Aan de pil willen, maar niet mogen, help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wiwabalia

Re: Aan de pil willen, maar niet mogen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 08:26

Update:
Mijn moeder heeft een afspraak gemaakt bij de huisarts omdat ik de laatste tijd last heb van rode vlekjes op mijn rug en ik wil heel graag dat dat weg gaat, om 3 uur moet ik er zijn.
Als ik er ben, vertel ik gewoon dat ik ook nog met iets anders zit: de pil. Heb het gister nog een keer geprobeerd aan te kaarten, het word meteen weggewuift, voor mijn moeder is het verband heel simpl: je gebruikt de pil voor sex, mijn moeder wilt niet dat ik dat heb, dus ook geen pil. Dan neem ikzelf maar de stap. Mocht ze de pil ooit vinden of weet ik veel wat, dan vertel ik haar gewoon open en eerlijk dat ikzelf naar de huisarts ben gegaan omdat zij er niks van wilt weten.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 08:31

EngeltjeS schreef:
Ben je wel eerlijk naar je ouders toe geweest?
Ben je het oudste kind uit het gezin?

Ik ben benieuwd hoe je het aan je ouders hebt gevraagd. Met de smoes voor je menstruatie? Kennen je ouders je vriend?
Wees eerlijk, dan berijk je enorm veel. En niet door zo stiekem te doen over een pil :)

Ja, ben gewoon eerlijk geweest, ik heb ze vertelt dat ik om die reden aa de pil wauw en dat er nog meer voordelen aan zaten (zoals de menstruatie kunnen verschuiven, en ja ben ook de oudste uit het gezin, dus met alles de eerste.

Het is trouwens niet zo dat als ik eenmaal aan de pil ben, sex heb voor het leven.. als het moment daar is, dan zie ik dat wel. Wil gewoon voorzorgsmaatregelen nemen, beter voorkomen dan genezen.

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 08:45

Ik vind het juist heel verantwoordelijk dat je aan de pil wilt, want ik neem aan dat je ouders ook niet vroegtijdig opa en oma willen worden ;)
Als je alleen naar de dokter gaat dan kan je die gewoon vragen hoor, want ik was 13 a 14 toen ik aan de pil ging (bij mij ging het om de pijn elke maand) En ik zat toen alleen bij de dokter en hij gaf m "zo mee".

Succes ermee!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 08:46

xx_Kelly_xx schreef:
Update:
Mijn moeder heeft een afspraak gemaakt bij de huisarts omdat ik de laatste tijd last heb van rode vlekjes op mijn rug en ik wil heel graag dat dat weg gaat, om 3 uur moet ik er zijn.
Als ik er ben, vertel ik gewoon dat ik ook nog met iets anders zit: de pil. Heb het gister nog een keer geprobeerd aan te kaarten, het word meteen weggewuift, voor mijn moeder is het verband heel simpl: je gebruikt de pil voor sex, mijn moeder wilt niet dat ik dat heb, dus ook geen pil. Dan neem ikzelf maar de stap. Mocht ze de pil ooit vinden of weet ik veel wat, dan vertel ik haar gewoon open en eerlijk dat ikzelf naar de huisarts ben gegaan omdat zij er niks van wilt weten.

:= heeft je moeder toch igg de afspraak gemaakt.....

Jammer dat je ondanks je eerlijkheid het toch stiekem moet doen, ouders zouden toch beter moeten weten als kinderen :o

Ik vind je volwassen en verantwoordelijk overkomen en je hebt al een tijd een vaste vriend die ook bij je ouders thuis over de vloer komt!
Je bent nu 16 en uiteindelijk komt "het" er toch van, dan kun je maar beter goed voorbereid zijn.
Dus als je er fysiek en geestelijk klaar voor bent zie ik geen probleem voor het starten met de pil ;)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 08:55

Gaat je moeder ook mee naar die huisarts dan? Of ga je alleen?

Stel je moeder gaat of brengt je naar de huis arts, dan kan je eerst met je huisarts over dit probleem praten. Mischien kan je huisarts dit met je ouders bespreken als jij dit wilt. De huisarts zal aan jou kant staan, daar ben ik van overtuigd.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:01

xx_Kelly_xx schreef:
Nou kijk, je gaat naar de apotheek met het recept, normaal word die dan door de verzekering betaald, en DAN kunnen je ouders het dus zien. Maar als je nou contant betaald? Of werkt dat zo niet?

je moet gewoon zorgen dat je de rest van je medicijnen altijd zelf gaat halen.
en de pil staat niet op je afschriften van je verekeringen.
verder erg ouderweds als je 16 bent...ik bedoel...hiermee de meeste zijn met 16 al sex aktief....alleen heb ik het idee dat de meeste ouders dat vaak niet in willen zien. best jammer....

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 09:07

Ik ga alleen.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 09:07

frangelica schreef:
xx_Kelly_xx schreef:
Nou kijk, je gaat naar de apotheek met het recept, normaal word die dan door de verzekering betaald, en DAN kunnen je ouders het dus zien. Maar als je nou contant betaald? Of werkt dat zo niet?

je moet gewoon zorgen dat je de rest van je medicijnen altijd zelf gaat halen.
en de pil staat niet op je afschriften van je verekeringen.
verder erg ouderweds als je 16 bent...ik bedoel...hiermee de meeste zijn met 16 al sex aktief....alleen heb ik het idee dat de meeste ouders dat vaak niet in willen zien. best jammer....

Niet, dus ik hoef hem eigenlijk niet persé contant te betalen?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:08

Ik vind dat je er zelf goed over nagedacht hebt! Als moeder van een nu 5 jarige meid zal ik wrs ook wel even moeten slikken tegen die tijd als ze hiermee aankomt :o maar ook mijn moeder ging destijds mee de pil halen en condooms kopen. Ik vind dat je je behoorlijk verantwoordelijk opstelt! En een stuk volwassener dan je meoder. Al kan ik ma haar standpunt wel een beetje voorstellen. Je bent de oudste, ze zal je moeten loslaten. En jouw keuzes laten maken. En ja, dat doet soms erg pijn dat je kleine meisje groot wordt en aan sex gaat denken bijv. Jammer dat wel. Ik hoop dat je er uit komt met de huisarts, maar dat zal wel. Ook jammer dat ze jou eerlijkheid zo de kop in drukken!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:11

Het gekke vind ik zelf altijd als je dan ziet op welke leeftijd de ouders meestal bij elkaar gekomen zijn dat ik me niet kan voorstellen dat ze zich ook netjes eraan hebben gehouden..
Weet niet of het bij jouw ouders ook zo was maar toch. Zou je eigenlijk eens moeten vragen, hoe oud waren jullie??

Daarbij de pil moet eerst ook nog eens de kans krijgen om goed in te werken, daarbij is idd condoomgebruik ook nodig wil je geen soa oplopen.

Misschien eens vragen wat hun normaal zouden vinden qua leeftijd voor te starten met de pil.

Ow ja misschien kun je aan de huisarts ook vragen of een staafje zou kunnen, dan zit je niet met het probleem dat je moeder misschien de strip kan vinden van de pil.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:33

Succes straks bij de dokter.

Vind het wel vreemd van je ouders.
Hier waren ze juist blij, liever aan de pil en extra veilig dan dat je straks met een kleine rond loopt.

En inderdaad ook voor alle voordelen minder menstruatiepijn.
Als je op vakantie bent etc etc kun je doorslikken en lekker niet ongesteld worden!

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:36

Heel veel succes vanmiddag!
Wat handig dat je nu toch een afspraak hebt, kan je er inderdaad meteen over beginnen.
Heel verstandig van je :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:39

Tsja, het gaat mams duidelijk niet om de pil, maar om de sex... Dat is voor sommige ouders echt even flink wat knoppen omzetten en er ligt bij velen nog veel taboe op. Deze moeder denkt duidelijk: pil erin, hek van de dam... mijn meisje gaat sexen wat ze kan.

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:45

jamer dat je moeder er zo over denkt...........en het werkt natuurlijk niet zo dat als je niet aan de pil bent geen sex zult hebben.
Ik zou gewoon tegen mijn moeder duidelijk vertellen dat je het jammer vind en dat er als er sexuele contacten zijn je beter aan de pil kunt zijn dan niet aan de pil!!!!!!!!
Ik vind je zeer verstandig dat je zelf aan de pil wil !!
Maar dat houd natuurlijk niet in dat je geen condoom hoeft te gebruiken!!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:50

corina schreef:
jamer dat je moeder er zo over denkt...........en het werkt natuurlijk niet zo dat als je niet aan de pil bent geen sex zult hebben.
Ik zou gewoon tegen mijn moeder duidelijk vertellen dat je het jammer vind en dat er als er sexuele contacten zijn je beter aan de pil kunt zijn dan niet aan de pil!!!!!!!!
Ik vind je zeer verstandig dat je zelf aan de pil wil !!
Maar dat houd natuurlijk niet in dat je geen condoom hoeft te gebruiken!!

Maar dat hoopt die moeder dus wel... idd erg jammer want TS lijkt me erg verantwoordelijk hierover!

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:53

succes meid! En wat er al gezegd wordt, ga alsjeblieft de pil halen, je hebt zoveel minder kans op zwangerschap, je moeder wilt toch zeker ook niet dat je nu al zwanger zou worden.

En dan komt ze erachter dat je aan de pil bent, nou en, dan heb je ruzie, dat gaat ook wel weer over, je bent 16!
Heek wijs van je om de pil te gaan halen +:)+

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 10:56

Zilfstar schreef:
Tsja, het gaat mams duidelijk niet om de pil, maar om de sex... Dat is voor sommige ouders echt even flink wat knoppen omzetten en er ligt bij velen nog veel taboe op. Deze moeder denkt duidelijk: pil erin, hek van de dam... mijn meisje gaat sexen wat ze kan.

Juist als je het zo verbiedt, is de kans groter. Ik heb een vriendin en zij mocht echt niks van haar ouders, die is toen helemaal los gegaan. Alles wel stiekem natuurlijk..
Ik zeg niet dat TS dit ook gaat doen ;)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:06

Als je mijn dochter zou zijn, zou ik je een schouderklopje geven. Heel verstandig om maatregelen te nemen.
Toch is de pil alléén niet zaligmakend: met condoom ben je beter beschermd tegen SOA's ( HIV, chlamydia etc.) - een combinatie van beide is aan te bevelen, zeker als je zo jong bent en je partner mogelijk meer of wisselende contacten heeft.

sofie1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 11:07

Sterkte Kelly,
Ik hoop voor je dat de HA de pil voor wil schrijven,
en mocht je ooit problemen krijgen met je ouders dat zij(de HA)
hun dan ook uitleg kan geven.
Ik begrijp best dat je ouders het moeilijk vinden dat hum meisje
volwassen gaat worden en met haar vriend naar bed wil maar
ze willen toch zeker niet dat je op je 17-de zwanger bent?Afbeelding
Ik zou niet alleen op een condoom vertrouwen, ga voor allebei, condoom+pil.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:23

Ik vindt dat je erg volwassen bezig bent!

In tegenstelling tot mij, ik had al 4 maanden een vriend en begon toen pas met de pil. Wat heb ik vaak in de stress gezeten of ik wel ongesteld zou worden of niet! :oo

Misschien moet je je ouders een brief schrijven. Uitleggen waarom je aan de pil wil, wat de voor- en nadelen zijn, vraag ze wat ze er van zullen vinden als er wel een 'ongelukje' gebeurd?
Praten lukt zo te zien niet, maar ik denk dat ze de brief zeker zullen lezen. :j

sofie1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 13:56

Nou dat vind ik best een goed idee die brief.
Daarin kan je ook rustig uitleggen dat je niet van plan bent om per direct overal sex te hebben
maar dat je wel voorbereid wil zijn ''mocht'' er toch een keer iets gebeuren.

Ik ben benieuwd hoe je gesprek met de HA is gegaan.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:09

lees dit topic nu pas en vind ook inderdaad dat jij slimmer bezig bent dan je moeder de meeste meiden zouden het dan doen zonder pil maar jij niet
denk wel een pil helpt niet tegen eventuele soa's
en lees de gebruiksaanweijzing van de pil even goed door vanaf waarneer hij werkt en als je bv antibiotica slikt werkt je pil niet en dat soort dingen
wel handig om te weten
stoer dat je zelf gaat en het aankaart bij je huisarts
ind een pil hoefd niet alleen nodig te zijn met sex ind ook met buikpijn en dat soort dingen handig als je op vakantie gaat met doorslikken
sommige ouders denken inderdaad dat hun kinderen geen sex hebben als ze niet bij elkaar mogen slapen of niet de pil of condoom in de buurt hebben
wake up!

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:10

hoe laat heb je die afspraak trouwens en laat je even weten hoe t gegaan is?

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:19

MiSz_SaNdY schreef:
hoe laat heb je die afspraak trouwens en laat je even weten hoe t gegaan is?

Om drie uur, heeft TS al gezegt ;)

Succes bij de dokter.. jammer dat je het stiekum moet doen en dat je ouders er niets van willen weten. Wel verantwoordelijk van je dat je het toch doet, net wat je zegt: voorkomen is beter dan genezen. Denk ook niet dat je ouders er op zitten te wachten dat je zwanger bent..

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:21

ja ik las het net maar om nou weer te gaan reageren haha ben benieuwd de ene dokter is hier makkelijker in dan de andere