Stoelgang probleempje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: Stoelgang probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 08:24

Van Wiki:
Citaat:
Wonderolie wordt sinds het begin van de twintigste eeuw veel gebruikt voor auto's, vliegtuigen en andere mechanische apparaten, bijvoorbeeld als smeermiddel in modelbouwbrandstof. Het vanouds bekendste merk van dit type olie, Castrol, ontleent zijn naam aan de Engelse term voor wonderolie.

Ik geloof dat ik voor een ander middeltje zal gaan :Y)

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 08:26

Paintlinger schreef:
Annick75: Oh het is gewoon verkrijgbaar bij de etos voor 2,75 euro....
En als je niet zwanger bent zie ik het probleem niet zo.....het is al zo oud als de weg naar rome :j

Ik had het ook over de apotheek hier hè ;) , en niet dat het nergens meer te koop is. Gaf alleen aan wat ze er hier over de apotheek over te zeggen hadden, nl. dat het niet de beste methode is om te laxeren.

Het schijnt, ik heb er zelf geen ervaring mee, dat het nogal darmkrampen geeft en dan gebruik ik toch liever iets milders. Maar da's een persoonlijke keuze.

TS heeft in elk geval een duidelijk advies van de huisarts gehad en ik hoop dat als ze dat advies opvolgt, de boel weer op gang komt! Verstoppingen zijn stomvervelend.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 08:28

Op internet kan je een doe het zelf set darmreiniging kopen,daar doe je lauw water en dan van achteren de slang er in en hoppa.Ik doe het 1 keer per maand.

mariskalaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 08:34

Ik heb hier mijn hele leven al last van :) Heb wel eens tijden gehad dat ik 15 dagen niet ben geweest. Dat kwam nogal geregeld voor. Nou ga ik 1 keer in de 3 dagen hoogstens. Bij mij komt het doordat ik geen haargroei heb aan de binnenkant van mijn darmen. Dat betekent dus dat ik pas ga als ik helemaal vol zit. Heb in groep 7 (ben nu 20) een maand in het ziekenhuis gelegen. Elke dag spoelen moest ik. Toen zeiden de dokters dat er ontlasting in mij zit van meerdere jaren ervoor. Ik gebruik nu legulan maar dat helpt niet echt bij mij dus ik zal binnenkort maar wat sterkers vragen (zonder laxeermiddelen ga ik helemaal niet
Oja die middeltjes die jullie allemaal zeggen, helpen ook niet bij mij :) Volgens de dokters heb ik ook 3 meter meer darm dan de rest dus misschien daarom de jarenlange inhoud

Zitouna

Re: Stoelgang probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 08:54

Gelukkig heeft je huisarts je geen laxeermiddelen voorgeschreven ofzo.. Idd veel drinken, bruin brood helpt ook en een lepel olijfolie 's ochtends met daarachter gelijk een glas lauw water, voordat je iets eet.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 08:57

Niet te vergeten.....beweging!!!

Ik heb ook ontzettende last van mijn stoelgang gehad,zomaar in ene vanuit het niets.
Wat bleek nou? ik fietste altijd na het avond eten met mijn hond, toen mijn hond een behoorlijke ontsteking aan haar poot kreeg stopte de fietstochtjes en begonnen mijn problemen. Ik had zelf overigens niet bedacht dat daar de oorzaak lag, maar toen ik na een paar maanden steeds meer pijn begon te krijgen en mijn toillet bezoeken het liefst uitstelde i.v.m de pijn,ben ik naar de HA gestapt.
Na een gesprekje kwamen we eruit dat het toch wel door te weinig beweging kwam.

Tegenwoordig fiets ik weer elke dag (niet elke dag met hond overigens), maak wat grotere rondes met de honden, eet "volvezel" van quacker in combi met yoghurt (met van die probiotische bacteriën ofzo) en het gaat me weer goed af.
Soms heb ik nog wel zo'n opgeblazen gevoel, meestal tijdens de rottigste momenten (uiteten, uitgaan, verjaardagen, paardrijden) meestal maak ik dan even een ommetje en ga over op water.

drd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 10:25

marleen_usar schreef:
Op internet kan je een doe het zelf set darmreiniging kopen,daar doe je lauw water en dan van achteren de slang er in en hoppa.Ik doe het 1 keer per maand.

Dat doe ik ook sinds een paar jaar na van alles geprobeerd te hebben en allerlei geklooi! Gemiddeld 1 a 2 keer per maand. Dit werkt tenminste echt :D