Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
not2miss schreef:Ik let totaal niet op wat eet.. Kan zakken snoep en bakken patat naar binnen werken, maar dikker wordt ik er nooit van..

Toekie schreef:Het klinkt vast heel onaardig wat ik nu ga zeggen maar ik heb dubbele gevoelens bij dit topic. Enerzijds heel wat ongezonde gewoontes opnoemen maar anderszijds heel stoer zeggen dat je echt geen eetprobleem hebt en dat alles in orde is. Tuurlijk is het goed en belangrijk om dit soort dingen te delen maar hoe dat gaat, sorry, krijg er een beetje aandacht vraag gevoelens bij. Maar waarschijnlijk ben ik hier best hard in (geworden). Ik krijg gewoon een dubbel gevoel bij de manier waarop het gebracht wordt.
Ik raad je aan om hiermee naar de huisarts te gaan.
En ik eet al niks ongezonds, dus bij een kleine salade heb ik al zoiets van: "He, moest dat nou?"
Menino schreef:Suzanne F. schreef:Nou ja, omdat iemand bewust bezig is met wat hij eet betekent nog niet dat ie een eetstoornis heeft. Lekker makkelijk zo'n stempeltje plakken....
Dan heb ik al jaren een eetstoornis zeker.
iemand die bewust met eten bezig is, gaat niet eerst iets eten en daar vervolgens spijt van krijgen... Dan zit er meestal een ander probleem achter,
iemand die bewust met eten bezig is hééft juist controle, iemand met een eetstoornis niet (hoewel ze in sommige gevallen denken van wel )
[/size]

phormicola schreef:Weleens van orthorexia gehoord? Het is nog niet officieel erkend, maar dat komt nog wel
http://nl.wikipedia.org/wiki/Orthorexia_nervosa
phormicola schreef:Menino schreef:
iemand die bewust met eten bezig is, gaat niet eerst iets eten en daar vervolgens spijt van krijgen... Dan zit er meestal een ander probleem achter,
iemand die bewust met eten bezig is hééft juist controle, iemand met een eetstoornis niet (hoewel ze in sommige gevallen denken van wel )
[/size]
Weleens van orthorexia gehoord? Het is nog niet officieel erkend, maar dat komt nog wel
http://nl.wikipedia.org/wiki/Orthorexia_nervosa
Snap je m'n punt?
scheelt mischien ook dat ik het nooit merk als ik een zak chips, een stuk taart, of iets anders ongezonds op heb 
. ik kan er vooral erg van genieten !!
Gun jezelf dat stukje chocolade, geniet er van en wordt er gelukkig van...Veel bevredigender dan het stukje chocolade eten en dan jezelf een schuldgevoel aanpraten....Wanneer je dat altijd doet, maar je jezelf kapot..!
themuisje schreef:ik vind het echt apart dat je spijt hebt als je wat gegeten hebt ? dat heb ik nooit hoorscheelt mischien ook dat ik het nooit merk als ik een zak chips, een stuk taart, of iets anders ongezonds op heb
moet wel zeggen dat ik doordeweek erg gezond eet. ik ontbijt goed. (met een glas optimel een glas water en 2 bruine botherhammen met worst)
ik luch goed (2 bruine boterhammen, een stuk fruit, en water)
en ik eet goed avondeten.
nee spijt na ete heb ik nooit. ik kan er vooral erg van genieten !!
gewoon slank
klinkt een beetje vriendelijker.
en heb er absoluut geen spijt van ! hij was heeerlijk (sorry als ik jullie nu jaloers maak
)