elke dag je haar wassen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iinge_

Re: elke dag je haar wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 22:07

Ik was mijn haar elke dag of om de dag.
Ligt er net een beetje aan.

Tijdje geleden waste ik het wel elke dag maar toen was het al na een nacht slapen vet, dat is echt vies. Nu was ik het iets minder vaak en dan heb ik er minder last van, maar mijn haar wordt sowieso wel snel vet. Bah.

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:37

Echt goed voor je haar is het niet. Ik was mijn haren meestal 3 keer in de week, zo om de dag dus ongeveer. Dan gaat er shampoo, een masker en daarna een of andere creme erin.

XAngel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:10

volgens mijn kapper is het erg slecht voor je haar om je haar elke dag te wassen. ik was het om de dag. ook geen last van vet haar als ik dat doe. juist wel als ik elke dag mijn haar was.

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:51

Eens in de drie dagen, elke dag is slecht voor je haar..

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:02

Elke dag je haar wassen is niet slecht voor je haar, aangezien de shampoo's steeds milder worden. :) Maar het is niet goed voor je hoofdhuid, die raakt min of meer gewend aan de shampoo waardoor je bijvoorbeeld sneller vettig wordt. ;)
Eens in de 2-3 dagen je haar wassen wordt geadviseerd.

Wel moet je eraan denken dat je de juiste shampoo gebruikt, niet teveel shampoo gebruikt en vooral goed uitspoelt!

Pempy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:20

Je haar wordt dan veel sneller vet dus ik zou het bijvoorbeeld eerder om de dag wassen, doe ik ook.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 15:30

Ik was ook iedere dag mijn haar.
Het schijnt niet goed te zijn, maar ik heb ook niet zon 'heftige' shampoo, en doe het al jaren zo.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:20

JH > MW

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:22

Ik was me haren elke dag, want ik douche elke dag wel lekker zo schoon, want ik verzorg ook elke dag mijn paard.

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 18:27

vroeger deed ik dat, maar als je dan een dag geen tijd hebt ofz
dan was mijn haar volgende ochtend vettig.

en meestal had ik ook geen zin om s'ochtends te douche en mijn haar werd droog enz. heb ik zo een week mij wel gewassen maar mijn haar niet (ja het was echt vies) en sindsdien was ik het om de dag ofz. maar echt gezond is het niet voor je haar, luizen komen zelfs liever af op mensen met proper haar :Y)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:06

Elke dag - of eigenlijk vaker dan 2x in de week - wassen is slecht voor je haar en je hoofdhuid.
Je zal het op korte termijn niet snel merken, maar op de lange termijn vaak wel.

Huidvet, oftewel talg of "sebum", houdt de hoofdhuid soepel en beschermt het haar en de hoofdhuid tegen UV-stralen, uitdroging, hitte en infecties van schimmels of bacterien.

Door het te vaak weg te wassen kun je op korte termijn last krijgen van droge hoofdhuid (geeft jeuk en roos), droog haar (wat zich vaak past uit als je het haar laat uitgroeien en je dus droge en snel-splijtende punten krijgt) en beschadigt haar (door hitte en UV straling). Ook zal je haar sneller typisch gaan "ruiken" naar talg of zelfs vies ruiken (naar bijvoorbeeld zweet). Dit komt omdat het menselijke talg (dat van zichzelf geurloos is) bacteriegroei tegenhoudt. Is dit talg weg, dan zullen bacteriën de tijd van hun leven hebben in jouw haar, hierdoor zal je haar sneller "typisch" ruiken en zal je zweet sneller gaan stinken door de bacteriewoekering.

Op de lange termijn kan je te maken krijgen met zo'n zwakke weerstand van huid en haar dat je schimmel- en bacteriele infecties kan gaan krijgen van de hoofdhuid.

Omdat het lichaam dit zelf wil voorkomen zal het steeds sneller talg gaan proberen aan te maken. Dit kan je merken door uit je ritme van wassen te gaan. Was je het bijvoorbeeld steeds 1x per dag, en doe je het dan eens 1x in de 3 dagen, dan zal je na 3 dagen een "sla-olie" hoofd hebben.
Deze talgproductie kan ontzettend snel versnellen, maar ontzettend langzaam vertragen. Je haar zal dus steeds sneller vet worden, maar terug gaan naar een "normale" productie kost veel tijd.

Ik waste het eerst 4x in de week, maar ben nu teruggegaan naar 2x. (In de zomervakantie, dit hele proces nam dus 8 weken in beslag). Als ik geen school of belangrijke afspraken heb dan was ik het 1 x in de week.
Deed ik dit vroeger, dan liep ik geheid rond met haar waar je soep van kon trekken, doe ik dat nu dan zien de meeste mensen niet eens dat het al een week ongewassen is.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:13

Ik was bijna elke dag, en in ieder geval om de dag mijn haar.
Meer als 2 dagen je haar niet wassen is toch vies? Je trekt toch ook niet langer dan 2 dagen dezelfde kleren aan, tenminste ik niet.
En ik heb minstens 4x in de week een cap op. Na het paardrijden zweet je toch en is je haar toch ook vies.

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:18

ja als ik terug zou rijden, was ik mijn haar ook elke dag, maar gezond is het niet :)

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 20:35

Ik was mn haar om de dag ...
De 2e dag moet ik ze dan wel echt in een staart, of iig vast doen ... want los zitten ze dan echt al een beetje plat.

Eigenlijk zou ik ze wel iedere dag willen wassen .. ik merk dat ze wat sneller vet worden. Maar juist daar worden ze NOG sneller vet van .. dus dat moet ik niet doen.

Daarbij is mn haren doen best wel wat werk, het scheelt me de 2e dag erg veel tijd als ik mn haren snel in een staart kan doen ...

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 03:04

Ik was mijn haar elke dag ! :D Zowel shampoo als conditioner :j

en ik weet dat het niet goed voor je haar is maar het mijne ziet er nog steeds prima uit :+
en ik vind dat als je paarden hebt dat de geur van de paarden echt wel in je haar blijft hangen :+ dus beter als je dan elke dag wast :=

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 08:04

Melisjee schreef:
Eens in de drie dagen, elke dag is slecht voor je haar..

Ik ook, heel soms stiekem een dagje eerder als het al wat vetter is, maar dat probeer ik altijd te vermijden!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 08:07

Ik denk zo ongeveer 2 keer per week, ligt eraan hoe m'n haar aanvoelt. Ik spoel het wel vaker met gewoon water uit maar daar komt geen shampoo bij aan te pas.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 08:08

Ik was het elke ochtend, moet wel anders zit het gewoon niet. :+
Soms ook nog een keer in de avond.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 08:14

Ik was mijn haar 2x per week :j
3 jaar geleden maakte ik me nooit zo druk over het haren wassen, ik deed het als ik dacht goh misschien moet ik het nu een kjeertje doen := Dat was meestal 1x in de 1.5 tot 2 weken.
Maar dan was het ook wel echt vet op dat moment. Totdat ik besloot dat ik 1x in de 1.5-2 weken wel een beetje viezig vond, en toen ben ik overgegaan op 2x in de week. Maar nu heb ik dus inderdaad na die drie dagen een sla-olie hoofd terwijl ik dat 'vroegâh' pas na 1.5-2 weken had..

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 08:39

Ik was mijn haar ook elke dag. Ik douche elke dag, en als mijn haar nat is geworden, krijg ik de klitten er echt niet meer uit, als het gewassen is lukt dat wat beter. :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 08:42

Om de dag was ik het, maar ik spoel wel elke dag :j Bevalt prima! Zo vaak wassen is echt niet goed :n

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 08:47

Ik was mijn haar elke dag en soms zoals op zaterdag 2x per dag. Ik merk niets en doe dit al zo lang als ik weet. Soms als ik echt geen zin heb dan spring ik onder de douche en was ik mijn haar niet. Krijg dan geen klitten of gaat anders zitten.

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:27

ik spoel elke dag, maar was het om de 2 dagen.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:33

Ik was het elke dag.

Vroeger waste ik het om de dag, maar dan was het de dag dat het niet gewassen werd echt ontzettend vet.

Heb ook vaak genoeg geprobeerd het alleen uit te spoelen met water maar dan is het nóg vetter als ik onder de douche uit kom..

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 12:17

Ik was mijn haar om de 3 dagen :j
Wil ze ook niet iedere dag wassen, want als ik ze gewassen heb en ze zijn daarna droog dan heb ik onwijs pluis haar :o