Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
secricible schreef:@Barmat: je zegt haar suikers en koolhydraten te bannen, maar je ontbijt bestaat uit een hoop koolhydraten, je avondeten bevat een hoop koolhydraten en waarom je het eigeel weggooit is me helemaal een raadsel, want dat bevat nou juist nauwelijks koolhydraten...
Ben geen heilige. Maar moet ik weer even streng, dan volg ik 2 weken zo'n kuur. En dan merk ik dat ik ook veel meer energie heb dan als ik veel brood, pasta, rijst e.d. eet.

? Heb ik net geleerd (studeer geneeskunde
)! owens-mama schreef:Lalidan, dank je wel voor je reactie. Wat jij schrijft over de schommelingen zo ervaar ik het ook in reallife.
Eerst heel goed en daarna heel slecht!!
het verklaart wel een hoop!!
dus de insuline gaat leuk verder aan z'n werkje om de glucose naar beneden te brengen en gaat hiermee dus te ver. glucosegehalte komt te laag uit en hierdoor voel je je niet lekker. wat doe je automatisch?? juist, je pakt iets om het weer op te krikken en het gedonder begint weer van voren af aan. het wordt een vicieuze cirkel. (Ik heb het nu trouwens over hypoglykemie als ziekte. dus schommelingen in de bloedsuikers. lage bloedsuiker bij diabetes wordt ook hypoglykemie genoemt maar dat is dus iets anders.)owens-mama schreef:Ik schommel wel heel erg, ben al een keer getest toen had ik in de ochtend 2.3. Maar dan helemaal geen suiker meer. Ben verslaafd aan cola. Ik ben de hele dag op jacht naar zoetigheid.
O my god dat is wel een hele zware straf!!!
Lalidan schreef:Overigens, hypoglycemie betekend simpelweg "lage bloedsuiker". Het is dus geen aandoening op zich. Wat hier vooral bedoelt word in dit topic, is de snel wisselende bloedwaardes. Maar die worden over het algemeen veroorzaakt door een hypERglycemie. Je eet te veel suikers, hierdoor word je bloedwaarde te hoog en maakt je lichaam insuline aan. Door de hoge waarde, word er te veel insuline aangemaakt, waardoor je waarde te veel zakt en je een hypo krijgt. Door de hypo krijg je weer trek in zoetigheid. Geef je daaraan toe, dan word je waarde weer te hoog, en zo blij je schommelen. Het is dus ook geen vorm van diabetes, want daarbij word er te weinig o geen insuline aangemaakt o word het niet goed opgenomen. Dan zouden je waardes te hoog blijven. Maar het kan dus inderdaad gestopt worden door geen snelle suikers meer te eten.
Hypoglykemie (en daarnaast hyperglykemie) bij mensen met diabetes. dus te lage en te hoge glucosewaarden. maar je hebt ook hypoglykemie als aandoening.
de aandoening houdt in: wisselende glucosewaarden over de dag. die worden dan inderdaad meerdere keren per dag te laag maar mensen die geen diabetes hebben kunnen eigenlijk GEEN hypo krijgen. ze kunnen een lage bloedsuiker krijgen waardoor ze zich niet goed voelen maar een echte hypo komt bij niet-diabeteci bijna niet voor. bij mensen met hypoglykemie zorgt het lichaam er wel voor dat het niet tot een hypo of mogelijk coma komt. ze kunnen bij lage suiker best beroerd worden en evt. flauwvallen, maar niet zover dat ze in een hypo raken en bijv. in coma raken.
bij diabetici die een lage suiker hebben, gaat dit wel over in een hypo en die kunnen wel in coma raken omdat het lichaam er zelf niet meer uit komt.