altijd maar moe, en ik word er gek van

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:42

amoebje schreef:
Ik ben ook mijn hele leven (volgens mijn moeder al als klein kind) altijd moe geweest. Na school kon ik slapen, na werk kon ik slapen, na uitgaan was ik 3 dgn naar de klote en vaak nog ziek erbij ook. Het werd op een gegeven moment zo erg, dat ik nog geen minuut kon hardlopen en kotsmisselijk werd van inspannig.
Veel meer dan eens bij de huisarts geweest voor bloedprikken: 9 van de 10 keer niets aan de hand, of ze gooide het op ijzer en ook nog een keer op B12.

Vorig jaar ben ik begonnen met een alternatieve geneeswijze: Bioresonance.
Wat een uitvinding voor mij! Ik ben door een diep dal gegaan, moeier dan ooit geweest... maar om er een fit lijf voor terug te krijgen!
Ik fiets nu een half uur naar stal, een vol uur intensief paardrijles, en fiets met een grijns op mijn gezicht naar huis. Ik geniet echt van de energie die ik eindelijk voel... en het grappige is dat mijn paard er volledig in mee gaat -> ook veel actiever!

Dus misschien een tip: baat het niet, dan schaadt het niet! Ik heb er veel aan gehad.

Bij bloedprikken kwam er bij mij ook niets uit vorig jaar.. Maar nu loop ik ook bij een bioresonant en merk dat ik me een stuk beter voel en ook minder vermoeid als ik op tijd ga slapen!
Heb zelf ook B12 enz. te kort. Lichaam neemt nu wel al meer voedingsstoffen op :)

Persoonlijk vind ik bioresonantie therapie een aanrader, maar dan moet je wel bij een goede gaan en er wel een beetje vertrouwen in hebben

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 21:56

juudii5 schreef:
Vraag eens aan de HA voor CVS!

Inderdaad. Ik heb ook het Chronische Vermoeidheidssyndroom en jouw verhaal herken ik veel in.
CVS kan je niet aantonen dmv bloedonderzokeen oid, maar ze zeggen dat ze met een CT scan het wel kunnen zien.
Mensen met CVS zouden een stukje in hun hersenen missen.

Ik heb zelf nooit een CT scan laten maken, ik heb gewoon álles waar je moe van zou kunnen worden uit laten sluiten.

Edit: Ik zag dat je dacht dat je geen CVS hebt, omdat je denkt dat dat allemaal heftiger is.... Dit kán zo het geval zijn. Ik rij 3-5 keer in de week paard en daarnaast ga ik ook nog gewoon naar school. Ja, ik word er moe van, maar ik kán het nog wel. ;) Bij andere mensen is het weer veel erger, die kunnen niet meer naar school. Dit verschilt dus per persoon.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:45

Nou ik kan dus niks meer :)
Zit thuis, kan paar dingen.. meer ook niet..
En aan het bloed kunnen ze niet veel zien. Tenminsten misschien in Amsterdam cvs centrum, maar in een normaal zh niet

Olita

Re: altijd maar moe, en ik word er gek van

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:52

Ik heb kenmerken van OCPD, en dit uit zich bij mij uit in vermoeidheid... ook jaren klachten (en nog steeds) van vermoeidheid gehad... Ik zou zeggen de huisartsen kunnen je beter helpen dan wij met allerlei oorzaken verzinnen wat het zou kunnen zijn..

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:53

Heb niet alles gelezen. Maar je zegt dat je geen teek hebt gehad, maar soms is het zo dat je er wel één gehad en weet je het gewoon niet. Maar ik heb wel een paar tips voor je:
tip 1: knijp elke ochtend voor je ontbijt een halve citroen uit en drink dit op. Daarna gelijk een hap van je ontbijt en de zure smaak is weg.
tip 2: Elke dag een schijf VERSE ananas.
Misschien dat je er van opknapt. Een kennis van me in ieder geval wel.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:23

Olita schreef:
Ik zou zeggen de huisartsen kunnen je beter helpen dan wij met allerlei oorzaken verzinnen wat het zou kunnen zijn..

Was dat maar waar.

De meeste mensen hier hebben al heel wat artsen afgelopen, helaas zonder resultaat. (Huis)artsen komen meestal niet verder dan bloed prikken, en daar komt dan meestal niets uit. Dan kan een arts verder ook niet veel meer.

Ik denk juist dat wij hier elkaar goed kunnen helpen door ervaringen uit te wisselen. Misschien zit voor iemand de gouden tip er wel bij. Het zou zonde zijn als iemand zo'n gouden tip voor zich houdt omdat hij 'geen arts is'.

(Natuurlijk moet je óók naar een arts gaan, want er is natuurlijk altijd een kans dat die wel iets vindt.)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:33

juudii5 schreef:
En aan het bloed kunnen ze niet veel zien. Tenminsten misschien in Amsterdam cvs centrum, maar in een normaal zh niet

CVS kan je dus niet met een bloedonderzoek aantonen. Het Vermoeidheidcentrum in Lelystad en de vermoeidheidafdeling in het ziekenhuis in Nijmegen kon dit ook niet bij mij, dus ik zou niet weten waarom het CVS centrum in Amsterdam het wel in het bloed aan zou kunnen tonen, want het is wetenschappelijk bewezen dat dit niet kan. ;)

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 21:05

Ik ga morgen naar de dokter, ik gok eigenlijk op bloedarmoede, hij kan gelukkig al meteen zien of het ijzertekort is... maar ik ga wel vragen voor andere dingen te testen oid.

Jullie zijn idd geen dokters, maar zoals LindyH zegt, ik zou van de helft van de genoemde dingen niet weten dat het misschien ook met vermoeidheid had te maken.. Zoals een trage schildklier etc. zo kan ik morgen dus wel aan de dokter vragen of ik hier op getest kan worden.

Mocht er niks uit het bloedonderzoek komen, ga ik eerst met de tips uit dit topic werken, zoals citroensap etc. Mocht dat niet helpen, kan ik nog altijd beslissen om is bij het CVS centrum langs te gaan.

@ Ronya: Idd, omdat ik nog wel naar school kan en bij de paarden zijn etc. heb ik t gevoel dat het idd dat niet kan zijn, omdat ik bij CVS het gevoel heb dat je van een trap oplopen al helemaal kapot moet zijn... Maar als jij ook nog veel kan doen, hou ik het toch maar in de gaten ;)

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 07:21

Hey wat was uiteindelijk je uitslag?

Voor de vermoeiende mensen wat je ook kan proberen;
Is even sporten voor je gaat slapen, dus een half uur rennen/fietsen of in dat zin om een hoop energie eruit te halen en zo een goede nachtrust kunnen krijgen.

Teveel energie verminderd je nachtrust en energie bouw je weer een hoop in de avond op.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 07:33

Al slaap ik 11 uur ik wordt gebroken wakker,ben al jaren moe.Wat ik wel weet is dat ik een koemelk eiwit allergie heb,en zodra ik melk neem wordt ik nog veel vermoeider.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 14:30

Ik ga vandeweek bloedprikken voor bloedarmoede.. Wss zit het toch daar, omdat ik daar wel vaker last van had enzo.. Als dat het niet is kunnen we nog altijd verder onderzoeken.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:49

Hallo TS, ik heb alleen je beginpost gelezen, dus sorry als ik iets ga zeggen dat al gezegd is.

Heb je er wel eens aan gedacht om je ogen te laten testen? Misschien heb je namelijk wel zwakke ogen en moet je lezen of een bril. Daar kan je namelijk ook heel moe van worden!

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:52

Ronya schreef:
juudii5 schreef:

CVS kan je dus niet met een bloedonderzoek aantonen. Het Vermoeidheidcentrum in Lelystad en de vermoeidheidafdeling in het ziekenhuis in Nijmegen kon dit ook niet bij mij, dus ik zou niet weten waarom het CVS centrum in Amsterdam het wel in het bloed aan zou kunnen tonen, want het is wetenschappelijk bewezen dat dit niet kan. ;)

Ho ik zei dat het naar mijn idee niet kon hoor :P een ander van wel ;)
Ik zit ook met de gebakken peren dat ze niks kunnen doen en wel CVS heb

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:31

juudii5 schreef:
Ho ik zei dat het naar mijn idee niet kon hoor :P een ander van wel ;)
Ik zit ook met de gebakken peren dat ze niks kunnen doen en wel CVS heb

Oh okee. ;)
Heb je B12 smelttabletten van de firma Bloem (gewoon bij de DA verkrijgbaar, niet in iedere stad/dorp) al geprobeerd? Hielpen mij prima; eentje bij het ontbijt, eentje bij de lunch, eentje rond 3/4 uur en eentje bij het avondeten. Het was alleen te duur, ben namelijk niet de rijkste }:0

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:43

Intressant topic.

Ook ik ben al eeuwen moe, althans zo voelt t. Ook altijd slapen als ik thuis kwam van school en dan nog vroeg naar bed kunnen gaan. Ookal heeeel vaak laten testen door bloedprikken. aaantal weken terug nog op schildklier, ziekte van Lyme, B12, en zelfs Qkoorts en altvleesklier. Ik heb wel net een wat lage bloeddruk maar verder komt er maar niks uit.

Ik ga me ook es op CVS inlezen en dat bioresonantie therapie.

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 09:54

peaches schreef:
Intressant topic.

Ook ik ben al eeuwen moe, althans zo voelt t. Ook altijd slapen als ik thuis kwam van school en dan nog vroeg naar bed kunnen gaan. Ookal heeeel vaak laten testen door bloedprikken. aaantal weken terug nog op schildklier, ziekte van Lyme, B12, en zelfs Qkoorts en altvleesklier. Ik heb wel net een wat lage bloeddruk maar verder komt er maar niks uit.

Ik ga me ook es op CVS inlezen en dat bioresonantie therapie.

Vervelend he, vermoeidheid! Al die testen zonder bijzondere uitslagen!
Ik raad echt de bioresonantie aan.
Ik had een aantal producten waar ik slecht tegen kon (die ik nu weer onbeperkt kan eten :D) en last van antibiotica en narcose etc. waar nog resten van in mijn lijf zaten.
Succes!

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 09:55

niet alles gelezen, maar het eerste wat in me opkomt, heb je al eens supradyn energy geprobeerd?

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 10:06

kensha schreef:
Voor de vermoeiende mensen wat je ook kan proberen;
Is even sporten voor je gaat slapen, dus een half uur rennen/fietsen of in dat zin om een hoop energie eruit te halen en zo een goede nachtrust kunnen krijgen.

Voor sommige mensen zal dat best helpen, maar ik zou er wel heel voorzichtig mee zijn. Ik heb zelf CVS en ging van 2 baantjes, school, elke dag een uur fietsen en 2 keer per week paardrijden naar nog niet eens een trap kunnen lopen in 2 weken tijd. Gelukkig geldt dit lang niet voor iedereen met CVS maar zelfs voor mensen die zich nog redelijk goed voelen is het heel slecht om juist fanatiek te gaan sporten, daarvan gaan ze alleen maar sneller achteruit.

CVS wordt trouwens vastgesteld door uitsluiting. Als je op al het andere getest bent, daar niks uit komt, en je na 6 maanden nog steeds extreem moe bent en daarnaast bepaalde andere klachten hebt kom je pas uit bij CVS. Volgens al mijn bloedonderzoek ben ik bijvoorbeeld extreem gezond :P

Kijk wel uit dat als je moe bent je niet te veel gaat slapen. 8 tot max 10 uur slapen is nog vrij normaal maar zit je daar boven dan gaat je conditie juist achteruit en zal je niet minder moe worden.