Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
EngeltjeS schreef:Ben je wel eerlijk naar je ouders toe geweest?
Ben je het oudste kind uit het gezin?
Ik ben benieuwd hoe je het aan je ouders hebt gevraagd. Met de smoes voor je menstruatie? Kennen je ouders je vriend?
Wees eerlijk, dan berijk je enorm veel. En niet door zo stiekem te doen over een pil
xx_Kelly_xx schreef:Update:
Mijn moeder heeft een afspraak gemaakt bij de huisarts omdat ik de laatste tijd last heb van rode vlekjes op mijn rug en ik wil heel graag dat dat weg gaat, om 3 uur moet ik er zijn.
Als ik er ben, vertel ik gewoon dat ik ook nog met iets anders zit: de pil. Heb het gister nog een keer geprobeerd aan te kaarten, het word meteen weggewuift, voor mijn moeder is het verband heel simpl: je gebruikt de pil voor sex, mijn moeder wilt niet dat ik dat heb, dus ook geen pil. Dan neem ikzelf maar de stap. Mocht ze de pil ooit vinden of weet ik veel wat, dan vertel ik haar gewoon open en eerlijk dat ikzelf naar de huisarts ben gegaan omdat zij er niks van wilt weten.
heeft je moeder toch igg de afspraak gemaakt.....
xx_Kelly_xx schreef:Nou kijk, je gaat naar de apotheek met het recept, normaal word die dan door de verzekering betaald, en DAN kunnen je ouders het dus zien. Maar als je nou contant betaald? Of werkt dat zo niet?
frangelica schreef:xx_Kelly_xx schreef:Nou kijk, je gaat naar de apotheek met het recept, normaal word die dan door de verzekering betaald, en DAN kunnen je ouders het dus zien. Maar als je nou contant betaald? Of werkt dat zo niet?
je moet gewoon zorgen dat je de rest van je medicijnen altijd zelf gaat halen.
en de pil staat niet op je afschriften van je verekeringen.
verder erg ouderweds als je 16 bent...ik bedoel...hiermee de meeste zijn met 16 al sex aktief....alleen heb ik het idee dat de meeste ouders dat vaak niet in willen zien. best jammer....
maar ook mijn moeder ging destijds mee de pil halen en condooms kopen. Ik vind dat je je behoorlijk verantwoordelijk opstelt! En een stuk volwassener dan je meoder. Al kan ik ma haar standpunt wel een beetje voorstellen. Je bent de oudste, ze zal je moeten loslaten. En jouw keuzes laten maken. En ja, dat doet soms erg pijn dat je kleine meisje groot wordt en aan sex gaat denken bijv. Jammer dat wel. Ik hoop dat je er uit komt met de huisarts, maar dat zal wel. Ook jammer dat ze jou eerlijkheid zo de kop in drukken!
corina schreef:jamer dat je moeder er zo over denkt...........en het werkt natuurlijk niet zo dat als je niet aan de pil bent geen sex zult hebben.
Ik zou gewoon tegen mijn moeder duidelijk vertellen dat je het jammer vind en dat er als er sexuele contacten zijn je beter aan de pil kunt zijn dan niet aan de pil!!!!!!!!
Ik vind je zeer verstandig dat je zelf aan de pil wil !!
Maar dat houd natuurlijk niet in dat je geen condoom hoeft te gebruiken!!
Zilfstar schreef:Tsja, het gaat mams duidelijk niet om de pil, maar om de sex... Dat is voor sommige ouders echt even flink wat knoppen omzetten en er ligt bij velen nog veel taboe op. Deze moeder denkt duidelijk: pil erin, hek van de dam... mijn meisje gaat sexen wat ze kan.

MiSz_SaNdY schreef:hoe laat heb je die afspraak trouwens en laat je even weten hoe t gegaan is?