Pesten....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 12:44

Ulrika schreef:
shillelagh schreef:
ik vind het ook wel raar dat de leraren haar niet geloven! Ze komt toch niet zomaar met ziets aanzetten?

ze geloven me egt niet omdat de pesters het tegendeel bewijzen

Hoe bedoel je dit? Wat bewijzen zij dan?[/quote]

daar benk ook wel benieuwd naar hoe willen ze dat bewijzen? Tis jouw woord tegen die van hun[/quote]

iedereen zegt dat ik lieg
terwijl hun het juist doen

Ulrika

Re: Pesten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:46

ze kunnen toch ook niet bewijzen dat jij liegt en hun niet? k vind het een beetje raar verhaal zo eerlijk gezegt...ik kan niet zo goed geloven dat ze zonder hard bewijs het winnen van jou...snap wel dat de leraren er zo niks aan kunnen doen jij hebt geen bewijs maar hun ook niet...maar dat ze jou niet kunnen helpen wil niet zeggen dat ze je niet geloven

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 12:47

Ulrika schreef:
ze kunnen toch ook niet bewijzen dat jij liegt en hun niet? k vind het een beetje raar verhaal zo eerlijk gezegt...ik kan niet zo goed geloven dat ze zonder hard bewijs het winnen van jou...snap wel dat de leraren er zo niks aan kunnen doen jij hebt geen bewijs maar hun ook niet...maar dat ze jou niet kunnen helpen wil niet zeggen dat ze je niet geloven

als ze me zouden geloven warom zeggen ze dan dat
ik het heeeel erg overdrijf wat ik dus niet doe

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:48

Vind het ook raar verhaal worden.. Wat doe jij om je verhaal te vertellen? Ga je echt rustig met een vertrouwenspersoon in een kamertje zitten? Of roep je tussendoor iets?

Als ze je echt in elkaar slaan kan je hun zelfs je verwondingen laten zien.

En zitten je vriendinnen ook in je klas? Anders kunnen zij toch ook vertellen hoe het in elkaar zit? (en met je mee lopen/fietsen naar huis wat iemand anders al voorstelde )

Marilyn_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:48

O ALSJEBLIEFT, VERTEL ME NIET HOE, MAAR DOE ER NU METEEN IETS AAN!!!!! IK MEEN DIT SERIEUS!! Ik heb, mede doordat ik mijn hele leven ben gepest, een verschrikkelijke ziekte eraan overgehouden. Ik ben kapot gemaakt, en zit er mee voor de rest van mijn leven!! |( Ik wil niet dat dat jou overkomt, dus alsjeblieft meid, GRIJP IN desnoods met hulp van ouders of vrienden...

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 12:50

ALS JULLIE HET ZO RAAR VERHAAL VINDEN DAN KAN IK NET ZO GOED GWN WEG GAAN VAN BOKT DOEI

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:50

Is er geen vertrouwens persoon bij jou op school ? (Mentor / Orthopedagoog)
Misschien kun je daar eerst naar toe gaan met jouw verhaal. Deze kan je misschien ook wel verder helpen en begleiden.
Bovendien mag deze niks tegen andere zeggen.

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:51

Als ik jou was zou ik wel actie ondernemen anders houdt het nooit op ;) Je moet erboven staan. Natuurlijk gewoon negeren en daarnaast actie ondernemen tegen die mensen. Ze zijn het niet waard. Niet druk om maken, hoe moeilijk dat ook is.
Succes ermee!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:52

Hoezo is het nu in eens een raar verhaal? ik kan me goed herinerren dat ik dacht dat ik gek was, dat ik het verdiende, het was mijn schuld en dat zouden de leraren ook zo zien. Ik snap heel goed dat de TS er de heil niet in ziet om stappen te ondernemen want (en ik quote hier even mijn eigen oude gedachte) 'wie gelooft er nou een dik lelijk dom kind als mij"

je moet voor jezelf gaan opkomen TS want jij bent diegene die de power heeft dit te kunnen veranderen. Je zult me niet geloven en je gevoel zal ook niet meewerken als ik je zeg dat jij het absoluut waard bent, dat jij een schitterende vrouw bent en dat deze apen op jou school de lucht om jou heen niet waard bent. JIJ hebt kracht je hebt zoveel meer kracht dan dat je nu denkt te hebben en die kracht kun je gebruiken om hun te laten zien dat er met jou niet te zollen valt.

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:52

shantalufyou schreef:
ALS JULLIE HET ZO RAAR VERHAAL VINDEN DAN KAN IK NET ZO GOED GWN WEG GAAN VAN BOKT DOEI

Het verhaal is niet raar maar vind het raar dat de leraren zo doen...en we willen je alleen maar helpen hoor...ik weet echt wel dat het geen pretje is...maar je moet toch iets ondernemen meisje anders blijf je er zeker mee zitten.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:57

We willen je inderdaad alleen maar helpen.
Je leest alleen het negatieve. Kijk is naar de rest wat we allemaal zeggen.. We zoeken allemaal tips voor je zodat jij weer gewoon normaal naar school kunt gaan.

Op deze manier lijkt het alsof je dat niet eens wilt horen. En dat bedoel ik dus de hele tijd.. Je moet echt wat meer zelfvertrouwen krijgen! Je mag er zijn, je mag er wezen, je bent helemaal niet lelijk en al helemaal niet dik.. (wat een onzin) ze zijn zelf niet goed bij hun knar. Dat moet je zien, meid. Als ze merken dat je boven hun staat word het vanzelf minder..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:57

Voor alle mensen die *actie* blijven roepen:
Heb TS op msn gesproken (ben waarschijnlijk niet de enige maar goed) en ik vind de gemoedstoestand van TS erg verontrustend. Het is eerder zaak dat ze met een goede psycholoog gaat praten dan dat er actie op school ondernomen wordt (wat mij ook onbegonnen werk lijkt, aangezien de school pesten niet serieus lijkt te nemen). Dus denk dat deze kreten momenteel niet veel zin hebben....

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:59

Hoe komt ze aan een goede psycholoog als ze zelf geen actie onderneemt?

Ik vraag me af hoe TS met de school communiceert over haar problemen..

Quartusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:01

wat stom van die leerkrachten dat ze er gwn niks aan doen!Heb je mssn een beste vriendin waar je alles kan tegen vertellen?die wil je zeker wel helpen ,vraag het desnoods aan haar ouders als er egt geen andere uitweg is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:02

School is niet de eerste prioriteit vind ik.
Daarbij geeft TS ook aan dat ze van haar ouders ook weinig steun krijgt. Kan me goed voorstellen dat je dan niet meer weet hoe je dingen moet regelen/doen en vooral overzien. Per slot van rekening is ze nog erg jong hea?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:11

ik ben ook jaaaaaren gepest (20 jaar wel te verstaan) en kreeg ook geen steun van mijn ouders en school deed ook niks...ook later in het werk werd ik gepest en deed mijn leidingevende niks...nee zij hielp juist mee...

ik heb verder ook geen hulp gezocht enz. omdat ik dacht dat het door mij kwam...ik was immers een brillioot, stuntelkampioen, witlof enz. ...
uiteindelijk heb ik mezelf teruggetrokken en het over me heen laten komen, maar hierdoor ben ik wel enorm onzeker geworden en heb bijna geen zelfvertrouwen...de beste actie ooit was na 3 jaar solliciteren het veranderen van werkgever...
hiermee wil ik aangeven dat ik helemaal begrijp wat TS meemaakt en in wat voor situatie zij zit...
ik weet alleen niet hoe ik haar zou moeten helpen, aangezien ouders en school niks doen en ik er best begrip voor heb waarom zij niet naar een psycholoog of psychiater wil...

TS, ik hoop dat je snel een oplossing voor je probleem vindt en dat je hieruit komt...ik hoop echt dat er mensen zijn die jou gaan helpen...bij mij is dat uiteindelijk mijn huisarts geweest en de gene die mij heeft aangenomen bij mijn huidige baan...

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 13:22

Snoompje schreef:
School is niet de eerste prioriteit vind ik.
Daarbij geeft TS ook aan dat ze van haar ouders ook weinig steun krijgt. Kan me goed voorstellen dat je dan niet meer weet hoe je dingen moet regelen/doen en vooral overzien. Per slot van rekening is ze nog erg jong hea?

jong?!
ik weet tenminste wat ik doe en wat niet hard aan komt
EN ALS JULLIE NIET GWN OPHOUDEN MET MIJ OVERAL OP AAN TE
SPREKEN.
CTRL-W VOOR JULLIE
IK HEB JULLIE HULP NIET MEER NODIG IK LOS ALLES WEL OP IN MIJN EENTJE
ZOALS ALTIJD :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:26

Even pas op de plaats.
Hiermee bedoel ik dat ik zelf op die leeftijd alle weggetjes ook nog niet wist in dat wereldje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:31

Jongens laat maar allemaal, de enige mogelijke emotie van TS is momenteel 'zich aangevallen voelen'.
Ze is van mening alles zelf op te kunnen lossen en schopt alleem maar van zich af dus dit is verspilde moeite.

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:32

Iedereen geeft advies hier en het enige wat TS doet is Capslock aanzetten en doen alsof niemand haar wil helpen.
Kom op zeg.. :n

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:33

Haal even diep adem meid, er zijn hier meer dan genoeg mensen die je willen helpen. Er zijn nou eenmaal mensen die niet snappen hoe het is om gepest te worden of te zijn en denken dat alles met simpelweg te negeren te verhelpen valt. Probeer rustig te blijven, ik wil je best helpen maar dan moet je er wel voor openstaan. De eerste stap die je nu moet zetten is een afspraak maken bij een jongerenhulp verlening bij jou in de buurt en vertel ze wat je probleem is. Zij kunnen jou helpen met de volgende stappen te zetten om met je school te praten en met je ouders. Mij hoef je niet te vertellen hoe gruwelijk moeilijk dat is maar neem van een ervarings deskundige aan dat dat de beste stap is in je leven die je kan maken. Je hoeft alleen maar de telefoon op te pakken en te bellen... dat is tot nu toe het enige wat je hoeft te doen. De volgende stap komt daarna, probeer het niet in het grootte plaatje te zien maar neem het met stapjes. Je komt er wel! ik en vele andere voor jou hebben ook die kracht gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:43

Ik vind jouw posts erg prettig Benfan :)

Liet me net een beetje meeslepen, ben er niet van gediend gebruikt te worden voor het afreageren van andermans frustraties (wat TS dus wel deed op msn). Denk dat alles nu wel gezegd is hier, het enige wat TS nu nog kan doen is inderdaad naar de huisarts gaan voor een doorverwijzing voor een psycholoog of naar jongerenhulp gaan.
Denk niet dat ze andere adviezen nu nog aanneemt.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:54

Jeetje, meid. Ik zou bijna zeggen: vind je het gek dat je gepest wordt?
Maar ik weet hoe het is om gepest te worden en dat kan je helemaal krankjorum maken.. Ik snap echt niet waar je leest dat we je ergens op aan spreken.. je opent zelf een topic en wij geven daar met ons goede gedrag tips en advies op.
Boos worden op de gene die willen helpen werkt niet.

En als je alleen maar wilt horen hoe zielig en vervelend het voor je is, wens ik je nog erg veel sterkte in de toekomst...

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 20:20

em_papillon schreef:
Jeetje, meid. Ik zou bijna zeggen: vind je het gek dat je gepest wordt?
Maar ik weet hoe het is om gepest te worden en dat kan je helemaal krankjorum maken.. Ik snap echt niet waar je leest dat we je ergens op aan spreken.. je opent zelf een topic en wij geven daar met ons goede gedrag tips en advies op.
Boos worden op de gene die willen helpen werkt niet.

En als je alleen maar wilt horen hoe zielig en vervelend het voor je is, wens ik je nog erg veel sterkte in de toekomst...

bedankt dat je zo over mij denkt gelukkig weet ik zelf wel beter
dat me knokkels weer kapot zijn geeft tog geen ene reed
doet tog geen pijn
maar ik wil niet horen hoe zielig het is ik wil alleen maar
dat jullie ophouden met doe harde opmerkingen
verder zal ik het voortaan wel in mijn eentje en alleen uitzoeken
julle hulp helpt tog niet
het enige wat julie doen nu is zeuren dat in aar een psiegyater moet ofzo
maar doe ik niet ik ga maandag naar de direckteur en als dat niet helpt ga ik
tegen mijn vader zeggen dat ik naar een andere school wil of
ik ga bij mijn moeder wonen

groetjes en zoeken jullie heel jullie leven maar uit
ga maar lekker dood in de paardenstrond :Y)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:35

shantalufyou schreef:
groetjes en zoeken jullie heel jullie leven maar uit
ga maar lekker dood in de paardenstrond :Y)

En dat terwijl em_papillon het zeker niet verkeerd bedoelt. Jij hebt met je eigen reacties invloed op hoe anderen doen naar jou. Als je te snel begint met 'ga maar lekker dood in de paardenstrond' roep je weerstand op. Het lijkt me prima dat je naar de directeur gaat, en naar je vader, en naar je moeder. Maar het lijkt me ook goed dat je kijkt hoe je je eigen gedrag kunt aanpassen. Want de mensen in dit topic willen je allemaal helpen. Ze hebben niet allemaal dezelfde ideeen over wat het beste is, maar ze willen allemaal dat het pesten stopt. Maar door de manier waarop je reageert lok je een geirriteerde reactie uit. Daar kun je wat aan veranderen, en dit is een goed moment daarvoor.

Het hoeft niet, van mij niet. Je mag ook doorgaan zoals het nu gaat en volhouden dat je het zelf oplost - alleen... heb je het zelf opgelost? Je hebt dit topic geopend omdat je zelf geen oplossing zag. Omdat het nu niet goed gaat.