eetstoornis..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EarthFocus

Re: eetstoornis..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 18:16

ja inderdaad xTinkertje, iedereen heeft weleens zijn dipjes, maar het is rotter als het een stoornis wordt :(...

xMendy: ik zal idd ook snel hulp zoeken, en er niet mee doorgaan lopen, want dan is het te laat. nu kom je er sneller af :D

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:00

Ik heb nu hulp, van meerdere instanties maar heb nog geen intensieve behandeling gehad die speciaal op ES gericht was. Daar zou ik zelf achteraan moeten omdat ik meerderjarig ben en mn ouders niet van deze gesprekken af weten, maar 'het stemmetje' zegt dat ik dat niet nodig heb. Zit tenslotte nog 3kg boven de grens van ondergewicht dus waarom zou ik?. Vind het lastig om naar mezelf te luisteren. Mn huidige hulpverleners willen heel graag dat ik het een kans geef. Maar als ik gewoon stop bij de psych over een paar weken, niet meer over mn eetprobleem praat dan is het ook 'weg' snap je? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:23

Hoebedoel je is het ook weg?

Was het maar zo dat die weg was als je er niet meer over zou praten..

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:33

Hier ook nog iemand.
Van anorexia naar boulimia naar anorexia en nu NAO, wel bijna vanaf overigens (vind ik ;) )
4x opgenomen geweest in een kliniek maar uiteindelijk echt goed geholpen bij Human Concern.
Nu vecht ik tegen de laatste loodjes die misschien wel het zwaarst zijn. Maar ik heb er alles voor over om voor eens en altijd af te rekenen met m'n es. Ik heb gevochten voor mijn leven, op sterven gelegen en gewonnen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:57

Woh broccoli! Vind het egt super dat je zoveel gekomen ben! Egt bewondering voor jou

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:45

Ja dat snap ik ook wel maar zo bedoel ik het niet. Als ik er gewoon niet meer over praat met wie dan ook en mensen bemoeien zich er niet mee LIJKT het of het weg is, dat is wat ik ermee bedoel. Dat is natuurlijk niet zo, besef ik zelf ook maar al te goed maar ik heb nogal de neiging om weg te lopen voor mn problemen en doen of dingen er niet zijn. Hopelijk is het nu wat duidelijker voor je. Ik snap ook dat dat niet de manier is maar ik heb gewoon het gevoel dat ik er helemaal alleen in sta en weet het allemaal ff niet meer. :)

edit: bericht aangepast
Laatst bijgewerkt door Rosie op 29-05-10 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:54

Ik heb ook te kampen met een eetstoornis. Het is alleen geen Bolumia of anorexia maar BED (Binge Eating Disorder, in het nederlands vertaald; vreetbuienstoornis)
Alle emoties at ik weg, zoals bij Bolumia ook gebeurd alleen kotste of sportte ik het er niet af.
Na een dik jaar therapie kan ik zeggen dat ik weinig eetbuien heb en mijn gewicht sinds 8 jaar niet meer stijgende is.
Wat voor eetstoornis je ook hebt, het is een aanslag op je leven. Vind het vooral met mensen die anorexia hebben of hebben gehad heel erg knap dat ze weer kunnen eten. Toen ik in therapie zat heb ik een hoop mensen met die eetstoornis gezien en mogen ontmoeten, die zaten daar elke dag, ik maar een middagje...

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:48

XxHaffiesxX schreef:
Woh broccoli! Vind het egt super dat je zoveel gekomen ben! Egt bewondering voor jou

Dank je wel. Altijd fijn om te horen :o

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 07:11

echt top broccoli en LynnDenise :D
dit geeft me weer een steuntje in de rug dat het ook echt beter kan gaan.

ik heb echt nog steeds heel wisselvallig, dan gaat het een weekje goed met eten, dan weer een maand enorm slecht..
maarja, zo heeft iedereen zijn up en downs :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 10:30

xMendy schreef:
Ja dat snap ik ook wel maar zo bedoel ik het niet. Als ik er gewoon niet meer over praat met wie dan ook en mensen bemoeien zich er niet mee LIJKT het of het weg is, dat is wat ik ermee bedoel. Dat is natuurlijk niet zo, besef ik zelf ook maar al te goed maar ik heb nogal de neiging om weg te lopen voor mn problemen en doen of dingen er niet zijn. Hopelijk is het nu wat duidelijker voor je. Ik snap ook dat dat niet de manier is maar ik heb gewoon het gevoel dat ik er helemaal alleen in sta en weet het allemaal ff niet meer. :)

Ja zo bedoelde ik het ook in mijn post. Als je zo weg zou kunnen lopen zou het wel makkelijk zijn. Maar het lost niks op..

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:27

LynnDenise schreef:
Ik heb ook te kampen met een eetstoornis. Het is alleen geen Bolumia of anorexia maar BED (Binge Eating Disorder, in het nederlands vertaald; vreetbuienstoornis)
Alle emoties at ik weg, zoals bij Bolumia ook gebeurd alleen kotste of sportte ik het er niet af.
Na een dik jaar therapie kan ik zeggen dat ik weinig eetbuien heb en mijn gewicht sinds 8 jaar niet meer stijgende is.
Wat voor eetstoornis je ook hebt, het is een aanslag op je leven. Vind het vooral met mensen die anorexia hebben of hebben gehad heel erg knap dat ze weer kunnen eten. Toen ik in therapie zat heb ik een hoop mensen met die eetstoornis gezien en mogen ontmoeten, die zaten daar elke dag, ik maar een middagje...

Hier ook iemand met BED,jammer genoeg wordt dit nog steeds zelden als 'echte' eetstoornis gezien en krijg (ik) veel te maken met onbegrip. Therapie heeft bij mij niet geholpen omdat mijn psychiater er volgens mij ook geen raad mee wist. Tegenwoordig gaat het best goed en ben ik zelfs ene hoop afgevallen maar ik heb nog steeds wel last van oncontroleerbare vreetbuien,gelukkig een stuk minder dan toen ik nog zwaar depressief was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:14

Koia: BED word in het nieuwe DSM wel een stoornis en behoord dan niet meer tot eetstoornis NAO.

Vind het erg knap dat je zelfs zoveel bent afgevallen en de eetbuien minder zijn geworden. Dat is egt heel erg knap!

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:18

XxHaffiesxX schreef:
xMendy schreef:

Ja zo bedoelde ik het ook in mijn post. Als je zo weg zou kunnen lopen zou het wel makkelijk zijn. Maar het lost niks op..

Oke dan had ik je verkeerd begrepen.. mijn excuses.. :o
Vandaag best een goede dag gehad, vrij normaal gegeten (3 maaltijden en een tussendoortje) en voel me er niet schuldig over.. :) maar aan de andere kant; de dag is nog niet voorbij..

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 18:35

heey lieve meiden :+:

echt rotdag gehad vandaag en gisteren trouwens ook... :(
heb me helemaal teruggetrokken vandaag, me (soort van) oma ligt op sterven. door deze stress heeft mijn opa weer hele erge kans op een hartinfarct.. :(

dus heeft wel even wat effect op mij en mijn eten..
vreetbui gehad. en nu ben ik gelukkig weer leeg :)

meiden, als jullie trouwens een keer iets kwijt willen of willen weten PB me gerust hoor :+:

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:42

Zelfde geldt voor mij :)
Soms ben ik geneigd dingen te typen hier, maar die moet ik dan weer weghalen omdat het niet echt normaal is en negatieve invloed kan hebben blabla.. lastig. Moet morgen naar de tandarts.. :x duimen jullie voor me? Het hele gezin moet voor controle dus ik houd mn hart vast met wat ie gaat zeggen waar iedereen bij is.. |( |(

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 18:47

ooh afgrijselijk de tandarts :S

als me moeder en ik gaan ook, nou je gebit wordt steeds slechter.
vorige x vroeg de tandarts of die me even mocht spreken.
ik zeg: 'jahoor, hoezo.'
dus ze vraagt aan me of ik weleens express me eten eruitspuug. (netjes zei ze het he :'))
dus ik zeg, ja, maar dat weet me moeder ook al 3 jaar hoor.
zij zegt, oowh want het word elke keer erger...
en toch zijn ze nog super wit :D

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:56

Ja mijn tanden zijn ook gewoon wit.. je ziet er niks aan en heb ook geen klachten oid. Vorige keer zei hij er ook niks over gelukkig, ik hoop dat ALS hij iets ziet gewoon zn mond houdt, afspraak maakt voor gaatjes evt. en er dan pas over begint := want als hij me apart wil spreken van de rest dan weet mn moeder ook al hoe laat het is :\

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 20:07

ja, mijn tandarts maakte zich zorgen om me, omdat ik binnen een half jaar erg veel was afgevallen vond zij :D

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 08:23

Ik heb niks gelukkig :D hij zei dat het er netjes uit zag. O:)

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 10:08

mooizo :D (L)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:16

Fijn dat het goed ging bij de tandarts.

Mijn tanden zijn ook zo slecht en ik moet ook ergens deze maand.. Ik durf egt niet hoor. Mijn tandarts weet het nog niet geloof ik. Maar wij veranderen heel vaak van tandarts dus miss dat het daarom niet erg op valt..

Bij mij gaat het eten ook slecht maar niet slechter dan normaal.

gabjj8: Ik heb het gevoel of jij er heel trots op bent als je bent afgevallen..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:16

xMendy schreef:
Zelfde geldt voor mij :)
Soms ben ik geneigd dingen te typen hier, maar die moet ik dan weer weghalen omdat het niet echt normaal is en negatieve invloed kan hebben blabla.. lastig. Moet morgen naar de tandarts.. :x duimen jullie voor me? Het hele gezin moet voor controle dus ik houd mn hart vast met wat ie gaat zeggen waar iedereen bij is.. |( |(

Je mag me altijd bpen hoor! Ik kan wel wat hebben.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 14:23

Hier nog iemand met een ernstige eetstoornis. Ik heb ook een topic geopend op bokt voor een tijd terug, heel veel steun gehad ( en nog steeds ). Als je iets wilt weten, pb gerust.

Ik loop al vanaf mijn 12de met een eetstoornis en loop al jaren bij de kliniek en heb opnames gehad met sondevoeding.

( Zie dat mijn topic al genoemd is :) )

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 15:46

XxHaffiesxX schreef:
Fijn dat het goed ging bij de tandarts.

Mijn tanden zijn ook zo slecht en ik moet ook ergens deze maand.. Ik durf egt niet hoor. Mijn tandarts weet het nog niet geloof ik. Maar wij veranderen heel vaak van tandarts dus miss dat het daarom niet erg op valt..

Bij mij gaat het eten ook slecht maar niet slechter dan normaal.

gabjj8: Ik heb het gevoel of jij er heel trots op bent als je bent afgevallen..?

ja, stiekem wel inderdaad...
maar probeer gewoon goed te eten hoor.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 15:47

_AAASCHAAA_ schreef:
Hier nog iemand met een ernstige eetstoornis. Ik heb ook een topic geopend op bokt voor een tijd terug, heel veel steun gehad ( en nog steeds ). Als je iets wilt weten, pb gerust.

Ik loop al vanaf mijn 12de met een eetstoornis en loop al jaren bij de kliniek en heb opnames gehad met sondevoeding.

( Zie dat mijn topic al genoemd is :) )

welkom ascha :D