help! dokter helpt niet, hevige pijn in onderbuik!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:10

Het is een mogelijkheid. Als hij groot geschapen is bijvoorbeeld. Je baarmoedermond is heel gevoelig, dus als daar iets tegenaan komt, kun je daar best last van hebben. Als het dat is, kan ik je gerust stellen, het gaat wel over. Neem ibuprofen en paracetamol, meer kun je niet doen.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 10:18

mo_van_dijk schreef:
Sorry :)

Mijn urine was na 15min al onderzocht (in het ziekenhuis). Je nieren zitten aan beide kanten, maar dan in je rug. Je blaas zit recht onder je navel. Het zou dus idd kunnen. Rechtsonderin zit ook je blinde darm (o jee, ga ik je nu nog meer enge dingen vertellen!)

Waar woon je? Ik heb nog wel een morfinepil voor je (grapje)!

oh nee dan hadden ze het denk ik echt wel moeten zien, want tussen dat ik het ingeleverd heb en ze het gingen bekijken heb zeker een paar uur gezeten...

denk dak met zo'n morfine pil helemaal gestrekt lig :P

beantsje schreef:
Ik denk niet dat je naar de EHBO moet; daar sturen ze je vast weer weg. De spoedeisende hulp is nl. niet voor 1e lijns gezondheidszorg en daar hoor je in principe alleen op doorverwijzing te komen (behalve in noodsituaties maar dat is dit niet).
Ik denk dat je meteen je huisarts moet bellen voor vandaag nog een consult en benadrukken dat je echt veel pijn hebt en dat je maandag gaat trouwen.
Bovendien vind ik een opmerking dat het 'onschuldig' is te summier; dan hoort daar ook een diagnose en uitleg bij.

Verder zou ik maar lekker pijnstillers slikken; combineer ibu met paracetamol of nog beter Voltaren (da's vrij verkrijgbare diclofenac) met paracetamol en dat is erg effectief.

dat heb ik inderdaad wel vaker gehoord, dat je alleen op doorverwijzing naar de ehbo mag... maar anders wil ik naar de HA post gaan, want ben eigenlijk beetje klaar met mijn eiegn HA. komer bijna nooit, maar als ik wat heb wimpellen ze het altijd af. nee ik ben mijn vertrouwen in hem nu wel een beetje kwijt...

ik slik nu alive overdag, helpt redelijk, en neem savonds voor het slapen een codasin tablet, niet zozeer tegen de pijn, maar ik slaap er lekker op en dan kom ik iig de nacht door.

Abeltje77 schreef:
weten ze heeeeel zeker dat het geen blindedarmontsteking is?

Tante van mij is daar zondag mee in ziekenhuis gekomen. Bloed was goed, urine was goed, chirurg geloofde er niet in.
naar geneacologie, deze zag toch vocht bij de darmen.

weer terug naar chirurg, geloofde het nog steeds niet, maar vooruit: kijkoperatie.

oorzaak buikpijn: geperforeerde blinde darm....

nee dat weet ie neit heel zeker, ik citeer de dokter 'bij buikpijn of krampen in de onderbuik is er vaak niks aan de hand, maar de mogelijkheid dat er wel iets mis is is er altijd, nu kan ik nis vinden maar als het erger wordt dan gaan we verder onderzoeken, want dan zou het bv je blinde darm kunnen zijn.'
dus hij heeft het wel geoppert, maar niet goed onderzocht...

gohya

Re: help! dokter helpt niet, hevige pijn in onderbuik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:21

Ben je ook wat misselijk geweest?

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 10:21

kleinvosje schreef:
Het is een mogelijkheid. Als hij groot geschapen is bijvoorbeeld. Je baarmoedermond is heel gevoelig, dus als daar iets tegenaan komt, kun je daar best last van hebben. Als het dat is, kan ik je gerust stellen, het gaat wel over. Neem ibuprofen en paracetamol, meer kun je niet doen.

nou ja hij is niet zo groot geschapen, in tegenstelling juist :P haha, maar ik heb wel eens vaker, bij bv een bepaalde positie, dat ik hem iets te duidelijk voelde en het inderdaad echt pijn deed en dan was het feest ook meteen over.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 10:22

gohya schreef:
Ben je ook wat misselijk geweest?

nee helemaal niet misselijk.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:23

Het kan heel goed de oorzaak zijn hoor, maar maak gewoon voor de zekerheid een afspraak met de huisarts joh, en leg hem de situatie uit...

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:24

Nou. Nu wil ik je niet bang maken. Maar ik heb op mijn 7de jaar ook hevige buikpijn gehad. In mijn onderbuik. Na 1 week dokter en ziekenhuis bleek dat ik vanaf mijn geboorte al een afwijking had. Mijn blinde darm en 'gewone' darm lagen verkeerd om. Wij hebben wel een geweldige huisarts. :)
Misschien toch eens naar een andere huisarts gaan en daar om verwijzing vragen?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:45

blue_kim schreef:
nou vandaag gaat het dus weer wonderbaarlijk goed, kan weer prima lopen en heb eigenlijk nergens last van, alleen als ik op mijn onderbuik druk doet het nog wel pijn, maar niet heel erg meer... dus kijk het even aan tot vanmiddag, als het dan weer erger wordt ga ik langs de ehbo om toch even een echo te maken.
en morgen ochtend ga ik naar de ggd hier in de buurt, daar kun je dan opt inloopspreekuur een soa test en uitstrijkje laten doen. inderdaad puur voor de zekerheid.

Heel goed meis, niet fijn maar wel verstandig! Je kunt het nu maar beter even gedaan hebben, misschien wil je aanstaande ook mee naar de ggd (lekker romantisch toch :P ), dan weten jullie gelijk of jullie schoon zijn ;)
Tjsa ik hoop dat je er iig nu vanaf bent! Enneuh we willen wel foto's van de bruiloft :P

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 11:10

nja een soa test stelt niet zoveel voor, heb ik paar jaar geleden ook laten doen, dus dat vind ik niet zo erg, weet alleen niet hoe een uitstrijkje in zijn werk gaat, maar dat zal ook wel niet zo erg zijn. en schijnt voor mannen helemaal niet zo erg te zijn, die hoeven tegenwoordig alleen nog maar ik een bakje te plassen volgens mij.

en ja tuurlijk krijgen jullie de foto's te zien! er worden ook wat foto's met de paarden gemaakt (als het weer meezit) dus die moet ik natuurlijk plaatsen!

en mocht de pijn nou wel weer toenemen, ga ik meteen naar de HA post en dan ga ik neit eerder weg dan dat ze me helemaal binnestebuiten hebben gekeerd en ik weet wat het is :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:14

Good for you! Hoop echt dat je maandag een heerlijke dag zult hebben en geen gezeur van je buik ;)

jessie34

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:26

ik heb dit 2 weken geleden ook meegemaakt met mijn dochter. die had ook hevige buikpijn, vooral rond dr navel en linksonderin haar buik.
de huisarts heeft haar urine nagekeken dmv een strip. hier kwam niks uit. hij stuurde ons door naar de SEH om uit te sluiten dat het óf een zwangerschap óf een blindedarmontsteking was, deze zit rechtonderin de buik, maar zij had de pijn links.( 1 op de miljoen heeft de appendix links zitten) maar ja je zal het maar net zijn :+ . na bloedonderzoek bleek dat het geen zwangerschap en niet haar blindedarm was, wel urine nog een keer op het lab nagekeken en daar kwam uit dat ze toch bacterieen in de urine had, dus een urineweginfectie, terwijl ze geen pijn had met plassen. na een antibioticakuurtje is ze snel weer opgeknapt. ik hoop dat jij ook snel weer opknapt :(:) buikpijn is erg vervelend ;(
ik wens je een geweldige trouwdag toe, en hopelijk met mooi weer ;)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:14

Ik ben ook weleens kermend van de pijn bij de HA beland, die dacht dat ik een niersteenkoliek had, maar na urineonderzoek bleek het niet zo te zijn. Gewoon een darmkramp...kwam ook heel acuut, 's ochtends na het plassen. Ik heb toen diclofenac zetpillen gehad.

Wie weet is het de stress van de trouwdag?

Wat ik veel ernstiger in dit verband vind, is jouw relatie met je huisarts.
Ik denk dat je daar maar eens over moet gaan praten.

Als je dat wilt, moet je gewoon direkt tegen je ha zeggen dat je hier niet gerust mee bent en dat je een andere ha wilt raadplegen. Je kunt daarvoor elke willekeurige HA bellen.

De HA post is daarvoor ook geen optie, dat is bedoeld voor hulp buiten kantoortijden die niet kan wachten tot de volgende werkdag. dik kans dat je ook daar geweigerd gaat worden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:17

Beantsje, Heel veel HA's in een dorp / stad / regio hebben de afspraak geen patienten van elkaar over te nemen of hebben een algemene patientenstop.

Als je ziet hoeveel moeite ik heb moeten doen toen ik verhuisde naar een andere regio... Gelukkig kende ik via via een huisarts die mij aan wilde nemen!

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:23

Ik zou gewoon nog een keer langs de HA gaan en die kerel over zijn bureau trekken! Je bent nog altijd een "klant" van hem en als je echt geen pijn had had je ook niet voor de grap zijn handen bij je naar binnen laten gaan om even grondig te laten inspecteren. Misschien kan hij je doorsturen naar gyneacologie?

Sommige huisartsen wimpelen je echt veels te makkelijk af, zo eentje heb ik er ook gehad. Had steeds ontzettende keelpijn, drie keer terug geweest en steeds zeiden ze: veel drinken en snoepjes eten. Kwam ik bij een andere HA, was zichtbaar dat ik een enorme keelontsteking gehad had en later bleek ook dat ik in die periode de ziekte van Pfeiffer ben opgelopen. Omdat ik dat niet wist heb ik in de eerste zes weken twee vriendinnen en mijn vriendje er ook mee aangestoken.

Zeker als je maandag gaat trouwen, dat zou ik hem ook uitleggen en er iets meer druk achter zetten.
Succes!

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:30

Misschien moet je gewoon naar je ha gaan en nogmaals zeggen dat je zo'n buikpijn hebt, en dat je zorgen maakt, en als hij zegt dat het niks is, vraag hem dan wat het wel kan zijn en waarom hij geen vervolgonderzoek doet.

Er zijn wel 10.000 oorzaken van buikpijn en ook als de pijn heel erg heftig is, wil dat niet zeggen dat er altijd wat ernstigs aan de hand is. Mijn ervarig is ( werk in de huisartsenzorg) dat hoe meer er via internet gezocht en gediscuseerd wordt, hoe banger mensen worden. terwijl dit vaak helemaal niet nodig is.
Dan hoor je mensen praten over: trek hem achter zijn bureau vandaan en eis dit en eis dat..... Dat werkt toch niet???? Ik zal maar niet zeggen wat de meeste artsen van eisende/dwingende mensen zeggen.

Vaak is heel normaal zeggen dat je niet gerustgesteld bent, genoeg om een arts voldoende in beweging te zetten om of je gerust te stellen en/of verder onderzoek te doen. je verstandshouding blijft dan ook goed intact.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 20:59

het is bij mij bij mijn huisarts een beetje vervelend omdat je nooit weet welke arts je hebt. het is een praktijk waar drie artsen werken waarvan ik er over twee niet zo te spreken ben. maar ook zijn er regeltmatig invallers omdat er dan 1 vrij is of ziek. en als ik dus een afspraak maak is het altijd maar afwachten wie je krijgt. de dokter die mij nu onderzocht heeft was dus een invaller, en die zat na het onderzoek ook echt van, ja je hebt pijn, en nu? tenminste hij zei het met andere woorden maar daar kwam het wel op neer, dus ik had echt zoiets van jij bent hier de dokter, ik hen pijn en jij moet mij genezen :P.
maar ik heb ook wel gehad met 1 van de vaste artsen daar dat ik drie jaar lang kwam met rugklachten en dan kwam ik dus ongeveer 4 keer per jaar langs omdat het zo'n pijn deed, en enige wat hij zei was, je moet oefeningen doen. maar niks hielp en hij wilde me niet doorverwijzen. toen de doorverwijsplicht verviel ben ik meteen naar de fysio gegaan en die schrok van mijn rug, zo vast en versleten was het. hij zei dat ik een rug van een 70 jarige had en dat ik allang bij hem had moeten wezen. dus tsjah toen had ik al zoiets van nou lekkere dokters daar. maar goed omdat ik er bijna nooit kom heb ik er nooit echt moeite mee gehad met hoe hun werken.
maar zit er al een tijdje over te denken om een ander te zoeken, omdat ik nu ook niet meer in dat dorp woon dus is wel omslachtig om elke keer daar heen te moeten...

maar voor alle nieuwschierigen verder, ik heb helemaal geen buikpijn meer *\o/* ik denk dat het toch te maken heeft gehad met dat er misschien iets geraakt is tijdens de seks...
heb me wel laten testen bij de ggd en vriendlief heeft romantisch meegedaan :P dus nu is het ngo even wachten op de uitslag, maar ze zei dat alles er in princiepe goed uitzag.
ook ga ik toch voor de zekerheid na het weekend even een zwangerschaps test doen, gewoon voor de zekerheid om wat dingen uit te sluiten.
maar ik wil er nu niet meer aan denken en alleen maar genieten van wat me morgen te wachten staat :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:02

Meis, ik ben heel blij voor je! Nu kun je volop genieten van morgen, doe dat ook echt! Laat alles maar helemaal over je heen komen, en bemoei je nergens mee, daar heb je een ceremoniemeester voor! Heel veel plezier en plaats even een foto zonder buikpijn, maar met een stralende lach!

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 21:03

haha ja dat gaat helemaal goed komen! dank je wel :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:13

Fijn dat je geen pijn meer hebt gehad. Geniet van morgen :D

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 21:13

hoi ik zie dit topic nu pas
ben je toevallig verandert van pil of gestopt of derg.?
of last van je hormonen zoiets?
je zei na je begin post dat je een week daarvoor ongesteld bent geweest?
hoeveel dagen zit er normaal tussen en na hoeveel dagen kwam nu de pijn?
begin met tellen aan het begin van je menstruatie

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:47

Net je topic gelezen.. Gelukkig heb je nergens geen last meer van!
Ik zou ook denken aan blaasontsteking ofzo, maar ja daar ben je al op getesd..

Wilde je even feliciteren!! <3 Was het een leuke dag? :+ :D
Geen last meer gehad vandaag.. :( ?

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:53

Gefeliciteerd! Fijne dag gehad? Nog pijn gehad?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 20:54

Ik denk dat TS nog lekker aan het feesten is, haha!

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:04

volgens mij kan je altijd naar een gynocoloog bellen of kijken of die spreekuur hebben. bij de EHBO kom je vaak niet zo ver.

gelukkig is het weer over en heb je een leuke dag gehad

gefeliciteerd

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:18

Gefeliciteerd met je bruiloft! En ik hoop dat je pijnvrij bent gebleven, heb je topic wel gevolgd maar nog geen een keer gereageerd.