kan ook.

En zoals Urielle al zei: over het huishouden doe ik nu 6 keer langer omdat hij altijd moet helpen, en krantenartikels lezen over kinderen zonder en traan te laten (dat had ik vroeger helemaal niet, alleen bij dieren toen) is ook voorbij.
En je moet je dag helemaal plannen naar je kind. Hij doet nog steeds een dutje 's middags dus altijd zien dat je op tijd terug bent anders valt er niets mee te beginnen.

Maar idd paardrijden komt er hier ook niet van, al zal dat beteren als hij binnekort naar school gaat. Maar ja dan begin je aan een tweede kindje te denken en zit je weer zo'n 3 jaar vast.

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:10

@juval Mijn dochter is nu 12 en het klopt helemaal. Alleen onbezorgd zijn is er echt nooit meer bij. Dat wordt alleen maar erger naarmate ze ouder en zelfstandiger worden.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:14

Hmmm ik heb gewoon tijdens mijn hele zwangerschap mijn eigen kleding gedragen (niks geen zwangerschaps kleding) dit was wel met dank aan de toen erg hippe heup broeken,paste mooi onder het buikie :D Ik was ook maar 9 kilo aangekomen en een half jaar na de bevalling was er niets meer te zien van mijn zwangerschap,behalve dan de slappe ti*ten :D die zijn overigens weer wonderbaarlijk hersteld.

Overigens is mijn dochter inmiddels 6 jaar en begint het eindelijk wat makkelijker te worden voor mams (ik ben alleenstaand sinds 3 jaar), ze wil zich nu dolgraag zelf aankleden,afdrogen,(haar)wassen want jaaaaaa mama ik ben al een grote meid.
Gelukkig is ze ook nog eens flinke paardengek dus tegenwoordig gaat ze zonder gemorrel mee naar stal en doet echte grote mensen dingen (haar woorden), zo staat ze rustig te vegen of een poging te doen de kruiwagen vooruit te krijgen en ondertussen geef ik mijn paarden hun beweging (wel altijd half geconcentreerd omdat ik mijn meid in de gaten moet houden). Ook voeren,borstellen en rijden doet ze graag en ze gaat trouw mee de honden uitlaten, houd zij haar jack russel vast en dat scheelt mij weer met in de knoop rakende riemen door mijn andere hond.

Heerlijk dus dat ze iets zelfstandiger word,al begint de tienertijd nu ook wel angstaanjagend dichtbij te komen. Eigenlijk heeft elke leeftijd wel iets leuks,toen ze haar luiers nog vol poepte keek ik uit naar deze tijd en nu vind ik het eigenlijk veel te hard gaan.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:17

rustig bokken zonder dat er iemand op je schoot wil zitten en op het toetsenbord ramt

\DSZXCV \BVM FKBLNGVVXFVXXF

_O- _O- _O- RARA wie was dat? O:)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:20

kleinvosje schreef:
Urielle, ik moet je teleurstellen... Ik pas nog steeds in maatje 34-36, soms zelfs kindermaten...

_-:(

WowAmigo

Re: wat je niet meer kunt als je kinderen hebt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:23

Hilarisch topic dit...

(die van onder de douche, proest...)

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:28

Dat naar de wc gaan herken ik ook wel erg. Zit je net "lekker" hoor je een gekrijs uit de woonkamer.. Ren je voor de zoveelste keer naar de kleine met de broek nog op je knieen...

Maar alles is weer goed als ze lekker tegen je aankruipt of je een dikke kus geeft. ook zo'n lach maakt je dag weer goed <3

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:33

maikeltje schreef:
Uitslapen kan hier wel. De kinderen (9 en 7) zijn in het weekend niet voor half 10 op.
Bovendien kun je het toch omstebeurt doen? Pappa op zaterdag, mamma op zondag?

Hmmz, ik krijg man en kind niet goed afgericht op dat vlak. Ik kan nl. bij moeilijke momenten beter met onze dochter overweg dan hij. Ze heeft haar karakter nl. niet van een vreemde dus ik snap precies hoe ze in elkaar zit.

Voorbeeldje van 's ochtends: Mijn schoonmoeder heeft haar gezegd dat jongens een broekje dragen en meisjes een rokje. Gevolg is dus dat ze ook echt geen broek meer aan wil 'want dat is voor jongens'. Ik kan mijn schoonmoeder natuurlijk stiekem wel wat doen om die uitspraak want ik heb maar vier rokjes hahaha. Enfin, ik pak twee broeken uit de kast: welke wil je aan, de bruine of de grijze? Dan kiest ze 1 van de twee en dan heb ik haar zonder strijd een broek aan, tenslotte was het haar eigen idee O:) Een andere optie is een shirtje te pakken wat van onder wat ruches heeft en dat het rokje noemen of de nadruk leggen op de prinsessenopdruk op de broek die een jongen natuurlijk NOOIT aan zou trekken. Papa snapt dat idee nog niet dus dan lig ik met een kussen op mijn hoofd poging te doen om te slapen terwijl ik hoor: 'Schat, doe nu die broek aan, dat is een hele mooie broek :j .' 'Nee! -:(- Ik wil een rok aan!' Papa verliest zijn geduld. 'En NU trek je die broek aan! Wil je een pets?' 'NEE! :( ' en dan geluiden van papa die rondjes rond de tafel aan het rennen is om een watervlugge kleuter te vangen en als ze gevangen is een kind wat alles bij elkaar krijst en met man en macht probeert te voorkomen dat ze een broek aangetrokken krijgt die ze weer uittrekt zodra ze de kans heeft.

Ook leuk is een kind in een goed humeur. *vlam* deur slaat open
Kind: 'Mamamamamamamamamama..... ikke kijk PietPiraat :j '
Ik: *kreun* 'Fijn schat, ga maar lekker verder kijken hoor.'
Kind: 'Ja, is leuk he? :)) '
Ik: 'Ja hoor schat, heel leuk.'
Papa komt ook binnen. 'Maar ik had toch gezegd dat mama nog sliep?!' :(
Kind: 'Ja maar mama nu wakker!'
Ja, mama is inmiddels wakker ja :+
Ik: 'Schat, maar mama wilde nog wel even slapen hoor.'
Kind: 'Nee he papa? Papa zei nee! *D '

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:37

Urielle haha, dat is inderdaad heel herkenbaar... ik krijg op dezelfde manier ook de kans niet om uit te slapen..

Die van mij wil ook graag op schoot zitten als ik acher de pc zit, zodra ik m aanzet staat meneer er naast t gillen BUMBA BUMBA Thijs DIE!!!
Het is bijna lastig om even lekker rustig te bokken ;)
maar hij gaat over een uurtje lekker naar bed, en dan heb ik lekker de tijd voor mezelf...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:38

Elmee schreef:
Maar idd paardrijden komt er hier ook niet van, al zal dat beteren als hij binnekort naar school gaat. Maar ja dan begin je aan een tweede kindje te denken en zit je weer zo'n 3 jaar vast.

Tot ongeveer een jaar ging dat hier prima, voeden en lekker in de maxi cosy laten slapen. Ik kan precies zadelen, 45 minuten rijden en weer afzadelen en als ik dan terug kom is het wakker worden en tijd voor de volgende voeding :+ Nu ze drie is is het echt lastig want nu wil ze steeds zelf rijden dus nu is papa hard nodig.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:42

zomaar naar de paarden kan ik nu ook niet meer
de kleine slaapt dus niet zodra ik daar aankom en dan is het huilen
gelukkig wonen mijn ouders om de hoek en kan hij daarheen

Ik moet wel steeds rekening houden met voeden, aangezien ik niet veel voorraad heb, en anders mijn (*)(*) ontploffen als ik niet voed om de 3 uur

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:43

Als ik zo al die verhalen lees, ben ik zó blij dat ik zelf nog een kind ben en hier nog helemaal niet aan hoef te denken :') Respect voor mama, die heeft er 5 op de wereld gezet _O-

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:58

Urielle schreef:
Elmee schreef:

Tot ongeveer een jaar ging dat hier prima, voeden en lekker in de maxi cosy laten slapen. Ik kan precies zadelen, 45 minuten rijden en weer afzadelen en als ik dan terug kom is het wakker worden en tijd voor de volgende voeding :+ Nu ze drie is is het echt lastig want nu wil ze steeds zelf rijden dus nu is papa hard nodig.

Die van mij is nu 5 maand, maar die krijst nu al als hij in de cosie moet :P
Veel te krap volgens hem 8-)

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:26

Ha, de inhoud van dit topic is precies de reden dat ik dus echt absoluut géén kinderen wil. Ga vooral door, ik wist het al, maar dit bevestigd het. :D

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:29

Heeeerlijk, ongelimiteerd klagen en mensen worden er alleen maar blij van :D

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:35

Hahahaha ja inderdaad. Klaag maar lekker door hoor, gooi ALLE negatieve dingen van het hebben van een kind er maar uit. :P

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:50

Geweldig topic :')
En ik wil nogsteeds kinderen (over een paar jaar), eigenlijk gek als je de verhalen hier leest :D

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:51

Faux schreef:
Hahahaha ja inderdaad. Klaag maar lekker door hoor, gooi ALLE negatieve dingen van het hebben van een kind er maar uit. :P

Overigens bestaat mijn familie al uit 73 mensen dus ik zie niet in waarom ik er nog een paar bij zou moeten kweken. Ik weet nu al van de helft de namen niet.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:58

HMMM ik geniet stilletjes lekker mee in dit topic :D

Mijn donder is overigens erg gemakkelijk slaapt uit tot 11 uur en vreet samen met mij pakje koekjes leeg.. Kijkt rustig urenlang tv met mij en slaapt als er word paard gereden...

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:01

Urielle schreef:
[Een andere optie is een shirtje te pakken wat van onder wat ruches heeft en dat het rokje noemen of de nadruk leggen op de prinsessenopdruk op de broek die een jongen natuurlijk NOOIT aan zou trekken.

Lang leve de tuniekjes! Ik heb mijn dochter van 2,5 er heilig van overtuigd dat dat ook jurkjes zijn :D Die heeft het trouwens zelf in d'r hoofd gehaald, geen schoonmoeder bij nodig. Ze wil dansen, en dat kan alleen in een jurk/rok.

Uitslapen komt me erg bekend voor, niet meer alle tijd aan je paard ( of welke willekeurige andere hobby ) kunnen besteden, normaal huishouden/klussen/computeren. Een boek lezen.....ze krijgen het altijd voor elkaar je boekenlegger er uit te halen :( Ik schrijf nu de blz. nummer op in mijn agenda :o

Zorgeloos leven
uit eten gaan naar een restaurant waar ze geen ballenbak/kindermenu/pannenkoeken/speeltuin oid hebben. Stappen, samen naar de bios, ongestoord eten, ergens op tijd komen, ongestoord uren door de stad/bieb etc slenteren, kleding passen. Langs een dier lopen zonder het te moeten aaien/kussen/kroelen....Op pad zonder een karrevracht aan luiers/slabben/poetsdoekjes/reservesetje kleding/zoethoudertjes/pakje drinken/speelgoed/buggy etc.
Stiekem een pak koekjes/reep choco/zak chips leeg vreten.

Nou ja, het is een lekker ding, maar je hebt je handen er vol aan.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:08

ArabicQueen schreef:
HMMM ik geniet stilletjes lekker mee in dit topic :D

Mijn donder is overigens erg gemakkelijk slaapt uit tot 11 uur en vreet samen met mij pakje koekjes leeg.. Kijkt rustig urenlang tv met mij en slaapt als er word paard gereden...

En jij bent hoe oud? :') :')

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:45

Beetje brutale vraag, maar wordt de sex na de bevalling weer net zo goed en lekker als daarvoor?
Of merk je dat er toch iets is veranderd binnen in je lichaam?

Ik hoorde laatst op de radio dat uit onderzoek is gebleken dat 42% van de stellen na de bevalling geen tot amper meer sex hebben.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:47

laetitia, ik kan je zeggen dat het wel verandert hoor, in ieder geval bij ons wel. Na de eerste heeft het toch wel een jaar of zo geduurd voordat ik er echt weer van kon genieten, maar dat komt ook omdat ik heel lelijk ben ingeknipt tijdens de bevalling. (lang verhaal) Na de tweede ging het wat sneller, maar ik vind dat het wel veranderd is i vergelijking met voor er kinderen waren...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:48

Mag ik me ook melden? Ben sinds 2 maandjes ook moeder, en herken vooral de dingen die je niet meer kunt als je pas een baby hebt. Uitslapen/doorslapen is daar eentje van, en idd net als je denkt dat je even ongestoord even een boekje kan lezen of iets in huis kunt doen dan wordt de kleine wakker. Ze wordt nu trouwens ook weer wakker merk ik...volgens mij heeft ze voelsprietjes die voelen wanneer ik even iets voor mezelf doe. Komt nu wel goed uit want we moetem zo samen op pad hoef ik haar iig niet wakker te maken.

Laetitia: het is nogal veranderd daar beneden, dus voelt wel anders ja.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:48

Ook ik ben trouwens flink ingeknipt en ingescheurd, zal ook wel meespelen idd.