Moe duizelig veel plassen en misselijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

owens-mama

Re: Moe duizelig veel plassen en misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 11:19

Lalidan, dank je wel voor je reactie. Wat jij schrijft over de schommelingen zo ervaar ik het ook in reallife.
Eerst heel goed en daarna heel slecht!!
het verklaart wel een hoop!!

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:24

hoihoi
al meerdere jaren heb ik wat jij omschrijft met tijden

heb me aan een hoop tests blootgegeven, maar er kwam niet echt iets uit

mss ben je gewoon te druk
dan denk ik dan maar van mezelf

toen ik nl vorig jaar terug was van vakantie waar ik ben gaan duiken (=gedwongen rustig zijn)
voelde ik me een stuk beter

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 11:43

Het zou natuurlijk kunnen, dat ik te druk ben!!!
Maar ja het werk moet ook af en kind wil ook eten en schone kleren. huis moet ook schoon.......

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:12

secricible schreef:
@Barmat: je zegt haar suikers en koolhydraten te bannen, maar je ontbijt bestaat uit een hoop koolhydraten, je avondeten bevat een hoop koolhydraten en waarom je het eigeel weggooit is me helemaal een raadsel, want dat bevat nou juist nauwelijks koolhydraten...

Ik probeer het nog dragelijk te maken voor TS...

Als je ziet wat ik eet:

O: eiwitshake obv 90% eiwit, max 7% koolhydraten, aangemaakt met water.
tussendoor 50 gram kipfilet met een halve paprika
M: 200 gram broccoli, 100 gram kalkoen. Gestoomd.
tussendoor klein handje rauwe amandelen
A: eiwitshake zoals in de ochtend.
Daarnaast af en toe 3 eiwitten en zo'n 3 liter water. Afgewisseld met nog zo'n 200 gram groentes

Dat is een gemiddelde dag als ik op "dieet" ben. Ben ik minder streng dan eet ik soms wat brood en pasta/rijst.

Die eigeel gooi ik weg vanwege het hoge cholestorolgehalte dat je kunt krijgen als je veel eigeel eet ;)

Ik eet dus voornamelijk koolhydraatvrij en eiwitrijk. Als ik chocola snoep, is dat een reep van Atkins (KH arm). Of een eiwitreep. Maar soms ga ik ook weleens los en eet ik gewoon alles wat los en vast is hoor ;) Ben geen heilige. Maar moet ik weer even streng, dan volg ik 2 weken zo'n kuur. En dan merk ik dat ik ook veel meer energie heb dan als ik veel brood, pasta, rijst e.d. eet.

En in volkorenproducten zitten altijd nog langzame kh, in witproducten de snelle :)

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:16

Wist je dat cholesterol juist nodig hebt voor het verteren van je vetten :) ? Heb ik net geleerd (studeer geneeskunde :P )!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:30

Talisa schreef:
Wist je dat cholesterol juist nodig hebt voor het verteren van je vetten :) ? Heb ik net geleerd (studeer geneeskunde :P )!

:j

Maar 20 eieren per week eten lijkt me niet geheel gezond :P

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 12:31

Nee dat lijkt mij ook niet helemal goed voor je. Maar ja over al waar te voor staat is niet goed voor je

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:32

Daarom gooi ik het eigeel ook weg, want de eiwitten zijn dus wel heel gezond... en ik wil het cholestorol dus wel gewoon normaal houden ;)

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:32

Nee true :D
Ik eet 's ochtends vaak 2 gebakken eieren, jum :9 Daar kan ik tenminste even op teren (lees: 3 uur ofzo). Bij mijn normale ontbijt (muesli+magere perzikyoghurt en een banaan) heb ik na een uur alweer honger. ^)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:42

owens-mama schreef:
Lalidan, dank je wel voor je reactie. Wat jij schrijft over de schommelingen zo ervaar ik het ook in reallife.
Eerst heel goed en daarna heel slecht!!
het verklaart wel een hoop!!

En pak je wanneer het slechter gaat, ook weer wat te eten?? Want dat gebeurd er bij hypoglycemie.
je eet wat en waarschijnlijk zitten hier wat snelle suikers bij. wat is nu het punt: er is voor snelle suikers weinig nodig om dit af te breken. dus het is gigantisch snel opgenomen in het bloed. eigenlijk sneller dan dat de insuline z'n werk kan doen. je glucosegehalte gaat dus superhard omhoog en je lichaam ziet een "berg" suiker binnen komen en schrikt zich rot en geeft een stoot insuline af om het boeltje heel snel af te kunnen breken.
alleen het punt is, die suikers zijn dus allang afgebroken en opgenomen en je lichaam heeft het in de tussentijd allang weer terug gebracht naar een normaal glucosegehalte ;) dus de insuline gaat leuk verder aan z'n werkje om de glucose naar beneden te brengen en gaat hiermee dus te ver. glucosegehalte komt te laag uit en hierdoor voel je je niet lekker. wat doe je automatisch?? juist, je pakt iets om het weer op te krikken en het gedonder begint weer van voren af aan. het wordt een vicieuze cirkel. (Ik heb het nu trouwens over hypoglykemie als ziekte. dus schommelingen in de bloedsuikers. lage bloedsuiker bij diabetes wordt ook hypoglykemie genoemt maar dat is dus iets anders.)

het wordt bij hypoglykemie daarom dus aangeraden om snelle suikers zoveel mogelijk te mijden en juist langzame suikers/koolhydraten te nemen.
snelle suikers zijn bijv. gewone suiker, limonade, sportdrankjes, snoep en koek, siroop, druivensuikertabletten enz. zijn dus snel opgenomen in het bloed.

je hebt juist iets nodig wat toch suikers af geeft, maar verspreid over een langere periode. zoals bijv. bruin brood maar ZONDER zoet beleg.
je glucose gehalte blijft hierdoor langer stabiel.

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:43

owens-mama schreef:
Ik schommel wel heel erg, ben al een keer getest toen had ik in de ochtend 2.3. Maar dan helemaal geen suiker meer. Ben verslaafd aan cola. Ik ben de hele dag op jacht naar zoetigheid.
O my god dat is wel een hele zware straf!!!

Die cola, hoeveel drink je daar van? Daar zit cafeïne in en dat kan je stofwisseling, hartslag en bloeddruk behoorlijk opjagen...met misschien als gevolg hoofdpijn en een verstoorde stofwisseling. Wordt het beter als je geen cola drinkt? Vriend van ons dronk altijd veel cola, maar is uiteindelijk mede daardoor in het ziekenhuis beland en hij mocht absoluut geen cola meer drinken.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:49

Lalidan schreef:
Overigens, hypoglycemie betekend simpelweg "lage bloedsuiker". Het is dus geen aandoening op zich. Wat hier vooral bedoelt word in dit topic, is de snel wisselende bloedwaardes. Maar die worden over het algemeen veroorzaakt door een hypERglycemie. Je eet te veel suikers, hierdoor word je bloedwaarde te hoog en maakt je lichaam insuline aan. Door de hoge waarde, word er te veel insuline aangemaakt, waardoor je waarde te veel zakt en je een hypo krijgt. Door de hypo krijg je weer trek in zoetigheid. Geef je daaraan toe, dan word je waarde weer te hoog, en zo blij je schommelen. Het is dus ook geen vorm van diabetes, want daarbij word er te weinig o geen insuline aangemaakt o word het niet goed opgenomen. Dan zouden je waardes te hoog blijven. Maar het kan dus inderdaad gestopt worden door geen snelle suikers meer te eten.

Je hebt 2 soorten hypoglycemie. ;) Hypoglykemie (en daarnaast hyperglykemie) bij mensen met diabetes. dus te lage en te hoge glucosewaarden. maar je hebt ook hypoglykemie als aandoening. ;) de aandoening houdt in: wisselende glucosewaarden over de dag. die worden dan inderdaad meerdere keren per dag te laag maar mensen die geen diabetes hebben kunnen eigenlijk GEEN hypo krijgen. ze kunnen een lage bloedsuiker krijgen waardoor ze zich niet goed voelen maar een echte hypo komt bij niet-diabeteci bijna niet voor. bij mensen met hypoglykemie zorgt het lichaam er wel voor dat het niet tot een hypo of mogelijk coma komt. ze kunnen bij lage suiker best beroerd worden en evt. flauwvallen, maar niet zover dat ze in een hypo raken en bijv. in coma raken. :n bij diabetici die een lage suiker hebben, gaat dit wel over in een hypo en die kunnen wel in coma raken omdat het lichaam er zelf niet meer uit komt.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 13:51

ik drink wel een liter cola op een dag!!!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:53

owens-mama schreef:
ik drink wel een liter cola op een dag!!!

En dat zit helemaal bomvol met snelle suikers ;) ik zou echt proberen ermee te stoppen.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:54

Dat is wel heel erg veel. Snap dat opeens stoppen dan wel erg moeilijk kan zijn, maar als je het als eerst eens beperkt tot 1 glas, gaat het vast al een stuk beter.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 13:55

Ik ga dan maar wat anders drinken......

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 14:05

owens-mama schreef:
Ik ga dan maar wat anders drinken......

het beste is gewoon water ;)