Hoeveel brood eten jullie per dag?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveel sneetjes brood per dag

1-3
94 (34%)
4-6
132 (48%)
7-9
19 (6%)
Geen
24 (8%)
Meer
6 (2%)

Totaal aantal stemmen: 275

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 00:14

Ik denk ook echt dat het per persoon verschilt. Toen ik 17-19 jaar oud was, at ik 8 boterhammen per dag en ongeveer 2 borden avondeten, nog lang niet zoveel als sommigen hier, en met m'n 1,78m woog ik wel mooi 95 kilo. Ik snoepte niet, dat vind ik vies, en ik at ook niet vet, ik fietste ongeveer een uur per dag en deed vrijwilligers werk op de manege.
Nu eet ik veel minder en ik blijf goed op gewicht, eet idd wel zeer regelmatig :j

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 01:09

Ah ik hou helemaal niet van brood. Dus misschien om de dag 2 sneetjes. Heel irritant als je niet van brood houd en er nooit ruimte is in de vriezer voor brood, ik gooi altijd de helft weg dus koop ik het ook maar minder vaak. (studentenhuis dus gedeelde vriezer die dus altijd stampes vol zit)

Ik ontbijt wel gewoon hoor maar dan met musli+melk oid. Ik hou ook wel van rijstwafels met een beetje kaas oid. Maar brood krijg ik vooral 's ochtends echt niet door mijn keel, vooral dat hele donkere. 'gewoon'volkoren vindik nog wel lekker, maar volgens mij heb ik niet zo'n goede beleg smaak, hoe van kaas, pindakaas en hagelslag dus vet en zoet zeg maar :o . Dus misschien maar goed dat ik niet zoveel brood eet ;). Ben wel op normaal gewicht trouwens.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 01:33

ik eet geen tot 4 sneetjes brood...maar ook ik houd er meestal niet zo van, maak me liever een kom salade :P

HighFly_

Re: Hoeveel brood eten jullie per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 05:48

ik eet meestal 1-4 broodjes per dag alleen wit. Vroeger at ik nooit brood soms alleen bolletjes uit de oven.
ik ben trouwens te licht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 06:15

Ik eet zo'n 3/4 broodjes per dag.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 06:28

Ik eet meestal zo'n 3 tot 5 sneeen brood per dag. Is een beetje afhankelijk van wat er in huis is. Als er bijvoorbeeld nog crackers, beschuit of cruesli (met yoghurt) is, eet ik dat nog wel eens in plaats van brood.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 07:49

Ik eet 4-6 sneetjes brood per dag, tenzij ik ontbijt met havermoutpap of yoghurt, dan zijn het er maar 2. Vind brood héérlijk, zou het ook echt verschrikkelijk vinden om op dieet te moeten waarbij je geen brood mag eten. Ben wel (veel) te dik trouwens, dus bij mij gaat je theorie niet op :D

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 07:57

goeroe schreef:
Ik begrijp niet goed waarom je de link legt tussen brood eten en afvallen, want volgens mij zijn er niet veel mensen te zwaar omdat ze teveel brood eten! ;) Zorg er wel voor dat je volkoren brood neemt, dus geen witbrood maar ook niet van dat heel erg donkere brood want daar zit verbrande mout in en dat is niet gezond.

Die link is er zeer zeker wel. In brood zitten koolhydraten, dat zijn behoorlijke dikmakers.
Koolhydraten vind je echter niet alleen in brood, dus alleen geen brood eten zal niet veel uitmaken als je ook veel fruit/pasta/rijst blijft eten :)

Ik heb het south beach dieet gedaan, geen koolhydraten dus.
Toen mocht ik geen brood/pasta/rijst/fruit voor 2 weken en dan vliegen de kilo's eraf!
En niet omdat ik niets at, ik at 's ochtends 2 gebakken eieren, tussendoor paar cherrytomaatjes, tussen de middag bak sla met iets van vlees/vis voor de eiwitten tussendoor weer iets te snacken en 's avonds veel groente + vlees/vis.

Nu ben ik weer bezig met opbouwen en eet ik 1 broodje of 2 boterhammen p.d. :)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 07:59

ik hou helemaal niet zo erg van brood, alleen als het echt vers is!
en dan eet ik zo 4 sneetjes in 1x.
maar als het een dag oud is, vind ik het al minder lekker...

best slecht eigenlijk...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 08:05

Ik eet maar 2 tot 3 boterhammen per dag (s'ochtends meestal kwark of yoghurt)

Maar een mannelijke collega van mij werkt een heel brood per dag weg en daar zit ook nog eens veel beleg op :wow:

Hij heeft een kantoorbaan, nog niet eens lichamelijk werk.....ik zou hem igg niet in de kost willen hebben :=

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 08:17

's ochtends eet ik er meestal 2, tussen de middag 3. Ik hou helemaal niet zo van brood, eet liever een warme maaltijd, maar toch probeer ik op mn werk iig netjes hieraan te houden.
In het weekend lukt dit overigens niet..

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 08:20

Ik eet er 2-5..
Soms eet ik muesli oid als ontbijt, en dan geen brood voor mij. Als lunch altijd 2 of 3 bruine/volkoren boterhammen.
Ik doe wel een poging een paar kilootjes kwijt te raken, maar dat doe ik niet door minder brood te eten. :n

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:13

Ik eet 4-8 boterhammen per dag, afhankelijk van wat ik doe en hoe lang ik op school zit. Heb een hoge stofwisseling en ook altijd honger. :+

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:19

Ik eet 4 of 5 broodjes op een dag behalve als ik 's ochtends pap ontbijt dan eet ik er 2 of 3.

Maar ik las hier al het afvallen door geen koolhydraten binnen te krijgen maar word dan alleen je gewicht minder of zie je het ook?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:42

MarcoBorsato schreef:
Ik ben iets te zwaar, en ben aan het afvallen. Ik eet liever geen brood, aardappelen, witte rijst en pasta.
Mag ik vragen wat je dan wel 's avonds eet? Ik vind het erg moeilijk om een maaltijd te bedenken waar 1 van deze 4 bestandsdelen niet inzitten!

Ik eet zelf overigens 3 tot 4 boterhammen op een dag, verschilt een beetje of ik er zin in heb.
Ik neem er sowieso altijd 3 mee naar mijn werk, die eet ik wel op, met een dikke klodder sandwichspread, anders vind ik het niet lekker :)
Heb niet zoveel ideeen wat ik anders tussen de middag moet eten... iemand een idee?
Ik eet in de ochtend altijd Albran van Kellogs, nooit geweten dat daar zoveel suiker inzit! Damn, denk je een keer iets goed te doen... blijkt het toch weer NIET goed te zijn!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:45

Ik eet 4- 6 boterhammen op een dag. :j Moet dat echt wel eten anders krijg ik mega honger. := Daarbij dan nog fruit en andere tussendoortjes. :j
Ik ben trouwens 20 en ben officieel gezien een paar kilo te licht.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:14

Nann__ schreef:
Ik eet 4 of 5 broodjes op een dag behalve als ik 's ochtends pap ontbijt dan eet ik er 2 of 3.

Maar ik las hier al het afvallen door geen koolhydraten binnen te krijgen maar word dan alleen je gewicht minder of zie je het ook?

Ja hoor, dat zie je echt wel!

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:22

Majo schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ik ben iets te zwaar, en ben aan het afvallen. Ik eet liever geen brood, aardappelen, witte rijst en pasta.
Mag ik vragen wat je dan wel 's avonds eet? Ik vind het erg moeilijk om een maaltijd te bedenken waar 1 van deze 4 bestandsdelen niet inzitten!

Daar word je vanzelf creatief in. Ik eet gewoon veel groenten en salades en daarbij dan wat vlees of vis. Als je kiest voor de groenten die je lekker vindt, dan mis je die aardappels, pasta of rijst al snel niet meer. Ik roerbak veel. Gemengde groenten even bakken in wat kokos- of olijfolie, lekkere kruiden erbij, klaar. Of ik maak lasagne, waarbij ik dan de lasagnebladen vervang door plakken courgette. Gisteren heb ik vrij luxe gegeten: kalkoenfilet in truffelroomsaus met sperzieboontjes. Nee, ik vind mijn dieet echt geen straf. En ik ben vaak nog eerder klaar met koken dan toen ik vroeger nog aardappels, pasta of rijst erbij stond te koken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:23

Majo schreef:
MarcoBorsato schreef:

Ik eet zelf overigens 3 tot 4 boterhammen op een dag, verschilt een beetje of ik er zin in heb.
Ik neem er sowieso altijd 3 mee naar mijn werk, die eet ik wel op, met een dikke klodder sandwichspread, anders vind ik het niet lekker :)
Heb niet zoveel ideeen wat ik anders tussen de middag moet eten... iemand een idee?
Ik eet in de ochtend altijd Albran van Kellogs, nooit geweten dat daar zoveel suiker inzit! Damn, denk je een keer iets goed te doen... blijkt het toch weer NIET goed te zijn!

Ik eet s'avonds bruine rijst met gestoomde groenten en gestoomde vis. En soms laat ik de rijst weg.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:28

Ik eet 2 boterhammen per dag. Ben geen brood eter, nooit geweest.
Eet wel altijd bruin/grof donker brood met vleeswaren. Nooit geen zoet muv soms in het weekend.

's ochtends eet ik een cracker met beleg en een glas optimel.

Verder stil ik mijn honger met 1 pakje liga en 2 stuks fruit overdag. En natuurlijk avondeten.

Heb een kantoor baan. Hiervoor zat ik in de zorg en at ik met gemak 8 boterhammen per dag.

Ben niet te dik. Tuurlijk zou ik een paar kilo lichter niet afslaan maar ga er absoluut niet voor dieëten.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:30

In brood zitten dan wel koolhydraten, maar ook zoveel gezonde andere dingen. Net wat ik zeg, veel mensen hebben zonder dat ze het weten een jodium tekort omdat ze geen/ te weinig brood eten. Om van alle vezels en dergelijke maar nog niet te spreken.

Nu eet ik zelf weinig tot geen aardappelen, wel veel rijst en gemiddeld pasta. Ben vegetariër, dus ik moet érgens mijn voedingsstoffen vandaan halen. Volkoren brood is daar een grote bron van.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:32

Zeker meer dan 6 per dag.
Denk zo'n 6 overdag, (2 bij ontbijt, 2 middag en 2 of meer tussendoor en vaak ook wat fruit erbij tussendoor), dan 's avonds warm eten, en dan 's avonds rond 8 uur meestal nog 2 broodjes.

Mijn BMI is 19.8 dus normaal gewicht, maar voor mijn doen mag er wel 2-3 kilo af.
(dit doe ik alleen dus NIET door minder te eten - maar door de koekjes te schrappen, en iets meer proberen te bewegen. Schiet voor geen meter op, wat me weinig uit maakt, dus dat valt niet echt onder diëten dan?)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:34

Berdien, weet jij of ik voedingsstoffen mis?

Ik eet s' morgens een kom cornflakes met melk en een banaan, s' middags een paar geraspte wortelen en een paprika, s' avonds genoeg groenten, een stukje vis en vaak een handje bruine rijst, heel soms pasta.

Tussendoor eet ik veel fruit, kiwi's, appels en mandarijnen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:36

Nee, zeg ik dat dan ergens? Ik zeg dat veel mensen een jodium tekort hebben, dat is wetenschappelijk aangetoond. Niet dat jíj dat hebt, of dat jíj voedingsstoffen mist. Ik sprak in het algemeen, helemaal niet specifiek op jou gericht.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:39

Berdien schreef:
Nee, zeg ik dat dan ergens? Ik zeg dat veel mensen een jodium tekort hebben, dat is wetenschappelijk aangetoond. Niet dat jíj dat hebt, of dat jíj voedingsstoffen mist. Ik sprak in het algemeen, helemaal niet specifiek op jou gericht.

Nee zo was het niet bedoeld, maar ik heb geen flauw idee of ik het goed doe. Mijn bazin zegt van wel, maar zij heeft een eetstoornis. Ik gok dat jij er meer van afweet ik dan ik of zij :o